Otan tähän myös yhden esimerkin itsestäni. Ennen kuin uudestisynnyin niin tykkäsin paljon katsella Jeesus elokuvaa. Katselin sitä tosi paljon ja kun mietin elämääni taakseppäin niin voisi jopa tuntua että elokuva olisi ollut auttamassa minua uskoon. Kuitenkaan elokuva ei tuonut minulle uskoa eikä se johtanut minua Kristuksen tykö vaikka niin melkein voisi jopa ajatella. Kuitenkin aivan eri elämäntilanteet johtivat minut tutkimaan evankeliumin sanomaa suoraan Raamatusta ja vasta silloin aloin käsittämään kuka Jeesus oikein on Raamatun mukaan. Tulin uskoon vasta kun kuulin ja tutkiskelin Jumalan sanaa suoraan Raamatusta. Sitä edelsi tietysti rukoukset ja syämestä lähtevät avuksi huudot Jumalan puoleen.
Eli Jeesus elokuva ei tuonut minulle uskoa eikä ymmärrystä kuka Jeesus oikeasti oli vaikka elokuva tuntui silloin hyvältä ja sellaiselta joka johti minua muka Kristuksen tykö. Uskon etten olisi ikinä voinut tulla tuntemaan Kristusta Raamatun mukaan jos Jumala ei olisi johdattanut minua elokuvan sijasta Raamatun äärelle. Uskon ettei Jumalan tahdon vastaiset yhdistelmät Esim: Jeesus elokuvat joissa rikotaan Jumalan lakia tuo pelastavaa uskoa vaikka saattaakin tuntua että ne olivat muka johdatus Kristuksen tykö. Oikea pelastava usko ja Jeesuksen tuntemus tulee vain ja ainoastaan Jumalan sanan kuulemisen kautta ja kaikki pimeyden yhdistelmät ovat vain sekoittamassa ja eksyttämässä ihmistä pois todellisesta Jumalan Pojan tuntemisesta.
Samoin voi olla myös kun kun epäuskoiset todistaa tai kuuntelee vaikka ns; kristillistäheviä jne.. Voi tuntua että ne sanomansa kautta johdattivat uskoon Kristuksen tykö mutta onko todella niin.. Johdattavatko ne todelliseen Jumalan Pojan tuntemiseen vai paremminkin maailmalliseen korvasyyhy uskoon. Itse uskon niin että todellinen usko ja Kristuksen tunteminen tulee vasta kun ihminen kuulee Jumalan sanaa Jumalan vaunuissa (Raamatusta tai Jeesuksen opetuslapsen suusta) joista pimeys on riisuttu pois ja Pyhä Henki todistaa ihmisen sydämelle Kristuksesta.
Samoin evoluution todistaminen valheeksi ja Jumalan luomistekojen osoittaminen tieteellisten havaintojen kautta ei pelasta ketään. Jos evoluution tieteellisten tosi asioiden pohjalta hylännyt ihminen ei henkilökohtaisesti tutustu Jeesukseen Jumalan sanan kuulemisen kautta ei tieto Jumalan luomisesta häntä pelasta. Se että ymmärtää Jumalan olevan ei vielä ole pelastavaa uskoa vaan Herran Jeesuksen tunteminen vasta pelastaa ja Jeesuksen voi tulla tuntemaan vain Jumalan sanan kuulemisen kautta. Siksi esimerkiksi evoluution valheeksi näyttäminen ja luomisen kirkastaminen tieteellisten havaintojen kautta on vasta alkusysäys ihmiselle että hän rupeaisi tutustumaan Jeesukseen Jumalan sanan kautta jonka kuulemisesta pelastus tulee.

Ja Jumalan lapsethan menevät jo siinä harhaan jos he palvovat musiikkia.Taisin sanoakkin tuolla jossain että tämän tyylinen musiikki ei sovi oikein Jumalan ylistämiseen.Mutta siitä voi joku uskosta osaton saada kosketuksen ja tahdon lähteä seuraamaan Jeesusta,nuo sanathan on ihan evankelioivia.Ja ei Jumala varmaan siitä tuomitse jos hengellinen vauva hetken on tuskissaan ja sitten fiilistelee sen saman musiikin kans.