hrmn2 kirjoitti:Tarkoitin, että meidän ei tule jäädä odottamaan että Jumala antaa uskon, sillä Hän on jo luvannut Sanassaan antaa sen jokaiselle, joka taivuttaa sydämensä Hänen tahtoonsa. Eli Jumalan tahto on antaa jokaiselle uskoa niin paljon, kun vain on itse halukas ottamaan vastaan.
iinuliinu kirjoitti:Matt. 5:48
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Entäs tämä Raamatunpaikka joka kehoittaa meitä olemaan täydellisiä niinkuin taivaallinen Isä?
hrmn2 kirjoitti: Nyt näyttää siltä, että olisin aloittanut tällaisen viestiketjun armolahjoista - olisiko asia mahdollista muuttaa? Jos haluatte keskustella armolahjoista niin ei minulla mitään sitä vastaan ole, en vain itse ole halunnut niistä aloittaa keskustelua, joten on harhaanjohtavaa kun nyt näyttää siltä, että minä olisin niin tehnyt.
Jasmiini kirjoitti:Ef. 4:
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
Room. 12: 3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4 Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
Ei tässä sanota, että jokainen saa uskoa niin paljon, kuin tahtoo vaan niinkuin Jumala on kullekin suonut, eli niinkuin Jumala tahtoo eikä ihminen.
Ei pidä ajatella itsestänsä enempää kuin sopii. Tuollainen otetaan vaan kaikki voima ja usko tuosta vaan homma menee kyllä täysin yli Sanan.
Siivetön kirjoitti:Olenkin miettinyt usein sitä, että asettiko Jumala riman näin korkealle juuri siksi, että me jokainen olisimme ikäänkuin pakotettuja turvautumaan armoon, koska jo järkemme sanoo, ettemme kykene täyttämään Vuorisaarnan mittoja?
Siivetön kirjoitti:iinuliinu kirjoitti:Matt. 5:48
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Entäs tämä Raamatunpaikka joka kehoittaa meitä olemaan täydellisiä niinkuin taivaallinen Isä?
Niin, kun luet ensiksi kokonaisuuden, eli kaiken sen, mitä tuossa Matt. 5 lukee ennen tuota viimeistä jaetta, voit kysyä sen jälkeen itseltäsi, kykenetkö ilman Jeesuksen täydellisyyttä olemaan ihmisenä täydellinen?
Uskon että tuo Matt. 5 kokonaisuus vastaa Sinulle siihen, miten korkealle Jumala toisaalta riman asetti ja miten mahdotonta meidän on päästä riman yli ilman Jumalan armoa ja juuri tässä kohtaa armo tulee osaksemme oikeaan aikaan, eli me voimme kaikkea tuota olla Jumalan edessä, mistä Matt.5 puhuu, vain ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen vanhurskauteen puettuina, eli tämä jälleen puhuu siitä, mistä olen kirjoittanut, eli mitä olemme ASEMALTAMME ja mitä olemme TILALTAMME.
Ja ellemme noita ymmärrä ja osaa erottaa, me olemme kuin ruuvipenkissä, sillä jokainen ymmärtää, ettei meistä kukaan kykene täyttämään Vuorisaarnan sisältöä ja niin olemaan täydellisiä.
Vai kykenetkö Sinä siihen
Siivetön
Viesti Lähetetty: 02. Heinä 2014 06:37
Olenkin miettinyt usein sitä, että asettiko Jumala riman näin korkealle juuri siksi, että me jokainen olisimme ikäänkuin pakotettuja turvautumaan armoon, koska jo järkemme sanoo, ettemme kykene täyttämään Vuorisaarnan mittoja?
iinuliinu kirjoitti:Niin no tuolla synnittömyys keskustelussa tuli mieleeni tuo "olkaa täydellisiä" paikka![]()
Jeesushan sanoi; Joh.15: 4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Eli ilman Jeesusta emme voi mitään tehdä, eikö se silloin tarkoita että vain ja ainoastaan meidän tulee olla riippuvaisia Jeesuksesta ja turvata kaikessa Häneen?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa