Mitä mieltä olette tuolla linkissä olevista Israelin heimojen pohdiskeluista;
https://jarmo10.org/kartat.htm
iinuliinu kirjoitti:Mitä mieltä olette tuolla linkissä olevista Israelin heimojen pohdiskeluista;
https://jarmo10.org/kartat.htm
PetriFB kirjoitti:Hes 38:
14 ¶ Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,
15 ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.
16 Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.
17 Näin sanoo Herra, Herra: Etkö se ole sinä, josta minä muinaisina päivinä puhuin palvelijaini, Israelin profeettain, kautta, jotka niinä päivinä ennustivat, vuodesta vuoteen, että minä annan sinun karata heidän kimppuunsa?
18 Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
Tässä puhutaan päivien lopusta, jolloin juutalaiset asuvat Israelin maassa, kun heitä vastaan tullaan hyökkäämään monen kansan kautta.
Hes 11:
13 Kun minä ennustin, niin Pelatja, Benajan poika, kuoli. Niin minä lankesin kasvoilleni, huusin kovalla äänellä ja sanoin: "Voi Herra, Herra! Aivanko sinä teet lopun Israelin jäännöksestä?"
14 ¶ Sitten tuli minulle tämä Herran sana:
15 "Ihmislapsi, sinun veljesi, sinun veljesi, sukulaisesi ja koko Israelin heimo, kaikki, joille Jerusalemin asukkaat sanovat: ‘Olkaa te vain kaukana Herrasta, meille on tämä maa annettu perinnöksi!’
16 Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Koska minä olen vienyt heidät kauas pakanain sekaan ja hajottanut heidät muihin maihin, olen minä ollut heille pyhäkkönä vähän aikaa niissä maissa, joihin he ovat joutuneet.
17 Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.
18 Ja he tulevat sinne ja poistavat siitä kaikki sen iljetykset ja kaikki sen kauhistukset.
19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
Tässä puhutaan uuden Hengen (Pyhä Henki) antamisesta juutalaisille sen jälkeen kun Jumala on palauttanut heidät Israelin maahan. Pyhän Hengen antaminen juutalaisille sen jälkeen kun Jumala on palauttanut heidät Israelin maahan puhuu Uuden Liiton ajasta ja tämä on profetia, joka tulee toteutumaan päivien lopulla Uuden Liiton ajassa, kun Israelin kansan jäännös (kolmas osa) vastaanottaa uskon kautta Messias Herra Jeesuksen.
tanu kirjoitti:Tämä kohta:
19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
ei voi mielestäni mitenkään viitata nykyiseen Israelin valtioon ja siellä asuviin ihmisiin.
Pyhä Henki annetaan vain niiden sydämiin, jotka uskovat Jeesukseen ja uudestisyntyvät.
Nykyiset israelilaiset ovat melkein kaikki pakanoita, joten heillä ei voi olla Pyhää Henkeä sydämissään.
Poikkeuksena harvat messiaaniset juutalaiset.
Mielestäni nuokin jakeet kuvaavat israelin kansaa, joka jo aiemmin asutti luvattua maata.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa