Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Loka 2015 22:43

Sananl. 21:

10. Jumalattoman sielu himoitsee pahaa, lähimmäinen ei saa armoa hänen silmiensä edessä.

..............................

10. Jumalattoman sielu toivottaa pahaa, ja ei suo lähimmäisellensä mitään. Biblia.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Loka 2015 06:47

Psa 14:
1 ¶ Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.
2 Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.
3 Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.

Raamatun opetuksen mukaan yhdessäkään jumalattomassa ei ole sellaista hyvää, joka kelpaisi Jumalalle, siksi Jumala armossaan pelastaa ihmisen. Raamatun opetuksen mukaan Jumala näkee jokaisen jumalattoman ihmisen olevan kelvoton tekemään sellaista hyvää, että se kelpaisi Jumalalle, siksi Jumala armossaan pelastaa ihmisen. Jumalan silmin jumalattomassa ei ole mitään hyvää.

Jumala kuitenkin rakastaa kaikkia ihmisiä olemmehan Hänen luomuksiaan, mutta Jumalan mielestä jumalattomassa ei ole mitään hyvää ja Jumalalle kelpaavaa, siksi Jumala pelastaa armossaan ihmisen, ei siksi, että hänessä olisi jotakin hyvää.

Mark 10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Jumalan hyvyyden mittapuuta ja kriteereitä ei kukaan ihminen pysty milloinkaan täyttämään, sillä jokainen ihminen on tehnyt syntiä ja on vailla Jumalan kirkkautta. Inhimillinen hyvyys ei riitä Jumalan valtakunnan sisäpuolelle pääsemiseen. Ihminen voi tehdä hyviä inhimillisiä tekoja, mutta kukaan ihminen ei voi koskaan omilla hyvillä teoilla täyttää Jumalan hyvyyden mittapuuta. Sen tähden Raamatun näkökulmasta ei kukaan ihminen ole hyvä, sillä vain Jumala yksin on hyvä.

Room 3:
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19 ¶ Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Raamattu opettaa, että kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Se tarkoittaa sitä, että kukaan ihminen ei voi omien inhimillisten hyvien tekojen kautta pelastua Jumalan valtakuntaan.

Raamatun opetuksen mukaan ihmisen tulee tehdä parannus (metanoeo - katua, muuttaa mielensä ja ajatella toisin ja uudella tavalla) synneistä ja uskoa Herraan Jeesukseen. Ihminen saa pelastuksen lahjaksi Herran Jeesuksen sovitustyön tähden (Jeesuksen kuolema, veri ja ylösnousemus). Kun ihminen Jumalan armosta uskoo Herraan Jeesukseen, niin Jumala lukee ihmisen hyväksi Herran Jeesuksen ansiot. Näin Herra Jeesus on Välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Ihminen saa syntinsä anteeksi Jumalan armosta uskon kautta Herraan Jeesukseen, ei omien inhimillisten tekojensa tähden.

Ef 5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".

Herran Jeesuksen uhri, Golgatan ristillä, veren vuodatus ja kuolema syntien anteeksisaamiseksi on Jumalalle suloinen tuoksu. Tämän uhrin perusteella Herraan Jeesukseen uskoen ihminen saa syntinsä anteeksi, jonka seurauksena Jumala katsoo uskovaa ihmistä Herran Jeesuksen hyvyyden läpi ja kautta. Tämä tarkoittaa sitä, että Jumalan hyvyyden mittapuu on täytetty Herrassa Jeesuksessa ja uskovan hyväksi luetaan Herran Jeesuksen hyvyys. Jumala katsoo uskovia Herran Jeesuksen hyvyyden kautta, koska ihmisen inhimillinen hyvyys ei riitä pelastukseen, eikä Jumalan valtakuntaan sisälle pääsemiseen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 13. Loka 2015 08:26

PetriFB kirjoitti: Tämä tarkoittaa sitä, että Jumalan hyvyyden mittapuu on täytetty Herrassa Jeesuksessa ja uskovan hyväksi luetaan Herran Jeesuksen hyvyys. Jumala katsoo uskovia Herran Jeesuksen hyvyyden kautta, koska ihmisen inhimillinen hyvyys ei riitä pelastukseen, eikä Jumalan valtakuntaan sisälle pääsemiseen.

Kiitos Jumalalle Jeesusen nimessä!

Kor.1 19-23

19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä
,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

Ne jotka laittavat toivonsa evankeliumiin uskonkautta asetetaan Jumalan eteen pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina. Ei siksi mitä ihmiset tekevät, vaan mitä Jeesus teki.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Loka 2015 10:13

Aamen.
Aamu-Usva

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 13. Loka 2015 10:56

älkää ihmetelkö tätä että tulee hetki jossa kaikki ne haudoissa kuulevat äänenhänen ja menevät, hyviä tehneet ylösnousemukseen elämän, huonoja tehneet ylösnousemukseen tuomion

[joh. 5:28-29]
uuhi

ViestiKirjoittaja Joel.A » 13. Loka 2015 16:59

Petri kirjoittaa: Se joka sanoo, että saatanassa on jotakin hyvää ja että jumalattomissa on jotakin hyvää, jonka takia Jumala pelastaa jumalattoman ei ole ymmärtänyt oikealla tavalla evankeliumia ja miksi Jumala pelastaa ihmisen, eikä hän myöskään ymmärrä Raamatun sanan totuutta. Nämä asiat ovat uskon alkeita. Tätä kaikkea en kirjoittanut kenellekään millään pahalla, vaan syvällinen murhe sydämessäni.

Petri, minkäs takia sinä evankelioit jumalattomia? velvollisuudesta vai rakkaudesta heitä kohtaan? Tuon äskösen kommentisi myötä vissiin velvollisuudesta...

Sanot, että jumalattomassa ei ole mitään hyvää. On totta, että heissä itsessään (lihassa) ei ole mitään hyvää, mutta on suurta vääryyttä sanoa, että Jumalalle heissä ei ole mitään hyvää. Jos kerta heissä ei ole Jumallalle yhtään mitään hyvää niin miksi ihmeessä Jeesus meni kuolemaan ristille, eikö juuri jumalattomien tähden, jotta edes joku uskoisi Häneen?

Raamatun opetuksen mukaan jumalattomissa ei ole mitään hyvää. Raamattu sanoo ettei ole ketään joka tekee hyvää, eli toisin jumalattomassa ei ole mitään hyvää ja Raamattu jatkaa ei yhden yhtäkään. Sinä sanot, että jumalattomassa on jotakin hyvää ja Raamattu sanoo ettei jumalattomassa ole mitään hyvää. Kumpaa meidän tulisi uskoa? Sitä mitä Raamattu sanoo.

Jumala ei pelasta jumalatonta, siksi että hänessä olisi jotakin hyvää, vaan siksi että hän on synnin orja ja pahan vallassa. Jumala pelastaa ja armahtaa rakkaudessaan jumalattoman siksi, koska hän on synnin orja ja synti tuhoaa ihmisen.

Jumala tahtoo pelastaa jumalattoman siksi, ettei yksikään ihminen hukkuisi ja menisi kadotukseen. Mitä tämä jo ihan loogisesti tarkoittaa? Sitä, että Jumalalle syntisissä on jotakin hyvää, koska hän ei halua heidän joutuavan kadotukseen.

Se että Jumala haluaa meidän rakastavan lähimmäisiämme (myös jumalatonta) jo loogisesti todistaa sen, että jumalattomissa on jotakin hyvää Jumalalle.
Viimeksi muokannut Joel.A päivämäärä 13. Loka 2015 17:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Joel.A

ViestiKirjoittaja Joel.A » 13. Loka 2015 17:02

Petri, niputat myös lihan ja hengen nyt toisiinsa sanomalla että jumalattomassa ei ole mitään hyvää.
Joel.A

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Loka 2015 21:35

Jos ajattelemme että synnissä ja perkeleessä on jotakin hyvää Jumalalle, niin se helposti johtaa siihen että voimme ajatella jumalattomissa olevan jotain hyvää, koska Jumala haluaa pelastaa jumalattoman. Näin ajateltuna evankeliumi vääristyy, koska Jumala ei pelasta jumalatonta, siksi että hänessä on jotain hyvää, vaan siksi koska Jumala rakastaa ihmistä ja koska synti on turmellut ihmisen.

1Pie 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,

Jeesus kuoli, eli hyvä kuoli vääräin (jumalattomien) puolesta, että pääsisimme Jumalan tykö.

Room 5:
6 ¶ Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

Paavali opettaa, että Jeesus kuoli oikeaan aikaan jumalattomien edestä. Sitten Paavali jatkaa tarkoittaen ihmisiä. että tuskinpa kukaan käy kuolemaan vanhurskaan edestä ja joku voisi kuolla hyvän ihmisen edestä, mutta Jeesus kuoli syntisten edestä. Tämä tarkoittaa sitä ettei Jeesus kuollut vanhurskaan tai hyvän ihmisen puolesta, vaan syntisten puolesta.

Raamatun opetuksen mukaan, koska jumalattomissa ei ole mitään hyvää Jumalalle, vaan he ovat synnin turmelemia ja saastuttamia, niin siksi Jumala armossaan ja rakkaudessaan pelastaa heidät. Meidän tulee ymmärtää synnin turmelus, jonka tähden tarvitsemme pelastusta, ei siksi että meissä olisi jotakin hyvää. New age opettaa ihmisen hyvyyttä ja Raamattu Jumalan hyvyyttä sekä että jumalaton on itsessään kelvoton Jumalalle ja siksi Jeesuksen tuli kuolla meidän puolestamme. Meidän tulisi pysyä Raamatun sanan totuudessa, koska muuten harhaudumme isosti.

Room 7:
14 ¶ Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Paavalin opetuksesta tulee esille se ettei ihmisen lihassa asu (ole) mitään hyvää. Tästä tulee esille se että ihminen on täysin synnin turmelema ja hän tarvitsee siksi Jumalan pelastuksen. Jos tätä ei ymmärrä, ei ymmärrä oikein evankeliumia.

Kävin opettamassa Jumalan sanaa viikonloppuna Helsingissä. Sanoin siellä, että Raamatun opetuksen mukaan meidän tulee rakastaa jumalattomia ihmisiä ja ilman rakkautta (Jumalan rakkaus) heitä kohtaan evankeliumin julistaminen on turhaa. Synnin rääkkäämä ihminen, jonka synti on turmellut tarvitsee armon ja pelastuksen Jeesuksessa ja siitä evankeliumi kertoo ja opettaa. Minä en julista evankeliumia velvollisuudesta käsin, vaan rakkaudesta Jumalaan ja ihmisiin

Ps 34:
19 Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.
20 Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru.
21 Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi.

Jumalan silmissä jumalaton on pahuuden vallassa ja tarvitsee siksi pelastuksen. Siksi meidänkin tulee rakastaa heitä, koska vain Jumalan rakkaus ja hyvyys sekä armo Jeesuksessa voi pelastaa ihmisen iankaikkisesta kadotuksesta. Jumala ei varmasti heittäisi ketään sellaista iankaikkiseen kadotukseen, jossa olisi hänelle jotakin hyvää. Jumalan hyvyyden tähden Hän haluaa pelastaa ihmisen, koska jumalattoman pahuus tappaa hänet iankaikkisesti, ellei hän tee parannusta ja usko Jumalaan (Jeesus).
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Joel.A » 13. Loka 2015 22:25

PetriFB kirjoitti:Paavalin opetuksesta tulee esille se ettei ihmisen lihassa asu (ole) mitään hyvää. Tästä tulee esille se että ihminen on täysin synnin turmelema ja hän tarvitsee siksi Jumalan pelastuksen. Jos tätä ei ymmärrä, ei ymmärrä oikein evankeliumia.

Kyllä minä tämän ymmärrän ja olen tämän ihan saman asian jo monet kerrat tuonut kanssa esiin( jännä että et edes tätä ole huomannu). Minun puolesta tämä saa jäädä nyt kyllä tähän, koska ei tästä vaa tuu mitään...
Joel.A

ViestiKirjoittaja Joel.A » 14. Loka 2015 10:59

Vielä kuitenkin tuon yhden näkökulman esiin. Jos kerta ihminen on läpensä paha eikä ihmisessä ole kertakaikkiaan yhtään mitään hyvää (näin ollen ei myöskään hengessäkään (en tarkoita nyt pyhää henkeä)) Niin silloin on väärin kiittä niin aviopuolisosta tai lapsista tai kenestäkään muustakaan ihmisestä koska jos kiität niin joittenkin täällä olevien kirjoittajien mukaan se on pahan kiittämistä.

Täten myös kukaan ihminen olipa lapsi, puoliso, ystävä, vanhemmat tai kuka tahansa muu ei voi olla millään tavalla siunaus eikä myöskään siunakseksi koska joittenkin kirjoittajien mukaan täällä paha ei siunaa ketään eikä myöskään ole siunakseksi.

Tämä olkoon minun viimeinen sanani tähän ketjuun.
Joel.A

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu