Hei Joonas !
Älä vaivu synkkyyteen, apu tulee ylhäältä, ihan kuten sanonta sanoo oikein.
En minäkään sitä Jumalan tahdon alle oikealla tavalla pääsemistä saavuttanut minkään oman puristamisen kautta ja avulla, se on ollut kokonaan Jumalan tekoa, eikä omaani.
Ainoa asia oikeastaan jota Jumala minulta pyysi ja mihin Hän neuvoi, oli tuo järjellinen Jumalanpalvelus.
Siis opin rukoilemaan Isää siten, että anoin sitä mitä haluaisin ja kaipasin, mutta sitten sanoin Taivaalliselle Isälleni, että "Tapahtukoon Sinun tahtosi" kuitenkin, eikä minun.
Siis Jumala synnytti minussa luottamuksen siihen tosiasiaan, että Hän yksin tietää kaiken parhaiten, ja jos kaikki menisi siis Jumalan tahdon mukaan, niin meillä kaikilla olisi kaikki erittäin hyvin !
Mieti tätä Totuutta, ja mietiskele ja tutkistele sitä mielessäsi !
Mitä pidemmälle asiaa mietit ja tutkit, sitä selvemmäksi sinulle käy tuo Totuus ja se Totuus tekee sinut vapaaksi !
Sinua Rakastava Taivaallinen Isäsi ei siis halua sinulle pahaa vaan vain hyvää !
Ja vaikka et sitä kaikkea hyvää nyt ja heti saisikaan, niin sekin on sinulle hyväksi, kuten se on ollut hyväksi minulle, etten minäkään ole saanut maallisia siunauksia ainakaan vielä.
Siis Rakkaimmat lapsensa Isä ensin riisuu, ja vasta sitten on aika pukea ja varustaa, kun ensin on kunnolla riisuttu.
Jobin kirja on ollut minulle tärkeä vertaistukikertomus, jonka kautta Rakastava Isäni on monesti minua lohduttanut ja nostanut ja kantanut minua heikkoina hetkinäni.
Jobilta siis riisuttiin ihan kaikki, ja hänkin kuten sinä, sitten masentuneena ihmetteli kuopassaan tuhkaa niskassaan ja voimattomana, että miksi näin, ja kyllä siinä kohtaa jokaikinen ihminen vinkuu ja on ahdistunut ja suree kohtaloaan, ei siinä paljon kiitetä silloin.
Mutta kaiken riisumisen jälkeen, Jumala lopulta siis siunasi Jobiakin, ja tuohon saan minäkin luottaa, kuten sinäkin, se on sitä uskomista siihen, mikä ei näy !
Hepr. 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
Jumala kasvattaa uskoamme juuri vastoinkäymisisssä ja puuteessa eli erämaassa ja silloin me vain juurrumme Häneen yhä tiukemmin, ja kun vastoinkäymisitä ja kärsimyksistä, me yhdessä Herran kanssa pääsemme läpi, niin se siis lujittaa meitä Häneen yhä tiiviimmin ja opimme yhä enemmän luottamaan ja uskomaan Häneen !
Hyvät ajat eivät saa tuota uskomme ja luottamuksemme kasvua aikaan, vaan juuri kärsimykset ja huonot ajat !
Muuten oletko huomannut sen jo, että jopa monien rakastama Psalmi 23 kertoo samaa asiaa kuin Jobin kohtalo ?
Psalmit 23
1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
Siis nyt sinäkin olet siinä pimeässä laaksossa, kuten minäkin olen ollut, eikä Herran apua ja siunauksia näy, mutta sen pimeän laakson läpi pitää siis Herran kanssa mennä yhdessä ja siitä tuo vitsa ja paimen sauva puhuvat.
Mutta mitä sitten sen pimeän laakson jälkeen tapahtuukaan, sitten vasta Herra valmistaa pöydän ja voitelee pään öljyllä ja sitten maljamme on vasta ylitsevuotavainen !
Sitten saamme nauttia yhdessä "Sulasta hyvyydestä ja laupeudesta päiviemme loppuun asti" !
Raamattu puhuu tästä Taivaallisen Isän lapsen Tiestä monessa kohtaa ja monella tapaa, ja se vie siis kärsimyksistä kunniaan lopulta, tässä yksi selvä osoitus vielä:
1. Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
Sinun tämänhetkisessä tilanteessasi tuo kärsimyksesi, ei varmasti ole tuntunut eikä tunnu vain hetken kestävältä, mutta on se sitä jos mietimme ja vertaamme sitä iäisyyteen !
2. Korinttolaiskirje 4
16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
Joten Rakas veli voimia sinulle, ja tukeudu yhä enemmän vain Herraan ja Herran apuun, ja rukoile sitä Hänen hyvän ja parhaan tahtonsa tapahtumista elämääsi, niin Herra pääsee sitä, sinun omasta pyynnöstäsi toteuttamaan ja lopulta siis saavutamme luvatun yhdessä !