Oletko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Touko 2013 10:07

Vielä tämmönenkin ajatus asiaan..lonelyrider sanoit että ennen Pyhällä Hengellä täytettiin eri tavalla.En tiedä oliko se eri tavalla vai samalla tavalla,sama Henki siinäkin vaikutti, mutta aloin miettiä näitä kahta tapahtumaa joissa Kristus ja Hänen palvelijansa ovat "läsnä"...Maria oli Herran palvelija ja kantoi lasta kohdussaan .Jeesus sanoi opetuslapsilleen ottakaa vastaan Pyhä Henki ja se sama voima ja valtuus laittaa kädet toisen päälle on hänellä joka omistaa tänä päivänä Kristuksen ja Pyhän Hengen?? Oikaiskaa jos koette että nyt systerillä menee vähän lujaa tämän asian kans :)

Luuk 1

38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
39 Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin
40 ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia.
41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
42 Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!

Ap 19

1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Touko 2013 10:18

Huomaatte että tämä asia on mun sydämmellä uskonsisarien ja veljienkin vuoksi koska nyt on niin paljon heitä jotka huutavat ja kaipaavat jotain kokemusta.Uskon vielä että kun ihminen lakkaa kieriskelemästä itsesäälissä ja huonommuudessa,sanoo sielunvihollisen valheille että Jeesuksen nimessä väisty ja vaikene...minä olen yhtä arvokas ja rakas Herralle kuin muutkin Jumalan lapset, niin ne hedelmät alkaa näkyä :) Se kuitenkin tarkoittaa sitä että antaa aikaa Herralle ja seurustelee Hänen kanssaan, eikä viihdy enemmän väärillä lähteillä..Se on läheinen suhde Kristukseen niin että se toimii niinkuin avioliitossa.

Mä olin muuten ennen semmonen että jos/kun mun mieheni sanoi musta jotain kaunista, niin rikkinäisyyteni vuoksi saatoin vaikka kysyä että "kettuileksä?" ,enkä pystynyt ottaa vastaan ja olla hyvilläni mutta nyt kun oon alkanu hyväksyä itteni niin oon näistä iloinen enkä suinkaan masennu :)
systeri

ViestiKirjoittaja Lilli » 01. Touko 2013 21:49

En usko, että Pyhän Hengen tuloon sydämiimme pitäisi liittyä jokin "hurmoskokemus" tai että se vaatisi edes kätten päälle panemista. Ei Elisabetkaan joutunut hurmoksiin, vaan rupesi ylistämään Marian kohdun hedelmää (Luuk. 1:42). En ole kokenut kumpaakaan, mutta uskon, että Pyhä Henki asuu minussa (vajavaisessa).

Jaak. 4:5
Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

Uskovissa ASUU Pyhä Henki, ei Hän vieraile vain satunnaisesti, vaan on jatkuvasti sisällämme.

Hes. 36:27
Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Mutta Pyhän Hengen kasteen jälkeen ihmisen kivisydämen pitäisi muuttua lihasydämeksi. Eivät kaikki puhu kielillä (en minäkään enkä edes yritä), armolahjat ovat moninaiset ja antaako Pyhä Henki niitä välttämättä heti. Toisilla on lahjoja, mutta he eivät käytä niitä, koska eivät tunnista lahjaansa tai pelkäävät.
Lilli

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Touko 2013 09:59

En minäkään usko että hurmosta tarvitaan vaikka onhan siellä Raamatus tosin niitä hurmoskokemuksiakin.Silloinkaan siinä ei aina tainnut olla ketään muuta ihmistä läsnä :)
Hengen pumppaamisesta voi kyllä varmaan tulla kaikennäköistä tekemistä :think2:
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 10:17

On eri asia, että uskovissa asuu Pyhä Henki ja ihminen täytetään Pyhällä Hengellä, jossa hän saa kielet ja armolahjan/lahjoja. Uskon täydellisesti että Kristus asuu minussa Pyhän Henkensä kautta, en silti ole saanut kieliä ja armolahjoja.

Lilli kirjoitti:En usko, että Pyhän Hengen tuloon sydämiimme pitäisi liittyä jokin "hurmoskokemus" tai että se vaatisi edes kätten päälle panemista. Ei Elisabetkaan joutunut hurmoksiin, vaan rupesi ylistämään Marian kohdun hedelmää (Luuk. 1:42). En ole kokenut kumpaakaan, mutta uskon, että Pyhä Henki asuu minussa (vajavaisessa).

Jaak. 4:5
Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

Uskovissa ASUU Pyhä Henki, ei Hän vieraile vain satunnaisesti, vaan on jatkuvasti sisällämme.

Hes. 36:27
Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Mutta Pyhän Hengen kasteen jälkeen ihmisen kivisydämen pitäisi muuttua lihasydämeksi. Eivät kaikki puhu kielillä (en minäkään enkä edes yritä), armolahjat ovat moninaiset ja antaako Pyhä Henki niitä välttämättä heti. Toisilla on lahjoja, mutta he eivät käytä niitä, koska eivät tunnista lahjaansa tai pelkäävät.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Touko 2013 10:24

systeri kirjoitti:Hengen pumppaamisesta voi kyllä varmaan tulla kaikennäköistä tekemistä :think2:

Haluaisitko sinä hieman tarkentaa mitä tarkoitat sillä jutulla?

Eikö se liity tähän kohtaan? Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, vaeltakaamme myös Hengessä. RK

Mr Kerimäki, jos haluat kertoa omasta kokemuksestasi miten täytyit Pyhällä Hengellä. Ei pakko jollet halua...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Touko 2013 10:30

Timoteuksellahan ne armolahjat oli jo olemas ennenkö viritti ne käyttöön.Oon miettiny jälleen kerran tuota virittämistä ..mitä se on?

18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Touko 2013 10:33

vaisuliini kirjoitti:
systeri kirjoitti:Hengen pumppaamisesta voi kyllä varmaan tulla kaikennäköistä tekemistä :think2:

Eikö se liity tähän kohtaan? Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, vaeltakaamme myös Hengessä. RK

Mr Kerimäki, jos haluat kertoa omasta kokemuksestasi miten täytyit Pyhällä Hengellä. Ei pakko jollet halua...

Siis semmosta väkisin pumppaamista jota jatketaan tuntitolkulla ja yritetään ihmisvoimin saada ihmiset täytettyä.No ei siinä välttämättä mitään tapahdu mutta siitä jää just helposti se epäusko että en kelpaa Herralle.
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Touko 2013 10:42

systeri kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:

Siis semmosta väkisin pumppaamista jota jatketaan tuntitolkulla ja yritetään ihmisvoimin saada ihmiset täytettyä.No ei siinä välttämättä mitään tapahdu mutta siitä jää just helposti se epäusko että en kelpaa Herralle.

Ok ymmärrän nyt.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 10:44

systeri kirjoitti:Timoteuksellahan ne armolahjat oli jo olemas ennenkö viritti ne käyttöön.Oon miettiny jälleen kerran tuota virittämistä ..mitä se on?

18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Ajattelisin, että kaikkihan on valmiiksi meille annettu, Jumalalla on valmiit armolahjat meille, uskoakseni Hän ei yhtäkkiä päätä, että "antaisinko nyt tuolle tuommoista vai tuommoista" vaan jo syntymässämme tai ennen sitä jo Jumala on ne valmiiksi lahjoittanut, ne eivät vain ole käytössä.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu