Yksin Raamattu?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Loka 2015 15:55

en ylpistele tai kehu näyillani ,mutta pakko laittaa uudestaan ,minkä aikoinaan kirjoitin ..eli myös tällainen näkökanta ....Luin kerran ja tutkin ja vertailin apogryfi yms muuta kirjallisuutta ja huomasin eräitä ristiriitoja ja totesin ääneen ,että ...tämä toinen kertoo ja kumoaa toisen (erilailla).
Silloin vierestä miesääni sanoi oliko enkeli tai itse Herra ??? en tiedä ,mutta Hän sanoi ....Tee selvä ero Totuuden ja valheen välillä.

Tuon jälkeen vaikka olenkin lukenut muita kristillistä aineistoa niin sydämmessä on ollut ohje ,että Raamattu ....toki eri versiot on hyvä lukea ,mutta se riittää ja sitten suora yhteys Taivaan Isään ja anomuksella pyyntöä selvittää asiat ,jotka mieltä kaivertaa.

Tuo edellä oleva asia oli siis näin ulkomuistista ,mutta se yhtälö minulle aukesi ainakin kerralla ...mikä riittää ja mikä ei.

elikkä tämmöistä.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Loka 2015 17:40

Tämä "näky" kuulostaa aivan selvältä Jumalan puheelta. Ja tässä voi taas lähteä filosofoimaan, että jos ilmoitus yksin Raamatun totuudessa pysymisestä tulee jonkun ilmestyksen kautta eikä itse kirjoituksista, niin silloinhan me ei virallisesti olla yksin Raamattu -linjalla.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Loka 2015 18:07

Aamu-Usva kirjoitti:Tämä "näky" kuulostaa aivan selvältä Jumalan puheelta. Ja tässä voi taas lähteä filosofoimaan, että jos ilmoitus yksin Raamatun totuudessa pysymisestä tulee jonkun ilmestyksen kautta eikä itse kirjoituksista, niin silloinhan me ei virallisesti olla yksin Raamattu -linjalla.

:oops: Aamu-Usva ! ! ! :thumbdown: No siinä tulikin jo kaikki tärkein sanottua.
Jukka

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 23. Loka 2015 19:38

Jokaisen tulisi henkilökohtaisella tasolla itse, koetella ja tutkia... jos kiinnostusta on tutkia syvemmin esim. apokryfikirjoja, niin mikäs siinä. Pohja tiedolle ja sen ymmärtämiselle on parempi, kun uskaltaa etsiä ja löytää ja ymmärtää sen kautta.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Loka 2015 19:51

Mietitkö aamu-usva ihan loppuun saakka tuon mitä kirjoitit ;) eikös tuo ole jo lähellä paradoksaalia ;) Jos joku kehoittaa lukemaan nimenomaan Raamattua niin eikö se voi olla oikein ,että kehoittaa lukemaan sitä ,mitä yksin meidän tulisi lukea eli Raamattua .Voin kirjoittaa saman uudelleen ;)
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Loka 2015 23:48

Juu ja tuo nyt olikin tuollainen. . En kovin usein ajattele asioita tarkemmin :D
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Loka 2015 09:56

Aamu-Usva kirjoitti:Juu ja tuo nyt olikin tuollainen. . En kovin usein ajattele asioita tarkemmin :D

Näkisithän minun kamuani. Hän on paljon pahempi kuin sinä. :) Rupatteleminen hänen kanssa tuntuu lähes mahdottomalta ja hän aina ennaltaa kaikki puheet ja suunnitelmat joissa hän menee liian henkilökohtaisesti minuun ja minä koen kaikki törmäyksiksi hänen kanssa. Minun on tapana rupatella "kevyesti" mutta kamu hymy naamassa ottaa liian vakavaksi mitä minä rupattelin hänelle. :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 24. Loka 2015 10:40

Mutta minä sanon teille: jokaisesta joutavasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä

[matt. 12:36, v. 1938 käännös hieman korjattuna]
uuhi

Re: Re:

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Loka 2015 10:48

uuhi kirjoitti:Mutta minä sanon teille: jokaisesta joutavasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä

[matt. 12:36, v. 1938 käännös hieman korjattuna]

Tosi hyvä jae! Niin voisitko sinä tarkentaa mitä tällä joustavalla sanalla tarkoitat? No minä tarkoitan sitä että mitä minulle tapahtui tai mitä itse tein niin siitä jutusta rupattelin kamulleni kevyesti mutta en voi ennaltaa sen tapahtuman jälkeistä juttua josta kamu ottaa puheeksi menemällä liian henkilökohtaisesti minuun. Onko tämä joustava sana?

Myös tämä kamu syöttää ennaltaan sanat suuhuni mitä en mitään miettinyt ja mitä en tarkoittanut. Ja hän on uskova. Kun tutustuin häneen niin alussa hän tuntui ystävälliseltä mutta myöhemmin koin miten hän meni liian henkilökohtaisuuksiin ja sellaisiin asioihin mitä en ole miettinyt mitään.
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 24. Loka 2015 11:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 24. Loka 2015 11:11

Vaisuliini, se sana on 'joutava' eikä 'joustava'.

Laitoin sen jakeen erityisesti aamu-usvaa varten, koska välillä on suututtanut ja ärsyttänyt jotkut aamu-usvan kommentit ja se tapa jolla aamu-usva välillä mielestäni härnää, opettaa ja yrittää hallita uskovia foorumilla, on tullut mieleen että jotkut hänen kommenttinsa mielestäni muistuttavat suvaitsevaistolaisten kommentteja, ja jotkut kommentit muistuttavat akateemista kikkailua, ja joidenkin kommenttien sisällöstä on heijastunut joidenkin raamatun lauseiden vastustamista, humanistista ajattelua ja ehkäpä myös akateemisille tyypillistä pätemisenhalua sekä sellaista maailman naisille tyypillistä huumoria, joka ei ole hyvää, sekä myös piikittelyä.

Olen varoittanut häntä yksityisviestillä jo kaksi kertaa, joten kirjoitin tämän nyt tähän
uuhi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu