Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Kesä 2014 23:01

Ja pahoittelen, jos minulla menee aikaa tutkiessa, tutkin siis kokonaisia lukuja ja suurempia kokonaisuuksia, niin en heti välttämättä pysty vastaamaan.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Kesä 2014 23:04

Minä vain kirjoitti:Anteeksi kommenttini tähän väliin, mutta

Koska sinä olet nyt sellaisessa tilanteessa, että sinä et tee syntiä ja olet täydellinen kuten olen ymmärtänyt, niin voin kirjoittaa sinulle ilman huolta, että suuttuisit tai loukkaantuisit minuun, mutta sitähän et tee, jos olet synnitön. Muista ettei synnitön ja täydellinen erehdy koskaan ja sinun teologiasi mukaan peli on menetetty, jos teet yhdenkin rikkeen, koska Hän on sinut vain yhden kerran sovittanut ja sillä täydelliseksi tehnyt, niin onko pelisi menetetty tämän uuden oppisi myötä jos teet yhdenkin rikkeen, virheen tai synnin, olenko ymmärtänyt sinua oikein?

Etkö sinä sekoita synnittömän ja täydellisen keskenään?

Mitä eroa on synnittömällä ja täydellisellä? Synnitön on täydellinen, koska synnitön ei tee syntiä ja täydellinen on synnitön, koska täydellinen ei tee syntiä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Minä vain » 24. Kesä 2014 23:13

Minä Vain- olen ollut paljon eri foorumeilla ja nähnyt monenmoista.

Minulla on semmoinen ikävä tunne ja luulo, että sinulla olisi menossa niin sanottu "loppuhuipennus".

Loppuhuipennus on semmoinen, kun joku on päättänyt ettei enää halua olla foorumeilla ja on suuttunut jostain, että tämä loppuhuipennuksen tekijä tekee kaikenmoista jäynää ja haittaa kuitenkin niin, että toimii kokoajan harmaalla alueella ettei häntä selkeästi voida syyttää mistään.

Loppuhuipennuksessa vedellään kaikista mahdollisista naruista, jotka todennäköisesti aiheuttavat haluttuja voimakkaita reaktioita ja näytellään viattomia , vaikka huipentaja tietää täysin missä mennään.

Tätä sitten jatketaan sen aikaa kuin huvittaa, mutta tarkoitus on aiheuttaa mahdollisimman paljon rähinää ennen kuin lähtee foorumilta ovetpaukkuen mahtavassa loppuhuipennuksessa.

Jos sinulla on loppuhuipennukset kiikarissa, niin pyydän että jättäisit ne väliin. :cool:

Jos olen tääsä väärässä niin pyydän epäilyjäni sinulta anteeksi ja olen pahoillani, aika ja tulevat viestisi näyttää olinko tässä väärässä.

Saat anteeksi.
Minä vain

ViestiKirjoittaja Minä vain » 24. Kesä 2014 23:16

Petri.

Mitä eroa on synnittömällä ja täydellisellä? Synnitön on täydellinen, koska synnitön ei tee syntiä ja täydellinen on synnitön, koska täydellinen ei tee syntiä.

Synnitön on ihminen jolla ei ole syntiä, esim. kun saat syntisi anteeksi ja ne pyyhitään pois, olet synnitön.
Täydellinen on sitten astetta kovempi, kuin Jeesus.
Niin täydellinen ettei edes lankea syntiin.
Minä vain

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Kesä 2014 23:18

lonelyrider kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Sen verran Petri jos sanon. Tiedät varmasti, kuten minäkin, ettei uskomme perusta, nykyään ole sama. Uskon, että Jeesus Kristus, on Jumalan lähettämä Sana. Sinä uskot että raamattu on sana. Lisäksi, uskon todella, että kun Kristus vapauttaa, Hän vapauttaa 100%, ei yhtään vähempää, yksi kerta sovitusta riittää.

Tarkoititko, että myös minun tulisi poistua palstalta, kun teit aloituksen? Tiedäthän kyllä sen, että totuudesta en luovu, jos täällä keskustelen. Sen verran peli pitää olla selvä, jos täällä aiotaan jatkaa keskusteluja.

Sinä olet eri asemassa kuin poistettu henkilö, joka on vuosikausia jatkanut samaa linjaa aiheuttaen aina ongelmia siellä missä hän on ja vaikuttaa. Sinä olet vasta ottamassa askeleita harhapolulla, siksi olet eri asemassa.

Minä uskon Jeesuksen olevan Jumalan Sana, joka tuli lihaksi ja Hän verensä ja kuolemansa kautta on sovittanut synnit kertakaikkisesti. Minä uskon myös Jeesukseen Pyhässä Hengessä, niin kuin Raamattu opettaa.

Koska sinä olet nyt sellaisessa tilanteessa, että sinä et tee syntiä ja olet täydellinen kuten olen ymmärtänyt, niin voin kirjoittaa sinulle ilman huolta, että suuttuisit tai loukkaantuisit minuun, mutta sitähän et tee, jos olet synnitön. Muista ettei synnitön ja täydellinen erehdy koskaan ja sinun teologiasi mukaan peli on menetetty, jos teet yhdenkin rikkeen, koska Hän on sinut vain yhden kerran sovittanut ja sillä täydelliseksi tehnyt, niin onko pelisi menetetty tämän uuden oppisi myötä jos teet yhdenkin rikkeen, virheen tai synnin, olenko ymmärtänyt sinua oikein?

Raamatun opetuksen mukaan ei ole. En halua sinun poistuvan täältä mihinkään, mutta minun haluni ei sitä ratkaise halusin tai en, mutta kuten sanoin, niin haluan sinun jatkavan. Haluan sitä siksi koska olet eksynyt ja tulet satuttamaan itsesi ja tosi lujaa tällä tiellä minkä olet nyt valinnut. Minä en haluaisi että sinua sattuu tai että sinulle käy huonosti, koska rakastan sinua Herrassa Jeesuksessa.

1 Joh 1:
8 ¶ Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

1 Joh 2:
1 ¶ Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Montako kertaa Jeesus on sovittanut heidän syntinsä, josta Johannes puhuu?

Koska pätkit tekstiä ja asiayhteys katoaa täysin, joudun laittamaa koko luvun, jotta näkyy koko tarkoitus. Sinä siis pätkäisit alun, koska se tuntui sinusta hyvältä.
1. Joh. 2
"1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus;eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä
.
5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

7 Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.

10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
13 Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.
14 Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt."

Jos lukee koko tekstin, voi huomata, että kun tulee tuntemaan totuuden, kaikki paha on voitettu, kun on oppinut tuntemaan totuuden, on täydelliseksi tullut Kristuksessa. Jokainen joka sanoo tuntevansa Hänet, on velvollinen vaeltamaan niinkuin Hän vaelsi. Jokainen joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt. Jakeissa puhutaan myös antikristuksen opista, joka on vastakohta Kristuksen tuntemiselle.

Alussa puhutaan lapsukaisista, mutta täysi-ikäinen tuntee Lähettäjänsä tahdon.

Tässä on kaikki kohdat Johanneksen kirjeistä, jossa puhutaan lapsista:

1Joh 2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
1Joh 2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
1Joh 2:13 Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.
1Joh 2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
1Joh 2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
1Joh 3:1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
1Joh 3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
1Joh 3:7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
1Joh 3:10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
1Joh 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
1Joh 4:4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
1Joh 5:2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
1Joh 5:21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
2Joh 1:1 Vanhin valitulle rouvalle ja hänen lapsillensa, joita minä totuudessa rakastan-enkä ainoastaan minä, vaan myös kaikki, jotka ovat tulleet totuuden tuntemaan-
2Joh 1:13 Valitun sisaresi lapset lähettävät sinulle tervehdyksen.

On kyse Jumalan lapseudesta, eli siitä että uskova on Jumalan lapsi (lapsukainen). Jokainen uskova Jumalan lapsi riippumatta siitä missä kasvuvaiheessa on:

Joh 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

Alaikäisyys ja täysikäisyys on sitten toinen asia.

1 Joh 1:
8 ¶ Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

1 Joh 2:
1 ¶ Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Tuon tämän vielä esille, koska oikeassa vastauksessa on tärkeä totuus.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Kesä 2014 23:21

Minun täytyy kyllä sanoa, etten ymmärrä Karin poistamista ollenkaan. Minusta hän ei jankannut enempää kuin kukaan muukaan tai muutenkaan käyttäytynyt huonosti.

Mutta tämä on tietenkin teidän fooruminne ja teette kuten tahdotte :) Joskus on hyvä, että asiat käydään kunnolla läpi. Kyllä niistä keskusteluista lopulta käy aina ilmi, kuka puhuu totuutta.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Kesä 2014 23:24

Minä vain kirjoitti:Petri.

Synnitön on ihminen jolla ei ole syntiä, esim. kun saat syntisi anteeksi ja ne pyyhitään pois, olet synnitön.
Täydellinen on sitten astetta kovempi, kuin Jeesus.
Niin täydellinen ettei edes lankea syntiin.

Hebr 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

Herra Jeesus oli synnitön, koska Hän oli täydellinen.

Eikö Jeesus olekaan täydellinen, koska sinun mukaasi täydellinen on astetta kovempi kuin Jeesus. Nyt en ymmärrä mitä ajat takaa.

Jeesus on Jumala ja siksi Hän on synnitön ja täydellinen.
PetriFB

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Kesä 2014 23:26

Petri, sinä taas pätkit tekstejä, koska olet valmiiksi luonut oletuksen, jolle pitää yrittää etsiä pätkittyjä jakeita kirjeistä. Kirjeet on kirjoitettu seurakunnille kokonaisina, eihän opetuslapset lukeneet sieltä täältä yhtä lausetta, kirjan muotoonhan nuo on myöhemmin koottu ja nyt sitten ihmiset ottavat sieltä täältä kirjeistä jakeita, täydentämään omia oletuksia... ei niitä ole tarkoitus edes pätkäistä sieltä täältä, ei niitä alkuseurakunnassakaan ole luettu toisesta kirjeesta yhtä jaetta ja toisesta kaksi jaetta alusta, tulee siis ymmärtää aina asiakokonaisuus.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Kesä 2014 23:48

lonelyrider kirjoitti:Petri, sinä taas pätkit tekstejä, koska olet valmiiksi luonut oletuksen, jolle pitää yrittää etsiä pätkittyjä jakeita kirjeistä. Kirjeet on kirjoitettu seurakunnille kokonaisina, eihän opetuslapset lukeneet sieltä täältä yhtä lausetta, kirjan muotoonhan nuo on myöhemmin koottu ja nyt sitten ihmiset ottavat sieltä täältä kirjeistä jakeita, täydentämään omia oletuksia... ei niitä ole tarkoitus edes pätkäistä sieltä täältä, ei niitä alkuseurakunnassakaan ole luettu toisesta kirjeesta yhtä jaetta ja toisesta kaksi jaetta alusta, tulee siis ymmärtää aina asiakokonaisuus.

Silti se on totuus, että oli kyse Jumalan lapsena olemisesta. Olisin voinut laittaa kyllä kaikki Johanneksen kirjeet, mutta voit ne lukea sekä koko UT:n läpi, niin huomaat että on kyse Jumalan lapseudesta, eli Jumalan lapsena olemisesta.

Lonelyrider:

Jaak 3:
1 ¶ Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

Jaakob opettaa, että jokainen uskova hairahtuu monessa kohden. Voiko löytyä edes yhtä sellaista uskovaa, joka voisi olla synnitön? Mieti sitä koko Jaakobin kirjeen äärellä.

Jaak 4:
1 ¶ Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
2 Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.
3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.

Jaakob tuo esille kuinka uskovien keskuudessa oli syntiä, josta täytyi tehdä parannus. Synnittömyysoppi on perkeleen kavala juoni, joka tuo ylpeyden synnin ihmisen sydämeen.

Jaak 4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

Jaak 4:
7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
9 Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.

Jaakob sanoi uskovia, jotka olivat langenneet syntiin syntisiksi. Alkutekstissä on sana hamartolos, joka tarkoittaa syntistä. Erehtyikö vai valehteliko Jaakob? Minusta hän sanoi totuuden.

Voit lukea koko Jaakobin kirjeen ja huomaat kuinka paljon enemmän Jaakob puhui negatiivisista asioista uskoville, jotka olivat langenneet syntiin ja joiden tulee tehdä siitä parannus.

Kysyn vielä näitä, kun et ole vastannut vielä:

1 Joh 1:

1 Joh 2:

Rakas sisareni hyvää yötä ja Jeesus myötä.
PetriFB

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Kesä 2014 00:04

Ymmärräthän Petri, että en pysty koettelemaan kovin nopeasti kirjoituksiasi, jos sinulla on esimerkiksi neljästä kirjeestä eri kohtia pätkitty tai oikeastaan se on mahdottomuus sen vuoksi, koska niitä ei ole tarkoitettu luettavaksi pätkittyinä jakeina, miten sitä ei voi nähdä!!! Ymmärrä nyt hyvä mies, että ne on kokonaisia kirjoituksia, niitä ei ole tarkoitus pätkiä.

Kun tulee tuntemaan totuuden, silloin elää Jumalan tahdossa, kun luet tuota johanneksesta ja oikeasti haluat ymmärtää sen, näet, että täysi-ikäisyys on sitä, että pysyy Kristuksessa, Jumalan tahdossa ja myös vaeltaa siinä täydellisenä.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu