Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Marras 2015 09:21

*
Watchman Nee kirjoittaa:"Kun Jumalan valo ensi kerran loistaa sydämeeni, huudan vain anteeksiantamusta, sillä tajuan, että olen tehnyt syntejä Hänen edessään. Mutta kun opin tuntemaan anteeksiannon synneistä, havaitsen pian uuden asian, synnin, ja tajuan, että minulla on syntinen luonto. Sydämessäni on voima, joka vetää minua syntiin, ja kun se pääsee esiin, lankean synteihin. Voin pyytää ja saada anteeksiantamuksen, mutta sitten teen taas syntiä, ja elämä jatkuu noidankehässä. Lankean synteihin, ja saan ne anteeksi, mutta lankean taas uudelleen. Tajuan Jumalan anteeksiantamuksen arvon, mutta tahdo saada enemmän - tahdon pelastua. Tarvitsen anteeksiantamuksen siitä, mitä olen tehnyt, mutta tarvitsen pelastuksen siitä, mitä olen."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Marras 2015 09:23

*
"Jumala on valmistanut yhden tien vapauteen: meidän on luotettava Kristuksen Golgatalla täyttämään tekoon, joka merkitsee meidän synniltä kuolemistamme. Ei ole olemassa mitään muuta mahdollisuutta, koska Jumala on järjestänyt asian juuri näin.

Olemme oppineet vanhurskauttamisen asiassa olemaan lisäämättä mitään Kristuksen täydelliseen tekoon, ja nyt meidän on opittava sama vapauttamisemme asiassa. Meistä tulee vapaita, kun astumme Hänen valmistamaana vapauteen - muuta vapautta ei ole.

Jos kristitty ei pitäydy Kristuksen kuolemaan, hän ei voi voittaa vanhaa ihmistään edes uuden ihmisen avulla. Sen vuoksi oli välttämätöntä, että Kristus kuoli pois synnistä. Ellei krisitty turvaudu ristiin voidakseen voittaa vanhan minänsä, niin hänestä tulee vain vähän moraalisempi ihminen: hän siis yrittää voittaa itseään omin voimin ja tällainen taistelu on toivotonta.

Ainoa peruste on se, että Kristus on kuollut pois synnistä ja me elämme Jumalalle Jeesuksessa Kristuksessa, Herrassamme."

-Miles J. Stanford/Vihreä kirja-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Marras 2015 09:54

*
"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne"
1. Kor. 6:19-20

Ilmoitus on ensi askel kohti pyhitystä. Antautuminen on seuraava. On tuleva päivä, jona luovumme oikeudesta itseemme ja annamme Kristukselle täyden vallan itseemme, perheeseemme, omaisuuteemme, toimintaamme ja aikaamme nähden. Kaikki, mitä olemme ja mitä meillä on, on Hänen käytössään. Siitä päivästä lähtien emme enää ole oman elämämme herroja, ainoastaan Jumalan lahjojen hoitajia. Henki ei pääse meissä toimimaan täydellä tehollaan, ennen kuin Jeesuksen Kristuksen herruus on tullut todellisuudeksi sydämissämme. Ellemme anna Hänelle täyttä valtaa ja valvontaa, ei Henki voi käyttää suurta voimaansa meissä vaikka on läsnä."

-Watchman Nee/Elämän rikkaus Kristuksessa-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Marras 2015 09:56

*
"Eräs kilvoitteleva veli sanoi minulle kerran: "En ymmärrä, miksi olen näin heikko." Vastasin: "Siksi, että olet liian heikko täyttääksesi Jumalan tahtoa, mutta et kyllin heikko lakataksesi kumminkaan yrittämästä sitä. Kunhan pääset näkemään kykenemättömyytesi pohjaan saakka ja tulet vakuuttuneeksi siitä, ettet kerta kaikkiaan pysty mihinkään, silloin Jumala itse toimittaa kaiken sinun puolestasi." Meidän on nähtävä oma huonoutemme pohjaan saakka ja pantava koko turvamme yksin Herraan. Silloin Hän itse vaikuttaa sen, mikä on hänelle otollista."

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Marras 2015 10:01

*
"Roomalaiskirjeen kuudes luku käsittelee "synnin ruumista". Seitsemäs puhuu "kuoleman ruumiista" (Room. 6:6, 7:24). Mikä ero on synnin ruumiin ja kuoleman ruumiin välillä?
Syntiä on kaikki, mikä on vastenmielistä Jumalalle. Syntiin nähden minulla on synnin ruumis, synnin palveluksessa toimiva. Jumalan tahtoon nähden minulla sensijaan on kuoleman ruumis, joka ei pysty mihinkään. Kaikkeen pahaan tämän maailman menoon nähden minä olen luonnostani varsin myöntyväinen, mutta kaikkeen pyhään, taivaalliseen ja jumalalliseen nähden minä olen täysin kielteinen.

"Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista!" Niin huudahti Paavali, ja hyvä on, että ihminen näin huudahtaa, olkoon kuka tahansa. Tämä huudahdus on kuin ihanaa musiikkia Herran korvissa. Se huudahdus on hengellisin ja raamatullisin huudahdus, minä tunnen. Se syntyy ihmisen sielussa, kun tämä tietää kykenemättömyytensä kaikkeen ja on luopunut kaikista yrityksistä itse täyttää Jumalan tahtoa. Siihen asti ihminen tekee jokaisen lankeamisen jälkeen uusia päätöksiä ja terästää tahdonvoimaansa. Mutta tässä pisteessä hän lopultakin myöntää toivottoman toivottomaksi. Ponnistukset loppuvat hänen kohdaltaan, ja vihdoinkin hän on kypsä panemaan kaiken toivonsa erääseen toiseen. Hetkessä tämä epätoivoinen voihkaisu voi vaihtua riemulliseksi: "Kiitos Jumalalle, Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta!" (Room. 7:25)."

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Marras 2015 10:04

*
"Kiusaukset tähtäävät aina siihen, että me tekisimme jotakin itsestämme käsin. Kiinalais-japanilaisen sodan ensi kuukausina Kiina menetti paljon hyökkäysvaunuja eikä sen vuoksi pystynyt pitämään puoliaan japanilaisten vaunuja vastaan. Mutta sitten keksittiin keino. Eri tahoilta ammuttiin yksinäisiä panoksia vihollisen tankkeja vastaan. Tällöin vihollisen sotilaat pistivät päänsä ulos nähdäkseen, miltä suunnalta ammus tuli. Silloin pamahti kohti.
Niin kauan kuin sotilas pysyi panssarinsa suojissa, hän oli turvassa. Tempun tarkoituksena oli viekotella hänet panssarivaunun tornista esiin. Saatanankin tarkoitus on sama, ei heti aluksi langettaa meidät syntiin, vaan saada meidät ulos asemastamme Kristuksessa, jotta alkaisimme taistelun omassa voimassamme. Jos hän tässä onnistuu, on peli menetetty. Mutta jos me pysymme Hengessä, emmekä anna viekotella itseämme lihan tielle, ei vihollinen pysty koskemaan meihin.

Amerikassa asuin kerran uskovan perheen luona. Vanhemmat pyysivät esirukousta saadakseen kärsivällisyyttä lastensa suhteen. He olivat tämän tästä viime aikoina menettäneet malttinsa ja siten hävisseet Herraa. "Etkö haluaisi pyytää meille enemmän kärsivällisyyttä?" - "En". Ei Jumala kuule sitä rukousta", vastasin. "Oletteko itse rukoilleet sitä?" - "Tietysti!" - "No onko Herra kuullut?" - "Ei." - "Tiedättekö miksi? Siksi, että te ette tarvitse kärsivällisyyttä, vaan Kristusta.""

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Marras 2015 10:34

*
Jumala, taivaallinen Isämme.
Auta sydäntämme olemaan niin hiljaa,
että voimme kuulla,
mitä sinä meille sanot.
Auta meitä olemaan nöyriä,
että voit käyttää meitä palveluksessasi.
Auta meitä tulemaan puhdassydämisiksi,
että saamme nähdä sinut.
Tee meidät niin pieniksi,
ettei meidän koskaan tarvitse kääntyä
siltä ahtaalta portilta,
joka vie valoon ja vapauteen.
Muistuta meitä siitä,
että kaikki on sinun suurta armoasi.
Kiitos, Isä, uskollisuudestasi.
Ylistämme sinua
Poikasi Jeesuksen Kristuksen tähden

-yksi uskonveli/rukous-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Marras 2015 10:43

Aloitin lukemaan uudelleen Elämän rikkaus Kristuksessa. Luen nyt ensin ne Roomalaiskirjeen kahdeksan ekaa lukua, mistä kirjassa on kysymys ainakin osittain.
Aamu-Usva

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja paa » 29. Marras 2015 12:09

Siis onko niin, että ihminen pelastuu uskomalla Jeesukseen vai pitääkö uskoa JA olla uudestisyntynyt? Kun tiedän ihmisiä jotka uskoo Jumalaan, mutta eivät ole uudestisyntyneitä niin pelastuuko sellaiset?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Lily » 29. Marras 2015 12:17

Minusta uskomalla Jeesukseen pelastuu.

Usko Jeesukseen = Uskoo että Jeesus on kuollut meidän jokaisen syntiemme tähden ja sovittanut puolestamme velkamme ja että tarvitsee Jeesuksenb sovitustyötä päästäksenn Jumalan luo kun ihminen kuolee.

Kyllähän monet uskoo että Jeesus on joskus elänyt, mutta he eivät monestikkaan usko sitä asiaa minkä tähden Jumala lähetti poikansa tänne ja se on se pointti. Raamattuhan puhuu siitä, että meidän tulee uskoa Jeesukseen niin kuin kirjoitukset opettavat, eli Jeesuksen synnittömyyteen, Jumaluuteen ja ristintyöhon.

Raamatun määrittelemä (edellinen lause yllä) Usko Jeesukseen uudestisynnyttää ihmisen.
Lily

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu