Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Maalis 2016 13:05

Kuuntelin nuo Juha N:n opetusvideot.Olivat tosi hyviä, selkeitä ja mielestäni Raamatun mukaisia.On tosi outoa että vanhat uskovat jotka ovat yleensä pitäneet Sanasta kiinni, niin nyt antautuvat tuohon Patrick Tiaisen oppiin ja niinkuin Juha tuossa sanoi ylpeydestä...ovat saaneet itseensä tuon saman ylpeyden hengen, joka ilkkuu heitä vastaan, jotka uskaltavat arvostella/koetella Tiaisen opetuksia.Facebookissa sitä on nähtävillä.
systeri

ViestiKirjoittaja Juha » 29. Maalis 2016 13:40

Tiainen kirjoitti n. tunti sitten Facebookissa sivuillaan näin:

Viestittelin äsken erään henkilön kanssa, joka tuli uskoon viime viikolla. Todisti ihmeellisestä elämänmuutoksestaan. Eilen taas tuli viestiä naiselta, jonka syömishäiriö loppui siihen, kun hän kuuli sanoman sovituksesta ja vastaanotti sen vapauden joka hänelle kalliisti ostettiin.

Samaan aikaan tulvii muunlaisia viestejä. Viestejä joissa syytellään, pyydetään lopettamaan ja pidetään eksyttäjänä. Moni myös ihmettelee, miksi en ota enemmän kantaa kun minua syytetään. Tässä nyt vastaukseni.

Eikö minua kiinnosta apologetiikka? Kyllä, mutta suurin osa näistä keskusteluista ei ole apologeettisia, uskoa puolustavia keskusteluja. Apologeettista dialogia ei käydä otsikolla "Harhaoppinen Patrick Tiainen" vaan neutraalilta pohjalta. Siellä ei myöskään nimitellä ketään likakaivoksi tai eläimeksi. Sellaiseen keskusteluun en lähde, se ei tuota hyvää hedelmää.
Jumala on sanonut että tämä on Nehemian aikaa, ennalleenasettamisen aika. Mitä Nehemian työ kohtasi? Vastustusta. Pelottelua, uhkailua, kompromissiin suostuttelua ja häirintäkirjeitä. Viimeksi mainittuihin Nehemia ei liikaa aikaa tuhlannut, vaan jatkoi työtään. Uskon itse, että kirjeiden suurin tarkoitus oli harhauttaa fokus ja varastaa aikaa.

Suomi24 kertoi aikanaan että minulla on salainen perhe ja seitsemän lasta Keniassa, joiden elättämiseksi perustin kirkkokunnan. Hmm. Kannattaa siis lukea varauksella... Siellä kerrotaan myös, että olen kieltänyt Jeesuksen jumaluuden. Olen pahoillani, jos olen kielellisillä ilmaisuillani aiheuttanut hämmennystä. Jeesus oli 100% ihminen ja 100% Jumala, ja Hänen persoonansa jakamaton. Mitä halusin tuoda esille on se, että uskon Jeesuksen tehneen ihmeitä MEIDÄN LÄHTÖKOHDISTA KÄSIN, muuten käsky tehdä samoja tekoja on mahdoton täyttää. Tämä asia tulee myös selville jos kuuntelet seminaari-iltojen opetukset Jeesuksesta.

Tässä minun kannanottoni keskusteluun - ja se loppuu tähän. Jos joku ei tykkää niin ei se mitään, kyllä minä löydän baarin tai kadunkulman jossa on ihmisiä jotka vielä eivät ole kuulleet Jeesuksesta, ihmisiä jotka ottavat Hänet vastaan. En rinnasta itseäni Jeesukseen, mutta katson miten hänelle kävi: uskonnollinen maailma hylkäsi, kun taas sidotut, sairaat, hylätyt ja ulkopuolella olevat ottivat Hänet vastaan. Niin kauan kun saan viedä pimeyteen valoa ja johdattaa ihmisiä Jumalan valtakuntaan niin kaikki on hyvin.

Nyt palaan oleellisempiin asioihin, siunausta päivääsi!
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja onefortruth » 29. Maalis 2016 13:52

Juha kirjoitti:Tiainen kirjoitti n. tunti sitten Facebookissa sivuillaan näin:

Viestittelin äsken erään henkilön kanssa, joka tuli uskoon viime viikolla. Todisti ihmeellisestä elämänmuutoksestaan. Eilen taas tuli viestiä naiselta, jonka syömishäiriö loppui siihen, kun hän kuuli sanoman sovituksesta ja vastaanotti sen vapauden joka hänelle kalliisti ostettiin.

Samaan aikaan tulvii muunlaisia viestejä. Viestejä joissa syytellään, pyydetään lopettamaan ja pidetään eksyttäjänä. Moni myös ihmettelee, miksi en ota enemmän kantaa kun minua syytetään. Tässä nyt vastaukseni.

Eikö minua kiinnosta apologetiikka? Kyllä, mutta suurin osa näistä keskusteluista ei ole apologeettisia, uskoa puolustavia keskusteluja. Apologeettista dialogia ei käydä otsikolla "Harhaoppinen Patrick Tiainen" vaan neutraalilta pohjalta. Siellä ei myöskään nimitellä ketään likakaivoksi tai eläimeksi. Sellaiseen keskusteluun en lähde, se ei tuota hyvää hedelmää.
Jumala on sanonut että tämä on Nehemian aikaa, ennalleenasettamisen aika. Mitä Nehemian työ kohtasi? Vastustusta. Pelottelua, uhkailua, kompromissiin suostuttelua ja häirintäkirjeitä. Viimeksi mainittuihin Nehemia ei liikaa aikaa tuhlannut, vaan jatkoi työtään. Uskon itse, että kirjeiden suurin tarkoitus oli harhauttaa fokus ja varastaa aikaa.

Suomi24 kertoi aikanaan että minulla on salainen perhe ja seitsemän lasta Keniassa, joiden elättämiseksi perustin kirkkokunnan. Hmm. Kannattaa siis lukea varauksella... Siellä kerrotaan myös, että olen kieltänyt Jeesuksen jumaluuden. Olen pahoillani, jos olen kielellisillä ilmaisuillani aiheuttanut hämmennystä. Jeesus oli 100% ihminen ja 100% Jumala, ja Hänen persoonansa jakamaton. Mitä halusin tuoda esille on se, että uskon Jeesuksen tehneen ihmeitä MEIDÄN LÄHTÖKOHDISTA KÄSIN, muuten käsky tehdä samoja tekoja on mahdoton täyttää. Tämä asia tulee myös selville jos kuuntelet seminaari-iltojen opetukset Jeesuksesta.

Tässä minun kannanottoni keskusteluun - ja se loppuu tähän. Jos joku ei tykkää niin ei se mitään, kyllä minä löydän baarin tai kadunkulman jossa on ihmisiä jotka vielä eivät ole kuulleet Jeesuksesta, ihmisiä jotka ottavat Hänet vastaan. En rinnasta itseäni Jeesukseen, mutta katson miten hänelle kävi: uskonnollinen maailma hylkäsi, kun taas sidotut, sairaat, hylätyt ja ulkopuolella olevat ottivat Hänet vastaan. Niin kauan kun saan viedä pimeyteen valoa ja johdattaa ihmisiä Jumalan valtakuntaan niin kaikki on hyvin.

Nyt palaan oleellisempiin asioihin, siunausta päivääsi!

Ymmärrän kyllä hänen saavan myös viha- ja haukkukirjeitä, mutta tässä on jotain muuta hämärää...ei myönnetä virheitä, ei myönnetä mitenkään tai nöyrrytä edes hetkeksi miettimään vaan puuskutetaan menemään eteenpäin. Plussa innolle evankelioida mutta kunhan edes opetus ei olisi noin väärää. Muistan kun olin itse nuorena yhtä jääräpäinen (ja on sitä vieläkin! :D) mutta ei tämä nuorukainen näköjään niin vain pysähdy. En tiiä mitä apologetiikka tässä merkitsee, uskon että monikin on halunnut oikaista mutta hän sulkee korvansa yksinkertaisesti eikä näe mitään väärää. Valitettavasti seuraukset tulevat olemaan sen mukaisia, jos ei nyt pysähdy. Pahempaa on edessä...
Sanoisin lisäksi sen, että väärä oppi ja henki ovat ehkä niin hänetkin sokaisseet ettei edes ymmärrä voivansa olla mitenkään väärässä. Niin mäkin nuorena, muista nuorista mallia ottaen vaan kaikki Pensacolan herätykset hyväksyin ja vastutettiin vanhimmistoa joka meitä kävi varoittelemassa. Oltiin uppiniskaisia.
Eräs nuori porukastamme näki jonkun vuorinäyn (?) joka jotenkin liittyi tähän herätykseen. Sitä niin jotkut pitivät totenakin.
Mutta luulen tajuavani että tästä on kyse Patrickinkin kohdalla.
Voi minkälainen ase hän olisikaan Jumalan käytössä jos opetuskin pysyisi oikeassa.
Viimeksi muokannut onefortruth päivämäärä 29. Maalis 2016 13:57, muokattu yhteensä 1 kerran
onefortruth

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Maalis 2016 13:57

Tuli mieleen että tuossa Juhan opetuksessa on Jumalan armosta jotain tosi "syväluotaavaa" ..paljastaa pimeyden "kätköt"

korjaus...ehkä tämä pimeyden kätköt oli vähän väärä ilmaisu jos katsoo Raamatusta...paljastaa valheen on varmaan parempi :)
Viimeksi muokannut systeri päivämäärä 29. Maalis 2016 14:10, muokattu yhteensä 1 kerran
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Maalis 2016 13:57

Petri ja Juha N, saanko kysyä teiltä kuinka kommentoisitte tuota P. Tiaisen kirjoittamaa kirjettä minkä siis Juha tuossa yllä lainasi tänne foorumille? Kiitos paljon.

Siunausta päiväänne ja kaikkien muidenkin päivään
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 29. Maalis 2016 14:16

Kuunneltiin myös iltayöstä mieheni kanssa Juhan opetukset, kun ei unettanut yhtään. Todella selkeää ja hyvää silmiä avaavaa opetusta. Siunausta Juha! :thumb: (hengellinen peukutus) :-P Mun on jotenkin helpompaa kuunnella puheena, kuin lukea täältä netistä pitkiä opetuksia jostain syystä. Olisko mulla rilleissä vikaa?? :think2:

Kunpa vaan ystävät, jotka ovat lähteneet tuohon touhuun mukaan saisi tajuamaan mistä on kysymys. Eräätkin jotka vapautuivat toronton harhoista, ovat nyt taas tässä täysillä mukana. Oltiin ennen hyviä ystäviä, nyt tämä on etäännyttänyt, kun ollaan eri mieltä asiasta ja jotenkin just sellainen ylimielisyys nyt paistaa heidän puoleltaan meitä kohtaan. :roll:

Onhan tätä Patrickin tyylistä opetusta ollut koko ajan torontontouhun jälkeen eri paikoissa. Mutta jotenkin nyt se on saanut tuulta purjeisiin nuoren miehen toiminnan kautta eri tavalla. Ja huolestuttavalla tavalla, koska suuret massat juoksee hänen perässään ja hänellä on outo oveluus kaikissa puheissaan . Mutta toisaalta eksytyksen pitää tulla. Onko tämä sitä jaon aikaa nyt sitten? Mitenkähän hän tuon Jeesuksen Jumaluuden oikein oikeasti käsittää?

Oon seuraillut facebookissa hiljaisena osapuolena 'Koetelkaa kaikki' ryhmää. Voi apua, kun on tullut sellainen itsetutkiskelun tarve, että onko itselläni samanlaisia pimeitä aukkoja. Siellä jotkut näkee vaan jonkun harhan harhana ja samassa lykyssä toisen harhan hyväksyy. Ja uskovien keskusteluksi aika rankkaa touhua välillä. Ollaan me vaan raadollisia. Siksi en itse uskalla lähteäkkään keskusteluun siellä. Vois tulla vielä rankempaa tekstiä. :wise3: Ja sori tämä pitkä postaus. :shock:
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 29. Maalis 2016 14:46

Vaikka ei tuo Juha taida mun peukutuksiani täältä hokata? Vai käyköhän täällä lukemassa?
Isoäiti

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 29. Maalis 2016 14:47

Mitä siitä jos joku on eksyttäjä? Raamatussa on luvattu, että eksytyksiä ja eksyttäjiä tulee, ja osa ihmisistä lankeaa niiden pauloihin. Ei sitä voi kukaan meistä estää, koska on Kirjoitettu niin tapahtuvan. Eksytykset ovat Jumalan lähettämää koettelua, jonka kautta ilmenee kenellä on vilpitön sydän ja kenellä ei. Kuka ottaa vastaan rakkauden totuuteen, ja kuka ei. Eli jos näemme jonkun lähimmäisen eksyvän, osoittaa se ettei hän ole ottanut vastaan rakkautta totuuteen. Ei meidän varoittelut ja pelottelut voi saada ihmistä sydämessään vilpittömäksi.

Käytettäisi mielummin aikaamme terveen opin julistamiseen ja uskosta osattomien kutsumiseen Jumalan valtakuntaan, kuin tutkainta vastaan potkimiseen.
hrmn2

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Maalis 2016 15:10

Terveen opin julistaminen on ykkönen, mutta mitäs jos joku ei oo vielä löytänyt tervettä oppia vaan on lähtenyt opettajan perään joka opettaa väärää oppia? Varoitatko oppilasta ,nuhteletko opettajaa? Muistaakseni näistä Raamatussa mainitaan.
systeri

ViestiKirjoittaja onefortruth » 29. Maalis 2016 15:28

Tuolla KK-ryhmässä eräs tykkäsi Petrin opettavan väärin...huoh. Oli muuten ilkeän oloinen tyyppi, just näitä Haginin kannattajia, kertoi uppoutuvansa taas Haginin kirjoihin välillä ja vetäytyvänsä ryhmästä hetkeksi. Sen haluaisin kuulla mitä Petri on väärin opettanut. Mutta aivan ilmeisen selvää on se, että jos joku on Haginin opetusten kannattaja, niin pitää varmasti muuta opetusta vääränä.
Sellaisten kanssa on hankala käydä mitään järkevää dialogia. :(
onefortruth

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu