lonelyrider kirjoitti:Jasmiini kirjoitti:Mää oon kateellinen teille, kun ootte voittanu lihanne tupakoitten kanssa.
On tosi huono omatunto ja yrityksiä takana ties kuinka monta.
Vammanen, neuroottinen liha mädäntyneen lisäks. Vaikeeta on.
Voi Jasmiini, kyllä sinä siitä eroon pääset...
Olen kuullut, että sanoillamme on merkitystä... mitä jos puhuisit ongelmalle suoraan... kuten...
"Olen JO voittanut Kristuksessa Jeesuksessa tämän taistelun ja pääsen eroon tupakasta. Kunnia Jumalalle ja Kiitos Jeesukselle tästä että tupakan himo on voitettu" Ja sitten vielä, älä epäile vaan usko ja kun tekee mieli tupakkaa, ota ensimmäinen askel ja vastusta perkelettä.
Ehkä repsahduksiakin voi tulla, mutta silloin taas katse jo voitettuun taisteluun, sillä miksipä Jumala tahtoisi että jäisimme tupakan orjaksi, vaan että olisimme vapaat. Ja uskon sinun loppujen lopuksi saapuvan voittajana maaliin, koska ei ole estettä, josta et pääsisi, kun turvaat Herraan.
Siunausta.
Olen kuullut menestysteologien käyttävän sitä, että puhutaan suoraa
sairaudelle. esim näin: minä puhun sinulle (esim.) masennus, Jeesuksen nimessä
väisty. Sen jälkeen pitää uskoa että on jo parantunut. Jos ei usko parantuneensa
niin ei ole tarpeeksi uskoa Herraan Jeesukseen.
Näin tehdessään he vetoavat tähän raamatun kohtaa.
Luuk. 17
5. Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa."
6. Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te
voisitte SANOA tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja
se tottelisi teitä.""
Minä olen käsittänyt tämän kohdan, että oli Jeesukselta vain vertaus,
eikä hän käytännös tarkoittanut, että puhuttaisiin silkkiäispuulle ja se
siirtyisi mereen. Jeesus ikään kuin antoi ymmärtää miten vähäinen
meidän uskomme on.
Tuntuu aika oudolta, että pitäisi puhua sairudelle, eikä rukoilla Jumalalta
parantumista, Jeesuksen nimessä.
Tässä vain kerron mitä olen nähnyt ja kuullut.
Mitä mieltä te muut olette?