Kirjoittaja PetriFB » 13. Loka 2015 21:35
Jos ajattelemme että synnissä ja perkeleessä on jotakin hyvää Jumalalle, niin se helposti johtaa siihen että voimme ajatella jumalattomissa olevan jotain hyvää, koska Jumala haluaa pelastaa jumalattoman. Näin ajateltuna evankeliumi vääristyy, koska Jumala ei pelasta jumalatonta, siksi että hänessä on jotain hyvää, vaan siksi koska Jumala rakastaa ihmistä ja koska synti on turmellut ihmisen.
1Pie 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
Jeesus kuoli, eli hyvä kuoli vääräin (jumalattomien) puolesta, että pääsisimme Jumalan tykö.
Room 5:
6 ¶ Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
Paavali opettaa, että Jeesus kuoli oikeaan aikaan jumalattomien edestä. Sitten Paavali jatkaa tarkoittaen ihmisiä. että tuskinpa kukaan käy kuolemaan vanhurskaan edestä ja joku voisi kuolla hyvän ihmisen edestä, mutta Jeesus kuoli syntisten edestä. Tämä tarkoittaa sitä ettei Jeesus kuollut vanhurskaan tai hyvän ihmisen puolesta, vaan syntisten puolesta.
Raamatun opetuksen mukaan, koska jumalattomissa ei ole mitään hyvää Jumalalle, vaan he ovat synnin turmelemia ja saastuttamia, niin siksi Jumala armossaan ja rakkaudessaan pelastaa heidät. Meidän tulee ymmärtää synnin turmelus, jonka tähden tarvitsemme pelastusta, ei siksi että meissä olisi jotakin hyvää. New age opettaa ihmisen hyvyyttä ja Raamattu Jumalan hyvyyttä sekä että jumalaton on itsessään kelvoton Jumalalle ja siksi Jeesuksen tuli kuolla meidän puolestamme. Meidän tulisi pysyä Raamatun sanan totuudessa, koska muuten harhaudumme isosti.
Room 7:
14 ¶ Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Paavalin opetuksesta tulee esille se ettei ihmisen lihassa asu (ole) mitään hyvää. Tästä tulee esille se että ihminen on täysin synnin turmelema ja hän tarvitsee siksi Jumalan pelastuksen. Jos tätä ei ymmärrä, ei ymmärrä oikein evankeliumia.
Kävin opettamassa Jumalan sanaa viikonloppuna Helsingissä. Sanoin siellä, että Raamatun opetuksen mukaan meidän tulee rakastaa jumalattomia ihmisiä ja ilman rakkautta (Jumalan rakkaus) heitä kohtaan evankeliumin julistaminen on turhaa. Synnin rääkkäämä ihminen, jonka synti on turmellut tarvitsee armon ja pelastuksen Jeesuksessa ja siitä evankeliumi kertoo ja opettaa. Minä en julista evankeliumia velvollisuudesta käsin, vaan rakkaudesta Jumalaan ja ihmisiin
Ps 34:
19 Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.
20 Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru.
21 Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi.
Jumalan silmissä jumalaton on pahuuden vallassa ja tarvitsee siksi pelastuksen. Siksi meidänkin tulee rakastaa heitä, koska vain Jumalan rakkaus ja hyvyys sekä armo Jeesuksessa voi pelastaa ihmisen iankaikkisesta kadotuksesta. Jumala ei varmasti heittäisi ketään sellaista iankaikkiseen kadotukseen, jossa olisi hänelle jotakin hyvää. Jumalan hyvyyden tähden Hän haluaa pelastaa ihmisen, koska jumalattoman pahuus tappaa hänet iankaikkisesti, ellei hän tee parannusta ja usko Jumalaan (Jeesus).
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!