Kirjoittaja PetriFB » 25. Maalis 2011 16:14
Wille Riekkinen Kuopion hiippakunnan piispa kritisoi voimakkaasti Älä alistu - kampanjaa sanoen sen olleen epäasiallinen ja vaarallinen. Hän sanoi toivovansa, etteivät herätysliikkeet leikkisi ihmisten syvimmillä tunnoilla ja ajaisi heitä jopa itsemurhiin. Piispa Riekkisen mukaan kampanja edustaa puoskarointia, sillä hän ei usko, että ihmisiä voidaan parantaa heidän omasta seksuaalisuudestaan.
Tässä kampanjassa oli juuri esillä ihminen, joka Jumalan avulla kykeni eheytymään ja vaikutti todella onnelliselta. Monet ihmiset ovat muuttuneet homoseksuaaleista heteroiksi, kun ovat tulleet uskoon Herraan Jeesukseen. Eläviä todisteita on siis vaikka kuinka paljon. Uskovat eivät pakota ketään väkisin muuttumaan, vaan se on aina vapaaehtoista tai ainakin siellä missä ihmiset ovat terveessä, vastuuntuntoisessa sekä Raamatun mukaisessa uskossa Herraan Jeesukseen.
Itsemurhalla pelottelun kautta Riekkinen koittaa syyllistää niitä, jotka uskovat homouden olevan synti. Nykyään Suomen kansan sekä luterilaisen kirkon enemmistö ei usko homouden olevan syntiä. Suomi on nykyään todella homomyönteinen maa, jossa niin kansalaisten enemmistö, media, elokuvat, kulttuuri kuin monet tahot avoimesti liputtavat homouden puolesta.
Suurin osa homoseksuaaleista ei nykyään uhkaa tehdä itsemurhaa, jos heidän seksuaalisia taipumuksia ei hyväksytä. Joku voi kuitenkin niin kokea ja ahdistua ja ajatella itsemurhaa. Tämä on valitettavaa, sillä itsemurha ei ole ratkaisu, vaan suuri ja ikävä menetys koko ihmiskunnalle. Itsemurhaan ei ihminen saisi päätyä koskaan, eikä myöskään sen tähden jos joku ei hyväksy hänen elämäntyyliä. Silloin ei ole kaikki kohdallaan ihmisen sisimmässä, jos hän uhkaa itsemurhalla. Kerron tässä elävän esimerkin millä tavalla ihminen voi oppia hyväksymään erilaisuutta olematta samaa mieltä.
Kohtasin erään kerran miehen, joka sanoi olevansa nainen miehen ruumiissa. Hän sanoi minulle, että aikoo mennä "sukupuolenkorjausleikkaukseen" että ruumis vastaisi sitä mitä hän on mieleltään. Hän oli mies, isä, jolla oli jo lapsenlapsia. Minä sanoin hänelle, että on syntiä ja kapinaa Jumalaa vastaan kun ihminen haluaa vaihtaa luonnollisen miehen sukupuolensa naisen sukupuoleen. Hän uhkasi tehdä itsemurhan, koska en hyväksy hänen päätöstä ja hänen mukaan loukkasin hänen identiteettiänsä.
Kävimme perinpohjaista keskustelua jonka tuloksena hän ymmärsi, että minä uskovana ihmisenä välitän ja rakastan häntä lähimmäisen rakkaudella. Hän myös kykeni ymmärtämään ja hyväksymään sen, että kaikkien ihmisten ei tarvitse olla kaikesta samaa mieltä. Hän myös ymmärsi sen, että toisen ihmisen voi hyväksyä, vaikka kaikesta ei ole samaa mieltä. Hän myös ymmärsi sen, että itsemurhalla uhkaaminen hänen tapauksessaan oli keino painostaa ja pakottaa väkisin hyväksymään asia, joka oli vastoin toisen ihmisen vakaumusta. Hän myös ymmärsi sen, että minä en pakottanut enkä painostanut, koska kerroin vain sen miten uskon ja mitä mieltä olen. Hän myös ymmärsin sen, että kaikkien ihmisten ei tarvitse olla samaa mieltä hänen kanssaan ja silti hän saa uskoa ja olla sitä mieltä mitä hän on, riippumatta siitä mitä muut ajattelevat. Hän luopui ajatuksesta itsemurhan tekemisestä. Me kumpikin jatkoimme elämässämme eteenpäin, hän miehenä uskoen olevansa nainen ja minä uskoen, että on synti koittaa muuttaa syntymässä lahjaksi saatua sukupuolisuutta.
Korostan vielä sitä, että kukaan ei voi painostaa tai muuttaa ketään väkisin, vaan se on vapaaehtoista. Jos homoseksuaali uudestisyntyy ylhäältä uskoessaan Herraan Jeesukseen ja hän haluaa muuttua, niin jokaisen tulisi myös hyväksyä se, vaikka ei uskoisi Jeesukseen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!