2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Antikristus ei tule ilmestymään ennen kuin luopumus tapahtuu Kristuksen seurakunnassa. Seurakunta pidättää vielä antikristuksen ilmestymistä mutta kun luopumus Kristuksesta on seurakunnassa tarpeeksi suuri ilmestyy laittomuuden ihminen eli antikristus. hän korottaa itsensä yli kaiken ja asettuu Jumalan temppeliin ja juistaa olevansa Jumala. Eli antikristus tulee esiintymään Messiaana jota Juutalaiset edelleen odottavat. Messias eli Kristus tarkoittaa myös Jumalaa. Uudessa liitossa Jumalan temppeli on uudesti syntynyt ihminen. antikristuksen esiin tuleminen on niin vakuuttava että jopa jotkut uudestisyntyneet Jumalan lapset tulevat eksytetyiksi sillä sitä tarkoittaa hän asettuu Jumalan temppeliin. Eli uudestisyntynyt ihminen luopuu totuudesta Herrasta Jeesuksesta ja uskoo valheen eli antikristuksen olevan Kristus.
2:Tess.2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
antikristuksen ilmestyminen tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen. Valitettavasti myös jotkut uudestisyntyneet tulevat uskomaan antikristukseen ja tämän vuoksi antikristus tulee ilmestymään kun hänen pidättäjässä eli Kristuksen ruumiissa on luopumus suuri.
Joh.5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
Herra Jeesus tuli Isänsä nimessä maailmaan ja juutalaiset eivät ottaneet Häntä vastaan. antikristus tulee omissa nimissään sillä antikristuksella ei ole Isän antamaa nimeä ja jotkut juutalaiset tulevat ottamaan hänet vastaan Messiaanaan. Kaikki juutalaiset eivät onneksi tule uskomaan antikristukseen ja ottamaan hänen merkkiään sillä kolmannes eli koko Israelin kansan jäännös pelastuu joka on viimeisinä päivinä elossa sillä kaksi kolmannesta tulee Israelilaisia kuolemaan lopunajan sodassa Israelia vastaan. Kolmannes juutalaisia tulee etsimään Herraa Jeesusta ja he tekevät parannuksen ja uskovat Jeesuksen olevan Herra ja silloin Herra Jeesus palaa ja pelastaa koko Israelin jäännöksen.
1.Joh.2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
antikristus tulee valheen kautta kieltämään Herran Jeesuksen olevan Kristus sillä antikristus tulee itse esiintymään Kristuksena. Todella monet tulevat uskomaan tämän saatanan valheen. Olen kokenut että on todella tärkeää tutkia kirjoituksista ja juuri vanhasta testamentistä että Jeesus on Kristus sillä juutalaiset odottavat vanhan testamentin ilmoittamaa Messiasta. Uusi testamentti on silminnäkijä todistus kertomus Jeesuksesta ja nämä silminnäkjä todistajat vahvistavat ja todistavat että Herra Jeesus on vanhan testamentin ennustama Messias sillä vain Herrassa Jeesuksessa toteutuu profetiat Messiaasta.
Luin eilen yöllä töissä seuraavan Petrin kirjoituksen aiheesta ja koin sen hengessäni todella tärkeäksi ja sellaiseksi jota lopun ajan uskovan olisi hyvä kerrata muistiin vaikka joka päivä sillä antikristuksen pitää yrittää todistaa juutalaisille vanhasta testamentistä jumaluutensa ja jotta emme usko eksytystä joka tulee valheen kaikella voimalla meidän tulee itse tietää mitä vanha testamentti sanoo Messiaasta.
Laitan tähän nyt Petrin kirjoituksen linkiksi joka on todella tärkeä ja hyvä kirjoitus ja kehoitan lämpimästi jokaista Jumalan lasta lukemaan tämä kirjoitus hitaasti ja ajatuksen kanssa läpi ja vaikka joka päivä uudestaan kerraten. Herra Jeesus sanoo itse; Joh.5:39 Te tutkitte kirjoituksia (vanhaa testamenttia), sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta.
Joh.5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"
https://www.kotipetripaavola.com/Jeesus ... tu_Messias