Panettelua, tuomitsemista

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Touko 2013 15:16

yritän vielä kerran,,siis pahan voima tulee yleensä sisään ihmiseen huomaamatta ,mutta lähtee äänekkäästi, ,kun saastainen henki ajetaan ulos Jeesuksen Kristuksen nimessä ,,eli ei lähde ihan kovassa tuulessa tai pyrstö yskäisyllä.Kuten huomaamme Raamatusta saastaiset henget panikoivat ,kun tunnistivat Jeesuksen ja alkoivat hieroa kauppaa .Jeesus on kaiken tämän yläpuolella ja hänen jalkojensa alle on kaikki asetettu.Ja hänen nimissään ajamme ulos saastaisia henkiä ....Henget täytyy osata eroittaa ennen kuin lähtee arvostelemaan kaatuuko itään vai länteen vai lentääkö Marsiin.Voimme kyllä jo näistä tietyistä tyypeistä Amerikan mantereella vetää omat johtopäätökset siis tyyliin lavalla vastapalloon pläjäytetään ihmistä.Minä pidän sellaista toimintaa lähinnä ihmisen häpäisynä ja ihme ettei kukaan ole nostanut suurempaa kohua siellä Amerikoissa tuollaisesta ihmisten pahoipitelystä.Yleensä kaikenlainen riehuminen lavalla saa minut voimaan lähinnä pahoin ja siinä vaiheessa tiedän ,että monot kääntyy varmasti ,jos olen paikalla.Uskon ,että ihminen voi kaatua rauhallisesti ilman työntämistä myös Jumalan Hengessä .En todella ymmärrä sitä miksi Jumala laittaisi jonkun ihmisen kiekumaan kuin kana vai kuinka päin tätäkin asiaa pitää tutkia .Jos ihmisessä on pahoja henkiä mennessä Jumalan ihmisen eteen lavalle niin ainakin minä otaksun ,että siinä voi tapahtua vaikka mitä.Mutta se on kaikista tärkeintä ,että on Jeesus meillä Herrana ja kuninkaana ,,,voidaan kysyä ,mikä olisi tilanne jos meillä ei olisi tuota mahtavaa Herraa....Tuli mieleen kuva siitä ,että lavalle astelisi ihan kristitty nainen n 158kg ja saarnaaja olisi varomaton ja nainen parannus tilanteessa voimasta horjahtaisi kasvisravinnolla olevan 57kg saarnamiehen päälle hmm millainenhan olisi seuraavan päivän paikallinen lehtiotsikko.(minulla ei siis ole mitään vastaan yli 150kg naisia) Itse asiassa ovat leppoisia monesti ,vaan onko enää tämän kirjoituksen jalkeen.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Touko 2013 16:34

Mr Kerimäki kirjoitti:yritän vielä kerran,,siis pahan voima tulee yleensä sisään ihmiseen huomaamatta ,mutta lähtee äänekkäästi, ,kun saastainen henki ajetaan ulos Jeesuksen Kristuksen nimessä ,,eli ei lähde ihan kovassa tuulessa tai pyrstö yskäisyllä.Kuten huomaamme Raamatusta saastaiset henget panikoivat ,kun tunnistivat Jeesuksen ja alkoivat hieroa kauppaa .Jeesus on kaiken tämän yläpuolella ja hänen jalkojensa alle on kaikki asetettu.Ja hänen nimissään ajamme ulos saastaisia henkiä ....Henget täytyy osata eroittaa ennen kuin lähtee arvostelemaan kaatuuko itään vai länteen vai lentääkö Marsiin.Voimme kyllä jo näistä tietyistä tyypeistä Amerikan mantereella vetää omat johtopäätökset siis tyyliin lavalla vastapalloon pläjäytetään ihmistä.Minä pidän sellaista toimintaa lähinnä ihmisen häpäisynä ja ihme ettei kukaan ole nostanut suurempaa kohua siellä Amerikoissa tuollaisesta ihmisten pahoipitelystä.Yleensä kaikenlainen riehuminen lavalla saa minut voimaan lähinnä pahoin ja siinä vaiheessa tiedän ,että monot kääntyy varmasti ,jos olen paikalla.Uskon ,että ihminen voi kaatua rauhallisesti ilman työntämistä myös Jumalan Hengessä .En todella ymmärrä sitä miksi Jumala laittaisi jonkun ihmisen kiekumaan kuin kana vai kuinka päin tätäkin asiaa pitää tutkia .Jos ihmisessä on pahoja henkiä mennessä Jumalan ihmisen eteen lavalle niin ainakin minä otaksun ,että siinä voi tapahtua vaikka mitä.Mutta se on kaikista tärkeintä ,että on Jeesus meillä Herrana ja kuninkaana ,,,voidaan kysyä ,mikä olisi tilanne jos meillä ei olisi tuota mahtavaa Herraa....Tuli mieleen kuva siitä ,että lavalle astelisi ihan kristitty nainen n 158kg ja saarnaaja olisi varomaton ja nainen parannus tilanteessa voimasta horjahtaisi kasvisravinnolla olevan 57kg saarnamiehen päälle hmm millainenhan olisi seuraavan päivän paikallinen lehtiotsikko.(minulla ei siis ole mitään vastaan yli 150kg naisia) Itse asiassa ovat leppoisia monesti ,vaan onko enää tämän kirjoituksen jalkeen.

Petrin kirjoitus vastaa noihin kysymyksiisi, kannattaa lukea, jos se avaisi tätä lisää. Raamatulla tarkastellaan tekstissä kaatumisilmiöitä ja mitä Raamattu meille niistä kertoo. Mielestäni valaisee hyvin tätä kaatumisilmiöt Raamatun valossa asiaa.

https://www.kotipetripaavola.com/kaatum ... lussa.html

Se käsittelee seuraavia asioita:

Kaatuminen Raamatussa
- Herraa vastaan kapinoivat kaatuvat selälleen
- Kavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu taaksepäin
- Raamattu kertoo miten Jumala toimii ja vaikuttaa
- Aabraham kaatui kasvoilleen Herran eteen
- Mooses kumartui eteenpäin rukoilemaan Jumalaa
- Mooses ja Aaron kaatuivat kasvoilleen maahan
- Esra ja kansa kumartui maahan Herran eteen
- Hesekiel kaatui kasvoilleen Herran eteen
- Daniel kaatui kasvoilleen maahan Herran eteen
- Johanneksen kokemus
- Opetuslapset kaatuivat maahan kasvoilleen Herran eteen
- Herra Jeesus kaatui kasvoilleen Getsemanessa
- Jumalan enkelit kaatuivat kasvoilleen Jumalan eteen
- Paavalin kokemus
- Eteenpäin kaatuminen
- Onko Jumala muuttanut toimintatapaansa ilmoittamatta siitä kansalleen?
Kundalinivoiman ilmenemismuotoja
Kundalinivoiman soluttautuminen seurakuntaan
- Eläinäänet
- Pakkoliikkeet ja kouristelu
- Maahan kaatuminen
- Sielullisuus
- Haureuden henki
- Ilmiöt syrjäyttivät Jumalan sanan
- Helluntaipäivä
- Kuningas Saul
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Sippis » 08. Touko 2013 17:00

Minusta Petrin opetus kaatumis ilmöistä on selkeä ja oikea. Kirjoitus tuo hyvin esiin
Raamatun opetuksen mukaisen totuuden taaksepäin kaatumis ilmiöistä.

Surullista, että monet uskovat, eivät halua mieltää taaksepäin kaatumis ilmiöitä epäraamatluliseksi, vaikka Sana selvästi opettaa se olevan sitä.

Mutta ainahan asioita voi vääntää ja kääntä, mutta totuus ei pala tulessakaan.
Sippis

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Touko 2013 21:54

Sippis kirjoitti:Minusta Petrin opetus kaatumis ilmöistä on selkeä ja oikea. Kirjoitus tuo hyvin esiin
Raamatun opetuksen mukaisen totuuden taaksepäin kaatumis ilmiöistä.

Surullista, että monet uskovat, eivät halua mieltää taaksepäin kaatumis ilmiöitä epäraamatluliseksi, vaikka Sana selvästi opettaa se olevan sitä.

Mutta ainahan asioita voi vääntää ja kääntä, mutta totuus ei pala tulessakaan.

Juu ja Petrikin on erehtyväinen ja valmiiksi ei tule hänkään tässä elämässä ja jonkunverran Petriä tunnen ja uskallan sanoa, että hän varmasti mielellään haluaisi tietää jos joku löytää kirjoituksista jotain väärää tai epäraamatullista.

Varmasti Petri myös vastaisi kysymyksiin jos joku ei ymmärrä jotakin asiaa oikein tai on erimieltä jne..

Nyt jos kukaan ei uskalla kritisoida tai haastaa kirjoituksia niin ei sekään ole oikein, koska Petrillä on kova vastuu Herran edessä kirjoituksistaan ja se olisi lämmintä välittämistä, jos epäkohtia tuotaisiin rakentavasti esiin jos semmoisia löytää. Pitää ohjata toista oikeaan jos jotakin väärää löytää, sillä monet ihmiset ympäri Suomea lukevat opetuksia.

Itse en ole löytänyt mitään kritisoitavaa , ja olen jutustellut ja kysellyt miten ne kirjoitukset syntyy ja kyllä siinä tehdään paljon taustatyötä ja tunteja, joskus päiviä selataan aralla tunnolla Raamattua kysellen Hengessä meneekö se näin. Noissa opetuksissa on kova työ ja vaiva ja meille ne tulee käyttöön kuitenkin ilmaisena lahjana, kiitos ja kunnia Herralle !. Olisi suuri sääli jos vaiva menee hukkaan ja niitä ei edes lueta.

:wise3:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Touko 2013 22:40

Hyvää tekstiä oli kyllä ,mutta ei selitä kaikkea asioita ,joita tapahtuu esim parannustilaisuuksissa .On nimittäin itsellä kans sellainen tutkija seuraaja luonne vaikka Pyhän Hengen ohjauksessa haluan kulkea tarkasti kuunnellen ja seuraten em tilaisuuksissa .Olen muutamia kertoja törmännyt sellaiseen ilmiöön ,että edessä vaan Rukoillaan ihmisten puolesta ja ihmiset samalla rukoilee ja sitten lähtee kiittäen pois tilaisuudesta ja jos on vaik n150 henkeä niin 7 (heitto arvio) saa jonkinlaisen sätkyn poiketen täysin suuresta massasta ,joka tunsi hyvän olon ja rauhaa ja kaikkea hyvää ja myöhemmin parantumisia ,eheytymisiä .kaikkea Raamatullista hyvää elämän eri osa alueille.Voi todeta ,ettei ole mitään epäraamatullista eikä Henki rinnassa ole levoton vaan upeassa rauhan tilassa ,jossa haluaa olla kuten muutkin kristityt.Ja todella todistettuja parantumisia tapahtuu tällaisessa tavallisessa Rukouksessa .Mutta ne oli ne 143 ns hyvää ,,,mitä ne 7 tyyppiä on ,joita pitää ottaa kiinni ja jotka ei sovi ns normi kategoriaan.??????? Sen pahan tiedän kyllä matkivan ihmisten toimia ja se paha kyllä tuntee Raamatun tekstin ja mestari on pettämään ja tekee sitä maailmanlaajuisesti .Voisin tässä luetella sydämmestä aika liutan sellaisia ,jotka ovat jotain muuta kuin esittävät olevansa,mutta sitä luetteloa en tee.Niitä vääriä tulee joka puolelta lisää ja lisää ,mutta yritetään me sentään antaa edes pieni mahdollisuus näille omille Rukoilijoille ,jotka auttavat suomalaisia ihmisiä .Ihmettelen ,jos kaikissa on Paha Henki tausta lähteenä niin sitten tilanne on jo katastrofi ja sellaiseen en usko .Vaan hedelmistään puu tunnetaan .Suomessa on monta hyvää saarnaajaa ja samalla lavalla rukoilijaa ,joiden paikka pysyy vuodesta toiseen .Ei ihmisten takia vaan sen takia (näin uskon) että Jumalan suojelus on heidän päällään eikä se raukea tyhjiin pienen ajan päästä vaan jatkuu.Jos nuo ns hyvät olisivat pahan alkulähteestä niin ne olsivat rauenneet tyhjiin jo ajat sitte......Mutta se Hengen eroittamisen lahja on hyvä ,,siis Rukoilkaa ja anokaa sitä ja kysykää mikä minua Herra estää (jos ) en ole saanut sitä Vielä.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Touko 2013 22:51

Sitten tähän kaatumiseen taaksepäin ,,,ihmiset on jo vuosikymmenien aikana Suomessa ainakin siis opetettu ,että taakse päin kohta hieman Hjelpataan näiden massa parantajien toimesta .Eli on jo olemassa oma traditio näihin kaatumis asioihin ja ihmiset menevät "kokemuksellaan" mukaan.Ja kopparit on valmiina.Siinä se vasta pläjäys kävisi jos kaatuis eteenpäin.Eli tällaista matkittua tradioita ,joka ei ainakaan minun mieltä lämmitä ,mutta Rukoilu lämmittää .Jos se tehdään puhtaassa Jumalan sanassa .Minulle se ainakin riittää kun rukoillaan toistemme puolesta ja laitamme kädet toistemme päälle ja rukoilemme .Rukoilu on meidän miekka ,jolla sivallamme oikeutta olemaan ja hyvyyttä tulemaan.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Touko 2013 22:53

Mr Kerimäki kirjoitti:Hyvää tekstiä oli kyllä ,mutta ei selitä kaikkea asioita ,joita tapahtuu esim parannustilaisuuksissa .On nimittäin itsellä kans sellainen tutkija seuraaja luonne vaikka Pyhän Hengen ohjauksessa haluan kulkea tarkasti kuunnellen ja seuraten em tilaisuuksissa .Olen muutamia kertoja törmännyt sellaiseen ilmiöön ,että edessä vaan Rukoillaan ihmisten puolesta ja ihmiset samalla rukoilee ja sitten lähtee kiittäen pois tilaisuudesta ja jos on vaik n150 henkeä niin 7 (heitto arvio) saa jonkinlaisen sätkyn poiketen täysin suuresta massasta ,joka tunsi hyvän olon ja rauhaa ja kaikkea hyvää ja myöhemmin parantumisia ,eheytymisiä .kaikkea Raamatullista hyvää elämän eri osa alueille.Voi todeta ,ettei ole mitään epäraamatullista eikä Henki rinnassa ole levoton vaan upeassa rauhan tilassa ,jossa haluaa olla kuten muutkin kristityt.Ja todella todistettuja parantumisia tapahtuu tällaisessa tavallisessa Rukouksessa .Mutta ne oli ne 143 ns hyvää ,,,mitä ne 7 tyyppiä on ,joita pitää ottaa kiinni ja jotka ei sovi ns normi kategoriaan.???????

Olipa mielenkiintoinen huomio ja kysymys. Ei soi mikään kello kyllä itsellä asiasta pitääpä miettiä ja tutkailla.
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Touko 2013 09:09

Jos rukouksessa tapahtuu tällaisia kaatumisia jossain, niin eikö yksinkertainen ratkaisu olisi ottaa tuoli ja rukoiltava istuisi siinä rukouksen ajan. Sillä selvittäisiin näistä kaatumisnäytöksistä ja pohdinnoista liittyen siihen, miksi joku kaatuu ja toinen ei. Hyvä nojatuoli vain rukouspaikkaan ;gladly:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Touko 2013 12:03

Aamu-Usva kirjoitti:Jos rukouksessa tapahtuu tällaisia kaatumisia jossain, niin eikö yksinkertainen ratkaisu olisi ottaa tuoli ja rukoiltava istuisi siinä rukouksen ajan. Sillä selvittäisiin näistä kaatumisnäytöksistä ja pohdinnoista liittyen siihen, miksi joku kaatuu ja toinen ei. Hyvä nojatuoli vain rukouspaikkaan ;gladly:

Hyvä idea Aamu-Usva, kannatetaan! (Hymiö!)

Mulla olis lainata jos joku haluaa lainata rukouskäyttöön nojatuolia:

Image

Tuossa minäkin tapaan aina kesäisin rukoustaa pitkiäkin aikoja kerrallaan.

Koiratkin sen tietävät vallan hyvin.

KIITOS HERRALLE!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Touko 2013 13:10

Pekan tuoli on kyllä nyt niin täydellisellä paikalla, että eihän sitä voisi tuosta ottaa :D
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu