Tirlittan,tuntuu siltä että tämä on aika monella ongelmana.Oireita on vaikka muille jakaa mutta lääkärit ei välitä ottaa asiaksi.Ja viitearvot on päin pylleröä joten ei heillä oo ilmeisesti lupa toimia että kokeilisivat lääkkeitä??
Lilyn tilanne sai mulle kyllä semmosen ajatusten tulvan päähän...muistan sua rukouksin että parantuisit ja toivon etten itsekkään joudu kokemaan tuota.
Löysin eilen erään keskustelun jossa oli esim tämmönen "väittämä" :
Kilpirauhasen liikatoiminta johtuu autoimmuunireaktioista, joka taas johtuu bakteereista/loisista elimistössäsi. Antibiootit rauhoittaisivat nopeasti nuo reaktiot,
..ja siitä mulla tuli tänään mieleen tuo Berberin jota oon käyttäny nyt reilu kaks kuukautta, joka on luonnon antibiootti.Tappaa bakteereja hiivaa ja sieniä ainakin...varmaan myös loisia,mitä ne nyt ikinä sitten onkaan??Johtuisko siitä se ,että nää oireet on mulla kyllä vähentyneet.Esim tykytykset ja rytmihäiriöt.
Sitten siellä oli myös tälläinen kokoelma:
Lainaan tässä tri Vogelin kirjasta LUONTO PPARAS LÄÄKITSIJÄ joitakin kohtia
Sivu 263: Miltei kaikilla kilpirauhasen toimintahäiriöistä kärsivillä on alentunut kalkkikuva. URTICALSIN ja Lycopus valmisteet, sekä kelp-levästä tehty homeopaattinen jodival-miste ovat avuksi
( Kirjoittajan huomautus 1: Itse sain KELPASANista eli Kelp merileväpuristeista apua syvään uupumuk-seen. Kilpirauhasen vajaatoiminta ei näkynyt verenkuvassa, vaikka oireet siihen täysin sopivat.
Huomautus 2: URTICALSIN on lempeä ja vaaraton tuote, joka on parantanut usealta myös pahat allergiaoireet. Kannattaa käyttää jatkuvasti! )
Sivu 267:
Jodisuolaa pitäisi antaa vain kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivälle. Jokainen kilpirauhasen liikatoiminnasta kärsivä on yliherkkä jodille: jo pienetkin jodimäärärt aih. sydämentykytystä ja pulssin nopeutumista-
Sivu 268:
Merisuolan sis. jodi on sellaisessa muodossa, ettei se aiheuta haitallisia sivuvaikutuksia kuten keinotekoinen jodisuola.
Sivu 265: Käytäntö on osoittanut struumapotilaan tarvitsevan kalkkia yhtä kipeästi kuin jodia. URTICALSIN = Nokkospiikalkki, ja kalkkia sis. ruoka ehkäisee ja parantaa struumaa. Kalkkia on runsaasti mm. kaalissa, hapankaalissa, ja porkkanoissa
Mähän en kalkkia käytä missään muodossa.Varmaan pitäis tääkin asia laittaa kuntoon.