Uskosta luopuminen vahingossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja kalamos » 15. Syys 2014 15:01

pekka kirjoitti:Oletko sitten tehnyt parannuksen tuosta harhaopista mistä sait sen varoituksen ylläpidolta?

Hyvä ystävä!

Anna minulle suora lainaus siitä kirjoittamastani,
mistä minun täytyy tehdä parannus!

Minä en ole koskaan kirjoittanut tavuakaan mistään opista.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
kalamos

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Syys 2014 15:05

kalamos kirjoitti:
pekka kirjoitti:Oletko sitten tehnyt parannuksen tuosta harhaopista mistä sait sen varoituksen ylläpidolta?

Hyvä ystävä!

Anna minulle suora lainaus siitä kirjoittamastani,
mistä minun täytyy tehdä parannus!

Minä en ole koskaan kirjoittanut tavuakaan mistään opista.

Tässä ylläpidon tiedote saamastasi varoituksesta, lainaus:

"Kalamos on julistanut/opettanut foorumilla vastoin Jumalan sanan totuutta sellaista vakavaa harhaoppia, että kun ihminen tulee uskoon niin koska hän on kerran pelastunut niin hän on aina pelastunut eikä voi koskaan menettää pelastustaan (kerran pelastettu aina pelastettu).

Tästä harhaopetuksesta nyt varoitetaan Kalamosta ja jos tämä harhaopetus tulee varoituksesta huolimatta vielä hänen taholtaan jatkumaan niin seuraavaksi joudutaan antamaan porttikielto määräajaksi (foorumin säännöissä kielletään julistamasta harhaoppeja).

- Ylläpito"

Etkö ole sitten lukenut tuota saamaasi varoitusta "Ylläpidon tiedote"-ketjusta?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Juha » 15. Syys 2014 15:07

Appaloosa kirjoitti:Kalamos oletko vai etkö ole sitä mieltä että ihminen ei voi enää luopua uskosta ja joutua pois Jeesuksen yhteydestä jos on kerran tullut uskoon?

pekka kirjoitti:Saanko kysyä sinulta, voiko uskova ihminen luopua uskostaan?

Vastaa mielellään: kyllä voi tai ei voi.

Saat tietenkin perustellakin jos haluat. Olisi kiva jos vastaisit tuohon kysymykseeni. Siunausta sinulle.

Minäkin tahdon kysyä sinulta kalamos: voisitko vastata noihin edellä annettuihin kysymyksiin?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Syys 2014 16:05

kalamos kirjoitti:
Kun ihminen lakkaa vastustamasta Pyhää Henkeä,
ja ottaa vastaan Jumalan lahjan, uskon Jeesukseen,
niin hän on syntynyt Jumalan lapseksi.
Tämä tapahtuu vain kerran.
Jumalan lapseksi ei synnytä monta kertaa.

Jumalan lapsi voi kompuroida ja eksyäkin,
mutta hän ei enää koskaan tule perkeleen lapseksi,
vaan hänet on siirretty pimeyden vallasta
Jumalan Rakkaan Pojan Valtakuntaan eli hallintavaltaan.

Uusi Testamentti ei tunne ollenkaan substantiivia luopio.
Mutta se puhuu kylläkin uskosta luopumisesta
eli kirjaimellisesti kääntäen siitä,
että viimeisinä aikoina ihmiset asettavat sivuun uskon
eli pysyvät erillään uskosta.
Kysymys ei siis suinkaan ole uskoon tulleista ihmisistä.

Paavali kirjoitti:Mutta Henki sanoo selvästi,
että myöhempinä aikoina jotkut luopuvat uskosta
pitäytyen villitseviin henkiin ja riivaajain oppeihin
1 Tim 4:1 AS

Kάλαμος

Tämä on kirjoitettu: Lähetetty: 09. Syys 2014 07:35

Eli tästä viestistä Kalamos sai varoituksen, sillä tässä viestissä hän toi esille , että uskova ei voi luopua uskostaan sillä tavalla , että menettää pelastuksen. Ja tästä muodostui kuva, että kalamos opettaa että "kerran pelastettu aina pelastettu". Kalamos ei kuitenkaan ilmeisesti ollut lukenut foorumin sääntöjä ja päädyimme antamaan vain varoituksen.

Eli pitää ottaa huomioon tämä ja miettiä, onko Kalamos tämän päivämäärän jälkeen ollut tottelematon ja tuonut tätä oppia esille vai onko hän kunnioittanut foorumin sääntöjä varoituksen jälkeen, mikä on hyvä.

Jos joku saa varoituksen , niin vain sen viestin jälkeiset viestit voidaan ottaa huomioon asiassa. Eli jos kalamos ei tuo tätä oppia esille Lähetetty: 09. Syys 2014 07:35 jälkeen , niin silloin hän ei ole rikkonut varoitusta vastaan ja näin ollen asia on kunnossa.

Me emme voi sanella mitä kukin uskoo , mutta voimme sanella mitä oppia foorumeilla tuodaan esille.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja JHK » 15. Syys 2014 16:19

Onko kalvinismi ylläpidon tulkinnan mukaan myös harhaoppi? Tiedän pitää suuni kiinni jos on...
JHK

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Syys 2014 16:49

Olen ennenkin sanonut ja sanon nyt taas, että ei ole mitään hyötyä poistaa tältä foorumilta ihmisiä jotka ajattelevat eri tavalla kuin joku toinen. Sehän on loputon suo. Ainakin itse olen hyvin monessa kohdin hieman eri mieltä asioista kuin ylläpitoon kuuluvat tyypit. Silti olen täällä saanut rauhassa kirjoitella ties kuinka kauan. Johtuukohan se siitä, että olen nainen, eikä minua näin ollen voi pitää raamatullisessa mielessä harhaopettajana, koska ei opettajana yleensäkään... Ai joo, mutta onhan täältä ainakin yksi nainenkin poistettu, koska hän uskoi että Jumala voi tässä ajassa tehdä ihmisen synnittömäksi. Mielestäni tuollainen ajatus ei ole kenellekään hyödyksi tai haitaksi. Se on vain yksi pieni ajatus joka sitten puff vain katoaa toisessa hetkessä. Turha sellaisesta on edes kinata. Sama tämän kerran-aina-opin kanssa. Ei voida olla silleen, että ihmiset eivät edes uskalla miettiä Raamatusta kohtia jotka saattaisivat mahdollisesti tukea tätä oppia, koska heidät saatetaan siitä syystä leimata tämän opin kannattajiksi. Mielestäni jokaisen oppiasian kohdalla voitaisiin ihan kiihkottomasti tuoda vaikka loputtomiin esiin puolesta ja vastaan jakeita ja ajatuksia. Siis ihan niin kauan kuin vain joku jaksaa. Kyllä ne keskustelut varmasti ennen ikuisuuden alkamista ihan itsestäänkin lakkaavat. Joillain vain on hirveän kova halu kontrolloida ympäristöään...
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Syys 2014 17:11

Aamu-Usva kirjoitti:Olen ennenkin sanonut ja sanon nyt taas, että ei ole mitään hyötyä poistaa tältä foorumilta ihmisiä jotka ajattelevat eri tavalla kuin joku toinen. Sehän on loputon suo. Ainakin itse olen hyvin monessa kohdin hieman eri mieltä asioista kuin ylläpitoon kuuluvat tyypit. Silti olen täällä saanut rauhassa kirjoitella ties kuinka kauan. Johtuukohan se siitä, että olen nainen, eikä minua näin ollen voi pitää raamatullisessa mielessä harhaopettajana, koska ei opettajana yleensäkään... Ai joo, mutta onhan täältä ainakin yksi nainenkin poistettu, koska hän uskoi että Jumala voi tässä ajassa tehdä ihmisen synnittömäksi. Mielestäni tuollainen ajatus ei ole kenellekään hyödyksi tai haitaksi. Se on vain yksi pieni ajatus joka sitten puff vain katoaa toisessa hetkessä. Turha sellaisesta on edes kinata. Sama tämän kerran-aina-opin kanssa. Ei voida olla silleen, että ihmiset eivät edes uskalla miettiä Raamatusta kohtia jotka saattaisivat mahdollisesti tukea tätä oppia, koska heidät saatetaan siitä syystä leimata tämän opin kannattajiksi. Mielestäni jokaisen oppiasian kohdalla voitaisiin ihan kiihkottomasti tuoda vaikka loputtomiin esiin puolesta ja vastaan jakeita ja ajatuksia. Siis ihan niin kauan kuin vain joku jaksaa. Kyllä ne keskustelut varmasti ennen ikuisuuden alkamista ihan itsestäänkin lakkaavat. Joillain vain on hirveän kova halu kontrolloida ympäristöään...

Foorumilta ei poistetakkaan sen vuoksi , että joku ajattelee erilailla kuin toinen , vaan jos kielloista huolimatta opettaa harhaoppia.

Kyse ei ole mitä salaa päässänsä uskoo vaan mitä haluaa opettaa muille. Vaikka oletkin ollut erimieltä niin et ole opettanut ja tuonut aktiivisesti esille mitään harhaoppia , vaan olet kunnioittanut foorumin sääntöjä.

Ketään ei ole täältä poistettu siksi että uskoi jotakin erilailla kuin ylläpito , vaan siksi että aktiivisesti opetti tätä ja toi esille. Tässä on tärkeä ero mikä on hyvä ymmärtää.

On eri asia tuoda esille ja opettaa jotakin , kuin keskustella miettien eri vaihtoehtoja.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja tanu » 15. Syys 2014 17:17

On ihan eri asia olla asioista eri mieltä, kuin levittää harhaoppia.

Ei asioista eri mieltä oleminen ole tällä foorumilla kielletty.
Harhaopin levittäminen ja jatkuva toistaminen muiden yläpuolella seisoen sitä vastoin on kielletty.

Mielestäni foorumin ylläpito on toiminut täysin oikein ja foorumin sääntöjen mukaan näissä poistamistapauksissa.

Eikö tämän foorumin tarkoitus ole yhdessä pohtia ja tutkia Raamattua (ja muitakin asioita) Raamatun totuuteen peilaten?
Ja eikö silloin ole tarkoitus, että kaikilla on asioista loppujen lopuksi sama, Raamatun totuuden mukainen, mieli?

On vaarallista antaa harhaoppien levittäjien kirjoittaa täällä vapaasti.
Ihmisillä kun on taipumusta uskoa vaikka mitä, jos asiaa tarpeeksi kauan ja vakuuttavasti toistetaan. Oli se sitten miten väärin tahansa.
Siinä voi jopa pitempäänkin uskossa ollut alkaa ajatella, että "onko Jumala tosiaankin sanonut näin..."

Mutta ei tuo poistaminen muuta sitä tosiasiaa, että poistetut ovat lähimmäisiä, joiden puolesta olisi syytä rukoilla.
Samanlaisia syntisäkkejä ollaan jokainen loppuun saakka.

Nyt menee kyllä taas ohi otsikon aiheen...
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Janne » 15. Syys 2014 17:20

kalamos kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Siis Jeesuksen lampaat kuulevat Hänen äänensä ja seuraavat Häntä.
Lammas, joka seuraa jotakuta toista paimenta,
ja kuulee jonkun toisen paimenen ääntä, ei ole Jeesuksen lammas.

Jeesuksen lammas voi toki eksyä,
mutta Jeesus kertoi, mitä Hyvä Paimen tekee,
jos Hänen lampaansa eksyy.
Hyvä Paimen ei hukkaa yhtäkään lammastaan.

Minusta Kalamos tuot edelleenkin tällä ylläolevalla viestillä esille asiaa "kerran pelastettu, aina pelastettu"

Minusta opetat tässä suoraan vertauksen kautta että Jeesukseen uskova ei voi luopua uskostaan koska Jeesus ei hukkaa yhtään lammasta. Toisin sanoen, jos joku luopuu uskosta niin sinun mielestäsi hän ei ole koskaan uskossa ollutkaan.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja kalamos » 15. Syys 2014 17:30

Mikko Murpatti kirjoitti:
kalamos kirjoitti:
Kun ihminen lakkaa vastustamasta Pyhää Henkeä,
ja ottaa vastaan Jumalan lahjan, uskon Jeesukseen,
niin hän on syntynyt Jumalan lapseksi.
Tämä tapahtuu vain kerran.
Jumalan lapseksi ei synnytä monta kertaa.

Jumalan lapsi voi kompuroida ja eksyäkin,
mutta hän ei enää koskaan tule perkeleen lapseksi,
vaan hänet on siirretty pimeyden vallasta
Jumalan Rakkaan Pojan Valtakuntaan eli hallintavaltaan.

Uusi Testamentti ei tunne ollenkaan substantiivia luopio.
Mutta se puhuu kylläkin uskosta luopumisesta
eli kirjaimellisesti kääntäen siitä,
että viimeisinä aikoina ihmiset asettavat sivuun uskon
eli pysyvät erillään uskosta.
Kysymys ei siis suinkaan ole uskoon tulleista ihmisistä.

Paavali kirjoitti:Mutta Henki sanoo selvästi,
että myöhempinä aikoina jotkut luopuvat uskosta
pitäytyen villitseviin henkiin ja riivaajain oppeihin
1 Tim 4:1 AS

Kάλαμος

Tämä on kirjoitettu: Lähetetty: 09. Syys 2014 07:35

Eli tästä viestistä Kalamos sai varoituksen

Niin. Tuo oli ja on edelleen minun vastaukseni ketjun aloittajalle.
Jos minun ei sallita täällä vastata kysymyksiin,
niin sitten tämä foorumi ei ole minua varten.

Siunasta kaikille
t. kalamos
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
kalamos

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu