Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Tammi 2015 23:51

Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Lily » 31. Tammi 2015 00:40

Mulla on kilpparin liikatoiminta, laitan huomenna viestiä. Nytt tuutumaan. Siunattuja unia kaikille <3!
Lily

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Tammi 2015 08:40

Lily kirjoitti:Mulla on kilpparin liikatoiminta, laitan huomenna viestiä. Nytt tuutumaan. Siunattuja unia kaikille <3!

Voi Lily :) viestiä odotellessa :thumbup: ...vaikkei se kivaa oo että sulla on se, mutta kiitos jos haluat jakaa tietoa :)
systeri

ViestiKirjoittaja Lily » 31. Tammi 2015 12:00

Mulla todettiin liikatoiminta 2012. Oireita oli ollut jo sitä ennen pari vuotta mietoina, mutta syksyllä oireet paheni niin paljon ja nopeassa ajassa, että tavarat alkoi tippumaan käsistä ja jalat lähti alta. Muita oireita oli ihan järjetön tukan lähtö, käsien tärinä, ulospullistuvat silmät, yöllinen kuuma hikoilu, unettomuus, ahdistus, laihtuminen 3kk 12 kg, leposyke 120 ja muuten 170 hujakoilla, silmien kirvely ja roskan tunne silmissä, ihan mieletön nälkä ja pysty syömään tosi paljon, heikotus, hermostuneisuus.

Sain lääkityksen liikatointaan ja sydänlääkkeet jotka jätettiin pois 1 kk jälkeen kun pulssi ja käsien tärinä saatiin normaaliksi. Tyrazol kuuri kilpirauhaseen kesti 1,5 v, loppu viime helmikuussa. Toukookuussa uusiutu ja nyt taas on 1,5 vuoden kuuri jonka jälkeen leikataan kilpirauhaset pois sano lääkäri. Tosin mielellään en halua niistä luopua, yritän nyt paleolla normalisoida tilannetta.

Toivottavasti sulla lääkäri tutkii hyvin ja selvyys löytyy tilanteeseen. <3
Lily

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Tammi 2015 15:17

No ohhoh lily :shock: ...toivottavasti nää mun oireet ei enteile tuota.Käsien tärinää ei oo ollu eikä hikoilua,ei liioin hiusten lähtöä eikä ahdistuneisuutta.Ja niinku sanoin nuo muutkin oireet on helpottaneet mutta näköhäiriöitä ym:ta on ollut ja siitä aloin kelata tätä kilpparijuttua.Työterveyslääkäri oli eka sitä mieltä että sahalaitakuviot ei voi olla migreeniä, koska ei oo samanaikaisesti päänsärkyä mutta muutti sitten mielensä.Passitti silmäpolille.Siellä kuitenkin kaikki kunnossa, joten diagnoosi aurallinen migreeni ilman päänsärkyä.Musta jotenkin tuntuu että pitäis kuitenkin tutkia kaikki tuollaiset,joku syyhän niihin täytyy olla.
Kiitos tanullekkin noista linkeistä...ja siellähän oli vähän liikatoiminnastakin.Oli mainittuna ainakin yks luontaislääke ja kyllä aion kokeilla sitä jos veriarvot osoittaa liikatoimintaa!
systeri

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 31. Tammi 2015 15:22

Mistä tietää, onko vika kilpirauhasessa, jos lääkäri sanoo, että arvot on ok?
Minä ihmettelin omia labratuloksia, mutta lääkäri sanoi niitten olevan normaalit.
Kuitenkin mullakin on noita samantapaisia oieita ja se mun P-t4-v testin tulos oli 21, eli eikö se
ole aika korkea?
Tirlittan

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Tammi 2015 19:26

Tirlittan,tuntuu siltä että tämä on aika monella ongelmana.Oireita on vaikka muille jakaa mutta lääkärit ei välitä ottaa asiaksi.Ja viitearvot on päin pylleröä joten ei heillä oo ilmeisesti lupa toimia että kokeilisivat lääkkeitä??

Lilyn tilanne sai mulle kyllä semmosen ajatusten tulvan päähän...muistan sua rukouksin että parantuisit ja toivon etten itsekkään joudu kokemaan tuota.
Löysin eilen erään keskustelun jossa oli esim tämmönen "väittämä" :
Kilpirauhasen liikatoiminta johtuu autoimmuunireaktioista, joka taas johtuu bakteereista/loisista elimistössäsi. Antibiootit rauhoittaisivat nopeasti nuo reaktiot,

..ja siitä mulla tuli tänään mieleen tuo Berberin jota oon käyttäny nyt reilu kaks kuukautta, joka on luonnon antibiootti.Tappaa bakteereja hiivaa ja sieniä ainakin...varmaan myös loisia,mitä ne nyt ikinä sitten onkaan??Johtuisko siitä se ,että nää oireet on mulla kyllä vähentyneet.Esim tykytykset ja rytmihäiriöt.

Sitten siellä oli myös tälläinen kokoelma:

Lainaan tässä tri Vogelin kirjasta LUONTO PPARAS LÄÄKITSIJÄ joitakin kohtia

Sivu 263: Miltei kaikilla kilpirauhasen toimintahäiriöistä kärsivillä on alentunut kalkkikuva. URTICALSIN ja Lycopus valmisteet, sekä kelp-levästä tehty homeopaattinen jodival-miste ovat avuksi

( Kirjoittajan huomautus 1: Itse sain KELPASANista eli Kelp merileväpuristeista apua syvään uupumuk-seen. Kilpirauhasen vajaatoiminta ei näkynyt verenkuvassa, vaikka oireet siihen täysin sopivat.

Huomautus 2: URTICALSIN on lempeä ja vaaraton tuote, joka on parantanut usealta myös pahat allergiaoireet. Kannattaa käyttää jatkuvasti! )

Sivu 267:

Jodisuolaa pitäisi antaa vain kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivälle. Jokainen kilpirauhasen liikatoiminnasta kärsivä on yliherkkä jodille: jo pienetkin jodimäärärt aih. sydämentykytystä ja pulssin nopeutumista-

Sivu 268:

Merisuolan sis. jodi on sellaisessa muodossa, ettei se aiheuta haitallisia sivuvaikutuksia kuten keinotekoinen jodisuola.

Sivu 265: Käytäntö on osoittanut struumapotilaan tarvitsevan kalkkia yhtä kipeästi kuin jodia. URTICALSIN = Nokkospiikalkki, ja kalkkia sis. ruoka ehkäisee ja parantaa struumaa. Kalkkia on runsaasti mm. kaalissa, hapankaalissa, ja porkkanoissa

Mähän en kalkkia käytä missään muodossa.Varmaan pitäis tääkin asia laittaa kuntoon.
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2015 20:00

*
Oikeastaan vilja on yksi syy siihen. Minä kysyin keskustellen lääkärin kanssa ja hän myönsi että vilja on kaiken tämän takana mikä aiheuttaa kilpirauhasen ongelmat. Vilja on vääristynyt.

Toisaalta kolmitahkoisesta vehnästä on liian vähän puhuttu nykyään ja jäin miettimään mitä minä olen kuullut eräältä uskonveljeltä. Hänen mukaan sitä ei ole enää olemassa. Nykyään on kaksitahkoista vehnää jolla sairastuttaa ihmisiä. En tiedä onko asia totta.

Hes. 4:9 Ota sinä myös itsellesi nisuja, ohria, papuja, herneitä, hirssiä ja kolmitahkoista vehnää, pane ne samaan astiaan ja tee niistä itsellesi leipää. Yhtä monta päivää, kuin makaat kyljelläsi, kolmesataa yhdeksänkymmentä päivää, on sinun syötävä sitä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Tammi 2015 20:43

Joo mä luin kans tuosta viljasta mutta itse en oo kohta kolmeen vuoteen käyttäny viljatuotteita,silti nuo oireet oli pahimmillaan viime syksynä.
systeri

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 31. Tammi 2015 23:39

Tirlittan kirjoitti:Mistä tietää, onko vika kilpirauhasessa, jos lääkäri sanoo, että arvot on ok?
Minä ihmettelin omia labratuloksia, mutta lääkäri sanoi niitten olevan normaalit.
Kuitenkin mullakin on noita samantapaisia oieita ja se mun P-t4-v testin tulos oli 21, eli eikö se
ole aika korkea?

Tirlittan mitä sulla oli tsh-arvo? Ei tuo käsittääkseni vielä kovin korkea ole tuo t4v. Onko katsottu t3v ja kortisoli?
Isoäiti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu