Uskosta luopuminen vahingossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Syys 2014 08:00

kalamos kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Matt. 24
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Johdanto tuolle, mitä opetuslapset kysyivät,
ja mitä Jeesus heille vastasi, löytyy tästä:

"Jerusalem, Jerusalem!
Sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi!
Kuinka usein olenkaan halunnut koota yhteen sinun lapsesi,
niin kuin kanaemo kokoaa poikasensa siipiensä suojaan.
Mutta te ette tahtoneet tulla.
Kuulkaa siis: teidän huoneenne on jäävä hylätyksi.
Sillä minä sanon teille:
tästä lähtien te ette näe minua ennen kuin sanotte:
'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'"
Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois,
opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelin rakennuksia.
Niin Jeesus sanoi heille:
"Näettehän kaiken tämän? Totisesti minä sanon teille:
tähän ei jää kiveä kiven päälle, vaan kaikki revitään maahan."

Jeesus puhuu siis tuossa koko ajan Israelista.

Minun Raamatussani lukee näin:

Matt. 23 luku: VAROITUS ITSENSÄ YLENTÄMISESTÄ

Matt. 24 luku: JEESUS PUHUU TULEVISTA TAPAHTUMISTA
ja luvun 24 kappalejako:

3 - 14 jakeet: LOPUN MERKKEJÄ

15 - 28 jakeet: SUURI AHDISTUS

29 - 44 jakeet: IHMISEN POJAN TULEMINEN

45 - 51 jakeet: HYVÄ JA PAHA PALVELIJA

Matt. 25 luku: VERTAUS KYMMENESTÄ MORSIUSNEIDOSTA

Jeesus siis puhuu tuon kaiken meille omilleen, vaikkakin kaiken minkä Hän puhui, Hän silloin puhui juutalaisten keskuudessa ja näin ollen juutalaisille.
Mutta ellei ymmärrä, että UT kuuluu nimeomaan meille armotalouskauden ihmisille, voi sanoa, että eipä siitä silloin jää paljonkaan sellaista Jeesuksen sanomaa jäljelle, jonka Hän olisi puhunut meille pakanoista uudestisyntyneille.

Oletko siis Kalamos kirjoittamassa Raamattua uudelleen ja antamassa sille toisenlaisen sisällön ja tarkoituksen, mikä sillä nyt on?
Siivetön

ViestiKirjoittaja kalamos » 15. Syys 2014 11:02

Aamu-Usva kirjoitti:Jos ihan oikeasti ajatellaan lampaita ja paimenia, niin ei paimen löytäessään lampaansa kyllä odota lampaan sanovan juuta tai jaata (tai no ehkä "mää")... Varmaan yleensä paimenen löytäessä eksyneen lampaan lammas pyrkii parhaansa mukaan karkuun, mutta paimen nappaa sen kiinni ja kiskoo mukanaan takaisin lauman luo. Itse olen joskus työskennellyt myös lammas/vuohifarmilla Israelissa. Tehtäväni oli myös paimentaa lampaita, mutta kaipa se eksynyt lammas on aika harvinainen homma, koska minulta ei ainakaan koskaan kadonnut yksikään :angel: Tai sitten en vain huomannut, koska lauma oli valtava... Lampaat eivät tunteneet minun ääntäni, mutta paimenelle annettiin tietynlainen huilu, jonka äänen lampaat tunsivat. Lampaat kulkivat kanssani ylös vuorille aamulla ja söivät kun soittelin huilua. Sitten ne seurasivat minua illalla takaisin kotiin. En kyllä tiedä miksi ne osasivat perässäni tulla. Ja niin isoja ne aikuiset lampaat olivat, että en voisi kuvitella isonkaan miehen sellaisia harteillaan kantavan.

Mielenkiintoista!

Tiesitkö, että nimimerkkini kuvaa juuri tuota pilliä, jota paimenpoikaset käyttivät.
Olen avannut ihan oman keskusteluketjun sanasta kalamos

Sinua voisi kiinnostaa myös ketju Hyvä Paimen ja Ovi
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
kalamos

ViestiKirjoittaja kalamos » 15. Syys 2014 11:05

pekka kirjoitti:Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Tuossa on nyt ymmärrettävä sana luopua merkitys.
Kysymys ei ole valinnan katumisesta, vaan perusvalinnasta.

Viimeisinä aikoina ihmiset
kirjaimellisesti kääntäen asettavat sivuun uskonasiat.
Ne eivät kiinnosta enää suvivirrenkään vertaa.
kalamos

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Syys 2014 11:26

kalamos kirjoitti:
pekka kirjoitti:Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Mielestäni tässä on logiikka virhe. Miten voi luopua jostakin asiasta jos ei sitä ensin ole?

Esim:

Minulla ei ole venettä.

En voi luopua veneestä , sillä minulle ei ole venettä.

Jos minulla on ensin vene, niin sitten voin vasta luopua siitä.

Samoin jos minulla ei ole pelastavaa uskoa Herraan Jeesukseen niin miten voin luopua siitä taikka laittaa sen syrjään?

Engalnnin käännöskin osoittaa mistä on kyse:

"Now the Spirit speaketh expressly, that in the latter times some shall depart from the faith, giving heed to seducing spirits, and doctrines of devils;"

1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
3 ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
5 sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.
6 Kun tätä veljille opetat, niin olet hyvä Kristuksen Jeesuksen palvelija, joka ravitset itseäsi uskon ja sen hyvän opin sanoilla, jota olet noudattanut.
7 Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.
8 Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.
9 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen.
10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.
11 Tätä käske ja opeta.
12 Älköön kukaan nuoruuttasi katsoko ylen, vaan ole sinä uskovaisten esikuva puheessa, vaelluksessa, rakkaudessa, uskossa, puhtaudessa.
13 Lue, kehoita ja opeta ahkerasti, kunnes minä tulen.
14 Älä laiminlyö armolahjaa, joka sinussa on ja joka sinulle annettiin profetian kautta, vanhinten pannessa kätensä sinun päällesi.
15 Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä.
16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.

Asia yhteys paljastaa , että on kyseessä varoitus seuraavanlaisista harhaopeista , eli uskonnoista:

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
3 ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

Eli kyseessä on väärät ja valheelliset riivaajien vääristelemät harhaopit. Jos nyt kappale kertoisi niin kuin sinä tulkitset, että ihmiset laittavat uskonasiat syrjään ja sivuun kokonaan , niin eihän näistä vääristä uskomuksista olisi silloin vaaraa sillä eikö nämä väärätkin opit laitettaisi syrjään ja niistä ei kiinnostuttaisi suvivirren vertaa?

Eli jos he luopuvat uskosta niin miten he voisivat noudattaa riivaajien opettamaa uskoa niin kuin jae 1 kertoo tapahtuvan?

"moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja"

Moniaat luopuvat jostakin noudattaakseen jotain toista. Ei niin että he luopuvat eivätkä noudata mitään.

Eli näin huomaamme , että opetus selvästi käsittelee pelastavasta uskosta luopumista ja noudattavat sen tilalla riivaajien oppia ja näin lause todistaa pelastavasta uskosta luopumisesta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Syys 2014 12:15

kalamos kirjoitti:

Kalamos,

Raamattu opettaa täysin selkeästi siitä, että uskovat voivat myös luopua uskostaan. Mielestäni tuot edelleen esille tuota harhaoppia "kerran pelastettu, aina pelastettu". Sinulla on vain erilaisia variaatioita tuosta kuinka tuot tuota vakavaa ja vaarallista harhaoppia foorumille.

Ylläpito miettii nyt miten tässä asiassa edetään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja kalamos » 15. Syys 2014 14:15

pekka kirjoitti:
kalamos kirjoitti:

Kalamos,

Raamattu opettaa täysin selkeästi siitä, että uskovat voivat myös luopua uskostaan. Mielestäni tuot edelleen esille tuota harhaoppia "kerran pelastettu, aina pelastettu". Sinulla on vain erilaisia variaatioita tuosta kuinka tuot tuota vakavaa ja vaarallista harhaoppia foorumille.

Ylläpito miettii nyt miten tässä asiassa edetään.

No, jos olen kirjoittanut yhdenkin asiattoman viestin,
niin sitten tietenkin poistatte sellaisen.

Minulla ei kylläkään ole tapana kirjoittaa mitään sellaista,
mitä en voi ankkuroida 100-prosenttisesti Raamatun ilmoitukseen.

Löydätkö sinä viesteistäni jonkin lauseen,
mitä et tavoita Raamatun ilmoituksesta?
kalamos

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 15. Syys 2014 14:21

Kalamos minä ainakin löydän viesteistäsi useita jotka eivät ole raamatun mukaisia. Sillä olet usein kirjoittanut että ihminen ei voi enää luopua uskosta ja joutua pois Jeesuksen yhteydestä jos on kerran tullut uskoon. Se on "kerran pelastettu"- oppia joka on täysin vastoin raamatun sanomaa.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja kalamos » 15. Syys 2014 14:38

Appaloosa kirjoitti:Kalamos minä ainakin löydän viesteistäsi useita jotka eivät ole raamatun mukaisia. Sillä olet usein kirjoittanut että ihminen ei voi enää luopua uskosta ja joutua pois Jeesuksen yhteydestä jos on kerran tullut uskoon. Se on "kerran pelastettu"- oppia joka on täysin vastoin raamatun sanomaa.

No antaisitko suorana lainauksena sen lauseeni,
jota et tavoita Raamatusta.

Tuota nyt lainaamaasi sanaparia et minun viesteistäni löydä.
kalamos

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 15. Syys 2014 14:47

Kalamos oletko vai etkö ole sitä mieltä että ihminen ei voi enää luopua uskosta ja joutua pois Jeesuksen yhteydestä jos on kerran tullut uskoon? Jos olet sitä mieltä niin tässä keskustelussa on monet kirjoittaneet perustelunsa miksi se ei ole raamatun mukainen oppi. Jos et ole sitä mieltä niin olen käsittänyt sinut täysin väärin.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Syys 2014 14:56

Kalamos, kiitos kirjoituksistasi.

Oletko sitten tehnyt parannuksen tuosta harhaopista mistä sait sen varoituksen ylläpidolta?

Saanko kysyä sinulta, voiko uskova ihminen luopua uskostaan?

Vastaa mielellään: kyllä voi tai ei voi.

Saat tietenkin perustellakin jos haluat. Olisi kiva jos vastaisit tuohon kysymykseeni. Siunausta sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu