Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 23. Tammi 2012 21:18

Tuli tuosta pullan jutustelusta mieleeni, että joskushan paranemiseen tarvitaan... jollain lailla se omakin motivaatio, ettei ikäänkuin itse anna itsensä suistua siihen samaan sikolättiin jossa on ollut. Vaikka jostain synnistä on parantunut, kiusaus voi silti vaania ihmistä, jos ei valvo tilaansa. Valvominen on tärkeää. Raamatussa kerrotaan valvomisesta :think2:

Olenko tuomiohenkinen ja aiheutanko ihmisille pelkoa ja ahdistusta jos sanon näinkin arkaluonteisen, mutta raamatullisen asian tänne. Kerran pelastettu ei ole aina pelastettu ja se liittyy siihen valvomiseen ja mitä se sitten Jumalan silmissä tarkoittaneekin kenenkin kohdalla, niin nukahtaa ei saisi päästää, jottei nukkuisi silloin kun Herra Jeesus saapuu ja se voi olla hyvinkin pian lähettyvillä sellainen aika. Jumala varjelkoon meistä jokaista tässä asiassa, että jaksaisimme pitää lampuissa öljyn palamassa. Aralla mielellä tämän tuon, koska sitähän ei kenestäkään meistä tiedä etukäteen tulevaa, mutta toivon että saisin iloita yhdessä Jeesuksen ja Hänen seurakuntansa kanssa, kun Hän kutsuu häihin uskovat.

Koin tärkeäksi tätäkin muistuttaa, koska häät ovat varmasti lähempänä kuin koskaan.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Helmi 2012 00:23

*
No jos kiinnostaa katsoa tuota videota jjoka liittyy Herran nimeen. 'Herran nimi Jehova Suomen kirkoissa'.

https://www.dailymotion.com/video/x6do2 ... shortfilms

Biblian käännös minua joskus jaksoi ihmetyttää että jo 1776 luvulla VT:ssa puhuu Jeesuksesta.
Siinä käännöksessä sanotaan selvästi Jeesuksesta, esim. avauspuheessa.

Sit muistin yhden video linkin ja osa kirkoista voi olla rakennusvuodelta joskus 1700-1900 väliltä ja
silloin tiedettiin että Jehova on itse Jeesus. En voi ymmärtää miten mahdollista..
Nykyään luullaan että se on vain Isän Jumalan nimi.

No laitan lopuksi pari linkkiä jos kiinnostaa katsoa...

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... m83_85.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... m83_85.jpg
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Helmi 2012 12:04

Viimeksi muokannut systeri päivämäärä 09. Helmi 2012 15:22, muokattu yhteensä 1 kerran
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Helmi 2012 13:56

Kiitos pulla viestistäsi. Minä vähän selasin facebookia ja niinhän siellä sanottiin. Soitin Niinistön kampanjapäällikölle, olikohan se Kortelainen nimeltään ja hän tietää Niinistön asiat ja hän kertoi minulle alustavasti, että tämä huhu ei pitäisi paikkaansa. Itse Niinistöä en saanut kiinni koska hänellä on salainen puhelinnumero. Kortelainen sanoi, että tarkistaa vielä asian Niinistöltä mutta sanoi myös, että kaikkia huhuja he eivät mielellään lähde selvittelemään koska se olisi loputon suo ja niinhän asia varmaankin on, kyllähän ihmiset kaikelaisia huhuja laskevat liikkeelle esimerkiksi juuri vaikkapa presidentistä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Helmi 2012 14:07

Viimeksi muokannut systeri päivämäärä 09. Helmi 2012 15:22, muokattu yhteensä 1 kerran
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Helmi 2012 14:10

Kyllä, jotenkin ymmärsin, että Meller olisi tämän asian tänään sanonut, että Niinistö olisi tullut uskoon. Ilmeisesti perätön huhu, siltä nyt ainakin vaikuttaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Herman » 09. Helmi 2012 15:12

Olen hieman huolissanu uskovien sinisilmäisyydestä ja siitä, ettei koetella ja tutkita asioita vaan levitellään heti eteenpäin huhuja kun niitä kuullaan. Vähän väliä levitellään juttuja jotka myöhemmin paljastuvat vääriksi huhuiksi.

Miksi näin toimitaan? Vaikka huhut olisivatkin totta, niin miksi ihmisillä on niin hirveä kiire että pitää levittää niitä eteenpäin ilman että koetellaan ja tutkitaan asioita? Jos nyt Niinistö olisikin tullut uskoon, niin mitä se hyödyttää että uskovat puhuvat siitä toisilleen ennenkuin se on tarpeeksi selkeästi tullut ilmi kaikille? Ja silloin kun huhut paljastuvat vääriksi, niinkuin melkein aina tällaisissa tapauksissa on käynyt, se ei tee muuta kuin hallaa koko Jumalan valtakunnalle.

Tietenkin aina saa toivoa parasta, mutta ei meidän tule elää fantasioissa vaan totuudessa. Tällaisten huhujen kanssa pitäisi malttaa ja odotella. Vaikka ihminen julkisesti tunnustaisikin uskonsa, pitäisi silti odottaa ja katsoa ovatko hedelmät myös sen mukaisia, vai onko kääntymys vain hetkellistä tai vääränlaista.

Suomen viimeaikaisista tapahtumista tulee voimakkaasti mieleen USA:n viime presidentinvaalit, jonka kampanjan aikana Obama vakuutteli ja sai monet uskovat uskomaan hänen olevan uudestisyntynyt kristitty, mutta hänen kautensa aikana varmaan lähes jokainen häntä äänestänyt uskova on pettynyt tosi rankasti kun Obama on osoittanut teoillansa olevansa kaikkea muuta.

Toki toivon ja iloitsen, jos presidentti Niinistö olisi tullut tai olisi tuleva elävään uskoon, sehän olisi aivan huikeaa ja siunaavaa. Mutta ihan vielä en iloitse.
Herman

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Helmi 2012 15:19

No ANTEEKSI :? parasta lopettaa heti tähän paikkaan.Poistin omani...Pekka voi poistaa omat vastaukset jos tahtoo.
Kyllä se nyt on vaan uskottava että musta ei oo foorumeille enää,jos on koskaan ollutkaan.Jos en riko muita, niin sitten itseäni.Mikähän siinä oikein mättää :? Armahtakoon Kaikkivaltias Jumala mua ja antakoon anteeksi kaikki turhat sanat joita oon täällä tai muualla ladellu ja antakaa tekin anteeksi :prayer4:
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 09. Helmi 2012 15:43

pulla kirjoitti:No ANTEEKSI :? parasta lopettaa heti tähän paikkaan.Poistin omani...Pekka voi poistaa omat vastaukset jos tahtoo.
Kyllä se nyt on vaan uskottava että musta ei oo foorumeille enää,jos on koskaan ollutkaan.Jos en riko muita, niin sitten itseäni.Mikähän siinä oikein mättää :? Armahtakoon Kaikkivaltias Jumala mua ja antakoon anteeksi kaikki turhat sanat joita oon täällä tai muualla ladellu ja antakaa tekin anteeksi

Jotenkin näen, että otat asiat liian vakavasti. Tottakai uskonasiat ovat vakavia itse kullekin, mutta foorumeilla tulee väistämättä tilanteita joissa ihmiset eivät jaa samaa näkökantaa keskenään.

Meillä on myös foorumeissa lupa olla toista mieltä, epäonnistua, kokea nolatuksi tulemisen tunnetta(joka on usein itsestä lähtevää), tai sitten olla samalla ymmärryksen tasolla, eihän me yleensä ihmisten kesken kasvokkainkaan näin paljon tulla väärinymmärretyiksi ja se johtuu vain siitä että tämä on niin herkkä viestintäväline, ei nähdä toisten ilmeitä ja näin ymmärretään tarkoitettukin usein väärin, ehkä oman rikkinäisyytemme kautta.

Siunausta sulle pulla, ja paljon enemmän voit, kun jäät, etkä lähde pois. Tarvitaan kaikenlaisia ihmisiä ja uskovia, foorumilaisia ja sinä olet tärkeä palanen myös foorumia, osa Kristusruumiista, niinkuin jokainen uskova on, mutta täälläkin se osanen voi vaikuttaa sillä mahtavalla persoonallaan, jo sillä että on olemassa.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Herman » 09. Helmi 2012 16:09

Pulla, et ole todellakaan ainoa joka on tuota huhua levittänyt. Jokaisen joka osallistuu tuollaiseen huhujen levittelemiseen on syytä tehdä parannus. Sitten kun on tehnyt parannuksen, ei asiasta enää tarvitse murehtia. Joten mene eteenpäin Herran ilossa ja rauhassa äläkä anna vihollisen syytellä menneistä virheistä.
Herman

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu