Kirjoittaja Ariel » 18. Maalis 2018 22:36
Minä olen samaa mieltä siiitä, että paljon on luopumusta ja varmasti uppiniskaisuutta myös. Jumala on siitä murheellinen aivan varmasti, se tulee esille raamatusta selkeästi. Mutta tämä sanoma, että Jumala siirtäisi pois uppiniskaiset palvelijansa, ei mielestäni ole Herrasta. Sillä samassa sanomassa sanotaan, että nämä uppiniskaiset palvelijat jäävät kuitenkin tehtäviänsä hoitamaan. Ei Jumala voi antaa sanomaa jossa on tällainen ristiriita. Sanoman ongelma on siinä, että siinä verrataan Israelia profeetta Hesekielin aikana, tämän päivän seurakuntaan. Siihen aikaan oli olemassa vain yksi kansa jolla oli yksi temppeli ja siellä tietyt palvelijat. Silloin heillä oli merkitystä, ja heidän siirtämisellä oli merkitystä. Tänä päivänä on lukemattomia seurakuntia ja jokaisella omat itse asettamansa palvelijat, siitä voi jo tietää että monet niistä ei ole Jumalan asettamia. Eikä sillä ole samanlaista merkitystä kuin Hesekieln aikana kun oli vain yksi temppeli jonka palvelijoita pidettiin itsestään selvästi Jumalan pappeina. Nykyään ei seurakuntien työntekijöilä ole ollenkaan samanlaista asemaa. Ja sanomassa sanotaan, että uppiniskaiset jäävät kuitenkin hoitamaan tehtäviänsä, eli ei heitä siirretäkään. Ketä tuo pois siirtäminen sitten koskee? Eli ketkä oikeasti siirretään pois, niin että he eivät jatka tehtäviensä hoitamista? Jos kirkkokuntien uppiniskaiset senkin jälkeen vielä palvelevat, niin koskeeko tämä sitten joitakin kirkkokuntien ulkopuolisia palvelijoita, että heidät siiretään oikeasti pois niin että he lopettavat tehtäviensä hoitamisen? En tarkoita että Jumalan sanomia pitäisi järkeillä, mutta ei ne voi olla epäloogisia. Tai sitten sanoma on tuotu vajavaisesti ja epäselvästi.
En vastusta ollenkaan sitä, jos Jumala tahtoo siirtää pois upponiskaisia palvelijoita, toivon sitä jokaiselle seurakunnalle niin että seurakunnat puhdistuisivat ja saisivat uskollisia palvelijoita. Herra voi myös niin tehdä ja se ei ole Hänen tahtoaan vastaan. Mutta raamatun mukaan kaikki profetiat pitää koetella ja tämä sanoma ei kestä koettelua. Kuulun itse tunnustukseliseen seurakuntaan, joka ei kuitenkaan ole minkään kattojärjestön alla. Lisään vielä tähän näin jälkeenpäin minkä muistin kirjoittaneeni jo, että meidän seurakunnassa ei ole äärikarismaattisuutta eikä naisvanhimpia. Opillisesti olen varmaan monesta näistä asioista perustalta PetriFb sinun kanssa samaa mieltä.
Viimeksi muokannut
Ariel päivämäärä 19. Maalis 2018 00:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)