Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Syys 2015 13:18

*
Minä olen juonut siideriä tölkistä :shock: En ikinä enää juo koska nyt tiedän. :?

No toinen juttu...
Minua on opetettu kirjoittamaan Jumala isolla alkukirjaimella koska se opetus on annettu minua ymmärtämään että Hän on kunnioittava Jumala. Mutta olen ihmetellyt että on muutamia uskovia jotka kirjoittavat Jumala pienellä alkukirjaimella. Mietin tarkoittaako se maailman jumalaa vai taivaan Jumalaa. :? Sitä on vaikea erottaa ketä tarkoittaa. Raamattu käyttää isoa alkukirjainta Jumalan ja Herran kohdalla. Samoin Kaikkivaltias ja Karitsa isolla alkukirjaimella.

Raamattu käyttää pientä alkukirjainta maailman jumalan kohdalla. On niitä muutamia uskovia jotka tietämättään kirjoittavat pienellä alkukirjaimella vaikka tarkoittavat taivaan Jumalaa. :shock: :?

Ilm. 21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

2Moos. 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Syys 2015 20:07

vaisuliini kirjoitti:*
No minulla on ollut pitkään koirakuumetta. Olen etsinyt rekisteröimättömän bostoninterrieri koiranpennun mutta en löytänyt mistään. Ja toisaalta olen epäröinyt sopiiko koira minulle kun olen astmaatikko ja lisäksi minulla on omat harrastukset jotka vie aikaa.

Koiran hankkiminen on vähän sama juttu kuin hankkisi lapsen. Koira vaatii hoitoa ja kasvatusta ja sitoo ottajansa 10-15 vuodeksi. Astma ja muut allergiat voivat pahentua kotieläimistä. Tiedän tapauksia, joissa kotieläimen hankkimminen on aiheuttanut allergiaoireet ja eläimestä on jouduttu luopumaan kyynelsilmin, kun siihen on ehditty jo kiintyä.

Oman näkemykseni mukaan varsinkaan isot suojelu- ja palveluvietin omaavat koirat eivät sovi kaupunkiolosuhteisiin, jos niitä ei kasvateta asiantuntevasti ja kouluteta luontaisten vaistojensa mukaisiin tehtäviin. Puhuttaessa koirien luonnevioista, niin usein kysymyksessä on virheellisesti kasvatetusta ja ymmärtämättömästi pidetystä koirasta -harvemmin esimerkiksi pelkästään jalostuksen aiheuttamista seuraamuksista (joita toki myös on).

Onneksi tuo koirakuume on tauti, joka hellittää ajan kanssa.

Tällaisia ajatuksia kirjoittelen Lissu-koira jalkaini juuressa. Lissua ennen minulla oli neljä saksanpaimenkoiraa, joista yksi kuoli palvelutehtävissä eräällä huumeklinikalla ja toisen jouduin antamaan pois loukkaannuttuani kolarissa 1982, kun selvisi, että edessä oli useita leikkauksia ja olin sananmukaisesti kipsissä vuoden verran.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Syys 2015 08:29

*
Totta sinä puhut Jukka. Koira on perheenjäsen niin sen mukaan tulee käyttäytyä eikä koira ole mikään lelu. Mutta en tiennyt että olen muita koiran omistajia herkempi kuin itse koiran omistajat jotka ovat tottuneet koiran kuolemaan ja pystyvät hankkimaan vielä toisen uuden pennun. En pystyisi samaan.

FB:ssa on noita videoita joissa on vaatteisiin pukeutuneet koirat ja kissat. Kerran katsoin sen ja minua ahdisti enkä ymmärtänyt mitä siinä hauskaa on. Ohitin aina katsomatta noita videoita enkä kestä katsoa noita. Ohitan vielä jos näen sen. Fb-kamut tykästyivät niihen niin ne videot ovat aina esillä.

Mukavaa alkavaa viikkoa sinulle ja myös muille!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 15. Syys 2015 11:48

Jeesus tulee pian.

“Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." (Luuk. 21:28)

https://www.onewaymission.fi/index.php/ ... tulee-pian (Tapani Suonnon kirjoitus)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Syys 2015 17:07

*
No yksi asia ihmetyttää miksei oteta romanialaiset töihin kuin mieluummin maahanmuuttajat? Romanialaisia pantiin kerjäämään kun he tulivat pakoon tänne Suomeen.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Syys 2015 17:34

*
Maahanmuuttajat otetaan vastaan ihan tosissaan muttei romanialaisia ottanut vastaan ihan vakavissaan. Mitä ihmettä tämä asia on?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Syys 2015 18:20

Maahanmuuttajat otetaan vastaan ihan tosissaan muttei romanialaisia ottanut vastaan ihan vakavissaan. Mitä ihmettä tämä asia on?

Taitaa Vaisuliini asia olla niin, että romanialaiset tulivat tänne ihan omasta tahdostaan kerjäläisiksi.
Romanialaisia ei voi ottaa vastaan pakolaisina, koska Romania on ns. turvallinen maa, josta tulijat eivät saa pakolais-statusta.
Ovat EU-kansalaisia, eikä heitä kotimaassaan vainota eikä siellä ole sotatila.

Romanialaisille kerjäläisille on tarjottu Suomessa töitä, mutta ei heitä työnteko kiinnosta. Tästä oli ihan Ylen dokumentti taannoin.
Samoin monet ovat tarjonneet rahan sijaan ruokaa, mutta harvemmin heille kelpaa muu kuin raha.

Ja mikä surullisinta, niin suurin osa näistä kerjätyistä rahoista lähetetään Romaniaan, jossa rahat päätyvät muutamalle rikkaalle ihmiselle.
Nämä rikkaat organisoivat koko touhua, eli ihmiskauppaa tämäkin on tavallaan. Ilmeisesti tienaavat pomoilleen ihan hyvin, koska
toiminta jatkuu vuodesta toiseen. Tästäkin on tullut dokumentteja televisiosta.

Onko oikein antaa romanikerjäläisille rahaa, kun on tiedossa mihin rahat päätyvät? Mielestäni ei ole. Ruokaa ja vaatteita kyllä voisi heille antaa.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Syys 2015 18:57

Luulenpa, että me suomalaiset emme oikein miellä mitä eroa on romaneilla ja romanialaisilla. Viime vuosina maahamme saapuneilla romanialaisilla oli runsaasti kytköksiä ammattirikollisuuteen s.o heitä käytettiin ammattirikollisten käsikassaroina. He eivät tulleet Suomeen töitä tekemään vaan kerjäämään ja varastamaan.

Tilastokeskuksen mukaan [3.4.2012] romanialaiset tekevät ulkomaalaisista kolmanneksi eniten rikoksia Suomessa. Romanialaisia enemmän rikoksia tekevät virolaiset ja venäläiset.
Vuosittain romanialaisten tekemiä rikoksia on rekisteröity pari tuhatta, joista valtaosa on omaisuusrikoksia. Keskusrikospoliisin mukaan suurella osalla heistä on kytkentä järjestäytyneeseen rikollisuuteen.
Tänä vuonna romanialaisten rikospiikki alkoi jo talvella. Yleensä eniten rikoksia on tehtailtu keväästä syksyyn

https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikk ... ia/2048676

Juuri tällä hetkellä tilanne sekä maassamme että koko Länsi-Euroopassa on vaikea suuren pakolaismäärän tähden. Tarvitseeko omata profetoimisen lahjaa, kun ennustaa, että tällaiset määrät vieraasta kulttuurista ja uskonnosta saapuvia pakolaisia tuo mukanaan monia ongelmia? Tuskin viranomaisemmekaan ovat niin sinisilmäisiä, että pitävät kaikkia Länsi-Eurooppaan tulleita ja vielä tulevia pakolaisia vain sotaa pakenevina pakolaisina. Mukana on elintasopakolaisia, rikollisia ja ikävä kyllä myös terroristiaineksia.

Edellä kirjoittamastani huolimatta pakolaisia tulee nyt ensikädessä auttaa ja pyrkiä seulomaan mahdollisimman nopeasti joukosta ne, joilla ei ole turvapaikkaoikeutta maassamme. Me elämme nyt lopunajassa, jossa laittomuus pääsee valtaan ja "meri ja aallot pauhaavat", kuten Raamatusta luemme. Uskovaisille tämä merkitsee seulonan aikaa. Herralla on viskimensä kädessään ja Hän erottelee jyvät akanoista; jyvät otetaan talteen, mutta akanat poltetaan tulessa.
Jukka

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Syys 2015 18:59

Oho, kirjoitimme Tanun kanssa päällekkäin. En ollut lukenut hänen viestiään, kun aloin kirjoittamaan omaani.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Syys 2015 19:24

*
Ok Tanu ja Jukka. Romania on siis rikas maa? Miksei romanialaiset voi saada sieltä töitä? Hirvittää nähdä naisen kerjäävän polvillaan ja näin keskellä talvea.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu