Siivetön kirjoitti:On olemassa myöskin Jumalallista viisautta ja tietoa!
Eli edelleenkin pyydän, älä sekoita keskenään maailmallista viisautta ja tietoa ja Jualallista viisautta ja tietoa.
Ne ovat kaksi eri asiaa ja lainaamasi Raam. kohdat puhuvat juurikin tuosta maailmallisesta viisaudesta, mutta Raamattu opettaa myöskin näin:
Jaak. 1
5. Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
6. Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
7. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
8. kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.
Kol. 2
1. Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
2. että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
3. jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.
Enhän minä sekoitakkaan Jumalallista viisautta ja maailmallista vaan sinä kun sanot että psykologia (ihmisviisaus) voisi tarkoittaa myös Jumalallista viisautta.