Kirjoittaja lara.tomb.raider » 06. Maalis 2013 11:52
Mä olen lukenut tuota asiaa Kundaliinivoimasta ja näistä eksyttäjistä. Olen myös jutellut erään pitkään uskossa olleen veljen kanssa, sekä toki rukoillut ja lukenut Raamattua.
Jumalan voima voi todella kaataa ihmisen maahan, saada ihmisen nauramaan tai sätkimään. Se, että yksittäiset uskovat sortuvat ylilyönteihin, sielullisuuteen, on heidän vikansa, ei saarnaajan tai herätysaallon/ Jumalan toiminnan. Miksi Jumala saa aikaan "kontrolloimatonta" käytöstä? Luultavasti hän haluaa vapauttaa ihmisen jostain fyysisestä sairaudesta tai mielen kahleista. Tiedän ihmisiä, jotka ovat vapautuneet vain katsomalla ylistystanssia tai tällaista (joidenkin mielestä) "sekoilua". Siinäkin Jumalalla on järjestyksensä.
Onko Raamatussa kerrottu kaikki Pyhän hengen toiminnasta? Ei ole. Siellä on kerrottu kaikki oleellinen ja tarpeellinen. Samalla tavalla kuin siellä on luomistyö lyhyesti, yksinkertaisin lausein - ei siellä selitetä solun jakautumisesta tai ekosysteemistä sen tarkemmin. Raamatussa ei puhuta juurikaan joistain muista asioista kuin viitteellisesti, koska ne eivät ole pääpointti. Nyt moni sanoo "Jumala ei voi toimia näin, koska se ei ole Raamatussa". Jumala voi toimia, miten Hän haluaa. Olen nähnyt Jumalan tekevän sellaisia ihmeitä, joita Raamatussa ei ole. En ole voinut niistä paljon puhua tällä palstalla, koska ne leimataan heti Kundaliinivoimaksi. Raamatun kannet eivät riittäisi kattamaan kaikkea Pyhän hengen toimintaa, ja siksi siellä on kerrottu kaikki oleellinen ja suuntaviivat elämään, pelastukseen. Uskon päämäärä on sielujen pelastuminen. Kaikki muu on ekstraa.
Jotkut puhuvat mystikoista näiden saarnaajien kohdalla. On mahdollista kuulla Jumalan ääni, elää läheisessä vuorovaikutuksessa Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen kautta. Jos minun elämäni ei ole vielä tällaista, olen siihen matkalla. Jos ihmeet ja merkit eivät seuraa minua, miksi syytän näitä saarnaajia Kundaliinivoiman alaisiksi, joiden kautta Jeesus selvästi toimii.
Mark. 16:
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Eksyttäjistä yleisesti ottaen... Menkää haastattelemaan ja kuunnelkaa saarnat kokonaan. Paljon on leikattu-liimattu -pätkiä Youtubessa ja vaikkapa MOT-dokumentti P. Jalovaarasta. Varmasti jokainen saarnaaja erehtyy, mutta se ei tee hänestä väärää opettajaa tai profeettaa. Minä ainakin hairahdun ja teen väärin, joten en voi vaatia täydellisyyttä puhujalta. Jos katseena on Jeesuksessa Kristuksessa, en ala kaivelemaan yhtä lausetta, jonka olen ehkä ymmärtänyt väärin. Voi olla, että joku saarnaaja puhuu niin syvällistä tekstiä, että minä nuorempana uskovana en ole tarpeeksi kypsä ottamaan sitä vastaan - ei se ole saarnaajan vika. Tai että joku on kääntänyt huonosti jonkun tv7:n tekstityksen tai kirjan, jolloin minulle syntyy väärä mielikuva. Ja jos haluan etsiä vain vikoja, niitä löydän koko loppuelämäni. 1. Piet. 4: 8 Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".
Jos Jumala vetätyisi jokaisesta väärästä sanasta pois, jokaisesta synnistä ja harha-askeleesta, täällä ei olisi ainoatakaan uskovaa maan päällä! Ainoa asia, josta todella tiedämme, kuka on eksyttäjä ja kuka ei...
1. Joh 4:
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
Loppukevennykseksi B. Hinnistä. Jotkut ovat kuulleet, että hän on väittänyt itseään Jumalaksi, Ben Jehova... Sanoiko hän niin vai puhuiko hän Jumalan lapseudesta sanoen "ben Jehova" (Jumalan lapsi, Jumalan poika)? Youtubessakin on "leikattu pätkä", kiitos jonkun uskovan kiihkoilijan.