Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 28. Marras 2011 22:45

pulla kirjoitti:Ollaan jo jonkin aikaa puhuttu perheen naisten kesken, että aletaan opiskella Jumalan Sanaa ja nyt olis ensimmäinen koitos illalla kattoa mitä on avautunu Johannes 1:stä.
Saa muistaa rukouksin meitä jos niin kokee.Aikuiset tytöt omilla tahoillaan jotka ovat uskossa olleet pienestä asti ,mutta on Raamattu jäänyt kuitenkin vähän vieraaksi ja pikkulikat täällä mun kans.Kaikki lukee sovitun luvun ja luettuaan sulkee Raamatun ja kirjoittaa omin sanoin mitä muistuu mieleen.
Sitten kokoonnutaan ja kattotaan kuinka kukakin on asian ymmärtäny ja sisäistäny ja keskustellaan siitä :) Pienin sai luvan kopsata vihkoon suoraan omasta pikku uudesta testamentistaan, jonka sai seurakunnasta ennen kouluun menoa.On siis nyt ekalla luokalla. Luku ja kirjoitustaito on erittäin hyviä mutta ymmärtäminen on vielä vaikeaa.
Intoa täällä tuntuu kovasti olevan Raamatun lukua kohtaan,toivottavasti ei lopahda heti alkuunsa :)

Amen, rukoillaan että into vain kasvaa!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Joulu 2011 13:42

PetriFB kirjoitti:
pulla kirjoitti:Ollaan jo jonkin aikaa puhuttu perheen naisten kesken, että aletaan opiskella Jumalan Sanaa ja nyt olis ensimmäinen koitos illalla kattoa mitä on avautunu Johannes 1:stä.
Saa muistaa rukouksin meitä jos niin kokee.Aikuiset tytöt omilla tahoillaan jotka ovat uskossa olleet pienestä asti ,mutta on Raamattu jäänyt kuitenkin vähän vieraaksi ja pikkulikat täällä mun kans.Kaikki lukee sovitun luvun ja luettuaan sulkee Raamatun ja kirjoittaa omin sanoin mitä muistuu mieleen.
Sitten kokoonnutaan ja kattotaan kuinka kukakin on asian ymmärtäny ja sisäistäny ja keskustellaan siitä :) Pienin sai luvan kopsata vihkoon suoraan omasta pikku uudesta testamentistaan, jonka sai seurakunnasta ennen kouluun menoa.On siis nyt ekalla luokalla. Luku ja kirjoitustaito on erittäin hyviä mutta ymmärtäminen on vielä vaikeaa.
Intoa täällä tuntuu kovasti olevan Raamatun lukua kohtaan,toivottavasti ei lopahda heti alkuunsa :)

Amen, rukoillaan että into vain kasvaa!

Totisesti..kiitos :) Tänään ajattelin myös niinpäin, että kun esim kuuntelen mp3:sta aika paljon, niin vaikka en koko Raamattua koskaan kykenisi sanatarkasti muistamaan niin muistuu kun kuulee jonku asian joka ei oo Sanan mukainen,että tuota en oo raamatusta koskaan lukenu tai kuunnellu.Näinkin päin homma toimii ja voin sanoa kun kuulen jotain outoa ,että tuo on vierasta opetusta ,näytä se paikka Raamatusta. :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Joulu 2011 21:21

Juttutuvalla ei oo kukaan pölissyt aikoihin...lasten jutustelua isälleen aamulla.Pienin huomas ensin että "voi sulla ei oo iskä enää isää eikä äitiä...toinen sanoi :iskä on orpo...mutta onhan sulla meidät...mehän voidaan olla sun sijaisperhe" :good2: :hugehug:
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 23. Joulu 2011 21:30

Ja me kaikki Herraan Jeesukseen uskovat ollaan Jeesuksen perhe ;gladly:

Matt.12:46 Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella.
12:47 Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella."
12:48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
12:49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Kiitos Herralle! :hugehug:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Joulu 2011 22:37

toni l kirjoitti:Ja me kaikki Herraan Jeesukseen uskovat ollaan Jeesuksen perhe ;gladly:

Matt.12:46 Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella.
12:47 Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella."
12:48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
12:49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Aamen..näin se on :hugehug:
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Tammi 2012 00:38

Tämmöinen lohduttava kirjoitus löytyi:

Jeesus rukoilee edestämme (Room. 8: 34)

Unto Lähteenmäki

Jumalan kansan keskuudessa on tänä aikana enemmän väsyneitä kilvoittelijoita kuin osaamme ajatellakaan. Kaikki täällä maan päällä on vetämässä pois päin Jumalasta ja yrittämässä sammuttaa heikon uskon liekin sydämestämme. Antikristilliset voimat jylläävät vahvana rintamana maailmassamme, ja uskova kansa saa kokea enää hyvin vähän vastakaikua. Ja kun omakaan vaellus kristittynä ei aina ole kovin kummoista, ei ihme, että matkamiehen pää painuu joskus alaspäin.

Jos tätä kirjoitustani lukee joku väsynyt, alakuloinen matkamies, niin sinulle sanoisin niin kauniisti kuin osaan: nostetaan katseemme ylöspäin, Jeesus elää, ja Hän todellakin rukoilee meidän edestämme ja puolestamme. Hänellä on rauhan ja rakkauden ajatukset kaikkia niitä kohtaan, jotka itsensä ja oman kristillisyytensä tuomiten käyvät Hänen armoistuimensa eteen pyytäen uutta voimaa ja Pyhän Hengen uudistusta elämäänsä. Nostetaan siksi katseemme pois itsestämme Jeesukseen, Häneltä tulee meille apu!

Jeesus on ollut kaikessa kiusattuna niin kuin mekin olemme. Hän tuntee siis omasta kokemuksesta tämän elämän moninaisen hädän. Hän tietää myös, että sinä ja minä olemme vain tomua ja tuhkaa. Hän tuntee voimattomuutemme, sydämemme kylmyyden, mielemme haluttomuuden ja kaiken muun. Tästä kaikesta huolimatta Hän rakastaa meitä. Juuri tällaiset omasta voimasta riisutut Hän on luvannut auttaa taivaaseen. Rukouksillaan Hän aivan kuin piirittää meidät.

Esirukouksen voima on ihmeellinen. Luemme siitä Raamatun lehdiltä, ja olemme saaneet kokea sitä myös omassa elämässämme. Jos ihmisen esirukous toisen puolesta voi paljon, mitä sitten vaikuttaakaan Vapahtajan rukous kurjan syntisen puolesta.

Jeesus syntyi maailmaan vapahtaakseen meidät. Siitä huolimatta me usein yritämme itse vapahtaa itsemme. Ja kun itse yritämme korjata ja parantaa itseämme - kelvataksemme Jumalalle - asiat eivät suinkaan parane, päinvastoin. Kunpa oppisimme, että ainoa oikea tie selviytyä on luovuttaa kaikki asiamme ja murheemme Herran käsiin. Silloin vapaudumme turhista ja toivottomista itseämme rasittavista huolista ja murheista. Saamme levätä Jeesuksen täytetyn työn varassa ja kiittää Häntä.

Muistakaamme siis, että tälläkin hetkellä Jeesus todella rukoilee puolestamme. Hän, joka on kunniassaan Isän oikealla puolella, jonka käsissä, jaloissa ja kyljessä on naulojen jäljet, osoittaa meille rakkauttaan päivittäin ja lupaa viedä omansa täältä vaivojen ja ahdistusten maasta tykönsä taivaaseen. Luottakaamme sanan lupauksiin kaikissa elämämme vaiheissa. Sana kestää, vaikka meidän uskomme on horjuvaista ja matkamme hidasta. Jeesus ei hylkää omiaan, vaan kantaa heitä käsivarsillaan perille taivaan kotiin asti.

OoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoO
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Tammi 2012 21:30

Lohduttava kirjoitus...mulla on ollu vähän sekava olo tänään.Uskon ja liha epäilee..mietin sitä kun sanoin että uskon että kun Jumala jonkin sairauden esim parantaa tai jos Jumala saa puhdistaa jonkin asian/synnin elämästämme niin se on täydellistä ja se ei enää palaa tai kiusaa pahasti.Kuitenkin liha pistää epäilemään että mitä jos se palaakin täytyy varustautua tietyin asioin ...lohdullista on se että niin se Jumalan mies Paavalikin tais taistella lihansa kans tekemisiään vastaan ja silti kilvoitteli hyvän kilvoituksen :think2:
Tuomas sai laittaa sormensa Jeesuksen haavoihin, meidän täytyy vaan uskoa että ne haavat on meitäkin varten ja yhtä voimakkaana kuin aina ennenkin,ei oo teho laantunu.
Kiitos Jeesus että lisäät luottamusta ja uskoa ja näet ne asiat joita kaipaan ,ymmärtää asioita ja sisäistää ne ja tuntea enemmän rakkautta myös ihmisiä kohtaan ja osoittaa sitä heille.

Kerron vielä yhden unen jonka näin pari päivää sitten...Uskova vanha mies pyöritti kahta pataa jossa pesuaine vesi pyöri tehokkaasti ,olivat päältä avonaisia.Kohta se mies oli itse siellä koneessa pyörimässä ,katsoin kauhuissani ja kysyin hänen vaimoltaan että kuoliko se? Vaimo vastas että ei ,mutta sydämmeensä tuli musta reuna :?
Ajattelin siinä unessa että se mies yrittää puhdistaa itse itseänsä ja siitä se musta reuna??

Nää oli näitä sarjassamme merkillisiä unia :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 21. Tammi 2012 14:19

Tääl on muuten aika hiljaista mutta mä nyt vähän näitä viime päivien juttuja joutessani...nimittäin kun kirjoitin täällä että kun jostain synnistä tms Jumala parantaa niin se ei enää palaa, mutta tottakai siihen tarvitaan ihmisen omaa valvontaa mm siihen että minne silmät jämähtää ja antaako niitten viipyä siellä missä ei pitäisi.
Olin aika kova kattelemaan kaikkia sarjoja tv:stä ennen uudistumistani vuosia sitten.Mm kauniit ja rohkeat ja salatut elämät ym hömppää.Herra vapautti mut näistä enkä oo sen koommin sarjoja kattellu.Silloin kun ihminen sairastaa hän on aika heikoilla,makaa apaattisena sohvalla ja kattoo kuinka ollakkaan yllättäin tv:stä ja mitä vielä?? Kauniita ja rohkeita..kuinka Ridge edelleen näitten vuosien jälkeen soutaa ja huopaa kahden naisen välillä.Tuli fiilis että pitäisköhän kattoa huomennakin että miten sarja etenee :shock:
Tuumasin..apua ..pois se minusta,tästähän Herra vapautti,enkä halua enää tähän koukkuun.Enkä kattonut "huomenna"..täysin Jumalatonta ja haureellista menoa.Mutta tässä..oma valinta palaako se synti elämään vai laitatko sen pois ja kiität Herraa siitä, ettei väärillä lähteillä viihtyminen saa saastuttaa omaa elämää.
systeri

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 21. Tammi 2012 15:13

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Tammi 2012 19:37

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu