Aamu-Usva kirjoitti:Omasta mielestäni juuri piiskaaminen on jotenkin niin nöyryyttävää ja kaikin puolin outoa puuhaa... Edelleen pysyn sillä linjalla, että puhumalla pitää sekä aikuisten että lasten kanssa asiat selvittää. Jos ei siinä onnistu, niin pitää mennä peilin eteen ja miettiä, että mikä minussa on vikana.
Mr Kerimäki kirjoitti:Siinä piiska asiassa lie ollut perimmäisenä tarkoituksena näyttää se ,että on olemassa myös ohjaus sille pienelle ,joka kieltäytyy tottelemasta ja jopa hajoittaa ja särkee paikkoja yms puree raapii sylkee ja lista on loputon .Enempi peloke ja pieni ihminen voi pienellä vitsan näyttämisellä saada sen ..Ahaa elämyksen ,että minäkin pienoinen olen jonkinlaisen ohjauksen ja rajojen sisällä ,mitä saan tehdä ja mitä en.Pieni vitsa ohjaus vaikka ei käyttäisikään saa ihmisen ajattelemaan sitä osioo itsessään ,mitä ei ole tiennyt olevan olemassa ...eli raja riehumisella yms menee jossain.
Ripirapi on siis sellainen enempi silmien avaaja kissanpojilla ....se väkivalta on sitte ihan erin asia ja järjettömyys pinetä kohtaan.
Kun lapsi ,joka jätetään ilman kuria ja jos luonne on synnynnäisesti kuriton niin sen kurin palauttaminen voi myöhemmin maksaa paljon ,mutta kun ajoissa kurin saa tietoisuuteen niin asiat alkaa luistaa helposti.
Rajojen asettaminen ja niiden seuraaminen luo turvallisuutta ja Rakkautta ja hyvää kanssakäymistä kun asiat on tehty oikein.
Markareetta kirjoitti:"kaikin puolin outoa puuhaa"
Niin on todellakin.
Psalmissa 23 sanotaan:
23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,
en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani;
sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
Tuli vain mieleeni tämä psalmin kohta.
Paimenen vitsalla ja sauvalla ei hakattu
tai lyöty lampaitakaan.
Itämailla kun oli kaikenlaisia villipetoja
käärmeitä ja skorpioneja oli turvallista kun
Hyvä Paimen sauvoineen ja vitsoineen piti huolen
että lampaat pysyivät laumassa, niin kuin sielutkin,
että eivät eksyisi koettelemusten kiusauksiin
pimeässä, ja saaliiksi vihollisille.
Hyvä paimen puolustaa ja suojelee laumaansa,
ja kuljettaa sitä oikeaa tietä.
Jeesuksen hoiva ja suojelus on kuin vitsa ja sauva,
koetusten ja murheitten keskellä, josta sielu saa
lohdutusta ja voimia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa