Voiko uskova elää synnittömästi?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Kesä 2014 11:04

En tarkoittanut niinkään tuoda esiin tuota riitely-osaa psalmin jakeesta, vaan sen, että rakkaus peittää syntien paljouden, kun täällä pohditaan tuota synnittömyyttä :D

Ja tuo teksti joten kuten suomeksi:
"jos seuraat Jeesusta, sinä PYSYT suoralla ja kapealla polulla. SINÄ ET TEE SYNTIÄ koska keskityt Jeesukseen koko ajan ja etsit Hänen hyväksyntäänsä. Sinä etsit Jumalan valtakuntaa tekemällä niitä asioita joita Jeesus sinua ohjaa tekemään. Sinä HYLKÄÄT omat ajatuksesi, omat tavoitteesi, omat suunnitelmasi ja teet niin kuin Jeesus sinua ohjaa Hänen Henkensä kautta, joka sinussa asuu.
Tämä ei tarkoita että et kompastelisi koska on inhimillistä kompastella, mutta SINÄ ET TIETEN TAHTOEN TEE SYNTIÄ. Jeesus ei puolusta tahallista syntiä. jos tieten tahtoen teemme syntiä, kapinoimme Jumalaa vastaan. Aatami oli tottelematon Jumalalle KERRAN ja hän menehtyi, hän kuoli. Jumala sanoi hänelle: 'Sinä päivänä jona syöt siitä puusta sinä tulet kuolemaan' ja hän kuoli. Hengellisesti hän kuoli koska hänet erotettiin Jumalasta, fyysisesti hän vain kuoli vuosia myöhemmin mutta HÄN KUOLI.
Synnin palkka on kuolema. Sillä hetkellä kun teet syntiä Jumalaa vastaan, sillä hetkellä kun olet tottelematon Jeesukselle SINÄ TULET EROTETUKSI HÄNESTÄ koska olet kapinassa häntä vastaan. Jos kompastelet, jos teet syntiä tietämättäsi Hän tuomitsee sinut ja nostaa sinut ylös mutta jos TIETEN TAHTOEN TEET SYNTIÄ Hän RANKAISEE sinua, Hän KURITTAA sinua. Jos kieltäydyt TOTTELEMASTA Häntä, jos kieltäydyt TEKEMÄSTÄ PARANNUSTA ja LOPETTAMASTA VÄÄRIN TEKEMISTÄ sinä tuhoudut, Hän LEIKKAA SINUT POIS!
Monet uskovat elävät haureudessa, he tekevät tieten tahtoen syntiä, he rakastavat maailmaa ja sanovat että sinä et voi lopettaa synnin tekemistä. He eivät seuraa Jeesusta, he seuraavat lihansa hiloja ja heidät leikataan pois, heidät tuhotaan, he joutuvat helvettiin.
Jos haluat iankaikkisen elämän sinun täytyy OLLA PYHÄ ja OLLA VANHURSKAS ja OLLA VARUILLASI ettet lankea kiusaukseen. Jeesus sanoi: 'VALVOKAA JA RUKOILKAA ettette lankea kiusaukseen.' Jos pysyt keskittyneenä Jeesukseen koko ajan, SINÄ ET TEE SYNTIÄ, sinä voit kompastella ja Hän nostaa sinut ylös, mutta sinä ET TEE SYNTIÄ. Syntiset eivät pääse Jumalan Valtakuntaan, he tuhoutuvat helvetissä.
Jeesus siunatkoon sinua."

PS. En oikein tiennyt miten suomentaa yleensä sana sin, joka voi tarkoittaa synnin tekemistä tai synnissä elämistä. Ajattelisin, että tässä tekstissä synnin tekemisellä eli sanalla sin tarkoitettaisiin synnissä elämistä ja sanalla stumble satunnaista lankeamista... Kuitenkin suomensin sanan sin tehdä syntiä...
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 29. Kesä 2014 11:08

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Kesä 2014 11:10

Mikko Murpatti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Synti on ero Jumalasta jo täällä maanpäällä ollessa, kyse ei ole siis pelkästään siitä, mitä on tämän maallisen ruumiin kuollessa, vaan sitä, mitä olemme tässä ja nyt. Olemmeko vapaita vai orjia. Synnin orjuus saa ihmiset kantamaan raskaita kuormia. Sitä on joko orja tai vapaa.

Ihmiset jäävät synnin orjiksi, sen tähden, kun eivät usko, mitä Poika Sanoo. Hän on luvannut vapauden, mutta ihmiset mieluummin pitävät kiinni toisesta herrasta, koska se on jotain minkä he itsessään tietävät ja näkevät todeksi, Jeesuksen mukaan matkalle lähteminen on silloin vaikeaa, koska se tuntuu ihmisistä mahdottomalta... mutta se mikä on ihmisille mahdotonta, on Jumalalle mahdollista. Kyse onkin uskosta, ei siitä, mitä ihminen kokee voivansa tehdä tai olla. Ihminen kun koettaa itse itseään parantaa, hän huomaa aina elävänsä vanhan luonnon mukaan, silloin yksi sovitus kerta ei riitä, vaan ollaan jatkuvasti hakemassa sovitusta yhä uudelleen, ei siis uskota sitä, että jonka Jeesus Vapauttaa, se on vapaa kertakaikkisesti.

Herra Jeesuksen työ Golgatan keskimäisellä ristillä sovitti kokoihmiskunnan synnit. Raamattu sanoo kaikki synnit.

Eli korvatakseen tuhat miljardia biljoonaa syntiä, Herra Jeesus anoit itsensä sovitukseksi , maksaakseen täyden hinnan Jumalalle.

Nyt jos joku lankeaa johonkin syntiin, hän voi VEDOTA jälleen tähän täyteen hintaan ja sanoa, että syntini on maksettu Golgatassa. Vetoan Herra Jeesuksen pelastukseen ja sopimukseen , että Hän maksaa synnin hinnan puolestani, vetoan taas siihen tämän lankeemuksen kohdalla.

Eli vedotaan sovitukseen, tullaan sitä perusteena käyttäen kyselemään velkojen kuittaamista. Silloin ei haeta Herra jeesuksen sovitusta uudelleen niin kuin sanoit, vaan silloin VEDOTAAN siihen uudelleen.

On totta, että Jeesus on sovittanut kaikki synnit, mutta se tulee myös omalle kohdalle uskoa todeksi.
Ei auta, jos yhä uudelleen ristiinnaulitaan Herra Jeesus. Tarkoitus ei siis ole jäädä ikäänkuin luuppiin kiertämään kehää, jossa jatkuvasti käydään ristillä ja tämän jälkeen langetaan ja taas ristille ja tämän jälkeen langetaan. Poispääsy senkaltaisesta tilasta on jo valmistettu täydellisesti.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 29. Kesä 2014 11:17

:wtf:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 29. Kesä 2014 11:19

:shock:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Kesä 2014 11:21

hrmn kirjoitti:En tiedä ymmärsinkö nyt mitä tarkoitat. Synnin orjuudessa elävän Jumala voi tietysti vapauttaa, ja vain yksin Jumala sen voi tehdä. Mutta orjan täytyy myös itse tahtoa vapautua, muutenhan hän valitsee orjaksi jäämisen. Orjuudesta vapautumisen jälkeen hän ei ole enää synnin orja, eikä hänen niinollen tarvitse enää totella syntiä, joka oli hänen entinen omistajansa.

Ymmärrän nyt mitä "hrmn" tarkoittaa, mutta nämä jotkut viestinsä ovat sen laatuisia, että jos on käynyt keskustelua sellaisen henkilön kanssa, joka todellakin uskoo uudestisyntymän jälkeiseen synnittömyyteen, väkisinkin aluksi mieltää "hrmn":kin ajavan takaa samaa asiaa.

Boldasin viestistään viimeisen lauseen, joka on juuri yksi niistä lauseista, joka saattaa antaa juuri tuollaisen "synnittömyys" kuvan kirjoittajastaan.

Jos nyt olen ymmärtänyt oikein Hermannia (niin, oletko muuten sama henkilö, joka kirjoitti aiemmin täällä Hermanni nickillä? ainakin ilmapiiri viesteissäsi on sama?) hän puhuu juurikin siitä, että asemaltamme olemme vanhurskaita Jumalan pyhiä, emme siis enää vihollisen hallinnan alaisia, mutta tilaltamme emme täällä ajassa voi olla täysin synnittömiä, koska meissä on lihan tahto kuolemaan saakka mukanamme, jolla on uudestisyntyneessäkin ihmisessä vielä mahdollisuus nostaa päätään siinä määrin, että ihminen määrätyissä tilanteissa valitsee toimia sen mukaan.

Eli yhdytkö Hermanni tähän, että olemme asemaltamme vanhurkaita Jumalan pyhiä ja virheettömiä Hänen tekojensa kautta Jumalan edessä, mutta tilaltamme olemme "vain" tai "vielä" niin kauan kuin olemme lihan ruumiissamme, armahdettuja syntisiä.

Edit: On siis nähdäkseni ero Hermannin ja Lonelyrider opin välillä.
Lonelyrider opettaa juurikin tuota synnittömyys oppia, josta tuossa edellä mainitsin ja Hermanni taas pyrkii mielestäni tuomaan esille sitä, että meidän tulee uskoa, että meillä on Jeesuksen Kristuksen kautta voitto synnin vallan ylitse, vaikka emme aina tuota voittoa kykene käyttämään hyväksemme, koska hengessä vaeltamisessamme on "vuotokohtia".
Siivetön

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Kesä 2014 11:32

Mulle on Hermanin "oppi" tullut vastaan ihan muissa kuvioissa joten kommentoin täällä hänelle että "oot tullut alaspäin latvasta oppisi kans" :)
Siellä sai kyllä sen kuvan että se on samaa synnittömyysoppia mitä täälä nyt tuodaan mutta nyt on jutut pehmentyneet.
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Kesä 2014 11:43

Siivettömälle: En ymmärrä, mitä ihmeen "vuotokohtia" voi olla. Sama kait se on on onko vuoto iso tai pieni, silti sen vuodon alullepanija on sama, ja se on synti, joka pitää erossa Jumalasta. Sehän on omavanhurskautta, silloinhan pitää olla tilkitsemässä jatkuvasti uutta vuotoa, kun edellinen on saatu tilkittyä, loppujen lopuksi siinä käy niin, että koko asumus uppoaa, kun vuotoja ei saadakaan paikatuksi.

Meinaatko, että Jeesus parantaa puolittaisesti, eikä kokonaan? Vaikka Hän on toisin luvannut.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja hrmn » 29. Kesä 2014 11:48

Siivetön, joo keskustelin täällä aiemmin nimimerkillä Herman.

Systeri, aikalailla samalla tavalla olen kyllä uskonut ja kirjoitellut niin pitkään kun tästä aiheesta olen opetuksia jakanut. Tietenkään aina keskustellessa sitä ei välttämättä kirjoita niin perusteellisesti ja laajasti, ja joskus sitä voi painottaa jotain puolta asiasta niin, että toinen puoli sillä kertaa kirjoittaessa jää vähemmälle huomiolle. Siellä "toisessa kuviossa" on keskustelu vähemmän jäsenneltyä ja lyhyempien kommenttien heittelyä, joten siellä ei tule yleensä kirjoitettua yhtä perusteellisesti asioista kuin esimerkiksi täällä. Mikäli tarkoitat facebookia, en muista että muualla olisin näistä asioista keskustellut.
hrmn

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Kesä 2014 11:49

Jasmiini kirjoitti:Niin, jos kerran uskova osaa ja pystyy nyt valitsemaan aina oikein, eikö sitten ole niin,
että hän tekee tietoisen valinnan tehdä väärin ja Raamattu sanoo, että ettei uhria enää ole.

Jos on tehnyt väärin, vaikka tiesi, että se on syntiä, niin ei ole uhria ja jää likaiseksi. On kadotustuomion alainen, kun ei voi uudeleen mennä ristille. :cry:

Pysyminen kiinni Jeesuksessa mahdollistaa se että neste virtaa ja puhdistaa koko ajan.Kilvoitellaan ja taistellaan syntiä vastaan Jeesuksen nimessä ja voittovoimassa....se on oikea tie.Näin uskon!

Ps. 119:31

30 Minä olen valinnut totuuden tien, olen asettanut eteeni sinun oikeutesi.
31 Minä riipun kiinni sinun todistuksissasi, Herra, älä anna minun joutua häpeään.
32 Minä juoksen sinun käskyjesi tietä, sillä sinä avarrat minun sydämeni.
33 Opeta minulle, Herra, käskyjesi tie, niin minä seuraan sitä loppuun asti.
34 Anna minulle ymmärrys ottaakseni sinun laistasi vaarin ja noudattaakseni sitä kaikesta sydämestäni.
35 Anna minun vaeltaa sinun käskyjesi polkua, sillä sitä minä halajan.
36 Anna minun sydämeni taipua sinun todistuksiisi, ei väärän voiton puoleen.
37 Käännä silmäni pois turhuutta katselemasta, anna minun saada virvoitus sinun teilläsi.

Room 12

1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4 Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7 Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11 Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

Joh 10

27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu