No, tästä pääsen hyppäämään vielä seuraavaan asiaan mitä olen pähkäillyt Eli, minkälaisia ovat enkelit kuvattuna Raamatussa? Hyväksyttäkö lapsienkelit, naispuoliset enkelit ja onko enkeleillä yleensä siivet? Itse tunnen vielä hyvin vähän Raamattua mutta kaikki enkelit on ollut miehen kaltaisia olentoja joihin olen törmännyt. Mikä tässä on nyt sitten totuus?
JHK kirjoitti:Nähdessäni enkeleitä taiteessa olen joskus naureskellut sille kuinka huonoja ne kuvat varmasti enkeleiden mielestä ovat - eivät lainkaan näköisiä. Tulin sittemmin eräänä päivänä ajatelleeksi, että enkeli kuvattuna taiteessa on enkelin symbooli tai kuva - se ei ole täydellisen näköinen, eikä koskaan voi olla, samoin kuin ihmisestä tehty maalauskaan ei koskaan ole täysin totuuden mukainen. Niimpä enkelit, millaisena nyt sitten taiteessa kuvataankin, ovat symbolisia - esim. keskiajan taiteessa enkeleillä on siivet jotta kuvaa katsova henkilö tunnistaa että kyseinen hahmo on enkeli. En siksi näkisi sitä näin jyrkästi "valheellisena kuvana" sillä kaikki kuvat ovat tällä lailla ajateltuna enemmän tai vähemmän valheellisia.
En ota kantaa siihen pitäisikö enkelit rajata taiteen ulkopuolelle vai ei, jokainen taitelija vastaa Herran edessä omista töistään. Jumalan kuvaaminen on kielletty ja siitä pitäkäämme kiinni niin teemme hyvin.
Minulle on kuitenkin sama, millaisilta he todellisuudessa näyttävät. Pelästyisinköhän, jos minulle ilmestyisi Herran enkeli...
Todennäköisesti en. Mutta nyt menee jo aiheen vierestä 
inka kirjoitti:Juu, näin kertomalla varmasti on tarkoitus Jumalasta opettaa lapsille. Hyviä kohtia olit löytäyt, siunausta sinulle ja perheellesi!

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa