Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Maalis 2017 14:15

*
Kiitos Jukka. No mitä terveydentilaan tulee, joka liittyy hyvinvointiin. Niin haluaisin kysyä kun Jeesus sylkäisi maahan, teki syljestä tahnaa, siveli sitä sokean miehen silmiin, tämä tarkoittaa että Jeesus tukee lääkinnällistä parantavaa joka liittyy hyvinvointiin myös?

Jumala on antanut viisautta valmistamaan parantavat lääkkeet vaivoihin, sairauksiin ja flunssaan jne. Paavali ei parantanut Timoteusta vaan kehotti häntä juomaan vähän viiniä uudistuvien vatsavaivojen tähden. Ne parantavat lääkkeet liittyy hyvinvointiin myös?

Jumala antaa viisautta hoitamaan terveeksi pois flunssasta, se on myös osa hyvinvoinnista? Kun etsii Jumalaa niin Jumala antaa hänelle hyvinvointia kun psalmin mukaan etsiväiseltä ei mitään hyvää puutu? Kun on auto niin pääsee lääkäriin ja siten apteekkiin ja hoitamaan itseään terveeksi, auto liittyy hyvinvointiin? Kun on bussi jolla pääsee lääkäriin ja apteekkiin, bussi liittyy hyvinvointiin? Sori eräs sisar mainitsi auton jne. niin se herätti miettimään kans. :eh: :think:

Eli ne kaikki materiaalit kuten auto, bussi, lääkäriasema ja apteekki ovat myös osa hyvinvoinnista kun ne Jumala antaa hyvinvointia varten jos on rahaa kaikkeen. Ne on kaikki maksullista jotka liittyvät hyvinvointiin? :shock:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Maalis 2017 14:39

*
Minulla olisi yksi huolestuttava asia. Se huolettaa minua vielä ja päätän nyt kirjoittaa tänne.

Kun ensin Jumala ilmestyi minulle tyhjästä kun olin silloin pieni tyttö niin en tiennyt kuka Jumala on ja mietin ihmetellen kuka tuo on. Siten Jumala puhui minulle että [se sama nainen] hän on oikea henkilö vastaamaan. Niin menin hänen luokse ja hänen kautta sain tietää kuka Jeesus on.

Niin lapsuudestani saakka hän oli hengellinen opettaja minulle. Kun 16-vuotiaana lähdin opiskelemaan kauempaan paikkaan ja me vaihdoimme hengellisiä asioita kirjeillä. Silloin hän asui ulkomailla. Siten kun Jumalan johdatuksesta muutin takaisin syntymäpaikkaan niin hän myös muutti takaisin tänne Suomeen. Hän liittyi luterilaiseen kirkkoon. En tiedä miksi enkä uskaltanut kysyä koska hänellä oli vaikea kriisi avioeron takia.

Siten vaihdoimme joskus sähköpostiviestejä ja nyt huomasin että jokin muuttuu ja se minua huolettaa. Hengellinen asia on laiha ja haiskahtaa uskonnolliselta ja usko näyttää olevan luopio Jumalan Sanasta. Ei enää lue Raamattua kuin silloin. Mutta hän on aktiivinen kirkossa käyvä ja silti usko tuntuu tyhjältä. Raamattu sanoo että meidän usko perustuu Jumalan voimaan eikä ihmisten viisauteen [1Kor. 2:5].

Siten kirkossa käyvät uskovat joiden keskipisteenä ei ole Jumalan Sana Raamatussa, eivät vielä älynneet lähteä pois niin se asia myös huolettaa minua. Luopumus alkaa kirkossa jos keskipisteenä ei ole Jumalan Sana Raamatussa. Minä ruokin uudelleen terveellä Jumalan Sanalla häntä jonka kautta tulin uskoon. Jos haluatte, häntä voi muistaa rukouksin.

Jos keskipisteenä on vain ihmisviisauden varassa oleva saarna, niin se voi tapahtua huomaamattaan koska se nainen jonka kautta tulin uskoon. Ei näytä olevan tietoinen siitä. Niin ymmärsin että se voi tapahtua huomaamattaan että luopuu uskosta Sanaan joka on lihaan tulleeksi Kristus itse.

Kun vaihtaa huomaamattaan järkiperäiseen jeesukseen joka ei ole Jumalan voimasta vaan ihmisten viisaudesta. Tämä ei ole iankaikkinen tie koska tämä tapahtuu ihmisviisauden varassa. Toivottavasti se nainen tulee terveeseen uskoon ja ymmärtää lähteä pois kirkosta. Koska kirkko ajaa elävä usko pois. Siksi tämä on vakava asia.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Maalis 2017 12:10

*
Voisitteko te koetella tätä opetusta Sanalla katsomatta henkilöön onko opetus tervehenkinen ja raitishenkinen? Mielipiteitänne? Minua mietityttää 'taivaasta tuli'.

No en ymmärrä miksi youtube ei onnistunut. Aiemmin onnistui mutta nyt ei.
https://www.youtube.com/watch?v=K99Qy3UHEtE&feature=share
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 30. Maalis 2017 05:19

vaisuliini kirjoitti:*
Voisitteko te koetella tätä opetusta Sanalla katsomatta henkilöön onko opetus tervehenkinen ja raitishenkinen? Mielipiteitänne? Minua mietityttää 'taivaasta tuli'.

No en ymmärrä miksi youtube ei onnistunut. Aiemmin onnistui mutta nyt ei.
https://www.youtube.com/watch?v=K99Qy3UHEtE&feature=share

Kerroin arvioni Veilosta jo kerran aikaisemmin 10.3.2017 klo 14.18. Minulle ei ole ilmennyt syytä arvioida häntä uudelleen. En suosittele kuuntelemaan hänen opetuksiaan. https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... ilo#p47526

Lainaan tekstin linkistä vielä tähän siltä varalta, ettei linkki johda oikeaan kohtaan.

"Tuo Markku Veilo näyttää olevan kuin Leo Mellerin kaksoiskappale. Kumpaisellakin on omat opetuslapsensa ,jotka paistattelevat mestariensa parrasvaloissa ja maksavat heidän sähkölaskunsa. Veilo julistaa "profetaalista sanaa voitelussa" ja saa ilmestystietoa Jumalalta. Näin hän itse on antanut ymmärtää vuosikausia. En suosittele menemistä hänen kokouksiinsa tai kuuntelemaan hänen tallenteitaan. Veilo ei pysy ristin evenkeliumin ytimessä vaan seikkailee sivujuonissa."
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Maalis 2017 07:01

*
Niin kerroit, Jukka. Minua mietityttää 'taivaasta tuli'. Onko Raamatussa sellainen kohta jonka mukaan herätys tapahtuu sen kautta kun taivaasta tuli lankeaa? En ole kuullut semmoista. Olen kuullut vain vanhan liiton puolelta miten tuli lankesi ja kulutti heidät mutta en siitä että herätys tapahtuisi sen kautta kun tuli lankeaa taivaasta. Ilmestyksen mukaan ainoastaan saatana saa tulen lankeamaan taivaasta.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Maalis 2017 08:46

Tuli taivaasta voi viitata myös Pyhän Hengen tulemiseen niin kuin Apostolien teoissa, kun kuvailtiin sitä, kun opetuslapset ensimmäistä kertaa saivat Pyhän Hengen: "Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi (Apt.2:2-4)..."

Ja vanhassa testamentissa on yksi kertomus, jossa Baalin palvelijat yrittävät saada epäjumalaa iskemään tulen taivaasta alttarilleen siinä onnistumatta. Sitten kun Elia rukoili, niin Jumala iski tulellaan taivaasta alttarilleen.

On myös muita Raamatun kohtia, joissa tuli taivaasta viittaa Isän Jumalan lähettämään tuleen.

Mutta taas pitää huomauttaa, että en tunne henkilöä, josta tässä puhutaan. Tartuin vain tähän tuli taivaasta -asiaan.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 30. Maalis 2017 09:35

vaisuliini kirjoitti:Niin kerroit, Jukka. Minua mietityttää 'taivaasta tuli'. Onko Raamatussa sellainen kohta jonka mukaan herätys tapahtuu sen kautta kun taivaasta tuli lankeaa? En ole kuullut semmoista. Olen kuullut vain vanhan liiton puolelta miten tuli lankesi ja kulutti heidät mutta en siitä että herätys tapahtuisi sen kautta kun tuli lankeaa taivaasta. Ilmestyksen mukaan ainoastaan saatana saa tulen lankeamaan taivaasta.

Huomenta ystäväiseni ynnä kaikki muutkin aamuvirkut!

Olet niin ahkera tekemään havaintoja ja kysymyksiä (se on kyllä hyvä juttu), etten vanhana ukkona :wise3: pysy mukana. Nyt satuin olemaan koneella omaa kurjuuttani pohtimassa. Miten voi ihminen ryssiä elämänsä ja ihan kaiken niin kuin minä olen tehnyt. Laitoin aamulla vanhempieni kuvan kotisivulleni ja häävalssin saatteeksi -he menivät naimisiin 70 vuotta sitten ja heitä saan kiittää tästä saamastani elämän lahjasta. Synnyin perheen vanhimpana poikana ja varmasti vanhemmillani oli odotuksia minusta, mutta ne eivät toteutuneet. Minua järkyttää pahantekoni ja lankeemusteni määrä ja se pettymys, jonka tuotin isälleni ja äidilleni ja monille muille, jotka luottivat minuun. Ihmeellistä tässä kohdallani on se, että ylipäätänsä vielä itse olen elossa ja etten hurjimpina vuosinani tappanut ketään, mutta tuhosin kuitenkin muilla tavoin monen elämää vetäen heitä mukanani syntiin, saastaan ja rikollisuuteen... No olipas se ex´tempore-vuodatus eikä liittynyt tippaakaan käsiteltävään aiheeseen, mutta mennäänpä siihen.

Viittasit tuossa Paholaiseen, jonka vaikutuksesta "toinen peto" (ilmeisesti väärä profeetta) saa tulen lankeamaan alas taivaasta (Ilm. 13:13). Tämähän on Jumalan tekojen jäljittelemistä. Kysymyksessä mielestäni on joko helluntain jäljitteleminen (Ap.t 2:3) tai sitten Karmel-vuoren tapahtumien jäljitteleminen (1.Kun. 18:38). Tähän liittyy vielä sellainenkin "Jeesuksen jäljittely", että toinen peto saa ensimmäisen pedon kuolinhaavan parantumaan (Ilm. 13:12,14). Nämä vastustajat tuhoaa lopuksi Jumalan lähettämä tuli (Ilm. 20:9). On siis olemassa Jumalan lähettämää tulta ja Paholaisen lähettämää Jumalan tulen jäljitelmää. Lohdullista on muistaa näitä asioita lukiessa Raamatun sana "sille annettiin valta" (Ilm. 13:15a). Paholaisen valta on rajoitettua valtaa joka hetkeksi sille annetaan.

Raamatun puhuessa tulesta ei tietenkään tulella aina tarkoiteta fyysistä, aineellista tulta. Tärkeää on muistaa tänä eksyttävänä aikana, että Saatana kaikessa jäljittelee Jumalan työtä. Valhe-evankeliumiin kuuluu "vieras tuli". Varjelkoon Jumala meitä siltä. Herätys voi tulla sinne, missä me uskovat heräämme unestamme ja rakastumme Jeesukseen ihan oikeasti. Se kulkee näitä teitä, että "me rakastamme koska Hän on ensin rakastanut meitä". Ken on saanut paljon anteeksi, hän rakastaa armahtajaansa paljon. Niin se menee ja tätä "tulta" me tarvitsemme. Ylistetty olkoon Herran nimi, joka vielä kihlaa morsianta itselle. "Minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella, kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran" (Hoosea 2:19-20).

Pidän erään virren sanoista:

Vihamies kuka oisi niin voimallinen,
että voittaa hän vois tämän Herran.
Sodassamme hän linna on turvallinen,
Hän on voittanut Saatanan kerran.
Jos me joudummekin, syvihin vesihin,
ratki keskelle kuoleman kauhun.
Emme nääntyä voi,
Hänen äänensä soi
yli myrskyn ja helvetin pauhun.

(Ops. Tämä piti lähettää jo ennen klo seitsämää, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Aamu-Usva näemmä jo lähettänyt jotain ennen minua)lisäys klo 09:39
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Maalis 2017 13:14

*
Ok Aamu-Usva ja Jukka. Minä huomasin että aiempi blogin teko oli paljon helpompi kuin nykyään. Kun tein blogiin välilehdet ja yritin järjestellä tietyt asiat omiin välilehtiin mutta ne asiat päättyivät aina siihen 'etusivu' -välilehtiin. Kyllä tämä koetti hermojani. :D Aiemmin onnistuin laittamaan erikseen välilehtiin ongelmitta.

No haluaisin sanoa, Jukka, että olen nähnyt vierasta tulta. Se oli aika pulleahko tuli joka oli kulmassa. Tuijotin sitä ihmetellen ja se lakkasi olemasta. No mitä herätykseen tulee, koen turvattomaksi ottaa tulta vastaan.

No lopunaikana se raamatullinen ykseys toteutuu niin saamme nähdä jumalattomien pelastusta suurin määrin. No kerron hieman tarkemmin vielä miten suurin määrin jumalattomien pelastus tapahtuu.

Messiaanisiksi kääntyneet uskovat jotka eivät ole juutalaisia juuriltaan, antavat messiaanisia opetuksia sitoamaan itseään minkä pakanat eivät jaksa kantaa ja messiaanisiksi kääntyneet uskovat pitävät rooman katolisesta opista johtuen kristinuskoa vääristyneenä oppina, jota pakanakristityt seuraavat. Messiaanisten uskovien mukaan Jumala ennalleen asettaa messiaanista eli judaistista tooraoppia.

Mutta vääristyneen kristinuskon kristityt uskovat että herätys tapahtuu luterilaisessa kirkossa. He pitävät vääristynyttä kristinuskoa raamatullisena oppina. Ne molemmat opit sitovat heidät noudattamaan koska he antavat niiden sitomaan heidät. Heidän tie on mutkaistunut ihmisviisauden varassa eikä tällä tavalla voi ojentautua Kristusta kohtaan - Kristuksen tuntemisessaan.

Kun silloin maanpäällisen vaelluksen aikana Kristus omaksui Isän opin ja Hänen ylösnousemuksen jälkeen apostolit omaksuivat Kristuksen opin joka on terve oppi Raamatun pohjalla ja yksikään raamatullinen opetus ei taakoita meitä ketään eikä sido noudattamaan.

5Moos. 32:
1 "Kuunnelkaa, te taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat!
2 Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.

3 Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.
4 Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.

Niin siinä 4 jakeessa sanotaan että Hän on kallio, Hänen tekonsa ovat täydelliset, kaikki Hänen tiensä ovat oikeat. Hän on uskollinen Jumala, vääryyttä Hänessä ei ole. Hän on vanhurskas ja oikeamielinen.

Hänen tuntemisessaan yksikään opetus ei ketään taakoita eikä sido noudattamaan mitä messiaanisiksi kääntyneet uskovat ja vääristyneen kristinuskon uskovat opettavat vaan Hänen yksikään opetus nostaa ojentautumaan terveellä tavalla kohti Kristusta päin.

Sanana Kristus on hiljainen ja nöyrä sydämeltään niin Hänen ies ei ole taakka meille vaan sovelias ja kevyt Kristuksen tuntemiseen jonka kautta löydämme levon sielullemme [Matt. 11:29-30].

Te tulette näkemään että Hän ei ole sellainen joka musertaisi särjettyä ruokoa vaan nostaa sen pystyyn eikä Hän väkisin sammuta heikosti savuavaa kynttilänsydäntä vaan saa sen palamaan uudelleen [Matt. 12:20].

Niin Häneen nimeensä pakanakristityt panevat ja Hän vie oikeuden voittoon [Matt. 12:21, 12:20]. Ja tällä tavalla kastepisaralla lailla opetus joka ei riko yhtäkään ihmistä, saa meidät ojentautumaan suoraan kohti Kristusta päin terveellä tavalla. Tämä on se Kristuksen oppi Raamatun pohjalla, - ei uusjudaistinen tooraoppi eikä vääristynyt kristinusko.

Temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti niin ei ole enää paluuta messiaanisuuteen. Juutalaiset tulevat ymmärtämään että Hän on se luvattu Messias joka on tullut täyttämään puolestamme vanhan liiton käskyjä vaatimuksineen pois minkä yksikään liha ei jaksa kantaa. Enää uuden Liiton kansa ei ole velvoitettu pitämään vanhan liiton käskyjä jotka sitoivat noudattamaan. Kastepisaran lailla Jeesus on tullut vapauttamaan kansaa pois vanhan liiton käskyistä täyttämällä ristinkuolemalla. Miksi kirjoitan näin: 'Kastepisaran lailla'? Kohta kerron sen.

Raamatun mukaan ylösnoustuaan Kristuksen jälkeen apostolivat seuraavat Kristuksen oppia joka on Raamatun pohjalla. Se on se terve oppi joka ei sido meitä noudattamaan vaan se nostaa meidät pystyyn ja saa meidät ojentautumaan terveellä tavalla.

Erottava vihollisuuden muuri jota sanotaan väliseinäksi, on purettu ja pakanat, jotka ennen olivat ilman Kristusta ja ilman Jumalaa, ovat Kristuksen veressä päässeet osallisiksi lupauksesta ja tulleet juutalaisten kanssa Jumalan yhdeksi perheeksi ja hengelliseksi rakennukseksi, jonka kulmakivi on itse Kristus joka on meidän rauhamme [Ef. 2:14]. Siinä se alun perin meidän Kristuksen oppi, joka on terve oppi Raamatun pohjalla - ei uusjudaistinen tooraoppi eikä vääristynyt kristinusko.

Ef. 2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat [juutalaiset ja pakanat] yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,

Niin rauhan yhdyssiteellä me rakennumme Kristuksessa muiden kanssa Jumalan asumukseksi ja Kristuksen kirkkaudeksi - Hengessä ilman riidanalaista hajaannusta joka aiheuttaa eripuraisuutta [Ef. 2:22 ja 1Kor. 1:10].

Ef. 2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

1Kor. 1:10 Kehotan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, että te kaikki olisitte yksimielisiä puheissanne ja ettei teidän keskuudessanne olisi hajaannusta vaan että olisitte täysin yhtä [yksi] ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. RK

Niin saamme nähdä jumalattomien pelastusta suurin määrin niinkuin silloin alkuseurakunnan aikaan. Tämä olisi lopunajan herätys suurin määrin. Raamatun mukaan ykseyden kautta herätys syntyy jotta maailma ymmärtäisi että Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan pelastukseksi niin maailma uskoisi Jumalaan [Joh. 17:20-23].

Mitä ykseyteen tulee: se löytyy Ef. 4:3, 13. Hepreankielistä Raamattua voi tarkistaa onko ykseys siinäkin.

Ef. 4:3 Pyrkikää rauhan yhdyssiteen avulla säilyttämään Hengen ykseys: RK

4 yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin teidät on kutsuttukin yhteen[yksi] ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte,
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien, kaikkien kautta ja kaikissa. 33/38

13 kunnes me kaikki saavutamme ykseyden uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, kypsän miehuuden, Kristuksen täyteydentäysi-ikäisyyden mitan. RK

Eli ykseyden Henki on itse Pyhä Henki joka avaa samaa ymmärrystä meille pakanakristityille ja juutalaisille. Hän vie meidät kaikki samaan Raamatun opetukseen olemalla ykseyden uskossa.

Näin yhdessä rakennumme Jumalan asumukseksi Hengessä ja tulemme olemaan Jumalan yhdeksi perheeksi ja hengelliseksi rakennukseksi, jonka kulmakivi on itse Kristus joka on meidän rauhamme.

Näin ykseyden kautta saamme nähdä jumalattomien pelastusta suurin määrin - olemalla ykseyden uskossa kaikkien Raamatun opetusten kanssa sillä ykseyden Henki johtaa meidät samaan ymmärrykseen kaikkeen Raamatun opetukseen.

Alkuseurakunnan apostolit elivät ykseyden uskossa niin siihen aikaan tuli suurin määrin ihmisiä uskoon. Tätä samaa Jumala tahtoo meille. Seuratkaamme apostolien toimintoja emmekä vääristynyttä kristinuskoa emmekä uusjudaistista tooraoppia vaikka me emme ole juuriltaan juutalaisia vaan tätä tervettä oppia joka on Raamatun pohjalla. Ykseyden Henki vie meidät samaan Raamatun opetukseen joten alistukoomme nöyrästi Hänen alaisuuteen.

Kastepisaran lailla Hän tulee

Mitä Kristuksen sisäiseen tuntemiseen ja Raamatulliseen opetukseen tulee; kastepisaran lailla Hän tulee nostamaan ja saa ojentautumaan terveellä tavalla Kristusta kohtaan.

Pyrkikäämme tuntemaan Hänet siinä Hänen tuntemisessaan kunnes Hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan - kastepisaran lailla joka nostaa meidät pystyyn ja ojentautumaan kohti Kristusta päin terveellä tavalla [Hoos. 6:3].

Te tiedätte että Raamatullinen opetus ei sido noudattamaan eikä taakoittamaan. Jos tällainen opetus sitoo noudattamaan eikä tällä tavalla voi ojentautua Kristusta kohtaan. Te tiedätte että Sana ei riko yhtäkään ihmistä vaan nostaa pystyyn kastepisaran lailla. Kun kostuttaa nurmikkoa niin ruohot nousevat ja virkoavat, niin on Sanan laita ja Sanana Kristus on täynnä armoa ja totuutta. Siitä armoa voi sanoa vapauttavaksi totuudeksi.

Näin te löydätte Kristuksen sisäisen tuntemisen - rauhan ja totuuden runsauden kanssa [Jer. 33:6]. Kun ehdolla suostutte nöyrästi luopumaan omasta tahdosta ja alistumaan Pyhän Hengen alaisuuteen niin Kristuksen sisäistä rauhaa löydettyänne te tulette tuntemaan Hänen lisääntyvää tuntemusta ja tahtoaan kaikessa totuudessa.

Niin tällä tavalla saamme nähdä jumalattomien pelastusta suurin määrin. Sitä voi sanoa herätykseksi johon minä tyydyn ja se on turvallisinta kuin se joka tulee taivaasta ja se vähän haiskahtaa menestysteologialta.

Jukka, mitä mieltä olet? :wise3:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 31. Maalis 2017 11:51

Heippa vaisuliini!

Sinulla olikin pitkä kirjoitus, johon pyysit mielipidettä. Tekstisi sisältää niin monta asiaa ja näkemystä, ettei niihin aivan lyhyesti voi vastata. Ehkä ajan kanssa jonain päivänä yritän. Sellaisen vastakysymyksen tahdon tässä tehdä, että uskotko merkittävään tai suureen herätykseen vielä ennen Jeesuksen paluuta (kun kirjoitit mm "Niin saamme nähdä jumalattomien pelastusta suurin määrin niinkuin silloin alkuseurakunnan aikaan. Tämä olisi lopunajan herätys suurin määrin" ja "Niin tällä tavalla saamme nähdä jumalattomien pelastusta suurin määrin. Sitä voi sanoa herätykseksi johon minä tyydyn...")? Tähän liittyen kysyn myös mielipidettäsi Ilmestyskirjan 6-luvun jakeessa 2 mainitusta valkoisesta hevosesta ja sillä ratsastajasta?

Sitten toiseen yleisluontoisempaan asiaan, joka on ollut pidempään mielessäni. Minusta olisi hyvä tehdä aloitus jossa pyritään selittämään Raamatussa käytettyä terminologiaa. Ilmeistä nimittäin on, että kirjoittajat ymmärtävät sanojen merkitystä ja sisältöä kovin eri tavoin. Esimerkkejä on paljon. Esim. Jeesus opetti, että "joka ei vihaa isäänsä ja äitiänsä, ei voi olla minun opetuslapseni" (Luukas 14:26, tuli nyt ensimmäisenä mieleeni).

Toivotan jo tässä vaiheessa päivää kaikille hyvää ja turvallista viikonloppua (vaikka toivotuksesta huolimatta suunnitelmissani on käydä täällä poikkeamassa vielä tänäänkin).
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Huhti 2017 15:41

jukka1954 kirjoitti:Heippa vaisuliini!

Sinulla olikin pitkä kirjoitus, johon pyysit mielipidettä. Tekstisi sisältää niin monta asiaa ja näkemystä, ettei niihin aivan lyhyesti voi vastata. Ehkä ajan kanssa jonain päivänä yritän. Sellaisen vastakysymyksen tahdon tässä tehdä, että uskotko merkittävään tai suureen herätykseen vielä ennen Jeesuksen paluuta (kun kirjoitit mm "Niin saamme nähdä jumalattomien pelastusta suurin määrin niinkuin silloin alkuseurakunnan aikaan. Tämä olisi lopunajan herätys suurin määrin" ja "Niin tällä tavalla saamme nähdä jumalattomien pelastusta suurin määrin. Sitä voi sanoa herätykseksi johon minä tyydyn...")? Tähän liittyen kysyn myös mielipidettäsi Ilmestyskirjan 6-luvun jakeessa 2 mainitusta valkoisesta hevosesta ja sillä ratsastajasta?

Sitten toiseen yleisluontoisempaan asiaan, joka on ollut pidempään mielessäni. Minusta olisi hyvä tehdä aloitus jossa pyritään selittämään Raamatussa käytettyä terminologiaa. Ilmeistä nimittäin on, että kirjoittajat ymmärtävät sanojen merkitystä ja sisältöä kovin eri tavoin. Esimerkkejä on paljon. Esim. Jeesus opetti, että "joka ei vihaa isäänsä ja äitiänsä, ei voi olla minun opetuslapseni" (Luukas 14:26, tuli nyt ensimmäisenä mieleeni).

Toivotan jo tässä vaiheessa päivää kaikille hyvää ja turvallista viikonloppua (vaikka toivotuksesta huolimatta suunnitelmissani on käydä täällä poikkeamassa vielä tänäänkin).

Ai anteeksi tuhannesti että tämä pääsi unohtumaan kokonaan. Hyvä että sinä Jukka muistutit tästä.
Lopunaikana uskovat kasvavat ykseyden Hengen kautta ykseyden tuntemiseen jossa uskovat alkavat yhtyä yksimielisesti Kristuksessa niin ykseyden kautta jumalattomien pelastus voimakkaalla tavalla alkaa niinkuin alkuseurakunnan aikana kun siihen aikaan tuli suurin määrin uskoon. Kyse on ykseydestä. Hajaannus seurakuntien välillä estää herätystä kuulemma.

No pihalla minä äsken havaroin ja sain kärryllisen lehtiä lääh... Inhottaa ajatus että pitää havaroida myös mökillä :problem:

No vielä toinen juttu pyörii mielessäni niin pitää kirjoittaa vielä tuossa erikseen... :wise3:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu