Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Heinä 2014 23:42

*
Ok, kiitoksia teille kaikille! Tulikasteen minä ehkä olen saanut. Se poltti sisimpääni ja puhdisti jotain sisimmässäni mutta en kestänyt ja peräännyin pois ja se jäi kesken. :oops: Anteeksi lihallisuuteni! :oops: Mutta kiitos silti teidän kaikkien vastauksistanne! Minulla ymmärrys jo perillä... :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Heinä 2014 06:41

Mr Kerimäki kirjoitti:Armeija on hyvin vahvasti ns liitetty Jumalaan ..ihan valaa myöten vaikka itsessään Raamattu kieltää vannomasta minkään kautta .

Juu, eikä tarkoitukseni ollut millään tavalla liittää armeijaa Jumalaan, mutta kun puhumme mm. hengellisestä sodankäynnistä, niin mielenkiintoista on se, että Raamattu käyttää samoja termejä, kuin käytetään maallisessakin Raamatunaikaisessa sodankäynnissä.

Esim. Raamattuhan kuvaa Jumalan Sanaa kaksiteräisenä miekkana, joka sen aikainen sodankäynnin välinen, tai puhuu pelastukse kypärästä ja kehoittaa meitä pukemaan joka päivä yllemme Jumalan sota-asun.

Ef. 6
10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

Itse en ole toki kuullut, että jotain hengellistä asiaa rinnastettaisiin sotavalaan ja että mihin Raam.kohtaan sellainen voisi liittyä?

Ja nähdäkseni suurin osa uudestisyntyneistä uskovista kieltäytyykin sotavalasta?
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Heinä 2014 06:51

vaisuliini kirjoitti:*
Ok, kiitoksia teille kaikille! Tulikasteen minä ehkä olen saanut. Se poltti sisimpääni ja puhdisti jotain sisimmässäni mutta en kestänyt ja peräännyin pois ja se jäi kesken. :oops: Anteeksi lihallisuuteni! :oops: Mutta kiitos silti teidän kaikkien vastauksistanne! Minulla ymmärrys jo perillä... :thumbup:

Näitä tilanteita on varmasti meidän jokaisen uskovan elämässä, jolloin lihallisuudessamme ns. ryömimme pois alttarilta, kun Jumalan tuli alkaa polttamaan meistä pois kuonaa, mutta uskon että Jumala antaa meille mahdollisuuden uudestaan ja uudestaan ja vie erinäisten asioiden kautta meitä ikäänkuin tälle paikalle:

Jesaja 6
5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
6. Silloin lensi minun luokseni yksi serafeista, kädessään hehkuva kivi, jonka hän oli pihdeillä ottanut alttarilta,
7. ja kosketti sillä minun suutani sanoen: "Katso, tämä on koskettanut sinun huuliasi; niin on sinun velkasi poistettu ja syntisi sovitettu".

Sinä kaipaatko
(San. Hilja Aaltonen)

Sinä kaipaatko täyteyttä Hengen sen
joka tulvailee uskosta lupausten?
Joka vuotavi kädestä Mestarin
tyhjän tyhjihin sieluihin.

Tämä siunaus armona annetaan,
omat ansiot turhuutta, roskaa on vaan.
Kiinnä katseesi vuorehen voittoisaan,
Pyhän Golgatan kukkulaan.

Yhden voit sinä tehdä ainoastaan:
olla Mestarin edessä polvillaan.
Kierrä alttarin sarvihin kätesi nuo,
pyydä: avaa jo virran vuo!

Vaivu alttarin juurehen sellaisenaan.
Kiinnä katseesi kuolevaan Karitsaan.
Siellä löytyvi voima sun hengellesi,
joka täyttävi toiveesi.

Kerro Herralle voimasi heikkous,
Hälle syömmesi suuri saastaisuus.
Muista: heikkojen voimana Kristus on,
Hän on auttaja verraton.

Tyhjät astiat saavat ainoastaan
lahjan kalliin, mi vuotavi taivahastaan.
Nardusöljyhän haavoihin lääkkehen tuo,
sielu vettä jo lähteestä juo.

Hengen virta niin hiljaa aukeavi,
veren voima jo huuhtoaa, puhdistavi.
Kädet rakkahat arpia kantavat,
ylivuotaen siunaavat.
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2014 14:07

Siivetön kirjoitti:Ei minulla oikeastaan mitään sen kummepaa juttua ollut, vaan meinasin vain
laittaa alulle ketjun, jossa keskusteltaisiin armosta.

Ja mielessäni oli tämä sama Raam.kohta, mistä Sinäkin tuossa mainitset:

Tiit.
11. Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12. ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot,
eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,

Meitä on monenlaista armon "käyttäjää", joillakin se toimii verhona pahan tekemiselle ja
omantunnon äänen vaimentamiselle, jotkut taas eivät kykene ymmärtämään ja vastaaottamaan
armoa ollenkaan omalle kohdalleen ja jotkut toiset taas näkevät armon kyllä omalla kohdallaan
valtavan suurena ja ihmeellisenä, mutta kun lähimäisen tekemiset vaativat ruotimista, kas
kummaa, armo onkin jostain syystä, kuin täysin poispyyhitty käsite ja sitten on niitäkin, joille
armo on avain yltäkylläiseen elämään.

Ok. Minä äsken mietin jos ymmärrys jää pois syystä että armo on vaikea käsite niin siitä huolimatta Jumalan armo silti toimii voimakkaasti uskovan elämässä? Sori minä poimin sinun kirjoituksesi ja laitoin tänne koska haluaisin kysyä siitä juttua. Sorry!!! :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 13. Elo 2014 14:38

vaisuliini kirjoitti: Ok. Minä äsken mietin jos ymmärrys jää pois syystä että armo on vaikea käsite niin siitä huolimatta Jumalan armo silti toimii voimakkaasti uskovan elämässä? Sori minä poimin sinun kirjoituksesi ja laitoin tänne koska haluaisin kysyä siitä juttua. Sorry!!! :oops:

Ihanaa, että toit tuon asian esille, sillä asiahan on juuri näin, että ei armo jää
tyhjäksi sen vuoksi, vaikka ihminen ei täysin käsittäisikään sen merkitystä.

Lähinnä itseäni surettaa sellaiset ihmiset, jotka nääntyvät kuormansa alle, koska
eivät ymmärrä Jumalan armon olevan täysin ansiotonta ja jokaiselle tarjona olevaa.
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2014 17:25

Siivetön kirjoitti:Ihanaa, että toit tuon asian esille, sillä asiahan on juuri näin, että ei armo jää
tyhjäksi sen vuoksi, vaikka ihminen ei täysin käsittäisikään sen merkitystä.

Ok, hyvä jutska :thumbup: :clap: Se parempi kuin pyhitys. Raamatun mukaan kun hylkää pyhityksen, itseasiassa se myös hylkää Jumalan, se pahempi mutta Jumalan armo parempi... :clap: :thumbup: :angel:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Elo 2014 17:56

Kuuntelin Siivettömän laittaman laulun YouTubesta: https://www.youtube.com/watch?v=97PqQcPVPsY
Ihanat sanat ja koskettaa syvälle sisimpään kuten niin usein Hiljan sanoitukset :cry:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Elo 2014 06:56

Kiitos Aamu-Usva tuosta linkistä.

Olen joskus etsinyt tuota laulua tuubista, mutta en ole löytänyt
ja näyttää kuitenkin olevan ladattu jo 2011. :?
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Elo 2014 20:17

*
Minä tänään askartelin ja porasin kans niin minulle tuli mieleen kamalasti pommittavia ajatuksia. Tuntui että saatana yritti pommittaa näillä ajatuksilla ja näiden ajatuksien mukaan tämä askartelu olisi pahasta. :shock: :? :oops: Mutta haluaisin ensin kysyä mielipiteenne. Mitä mieltä te olette tästä askartelusta mitä minä tänään tein mutta se ei ole vielä valmis. Jatkan huomenna vielä jos Herra suo...

Image
Image
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 17. Elo 2014 08:20

Millä saatana perusteli sitä, että kyseinen askartelu olisi pahasta?'

En oikein tiedä, mitä pahaa tuollaisessa voisi olla, mutta voisiko olla niinkin, että jollekin nuo askartelut kuvaavat jotain sellaista, mikä muistuttaa jostain menneestä pahasta, en oikein tiedä??? :?

Siis tuolla tarkoita samaa, kuin esimerkiksi puhutaan jonkun määrätynlaisen musiikin olevan saatanasta ja maailmallista, mutta itse en kykene erottamaan, mikä musiikki voisi olla maailmallista, sillä en ole esim. itse tanssinut koskaan, enkä muutenkaan ollut mukana sellaisissa maailman riennoissa, että voisin erottaa eri musiikkityylit maailmallisiksi ja hengellisiksi.

En esim. tiedä, mikä musiikki on rockia, mikä heviä ja mikä jotain muuta sellaista?

Ja vielä ts.
Jokuhan saattaa esim. mieltää jonkun tuollaisen tuulikelloksi ja joillakin tuulikellojen historiasta on tietoa vain esilmerkiksi sen afrikkalaisesta taustasa tai Fengshuilaisesta taustasta, mutta suomessahan niitä on käyetty kai pääsääntöisesti vain kauniin äänensä vuoksi tai esim. lintujen karkoittamiseen marjapuskista yms.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuulikello

Mutta minusta nuo taideteoksesi ovat todella kauniita, enkä minä ainakaan näe niissä mitään pahaa.
Yksi lapsistamme tapetoi juuri eilen puolisonsa kanssa erään heidän huoneensa seinä niin kuin vanhan ladon seinäksi ja tiedän, että jos veisin heille tuon kaltaisen koristeen kyseisen huoneen seinälle, he olisivat ihan innoissaan.
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu