Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vetäytyykö Jhwh pois jos uskova uskoo Sananvastaista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Maalis 2013 19:53

Mikko Murpatti kirjoitti:
Joo tuo Sanalla koettelu on paljon yksinkertaisempaa kun voi katsoa mitä Raamattu sanoo ja verrata väittämiä keskenään, mutta Pyhällä Hengellä koetteleminen onkin jo vaikeampaa. Toivottavasti en ole sekoittanut Sanalla koettelua tuohon Pyhällä Hengellä koetteluun.

Mitäs onko muilla tietoa siitä onko ne kaksi eri asiaa eli sanalla koettelu ja Hengessä koetteleminen? Kumpaan yleensä vihjataan kun sanotaan koetelkaa?

Mitä se koettelu sitten on?

Kiinnostaisi tietää se juttu.

Tuli mieleen että Raamatun mukaan Jumala johdattaa omia Henkensä kautta ja lapset ovat Hengen kuljetettavina. Niin Pyhä Henki nostaa Kristuksen Sanat esiin ja muistuttaa niitä mutta hiljaisin sanoin,
niitä on vaikea huomata siis alussa... Siis niitä Kristuksen Sanoja joita uskova on aiemmin lukenut tai kuullut.

Mutta oma sielullisuus voi myös nostaa väärät sanat ja sitä voi luulla Pyhän Hengen toiminnaksi vaikka ei ole vaan oma sielullisuus johdattaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Maalis 2013 20:07

Mikko Murpatti kirjoitti:Kiitos henkilökohtaisesta todistuksestasi asiassa. Nämä on opettavaisia helmiä. Asioita voi koetella vissiin sanalla ja Hengessä etänäkin, mutta silloin ei voida tehdä Raamatun opettamaa pikatestiä jolla erotetaan kuka puhuu eli:

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.

Eli siksi livenä että voi kysyä joltain puhujalta/opettajalta/eksyttäjältä että tunnustatko sinä henki joka olet henkilössä X niin tunnustatko Jeesuksen kristukseksi. Näin voi suullisesti testailla henkiä jos ne ovat ihmisessä. Ilmeisesti tulee tarkkaan huomioida että puhuttelee henkeä eikä ihmistä.

Ymmärrän itse noiden jakeiden puhuvan hieman eri asiasta kuin henkien erottamisen lahjan. Tässä Johannes puhuu ehkä enemmänkin niistä jotka hengellisesti johtavat ihmisiä harhaan (mihin viittaa jakeen 1 "monta väärää profeettaa", ja muutenkin asiayhteydestä eli koko kirjeestä havaitaan että siinä puhutaan paljon hengellisistä eksyttäjistä). Henkien erottamisen armolahja minun ymmärtääkseni on enemmän toiminnassa sellaisissa tilanteissa, joissa ei välttämättä suoranaisesti ole kyse hengellisestä harhaanjohtamisesta. Esimerkiksi tapaus jossa tietäjähengen vallassa ollut nainen kulki Paavalin perässä huutaen, että hän julistaa Jumalan evankeliumia. Sanoma oli sinänsä oikea, mutta Paavali koki hengessä (henkien erottamisen armolahjan kautta) että naisessa oli väärä henki, ja hän ajoi sen ulos kyselemättä sen enempiä.

Tuli mieleeni toinen tapaus josta voisin todistaa. Oltiin kerran evankelioimassa ulkomailla eräässä kylässä, ja eksyttiin matkalla yhteen paikkaan. Pysähdyttiin sitten kysymään tietä joltain mieheltä, ja hän ystävällisesti neuvoi meitä tarkasti mihin meidän tulisi mennä. Miehen olemus ja kaikki viittasi siihen, että hän halusi meitä auttaa, mutta minulla tuli sellainen tunne että hän valehtelee. Lähdimme ajamaan miehen osoittamaan suuntaan, ja lopulta kävi ilmi että hän ohjasi meidät ihan väärään suuntaan ja jouduimme naapurikylään. Eli jos sillä kertaa olisin luottanut enemmän hengen kokemukseen kuin järkeeni, oltais vältytty pitkältä kiertomatkalta. Mutta opin siitä ainakin paremmin miten henkien erottamisen armolahja toimii ja miltä se "tuntuu". Armolahjojen kanssa on aina harjoittelua, ja monta kertaa saa epäonnistua ennenkuin voimme alkaa odottamaan tarkkuutta ja täsmällisyyttä niiden käytössä. Mutta kun rohkeasti avaamme sydämen Jumalalle varustaa ja käyttää meitä, alkaa Hän meitä opettamaan niin että pikkuhiljaa kasvamme.
Herman

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Maalis 2013 22:13

Uskon, että opettajaa/profeettaa voi koetella silloin, jos alkaa epäilyttämään ja opetuksesta puuttuu Kristuksen tunnustaminen. Tuskin on tarkoitus, että jokaisen uskovan kohdalla teemme testikysymyksiä ja epäilemme tämän uskoa. Ajattelen, että Henki tunnistaa mistä Hengestä on kysymys. Luin eilen armolahjoista ja siellä sanottiin jotensakin niin, että jos joku ulkopuolinen tulee kokoukseen ja profetoiminen yms. toimii, niin silloin nämä paljastavat tulijan ulkopuoliseksi. Tämä liittyi samalla jotenkin kieliin ja siihen että tulisi tavoitella profetoimista ja muita hengen lahjoja, koska kielet ovat Jumalalle ja niille tulee olla selittäjä mutta itsessään ne eivät rakenna seurakuntaa jos niille ei ole selittäjää. Joka tapauksessa toin esille tuon, kun eilen satuin lukemaan ja se antaa suorasanaisesti ymmärtää, että seurakunta Hengessä pystyy paljastamaan ulkopuolisen.

Tuosta jakeesta, mielestäni olisi tärkeä yleensä myös huomioida mitä jae tarkoittaa, eikä vaatia jotain asiaa toistamaan perässä. Usein törmää siihen, että käsketään ihminen toistamaan jokin sananparsi, aivan kuin muuten ei eksyttäjän puheet paljastaisi, että hän ei Jeesusta Kristukseksi tunnusta ja sitä että Hän tuli maanpäälle ihmiseksi keskellemme.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Maalis 2013 10:36

Tuolla Herman tyylillä myös täällä toimitaan tai minä kuuntelen ns herkällä korvalla levossa ja rauhassa ja pyydän ymmärystä Jumalalta ja Pyhä Henki on niin taitava upea ohjaaja ,jota kannattaa OPETELLA kuuntelemaan.Raamattu on sana jossa pysytään .Useampi Raamatun versio on hyvä ,kuten meillä kotiseurakunnassa ja tarkastetaan sanamuodot ,ja näin selvitetään se mikä nykytiedoilla Raamatun tekstistä tiedetään .Esim Sid Roth ohjelma .Pyhä Henki saa ymmärryksen toimimaan mitä opetuksia kannattaa kuunnella ja mitä ei .Kun rauhasta käsin kuuntelee mitä sanoja nousee niin asiat tulee kristallin kirkkaiksi .Samoin moni moni muu asia .Sain yhden parhaista Taivaan opetuksista kerran siitä ,kuinka Tavalliset asiat voivat ollakin Jumalan ohjausta vaikka asian voisi varmasti luulla olevan oman pään tuotetta.Kerron siitä joku päivä ,,nyt kiire .Ai niin meillä on myös kotiseurakunnassa vanhempi hopea valkohapsi kirjoja kirjoittanut mies.On todella hienoa kuulla vanhemman ajan näkemys vaikka sama se raamattu on ollu vuosikymmeniä sitte.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 05. Maalis 2013 12:06

Henkien erottamisen lahja toimii ilman kasvotusten olemista, myös netin tai puhelimen kautta. Esimerkkinä voin kerta, että katsoin eilen ohjeman lapsisaarnaajista (Fox, äänitetty joulun aikaan). Ohjelman teemana oli, ovatko lapsisaarnaajat vain vanhemmilta mallia imeviä maskotteja vai todella Jumalan sanansaattajia. Siinä oli yksi lapsi, joka oli saarnannut 70/80 -luvuilla, ja ennen kuin hän kertoi asiasta itse, tiesin, että tuo huijaa. Tämä yksi, nyt jo aikuinen lapsisaarnaaja, on vain ollut rahasampo. Jollain ohjelmassa kuvatulla lapsella oli Pyhän hengen armoitus. Joten näitä lapsisaarnaajia(kin) on joka junaan. Sama lahja on toiminut, jos olen katsonut joitain kuvia.

Jumala ei vetäydy pois yhden synnin vuoksi. Syntiä Jumala ei siunaa, mutta Hän haluaa ihmisen takaisin yhteyteensä. Jumala ei vetäydy myöskään pois pidempien "reissujen" aikana. Joka hetki Hän kutsuu ihmistä takaisin yhteyteensä. Tuhlaajapoikakin sai armon palattuaan Isänsä kotiin. Me ihmiset näemme helposti vain teot. Miten naapuri elää, miten työkaveri elää... Näemme harrastukset, emme aina sydäntä. Yhden kerran Jumala näytti minulle minun oman sydämeni - ja jouduin parannuksen paikalle. Onneksi, sillä se oli armoa. Joku uskova elää "maailmassa", mutta samalla tavalla joku voi elää normaalielämässä seurakuntayhteydessä kaukana Jumalasta. Entä Tuhlaajapojan veli, joka jäi kotiin? Hän eli henkisesti erossa omasta isästään. Jos "hyvä veli" olisi elänyt lähellä isän sydäntä, hän ei olisi suuttunut veljensä kotiin paluusta. Hän oli ylpeä ja katkera - kuten näkyy hänen puheesta isäänsä vastaan. Näitä "hyviä veljiä", katkeria tuomitsijoita, on paljon enemmän kuin niitä raikulipoikia ja -tyttöjä.

Haluan sanoa tähän loppuun vielä P. Jalovaarasta ja B. Hinnistä, joita tällä palstalla (vaikka ei tässä keskustelussa suoraan) kovasti ruoditaan. Myös Heidi Baker, Joyce Meyer ja moni muu saarnaaja saa paskaa niskaansa. Suurin osa eksyttäjistä on niitä hengellisen työn tekijöitä, jotka ovat "leipäpappeja". He toimivat usein luterilaisen kirkon piirissä, mutta näitä heng.työn tekijöitä on myös vapaissa suunnissa. Osa eksyttäjistä on taitavampia. Heidän tunnusmerkkinä ovat, ei ihmeet ja parantumiset, vaan Jeesuksen ristinkuoleman vääristäminen ja syntien sovittamisen vääristäminen. Kuunnelkaa puhujien saarnat kokonaan, lukekaa heidän kirjat kokonaan. Youtubessa on pätkittyjä haastatteluja ja osittaisia saarnoja. Lauseet irroitetaan täysin asiayhteydestä, usein uskovien toimesta. Jos olisin ateisti, minulla ei olisi mielenkiintoa kuunnella uskovien puheita ja leikkaa-liimata niitä nettiin. MOT:n tekivät ei-uskovat toimittajat, ja kun kuuntelin Jalovaaran puheen kokonaan. Lauseet oli leikattu, ja joidenkin lauseiden välissä oli useampi minuutti saarnaa välissä...

Jos arvostelisimme jokaisen suustamme lähtevän sanan yhtä tarkasti kuin jonkun julkkispuhujan, olisimme paljon enemmän hiljaa. TV7:lta tulee paljon hapatusta, jota suomalaiset seuraavat. Entä sitten, jos ja kun uskova (kuka tahansa) erehtyy polulta? Itse olen kokenut, että Jumala on vetää takaisin. Olen mennyt harhaan itse valintojeni kautta, olen arvostellut ääneen ja sydämessäni saarnaajia. Jumala kasvattaa puhujiakin koko ajan. He ovat vain ihmisiä Jumalan käytössä, eivät täysin erehtymättömiä. Kerran erehdyin menemään katsomaan netistä eräästä minulle mainostetusta puhujasta ennen kuin hän tuli seurakuntaamme. Mitä uskovien keskustelupalstalla näkyi: monta vuotta sitten tapahtunutta lankeamista (avioero) ruodittiin edelleen! Tuli paha mieli. Kun kuuntelin sitten tämän "lankeajan" saarnaa, julistus oli väkevästi Pyhän hengen voitelemaa. Virvoituin hänen rukoillessa kielillä. En enää ole etsinyt netistä keskustelupalstoilta mitään tietoa. Menen suoraan mieluummin puhujan omille nettisivuille, koska sieltä todella näen, mitä hän opettaa tai mihin uskoo.

Fil. 3:15 sanoo, että Jumala kyllä ilmoittaa, miten asia on.
Jaak. 3:2 sanoo, että joka hillitsee puheensa, hallitsee myös ruumiinsa.

1. Tim. 2
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
8 Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;
lara.tomb.raider

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Maalis 2013 09:53

Lara lla oli hyvää tekstiä.Joku B Hinn tai moni moni muu taitava toimessaan ,mutta Rukoilkaa vaikka jatkuvasti .Pyytäkää ja anokaa Henkien eroittamisen lahjaa sillä vastassa on mestari pettäjä ja jos joku on mestari jossain lajissa se on otettava vakavana vastustajana jos käydään otteluun sitä vastaan .Tosin meillä on voittaja rinnalla ,että sen asian yli ei voi kukaan mennä.Tekis mieli sanoa vielä se mistä uskovat ei puhu ja se missä eksytys on lähes kovimmillaan ja pahimmillaan ja Lara sitä kirjoitti .VASTUSTAJAN YKSI TÄRKEIMMÄSTÄ TEHTÄVÄSTÄ ON RAKENTAA TÄMÄ HÄNEN MAAILMANSA SELLAISEKSI ETTÄ JUMALAN JA IHMISEN VÄLIIN TULEE VÄÄRÄNLAINEN SUOJAMUURI JOTA IHMINEN EI TAJUA .SUKUPOLVI SUKUPOLVELTA IHMISET TURTUVAT KUN HE PITÄVÄT ASIAN TOTENA SILLÄ OLIHAN SE JO VUOSIA SITTEN KUN OLIN PIENI.ELI KUN JOKIN ASIA OLI IHMISELLE JO PIENENÄ NIIN SE ON TOTTA JA HYVÄKSYTTÄVÄÄ.MEILLÄ ON PAHIMMAT EKSYTTÄJÄT JO SISÄLLÄ EIKÄ HEITÄ KUKAAN OTA KIINNI.VOI PURPPURAA JA PUNAA.KUKAAN EI OPETA DEMONEISTA JA KUINKA KRISTITYN TULEE TOIMIA ,KUINKA JUMALAN SUURI LAHJA PYHÄ HENKI TOIMII JA KUINKA SAADA HÄNET ITSESSÄÄN VOITTAJAKSI JOKA VOITTAA LIHAN TEOT JA N MILJOONA ASIAA JOSTA PITÄISI PUHUA ,MUTTA EI PUHUTA.SUOJAMUURI HERRAN KANSSA VIETETYSSÄ AJASSA .SUOJAMUURI MUSIIKISSA.SUOJAMUURI YLISTYKSESSÄ .SIIS AIKA JONKA VASTUSTAJA SAA ESTETTYÄ IHMISTÄ OLEMASTA JUMALAN KANSSA ON YKSI PAHIMMISTA EKSYTTÄJISTÄ MAAILMASSA.,,,,,,,Jumala haluaa viimeiseen asti ,että ihminen tulisi hänen syliinsä ja pääsisi Taivaan valtakuntaan siksi hän lähetti oman poikansakin ja tämä todistaa siitä että Jumala kyllä vetää ihmistä ja antaa mahdollisuuksia ja on pitkämielinen jopa niin paljon ,että me emme sitä määrää edes ymmärrä.Jumala on ylitsevuotavaisen hyvä.Jumala on kaikki.Aamen.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Maalis 2013 10:53

Laran kommenttiin:

Mielestäni on ratkaisevan paljon eroja eksyttäjillä ja heidän vaarallisuuksillaan, sillä jotkut eksyttäjät (leipäpapit yms) kuihduttavat uskonelämän opeillaan mikä sinänsä on vaarallista, mutta "voimalliset" eksyttäjät jouden tilaisuuksissa toimii kundalini voima (Jalovaara, Hinn, toronton nauruherätys ja kaikki muu eläin ja nauru yms) ovat eläviä todisteita pimeyden voimasta joka on heidät tehtäväänsä voidellut. Mielestäni on paljon suurempi vaara jos tuollainen elävä paha voima asettuu ruumiiseesi kontrolloiden sitä ja vetäen naruistasi laittaen sinut avuttomana sätkimään tai nauramaan tms. Silloin pimeydenvoimat syleilevät kehoasi ja sieluasi ja voit upota todella syvälle valhevoimaan ja luulla sitä Jumalanvoimaksi.

Usein leipäpapilla ei ole mitään voimaa taustallaan eikä hänen käsisenalle menemisensä saata sinua vaaraan saada pimeyden voimia kehoosi samallalailla kuin nuo "voimalliset" eksyttäjät, eli eksytyksillä ja eksyttäjillä on eroja. Demoniset voimat haluavat tappaa ruumiisi ja mielesi ja ne eivät ole vaarattomia tai harmittomia ja niistä ei pääse helposti eroon. Ei tule aliarvioida vihollisen eksytyksen taitoa ja voimaa ja miten se voima korruptoi. Leipäpappi vetää sinut autiomaahan missä ei ole elävää vettä tai sanaa, mutta valhevoimalla saarnaava vetää sinut suoraan helvetin voimen syleilyyn ja antaa kehosi heidän astiakseen.

Jumalan saaranamiehet eivät loukkaannu koettelusta tai epäilystä, sillä tietävät Raamatun meidät siihen kehoittavan. He myös vastaavat syytöksiin ja antavat valon valaista koko touhunsa läpi sillä heillä ei ole mitään salattavaa tai pelättävää, Herra on heidän kanssansa.

Lopunaikoina on lähetetty monta eksyttäjää Raamattu sen meille kertoo ja koska näin on niin saaranmiesten tulee alistua Jumalan kehoitukseen koettelusta ja terveestä epäilystä. Lisäksi jos hylkäät hyvän saaranamiehen koska väärin luulet häntä eksyttäjäksi ei siitä sinulle mainittavaa haittaa tapahdu, sinulla on vielä kaikki mitä tarvitset, kiitos Herran halleluja kiitos Raamatusta ja Kristuksesta! Mutta jos käännät asetelman ja hyväksyt valhevoimaisen saaranaajan ja tulet osalliseksi hänen opistaan ja valhevoiman syleilystä tilanteesi on todella huolestuttava. Näin itse ajattelen asiasta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 06. Maalis 2013 11:52

Mä olen lukenut tuota asiaa Kundaliinivoimasta ja näistä eksyttäjistä. Olen myös jutellut erään pitkään uskossa olleen veljen kanssa, sekä toki rukoillut ja lukenut Raamattua.

Jumalan voima voi todella kaataa ihmisen maahan, saada ihmisen nauramaan tai sätkimään. Se, että yksittäiset uskovat sortuvat ylilyönteihin, sielullisuuteen, on heidän vikansa, ei saarnaajan tai herätysaallon/ Jumalan toiminnan. Miksi Jumala saa aikaan "kontrolloimatonta" käytöstä? Luultavasti hän haluaa vapauttaa ihmisen jostain fyysisestä sairaudesta tai mielen kahleista. Tiedän ihmisiä, jotka ovat vapautuneet vain katsomalla ylistystanssia tai tällaista (joidenkin mielestä) "sekoilua". Siinäkin Jumalalla on järjestyksensä.

Onko Raamatussa kerrottu kaikki Pyhän hengen toiminnasta? Ei ole. Siellä on kerrottu kaikki oleellinen ja tarpeellinen. Samalla tavalla kuin siellä on luomistyö lyhyesti, yksinkertaisin lausein - ei siellä selitetä solun jakautumisesta tai ekosysteemistä sen tarkemmin. Raamatussa ei puhuta juurikaan joistain muista asioista kuin viitteellisesti, koska ne eivät ole pääpointti. Nyt moni sanoo "Jumala ei voi toimia näin, koska se ei ole Raamatussa". Jumala voi toimia, miten Hän haluaa. Olen nähnyt Jumalan tekevän sellaisia ihmeitä, joita Raamatussa ei ole. En ole voinut niistä paljon puhua tällä palstalla, koska ne leimataan heti Kundaliinivoimaksi. Raamatun kannet eivät riittäisi kattamaan kaikkea Pyhän hengen toimintaa, ja siksi siellä on kerrottu kaikki oleellinen ja suuntaviivat elämään, pelastukseen. Uskon päämäärä on sielujen pelastuminen. Kaikki muu on ekstraa.

Jotkut puhuvat mystikoista näiden saarnaajien kohdalla. On mahdollista kuulla Jumalan ääni, elää läheisessä vuorovaikutuksessa Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen kautta. Jos minun elämäni ei ole vielä tällaista, olen siihen matkalla. Jos ihmeet ja merkit eivät seuraa minua, miksi syytän näitä saarnaajia Kundaliinivoiman alaisiksi, joiden kautta Jeesus selvästi toimii.
Mark. 16:
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

Eksyttäjistä yleisesti ottaen... Menkää haastattelemaan ja kuunnelkaa saarnat kokonaan. Paljon on leikattu-liimattu -pätkiä Youtubessa ja vaikkapa MOT-dokumentti P. Jalovaarasta. Varmasti jokainen saarnaaja erehtyy, mutta se ei tee hänestä väärää opettajaa tai profeettaa. Minä ainakin hairahdun ja teen väärin, joten en voi vaatia täydellisyyttä puhujalta. Jos katseena on Jeesuksessa Kristuksessa, en ala kaivelemaan yhtä lausetta, jonka olen ehkä ymmärtänyt väärin. Voi olla, että joku saarnaaja puhuu niin syvällistä tekstiä, että minä nuorempana uskovana en ole tarpeeksi kypsä ottamaan sitä vastaan - ei se ole saarnaajan vika. Tai että joku on kääntänyt huonosti jonkun tv7:n tekstityksen tai kirjan, jolloin minulle syntyy väärä mielikuva. Ja jos haluan etsiä vain vikoja, niitä löydän koko loppuelämäni. 1. Piet. 4: 8 Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".

Jos Jumala vetätyisi jokaisesta väärästä sanasta pois, jokaisesta synnistä ja harha-askeleesta, täällä ei olisi ainoatakaan uskovaa maan päällä! Ainoa asia, josta todella tiedämme, kuka on eksyttäjä ja kuka ei...
1. Joh 4:
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

Loppukevennykseksi B. Hinnistä. Jotkut ovat kuulleet, että hän on väittänyt itseään Jumalaksi, Ben Jehova... Sanoiko hän niin vai puhuiko hän Jumalan lapseudesta sanoen "ben Jehova" (Jumalan lapsi, Jumalan poika)? Youtubessakin on "leikattu pätkä", kiitos jonkun uskovan kiihkoilijan.
lara.tomb.raider

ViestiKirjoittaja Sippis » 06. Maalis 2013 14:35

Mikko, kirjoituksesi oli tosi hyvä ja ytimekäs ja olen kanssasi samaa mieltä. :thumb:

Ne jotka ovat sitä mieltä, että Jumalan Pyhähenki toimii yli raamatun Sanan, ovat ikävä kyllä menneet pahasti metsään. Raamattu on kannesta kanteen, ainut ja oikea ilmoitus ja totuus. Uskovan ei tarvitse tietää Jumalasta ja Hänen toiminnastaan enempää, kuin raamattu ilmoittaa. Kaikki mikä ei löydy raamatusta tai ei ole raamatun Sanan kanssa samassa linjassa on turhaa tai eksyttävää harhaa. Miksi Jumala toimisi yli/ohi raamatun ilmoituksensa, silloinhan uskovat eivät voisi luottaa siihen, että raamattu on ainoa totuus ja Jumala olisi
valehtelija.

Kun tutkii vaikka uutta testamenttia, siellä ei yksikään kaadu taaksepäin, vaan eteenpäin polvilleen ja silloinkin hänen käsketään välittömästi nousta jaloilleen.
Toiseksi Jeesus on kaikessa Herran Jeesuksen omien esimerkki. Hän ei toiminut missään vaiheessa niin kuin nykypäivän menestysteologit kokouksissaan toimivat. Kaikki eläinäänet, kaatumiset, tahaton nauru ym. hölmöltä ja oudolta näyttävät temput ovat pimeyden voimien tuotosta (kundaliinivoima). Pyhähenki on totuuden ja raittiuden Henki, joka korottaa vain ja ainoastaan Jeesusta Kristusta ei itseään, saaden aikaan mitä ihmeellisimpiä ilmiöitä.

Mutta viimmeisinä aikoina tahdotaan uskoa kaikkea huuhata niin kuin tämäkin raamatun kohta osoittaa.

2.Timoteus

3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

Tämä raamatun kohta kuvaa hyvin tätä aikaa ja kertoo miten viimmeisien aikojen valhe opettajille käy. Se joka on Herran Jeesuksen oma, voi sydämessään kokea keitä nämä nykyiset valheopetajat ovat (nimiä mainitsematta).

2 Pietari 2

1. Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
2. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
3. ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
4. Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
5. Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
6. Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
7. Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
8. sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.  9. Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,
10. ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
11. vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.
12. Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,
13. saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra- ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne;  14. heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
15. He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
16. mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
17. Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
18. Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
19. ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
20. Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa.

Se joka tahtoo totuudessa pysyä seuraten Jeesusta Kristusta ja tehdä Jumalan tahdon mukaan, hänelle käy hyvin. Joka ei näin tee, on hänellä edessä kadotus tuomio.
Sen voi lukea tästä raamatun Sanan paikasta.

Johanneksen ilmestys 22

11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. 
12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

Laitan tähän vielä linkin kirjoitukseen, jossa kerrotaan henkien koettelemisesta.

https://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm
Sippis

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 06. Maalis 2013 14:46

Jumala ei aiheuta kontrolloimatonta käytöstä. Jumalan kanssa saa olla sellaisessa turvassa, kun Häneen uskoo, että ihminen ei muutu joksikin muuksi mitä on, uskon että kontrolli säilyy Jumalan läsnäolossa, koska siinä on rauha ja Jumala kunnioittaa ihmisen tahtotilaa siinä määrin, että ei laita ihmistä kiemurtelemaan tai sätkimään. En tunnista sellaista Jumalaa, joka niin tekisi, Hän ei saata Häneen uskovaa, häpeään kanssaihmisten silmissä, vaan tahtoo tukea ja nostaa horjuvia.

Jos ihminen kiemurtelee ja sätkii, hän sätkii jonkin muun voimasta kuin Jumalan voimasta. Onko se saarnaajien vika, jos hänen ylistys ja parannusilloissaan, ihmiset sätkivät ja nauravat tahdottomasti? No, siinä määrin, että on antanut itsensä sokaista ja eksyttää harhaan ja samalla tämä johtaa muiden ihmisten eksymykseen.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu