Jihadistinen terroristiteko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jihadistinen terroristiteko

ViestiKirjoittaja tanu » 26. Elo 2017 14:14

"Niin kuin toivotte ihmisten teille tekevän, tehkää te samoin myös heille". Näihin Jeesuksen sanoihin tulisi kaikki pakolaispolitiikka perustua.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Elo 2017 15:00

Näin se on, Tanu.
Ja Mikko, minulle voi aina puhua ihan suoraan. En ole kovin herkkänahkainen ja jos loukkaannun, niin lepyn todella nopeasti. Minusta olet ihan ihana, vaikka oletkin niin väärässä :D
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Elo 2017 15:40

Aamu-Usva kirjoitti:Näin se on, Tanu.
Ja Mikko, minulle voi aina puhua ihan suoraan. En ole kovin herkkänahkainen ja jos loukkaannun, niin lepyn todella nopeasti. Minusta olet ihan ihana, vaikka oletkin niin väärässä :D

Kiitos kun jaksat olla tämmöiselle jurnupäälle armollinen, sinäkin olet ihana ja kalliisti ostettu sisar ja kuulutpa samaan perheeseenkin vielä !

(Vaikka oletkin toisinään vähemmän oikeassa kuin minä) :shh:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Elo 2017 15:42

tanu kirjoitti:
Mikko kirjoittaa asiaa :thumb:

Minusta sinulla ja muillakin keskustelioilla on hyviä pointeja asiaan ! :thumbup:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Elo 2017 15:45

tanu kirjoitti:
Toinen kysymys: Miksi muslimimaat eivät huolehdi omistaan? Eli miksi islamilaiset maat eivät ota vastaan näitä "sotalapsia" toisista islamilaisista maista?
Olisihan heillä yhteinen uskonto ja usein yhteinen kieli ja kulttuuri ---> integroituminen olisi helppoa. Niin, miksi näin ei tapahdu?

Tässä on niin timanttisen kova kysmys , että tähän itsekin haluaisin tyhjentävän vastauksen, jättää kyllä hiljaiseksi. (Tummennus oma lisäys)
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 15:59

*
Jaksan itse ihmetellä islamilaisia muslimeja jotka eivät älynneet ottamaan selkoa islamin taustasta esimerkiksi Muhammedin taustasta. Se voisi avata heidän silmät näkemään totuutta koska taustasta selkoa otettuaan silmät voisi aukaista ja tajuta että ollaan sokeasti uskottu tuohon valheeseen.

Anteeksi ei tarkoitus suututtaa mutta pidän edelleen luterlaisia ja muslimeja samana asiana jotka eivät älynneet ottamaan selkoa taustasta esim. Mart Lutherista. Ainoa tapa on ottaa selvää, tausta joka johtaa alkulähteeseen ja siihen mitä se opettaa ja kenestä se on alkuisin.

Jaksan ihmetellä ettei kukaan älynnyt siitä vaan lähtee sokeasti uskomaan johonkin valheeseen ottamatta selkoa taustasta enkä jaksa ymmärtää. :wtf: :shock: Minusta tuntuu että he uskovat vain enemmän ihmisten keksimään luotuun.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja george » 26. Elo 2017 16:38

Keskitysleirin pääasiallinen tarkoitus on juuri keskittää ihmisiä tietylle alueelle. En tiedä, että onko sitten humaanimpaa antaa ISIS -jätkien halal-teurastaa suomalaisia kaupungilla.
george

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 26. Elo 2017 17:09

Mikko Murpatti kirjoitti:
tanu kirjoitti:
Toinen kysymys: Miksi muslimimaat eivät huolehdi omistaan? Eli miksi islamilaiset maat eivät ota vastaan näitä "sotalapsia" toisista islamilaisista maista?
Olisihan heillä yhteinen uskonto ja usein yhteinen kieli ja kulttuuri ---> integroituminen olisi helppoa. Niin, miksi näin ei tapahdu?

Tässä on niin timanttisen kova kysmys , että tähän itsekin haluaisin tyhjentävän vastauksen, jättää kyllä hiljaiseksi. (Tummennus oma lisäys)

En tiedä, mutta mahdollisena vaihtoehtona (jihadistisen salaliiton lisäksi) tuli mieleen, että ehkä nämä pakolaiset haluavat itse mielummin hakeutua maihin, jossa he todennäköisesti voivat elää turvallisemmin ja paremmalla elintasolla. Ainakin jos he ovat pottuuntuneita isikseen ja al qaidaan ym porukoihin joiden mellastus islamistisessa maailmassa ei tunnu saavan loppua. Parempi tietysti mennä täysin turvaan, kuin velloa turvattomasta muslimimaasta toiseen.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Elo 2017 17:27

Onhan esim. Irakissakin omia pakolaisleirejä, joissa käsittääkseni asuu suuria joukkoja ihmisiä juuri isisiä paossa. Tosin olen ymmärtänyt että ainakaan jesideillä ei näillä leireilläkään olisi turvallista. En tiedä onko muillakaan. Viime kesänä uutisissa ainakin oli, että joku jihadistinainen oli tehnyt jollain tällaisella Irakin pakolaisleirillä itsemurhaiskun, jossa paljon kuolleita. Luulen, että Irakissa voi joutua elämään pelossa aina jos on kerran ollut isisiä pakoon lähteneiden joukossa. Siellä on kuitenkin niin paljon isisin kannattajia.

En tietenkään kannata sitä, että isisin kannattajat saavat vapaasti suunnitella ja toteuttaa terrori-iskuja täällä sen enempää kuin muuallakaan. Kuitenkin haluaisin, että maailmassa luotaisiin järjestelmä, jonka turviin voisi paeta jos joutuu pelkäämään koko ajan tapetuksi tai kidutetuksi tulemista. Haluaisin esimerkiksi, että Pohjois-Korean nälkiintyneet pakolaiset pääsisivät tänne mieluummin kuin joutuisivat Kiinaan lapsiprostituoiduiksi. Aina on ihmisiä, jotka hyväksikäyttävät auttajia, mutta tuleeko sen takia lopettaa auttaminen kokonaan? Olen sen verran nähnyt keskitysleireillä traumatisoituneita, että sellaista järjestelmää en lähtisi edes kokeilemaan. Palautuskeskukset kuulostaa melko vaaralliselta sekä asukkaille että työntekijöille. Niissä voisivat myös terroristit helposti lyödä viisaat päänsä yhteen ja keksiä entistä tuhoisampia keinoja toteuttaa jihadismiaan.

Ei minulla kyllä mitään ratkaisua ole tähän jihadismiin ja terrorismiin sen enempää kuin muuhunkaan maailman pahuuteen. Nyt Irakissa näyttää kuitenkin melko hyvältä tuo taistelu isisiä vastaan. Ei tätä kaikkea sotaa saa loppumaan ennen kuin Jeesus tulee. Pohjois-Korea ampuu ohjuksiaan, isis hyökkäilee shiiamuslimien kimppuun Afganistanissa, Saudi-Arabia on Jemenin kimpussa jne.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja eetu » 26. Elo 2017 18:36

Mikko Murpatti kirjoitti:Minä itse nolosti syyllistyin "valkopesuun" yrittäessäni Tanun lainaamassa jutussa (jonka myöhemmin poistin hyökkäävänä) saada kuulostamaan siltä kuin uusnatsit tarkoittaisivat keskitysleireillä Vironmallin VOK:keja. :oops:

Voi olla ja luultavasti oikeat uusnatsit tarkoittavat niitä natsien joukkolahtaus keskitysleirejä, eikä näitä Viron mallin "keskitysleirejä". En tiedä mitä uusnatseja ja keskitysleirejä Aamu-Usva tarkoitti, joten en voi laittaa sanoja hänen suuhunsa tässä keskitysleiri ajatuksessa, vaan minun olisi pitänyt esittää tarkentava kysmys eikä luulla. (Raamattu varoittaa luulevaisuudesta)

Varmuudeksi poistin koko postauksen, koska minun ei ylläpitäjän roolissa pidä kirjoitella jos ei ole varma, ja minulta odotetaan enemmän kuin tavalliselta kirjoittelialta.

Myös olen aina hyökännyt Aamu-Usvan mielipiteiden kimppuun agressiivisesti tässä maahanmuuttoasiassa, vaikka hänelläkin on täysi oikeus saada mielipiteensä ilmoille, teen tässä parannuksen ja koitan käyttää vieläkin pehmeämpiä sanoja ja näin harjoitella hillitsemään kieleni ja tulla taitavammaksi puheessa (joka on vaikea laji).

Pyydän siis Aamu-Usvalta anteeksi.

Mihin joukkolahtaus keskitysleireihin tarkalleen ottaen viittaat?
eetu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu