"kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Kesä 2011 08:51

Lumina* kirjoitti:Arvasin jo eilen kirjoittaessani mitä tähän mahdollisesti vastataan, mutta mietin silti että ne uskovat nuoret jotka tekevät työtä hevi-ihmisten paris, niin se on työtä ja kun ei uskova hevi.ihminen tajuaa tuon pimeyden jossa itse on ja Sanoman mikä siellä pimeässä loistaa niin saattaa havahtua ja kääntyä pois sieltä etsimään Jumalaa.

Eihän Jeesuksenkaan olisi pitäny istua syntisten parissa eikä "hengata" veronkiertäjä bublikaanin parissa mutta siellä hän istui ja seurusteli. Syntinen tarvitsee armahdusta ja hänet täytyy hakea pois pimeydestä ja voisin melkein jopa väittää että Jumala toimii tavalla ja toisella..mutta en väitä, vaan toivon että mikään työ ei mee missään hukkaan, että edes yks syntinen kääntyis ja pääsis pois kuopasta.Otin mieheni eilen koekaniiniksi ja selitin nämä ja hän kuunteli totisella naamalla :)

Uskovien tulee levittää evankeliumia myös hevi-ihmisille. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että uskovan tulisi sitä varten muuttua hevi-ihmiseksi siis esiintyä hevi-ihmisenä. Ei Jeesuskaan muuttunut syntiseksi vaikka syntisten parissa istui.

2.Kor.3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

Gal.5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.
5:24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

Jumalan Henki ihmisessä muuttaa ja kasvattaa ihmistä Jumalan Pojan kuvan kaltaisuuteen. Se saa aikaan ihmisessä hengen hedelmiä ja Kristuksen omat ovat ristiinaulinneet lihansa himoineen. Agressiivisuus ja vihamielisyys (lihan tekoja) kuuluu hevi-musiikkiin ja juuri sellaisesta Jumalan Henki uskovaa muuttaa/kasvattaa pois. Uskovan tulee vaeltaa Hengessä ja Hengen hedelmissä ei lihan teoissa.

Jeesus tuli nimenomaan syntisiä pelastamaan ja syntisten pariin.

Luuk.5:31 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
5:32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lumina* » 03. Kesä 2011 10:25

Mulla on pari hyvinkin tuttua ihmistä jotka soittaa "hengellistä heviä" jos sitä siksi nyt voi sitten edes kutsua, mutta nämä ihmiset ei oo luonteeltaan muuttuneet vihaisiksi eikä agressiivisiksi,päinvastoin.Eivätkä oo vihaisia ja agressiivisia soittajiakaan, mutta sen oon huomannu että ovat taipuvaisia siihen että haluavat soittaa mahdollisimman taitavasti.
Ovat ns. hyvien perheitten poikia ja itsekkin mukana kaikenlaisis seurakunnan toiminnois..laidasta laitaan.Mun näkemyksen mukaan nää ei oo sydämmeltään "hevareita" vaan tekevät musiikkia vähän niinku työkseen.Mielenkiinoinen ja haastava asia miettiä ;)
Lumina*

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Kesä 2011 12:16

Lumina* kirjoitti:Mulla on pari hyvinkin tuttua ihmistä jotka soittaa "hengellistä heviä" jos sitä siksi nyt voi sitten edes kutsua, mutta nämä ihmiset ei oo luonteeltaan muuttuneet vihaisiksi eikä agressiivisiksi,päinvastoin.Eivätkä oo vihaisia ja agressiivisia soittajiakaan, mutta sen oon huomannu että ovat taipuvaisia siihen että haluavat soittaa mahdollisimman taitavasti.
Ovat ns. hyvien perheitten poikia ja itsekkin mukana kaikenlaisis seurakunnan toiminnois..laidasta laitaan.Mun näkemyksen mukaan nää ei oo sydämmeltään "hevareita" vaan tekevät musiikkia vähän niinku työkseen.Mielenkiinoinen ja haastava asia miettiä ;)

Hevi ei voi olla hengellistä. Hengellinen tarkoittaa Jumalan Hengen vaikuttamaa toimintaa. Jos hevi olisi Hengellistä niin silloin se ei olisi edes mitään heviä ja ei sellaista tulisi silloin edes heviksi valheellisesti kutsua. Hevi ja metalli musiikki joka on agressiivista ja usein myös esitetään vihamielisesti ei voi siis olla Jumalan Hengelle mieluista sillä Henki himoitsee eli on lihan tekoja vastaan. Siksi hevi ja metalli musiikilla ei tule ylistää Jumalaa.

Jos joku haluaa kuunnella heviä tai metallia niin siitä vain mutta Jumalan ylistys musiikkia se ei voi olla. Jumalan lapsen on syytä kysyä itseltään miksi soittaa hevia tai metallia jos tietää että agressiivisuus ja kaikenlainen vihamielinen esiintyminen on lihan tekoja joita vastaan Jumalan Henki on. Haastavaa on myös miettiä saako syntiä tehdä työkseen ja sitten vapaalla pyhittää elämäänsä. ;)

Siunausta tähän päivään!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Kesä 2011 12:42

Kristillinen hevimusiikki kuuluu saatanan eksytyksiin pois todellisesta Rauhan ja Rakkauden Jumalasta ja Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta. Saatana on punonut juoniaan nyt noin 2000 vuotta uuden liiton aikana. Hänen lonkeronsa ulottuvat tänä päivänä jo kaikkialle. Pitää muistaa, että elämme nyt suuren valmistautumisen aikaa suuren ahdistuksen aikaa varten ja antikristuksen esiintuloa "odottaen". Silloin tulee todelliset Herraan Jeesukseen uskovat kokemaan ennen näkemätöntä vainoa ja heitä tullaan tappamaan joukoittain koska maailma tulee vihaamaan heitä suuren raivon vallassa. Uskovia tullaan syyttämään ahdistuksen ajassa luonnon katastrofeista ja muista Jumalan rangaistuksista jotka Hän tulee langettamaan läpeensä syntiselle ihmiskunnalle. Koska Jeesukseen uskovat tulevat ahdistuksen ajassa puhumaan kauniita sanoja Kaikkivaltiaasta Jumalasta siitäkin huolimatta vaikka ahdistuksen ajassa tulee kuolemaan suuret määrät ihmisiä vaikkapa luonnonmullistuksissa. Uskottomat ihmiset tulevat suuttumaan uskoville, että he tulevat puolustelemaan Kaikkivaltiaan Jumalan rangaistuksia ihmiskunnalle siitäkin huolimatta, että monien ihmisten läheiset tulevat kuolemaan noissa mullistuksissa jotka Jumala laittaa ahdistuksen ajassa täytäntöön ihmiskunnalle ja Maa-planeetalle. Kun syntien mitta tulee täyteen niin silloin alkaa suuri ahdistuksen aika eli nyt elämme vielä suurta valmistautumisen aikaa tuohon tulevaan aikaan nähden. Ne uskovat ihmiset jotka selviävät hengissä tuosta ahdistuksen ajasta ja antikristuksen vainoista tulee Jeesus Kristus hakemaan pois täältä maan päältä. Ensin kuolleet Jeesuksen omat ja sitten ne jotka ovat vielä hengissä. Kiitos, ylistys ja kunnia Herrallemme Jeesukselle Kristukselle nyt ja Iankaikkisesti! Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lumina* » 03. Kesä 2011 13:01

Joo..näin varmaan on,en yhtään väitä vastaan.Itseäni ahdisti aikoinaan pojan kuuntelema hevi... mutta mietin vaan kun niin monet on syvällä pimeyden syövereissä että miten ne sieltä noudetaan,miten heidän lähelle voi päästä ja tulla niitten tasolle....ei täs taas muuta :thumb:
Lumina*

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Kesä 2011 14:48

Nyt on vielä, Jumalan Armosta, evankelioinnin aikaa jäljellä eli Jumalan säätämä aika jäljellä tähän työhön. Sitten kun sen aika on "täyttynyt" niin alkaa antikristuksen petovaltakunnan hallituskausi maan päällä. Edelleen siis voimme kertoa pakanoille Jeesuksen sovitustyöstä ristillä, että heissä heräisi synnintunto ja he huomaisivat elävänsä synnin orjuudessa. Ja näin he kokisivat tarvitsevansa Herraa Jeesusta elämäänsä pelastamaan ja pääsisivät osallisiksi iankaikkisesta elämästä Kristuksessa Jeesuksessa. Mutta suuri joukko ihmisiä ei halua ottaa vastaan pelastusta Herran Jeesuksen sovitustyön kautta koska he kokevat, etteivät ole syntisiä. Eivätkä halua uskoa kaikkivaltiaan Jumalan olemassaoloon. He ovat saatanan vaikutuksesta tulleet ylpeiksi ja hyvin itserakkaiksi ja uskovat kaiken valheen mitä maailma heille "syöttää". He vihaavat nyt jo Herraan Jeesukseen uskovia ihmisiä. Mutta kaikesta huolimatta suuri joukko ihmisiä tulee pelastumaan: kaikki ne jotka huutavat hädässänsä Herraa Jeesusta Kristusta apuunsa eli hädän hetkellä panevat kaiken toivonsa Jeesukseen ja uskovat sen mitä Hän on ristillä puolestamme tehnyt ja saavat näin Pyhän Hengen kautta lahjaksi sydämiinsä uskon ja turvapaikan Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lumina* » 03. Kesä 2011 15:17

Niin ja vielä ajatus oli enemmän siinä kylvämisessä ja sanoman viemisessä kuin ylistämisessä.Mutta linja on näköjään edelleen niin ehdoton ettei tästäkään/mistään kannata edes keskustella :) ;)
Lumina*

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Kesä 2011 19:55

Omasta puolestani vastaan, että kyllähän aina kannattaa kylvää siementä itämään mutta ei se ole aina niin helppoa jos vastassa on suuri katkeroitunut "muuri" vastassa. Samoin paatuneelle ihmiselle on hyvin vaikea saada mitään hengellistä sanottua koska paatuneella ihmisellä on niin syvä viha Jumalaa kohtaan, koska saatana on eksyttänyt niin perusteellisesti tämän ihmisparan. Ja riidan kanssa on aivan turha jatkaa sellaista keskustelua sen enempää. Kuten on ennenkin täällä foorumissa todettu niin silloin kannattaa ottaa etäisyyttä tällaiseen paatuneeseen ihmiseen ja rukoilla hänen puolestaan apua Jumalalta tähän lukkiutuneeseen tilanteeseen. Tämän päivän nuoriso on etääntynyt antikristillisen yhteiskunnan vaikutuksesta hyvin tehokkaasti pois Jumalan tahdosta. Ja kuitenkin he rakentavat "huomispäivän maailmaa" tänne maailmaan. Kunnioittavatko he Jumalaa? Eivät sitä tee mutta aina on poikkeuksia joukossa, onneksi niin. Voimme heille kertoa Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta ja toivoa ja rukoilla, että Jumala auttaa ja armahtaa heitä.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lumina* » 03. Kesä 2011 21:36

1 kor 4

1 Niin pitäköön jokainen meitä Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.
2 Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi.
3 Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,
4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
7 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?

Sattumoisin tuli tämä Raamatunpaikka päivällä kun kuuntelin toisella korvalla ääniraamattua ja samalla hommasin jotain muuta.
Ajattelin sitten että vaikka ne pojat veis evankeliumia millä tyylillä niin voidaanko heitä tuomita...Jumala tutkii heidän sydämmen asenteet..eli sydämen asenne on tärkein ja motiivit miksi on tehty hevimusiikkiin hengellisiä tekstejä.
Ei oo tarkoitus yrittää opettaa ketään, mutta joskus vaan ei sydän heti yhdy ihan kaikkeen ja on koeteltava..siitäkin huolimatta että täs tapaukses en edes tykkää tästä musiikin tyylilajista millään lailla.
Voi olla että oon väärässä ja ehkä tämä Raamatunpaikka ei sovi tähän teidän mielestä millään tavalla :-P
Lumina*

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Kesä 2011 22:22

Tässä ketjussa on minun mielestäni tullut esiin paljon hyviä näkökulmia. On todella tärkeää lähestyä uskomattomia ja olla heidän kanssaan sekä julistaa heille evankeliumia Herran johdatuksessa.

Herra Jeesus vietti aikaa syntisten kanssa, mutta Hän ei samaistunut syntisiin siten, että olisi koittanut voittaa syntisiä samaistumalla asioihin, jotka olivat syntiä.

1 Kor 9:
19 ¶ Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Apostoli Paavali toimi samalla tavalla kuin Herra Jeesus. Paavali oli lain alaisille ikäänkuin lain alainen, mutta ei itse ollut lain alla. Tämä tarkoittaa sitä, että Paavali kykeni hyväksymään ja rakastamaan lain alla olevia juutalaisia, eikä karttanut heidän seuraansa. mutta hän ei ollut enää vanhan liiton lain alla, vaan eli Messiaan lain mukaan Uuden Liiton järjestyksen kautta. Paavali ei siis mennyt lain alle, että olisi voittanut juutalaisia Herralle Jeesukselle, vaan hyväksyi lain alaiset lähimmäisinä ja kohtasi heidät lähimmäisen rakkauden kautta, mutta ei itse elänyt vanhan liiton lain alla.

Tämä tarkoittaa sitä, että jos esim. haluaisimme evankelioida saatanan palvojia, niin emme voisi pukeutua kuten he ja laittaa kaulaan alaspäin roikkuvia ristejä ja siten puhua heille Jeesuksesta olematta kuitenkaan satanisteja tai saatanan palvojia. Vaan me hyväksymme ja rakastamme heitä lähimmäisinä ja emme pukeudu kuten he, vaan ihan tavallisesti ja siten kerromme heille Herrasta Jeesuksesta.

Toinen esimerkki jos uskovat menevät baariin tai kapakkaan evankelioimaan ihmisiä, niin emme voisi laittaa tupakkaa huuleen ja juoda koko ilta paukkuja tai kaljaa ja puhua heille Jeesuksesta. Meidän tulisi olla polttamatta tupakkaa sekä juomatta ja kertoa heille Herrasta Jeesuksesta. Tietynlainen samaistuminen Jumalattomien kanssa ei ole Jumalan tahto, eli sellainen samaistuminen, joka ei ole Jumalan tahdon mukaista, niin sellaista samaistumista emme saisi harrastaa.

Samoin näen myös hevi-musiikin, että hevi ihmisiä ei tulisi evankelioida heavy-rock musiikin kautta (vaikka siinä olisi hengelliset sanat), vaan julistamalla heille evankeliumia tai soittaa heille musiikkia, joka noudattaa Jumalan Hengen mukaisia ominaisuuksia. Heavy-rockin luonne ja olemus on vastoin Pyhän Hengen hedelmää. Jos joku on eri mieltä kanssani, niin hän saa vapaasti olla, enkä siitä suutu. Tämähän on vain keskustelua siitä miten me uskomme, eikä näistä asioista tarvitse suuttua tai ottaa itseensä. Uskovina meillä on vapaus olla eri mieltä ja itse kukin sitten saa perustella asiat siten kun ne oikeaksi kokee. Herra Jeesus Pyhän Hengen ja Sanan kautta kasvattaa meitä jokaista oikeaan suuntaan kun ja jos haluamme uskoa siten kuin mikä on Herran tahto. Jokainen meistä erehtyy, mutta myös saamme Herran kanssa korjata kurssia. Eikä sekään ole niin kauheaa, jos emme ole aina kaikesta samaa mieltä, kunhan kumminkin vaellamme samalla tiellä toisiamme kunnioittaen ja rakastaen ja Herra ajallaan näyttää kuinka asiat ovat.

Tupakoimisesta muutama sananen. Näen ja ymmärrän, että tupakoiminen ei ole Jumalan tahto, sillä se vaurioittaa ihmisen elimistöä ja elintoimintoja todella pahasti. Minulla itselläni on itse aiheutettu astma, kun jumalattomana poltin tupakkaa lääkärin varoittelusta huolimatta. Jouduin sitten jumalattomana lopettamaan tupakan polttamisen koska elimistöni meni täysin jumiin sekä minulle meinasi tulla kurkkusyöpä. Minulla oli tupakan takia joku virus tai bakteeri tai semmoinen, joka olisi voinut muuntua syöväksi. Jouduin siis pakkorakoon ja lopetin tupakoimisen pakosta ennen uskoontuloani. Tupakan polttaminen jätti minuun myös monen asian kautta vaikuttavan allergian, josta vieläkin kärsin.

Ymmärrän niitä uskovia, jotka eivät ole vielä päässeet eroon tupakonnista. Ymmärrän sen kuinka kovan riippuvuuden se aiheuttaa, siksi en tuomitse uskovaa, joka polttaa. Uskon että on kuitenkin Jumalan tahto lopettaa tupakointi ja tiedän, että he pääsevät siitä eroon ja olen nähnyt monen uskovan pääsevän siitä eroon joko päätöksen kautta kautta johon Jumala antaa voiman tai uskon kasvun kautta, johon myös saadaan voima Jumalalta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu