Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Kesä 2015 10:55

Aamu-Usva kirjoitti:Pyöräily on kyllä näin kesällä mukavaa. Itse pyöräilen autottomana ja ajokortittomana työmatkat. Siinä tulee 20km pyöräilyä päivässä. Joskus talven lumipyryssä matka tuntuu kuitenkin niin pitkältä , että ajattelin joulukuussa veronpalautusten turvin mennä autokouluun :thumbup:

Jos pääset autokouluun, tsemppiä sinne kans. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Kesä 2015 11:10

Aamu-Usva kirjoitti:Pyöräily on kyllä näin kesällä mukavaa. Itse pyöräilen autottomana ja ajokortittomana työmatkat. Siinä tulee 20km pyöräilyä päivässä. Joskus talven lumipyryssä matka tuntuu kuitenkin niin pitkältä , että ajattelin joulukuussa veronpalautusten turvin mennä autokouluun :thumbup:

Saatko Aamu-Usva tosiaan niin paljon veronpalautuksia että niillä rahoilla meinaat sitten maksaa autokoulusi ?

Vai mitä tarkoitit?

"Ajokortin hinta nousi yli kolmeen tonniin"

https://www.hs.fi/kuluttaja/a1359957569847

"Autokoulussa B-kortista saa pulittaa pääkaupunkiseudulla nyt kalleimmillaan yli kolme tonnia, selviää HS:n vertailusta. Suhteellisesti enemmän, jopa tonnin nousi opetuslupakortin hinta. Muutokset johtuvat ajokorttilain uudistuksesta.

Autokoulut nostivat roimasti hintojaan, kun uusi ajokorttilaki tuli voimaan 19. tammikuuta. Ajokortti suoritetaan nyt kolmessa vaiheessa entisen kahden sijasta. Uudistusta perustellaan sillä, että nuorten kuljettajien taitoja halutaan parantaa ja siihen tarvitaan lisäopetusta.

HS:n vertailussa henkilöauton B-kortti autokoulussa maksaa nyt 2 343–3 183 euroa. Mukana on 13 autokoulua Helsingistä, Espoosta ja Vantaalta. Moni niistä kuuluu ketjuun, joten yhteensä vertaillaan parinkymmenen toimipisteen hintoja.

Vertailussa selvitetään kolminvaiheisen opetuksen normaalihinta ja ratamaksut. Kokonaiskulut saadaan ynnäämällä mukaan viranomaiskulut, 169 euroa.

Pelkkä perusvaihe maksaa 1 699–2 309 euroa. Liikenne- ja viestintäministeriön (LVM) mukaan ennen uudistusta perusvaihe maksoi eri paikkakunnilla keskimäärin 1 600–1 800 euroa. LVM arvioi hintojen nousevan uudistuksessa 300 eurolla.

Opetuslupaopetuksen taloudelliset edut romahtivat uudistuksessa kuin linnakkeet Angry Birds -pelissä. Kaikissa vertailun kouluissa ei anneta yhteisopetusta opetuslupalaisille. Niissä, joissa annetaan, opetus maksaa 1 170–1 450 euroa.

Jotta kokonaishinta saadaan selville, on mukaan laskettava muun muassa viranomaiskulut, auton jarrupoljin asennuksineen ja muutoskatsastus, arviolta 530–730 euroa. Näin hinta nousee jopa yli kahteen tonniin.

Ministeriö ennusti opetuslupaopetuksen kallistuvan 350–400 euroa. Kun mukaan lasketaan liukkaan kelin ajo-opetus ja autokoulun arviointijakso, nousuksi arvioitiin 590–640 euroa.

HS-vertailusta selviää, että hinnat ovat nousseet jopa tonnilla aiempaan verrattuna.

Korotus tietää suurta lisälaskua etenkin monilapsisille perheille, joissa vanhempi opettaa lapset. Ennen kolme lasta saattoi kouluttaa opetusluvalla vaikkapa 1 350 eurolla. Rahaa kului vain yhteen jarrupolkimeen asennuksineen ja viranomaismaksuihin. Nyt pelkän ajolupaopetuksen kulut nousevat jopa 4 350 euroon. Jos kolme lasta hankkii ajokortin autokoulussa, kukkaro kevenee helposti yli 9 000 eurolla.

Etukäteen olisi hyvä tietää, kuinka paljon rahaa pitää olla kasassa, jotta kaikki vaiheet saa käytyä läpi ja rahaa riittää vielä tutkintomaksuihin. Autokoulujen hinnoittelu on kuitenkin kirjavaa, ja vertailu siksi vaikeaa.

Moni koulu ilmoittaa epämääräisesti, että perusvaiheen lisäksi peritään "muita kuluja". Ne voivat sisältää rata- tai viranomaismaksuja. Joissakin auton käyttöä ajokokeessa ei lasketa perusvaiheen hintaan. Tai ratamaksut eivät sisälly hintoihin, koska "niistä perityt rahat tilitetään ratayhtiöille".

Hintaero opetuslupa- ja autokouluopetuksen välillä on kaventunut. Autoliiton toimitusjohtajan Pasi Niemisen mukaan hinnankorotus tappaa opetuslupaopetuksen kokonaan. Autokoululiiton toimitusjohtaja Seppo Asikainen taas uskoo, että suosio voi jopa kasvaa, kun kaikkea ei tarvitse opettaa itse.

OIKAISU: Tiistaina 5. helmikuuta sivulla B11 oli virhe hintavertailutaulukossa. Espoolaisen autokoulu Safiirin perusvaiheen hinta on 1695, eikä 1792 euroa. Ajokortin kokonaishinta on näin 2605 euroa."

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Kesä 2015 11:16

Ajokortti on kyllä todella kallis, mutta saan palautuksia ainakin ensimmäisen vaiheen verran :D Maksan aina tarkoituksella niin paljon liikaa veroja, että saisin sitten jotain isoa hankittua joulukuussa palautusrahoilla. Vähän niin kuin laittaisi rahaa säästöön, mutta sitä ei todellakaan pysty käyttämään ennen kuin sitten vasta joulukuussa :thumbup:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Kesä 2015 17:55

*
Kiitos elävä Jeesus, että saamme tänäkin aamuna polvistua ristisi juurelle anteeksiantoa anoen!

Sinä puhdistat pyhällä verelläsi kaikki syntimme ja annat Pyhän Henkesi ohjaamaan meitä Sinun tahdossasi.

Ole ylistetty Herra Jeesus! Vapahtajani! Rakkauteni!

Salli meidän kirkastaa Sinun nimeäsi sanoin ja teoin.

Tahdon alistaa kaiken, mitä minussa on, Sinun valtasi alle Jeesus!

Kiitos siitä, että Sinä olet yksinäisten, surevien ja sairaiden Lohduttaja ja Parantaja.

Käytä omiasi käsivartesi jatkeena.
Pysäytä meidät niiden kohdalle, joita Sinä tahdot tänään erityisesti lohduttaa ja virvoittaa, parantaa ja uudistaa.

Anna meille sanat ja teot Sinun sydämeltäsi.

Opeta meitä, omiasi, Pyhässä Hengessäsi, että osaamme olla Sinun uusia luomuksiasi, hehkua Sinun rakkauttasi myös niille, jotka kohtelevat meitä väärin.

Laske pyhät kätesi omiesi ylle kaikkialla maailmassa ja anna voimasi virrata meihin Jeesus niin, että se huokuu jokaisesta solustamme ja saamme pelkällä läsnäolollamme todistaa Sinun suuruuttasi kaikille, joita Sinä tiellemme asetat.

Herra, Sinä näet sydämeni. Sinä tunnet omasi. Tiedät janoni Sinuun, kaipaukseni läsnäoloosi. Sinä olet ne minuun asettanut. Tiedät, että nämä eivät ole vain sanoja vaan todellista ikävää pyhyytesi.

Sinä olet Kaikkivaltias ja Kaikkivoipa Jeesus, siksi anonkin Sinulta suuria, sillä mikään ei ole Sinulle mahdotonta!

Pelasta! Vapauta! Paranna! Luo uutta! Pyhitä! Armahda!

Lisää Jeesus Sinua! Tule Pyhä Henki! Halleluja! Ylistetty Jumalan Pyhä!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Kesä 2015 18:10

*
Erään uskonsysterin saama profetia jota koetellaan Sanalla omaksi turvaksi. Hän ei ollut varma, tuliko tämä profetia itsestään vai Jumalasta. Hän sanoi: 'Vaikea välillä tietää mikä on omasta päästä, mutta kaipa siinäkin harjaantuu'. Ja sanoi kirjoittaneensa koneelle sitä mukaan ja hän lisäilikin välillä ja yritti välillä nukkua, mut tuli lisää mieleen.
Joskus väsyneenä ajattelee että sitten aamulla kirjottaa, eikä muista mitään. Hän onkin oppinut, että pitää nousta silloin kun hiljaisuudessa tulee ajatuksia mieleen. Välillä kyllä Sanakin puheen kautta noussut, kun kone puhuu koko yön Sanaa.

23.11.2013 n klo 5.00 ja on varmasti paljon astian makua ja vajavaisuutta.

Herätys tulee, mutta se tulee olemaan erilainen kuin moni ajattelee. Se tulee olemaan täynnä tulta ja Herran miekka tulee tekemään tehtävänsä, jota varten se on lähetetty. Se tulee sattumaan syvälle sieluun asti ja polttamaan pois kaiken kuonan. Tämän Minä sanon, ettette loukkaantuisi Minuun. Muistakaa, että Minä olen oleva kompastuskivi monelle. Monet ruhjoutuvat omaksi parhaakseen, mutta monet tulevat murskaantumaan loukkaantuessaan. Autuas se, joka ei loukkaannu minuun, sillä Minun pitää riisua, jotta voitte pukeutua. Se ei tule olemaan ihmismielen mukaista, mutta tuottaa totisen parannuksen.

Tulta Minä olen tullut heittämään, enkä ole tullut tuomaan rauhaa maan päälle vaan miekan ja eripuraisuuden, kuten olen Sanonut. Minun Sanani ovat eläviä ja voimallisia ja erottavat sielun, ruumiin, nivelet ja ytimet.

Puhdistukaa, muuttakaan vaatteenne, sillä Minä tulen pian ja se päivä yllättää kaikki jotka maan päällä ovat ja häpeään joutuvat kaikki ne, jotka eivät ole valmistaneet sydäntään Minua varten.

Menkää sisään ahtaasta portista ja vaeltakaa kaitaa tietä. Kuunnelkaa vartijoiden ääntä. Te olette unohtaneet Minut hyvinä päivinä ja pitäneet Minun palvelemiseni halpana. Rakkaudessani tulen ottamaan teiltä pois sielujenne ihastuksen ja väärän turvan. Minä ravistan maailman sydämestänne, sillä tuli tulee polttamaan kaiken, mikä ei ole kestävää. Maailma katoaa ja sen himo, mutta joka tekee Minun tahtoni se pysyy iankaikkisesti. Mitä muuta minä voisin tehdä Minun kansani hyväksi. Te Minun nimiini otetut olette Minun kansani, kuten Israel oli otettu Minun nimiini.

Te ette ole painaneet mieliinne profeettojen puhteita, ettekä ole ottaneet kuritusta varteen. Minun valtakuntani tulee ja kohoava korkeammaksi kaikkia valtakuntia, valtoja ja voimia. Tämän maailman viisaus on koituva häpeäksi. Parantumaton on teidän haavanne. Ette te puhdistu vielä pitkään aikaan.
Minä tulen ja Minulla on viskimeni kädessäni ja Minä puhdistan puimatantereeni ja korjaan nisuni, mutta ruumenet poltetaan tulessa.

Oppikaan Minusta, sillä Minä olen hiljainen ja nöyrä, että löytäisitte levon sielullenne. Rakastakaa veljiänne, kunnioittakaa kaikkia. Olkaa rauhantekijöitä, älkää riidanrakentajia. Siunatkaa, että siunauksen perisitte. Antakaa anteeksi, niin teille anteeksi antakaa ja tulkaa ja seuratkaa Minua niin te löydätte laitumen. Rakkaudessa ei ole pelkoa ja rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne. Minä lähtetän teidän kuin lampaat susien keskelle ja te tulette tallaamaan vihollisen voimaa, eikä se ole teitä vahingoittava, vaan ainoastaan koetteleva teitä, kun pysytte Minussa. Heittäkää huolenne Minun päällenne, niin Minä pidän teistä huolen, sillä ilman Minua te ette mitään voi, ettekä murehtimisellanne voi itseänne tai rakkaitanne auttaa.

Pitäkää Minun liittoni ja Minun käskyni, sillä ne eivät ole raskaat vaan ovat teidän elämänne. Joka rakastaa Minun Sanojani, se rakastaa Minua, sillä Minä olen Sana, lihaksi tullut. Pitäkää usko Jumalaan. Antakaa Minun pestä teidän jalkanne, sillä muutoin ei teillä ole osaa Minuun. Pidättäkää jalkanne pahasta ja huulenne vilppiä puhumasta. Rakastakaa totuutta älkää turhuutta. Minä tuon lohdutuksen Minun surevilleni, mutta murheen huolettomille syntisille kansassani. Rakkaudessani Minä kuritan kurittomia, mutta tuon myös lohdutuksen murheen jälkeen. Nöyrtykää väkevän käteni alle, että ajallani teidät korottaisin. Kivun kautta luon uutta, kuten synnytystuskiskien kautta syntyy elämää.

Mitä sanotte tästä?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Kesä 2015 18:25

*
Ompa tämä koskettavaa!!!

Voiko tämmöistä RAKKAUTTA oikeasti vielä nykypäivänä "LÖYTÄÄ" ?? !! ?? !!
”Oli kiireinen aamu, kello noin puoli yhdeksän, kun vanhempi herrasmies, kahdeksissakymmenissä, saapui otattamaan tikkejä peukalostaan. Hän sanoi, että hänellä on kiire, koska hänellä on tapaaminen yhdeksältä. Otin ylös hänen tärkeimmät tietonsa ja pyysin häntä istumaan tietäen, että menisi ainakin tunti ennen kuin... joku voisi ottaa hänet vastaan.

Näin hänen katsovan kelloonsa ja päätin, että koska minulla ei ollut kiire kenenkään toisen potilaan kanssa, niin minä voisin hoitaa hänen haavansa. Haava oli hyvin parantunut, kun tutkin sitä, ja niinpä puhuin yhden lääkärin kanssa ja sain tarvittavat välineet poistaakseni tikit ja sitoakseni hänen haavansa uudelleen.

Hoitaessani hänen haavaansa kysyin häneltä, että onko hänellä joku toinen lääkäriaika tänä aamuna, koska hän oli niin kiireinen. Herrasmies sanoi, että ei, vaan hänen täytyy mennä hoitokotiin aamiaiselle vaimonsa kanssa. Tiedustelin hänen vaimonsa vointia. Mies kertoi vaimon olleen siellä jo jonkin aikaa ja että hänellä oli Alzheimerin tauti.

Kun juttelimme, kysyin hermostuisiko vaimo, jos mies olisi hiukan myöhässä. Hän vastasi, ettei vaimo enää tiennyt kuka mies on eikä hän ollut enää viiteen vuoteen tunnistanut miestään. Olin hämmästynyt ja kysyin häneltä, että te silti menette joka aamu sinne, vaikka hän ei tiedä kuka te olette? Hän hymyili taputtaessaan kättäni ja sanoi: Hän ei tunne minua, mutta minä vielä tunnen hänet!

Minun piti pidätellä kyyneleitä, kun hän lähti ja ihoni oli kananlihalla käsivarsissani ja ajattelin, että tuo on sellaista rakkautta, jota haluan omaan elämääni.

Tosi rakkaus ei ole fyysistä eikä romanttista. Tosi rakkaus on sen kaiken hyväksymistä, mitä on, mitä on ollut, mitä tulee olemaan ja mitä ei tule olemaan. Kaikkien vitsien ja hauskuuksien keskellä, mitä vastaan tulee, on joskus joku, jonka mukana on tärkeä viesti.

Tämän halusin jakaa kanssasi. Kaikkein onnellisimmilla ihmisillä ei välttämättä ole kaikkein parhainta, vaan he tekevät parhaan kaikesta siitä mitä heillä on. Elämässä ei ole tärkeintä se, miten selvitä myrskystä, vaan miten osata tanssia

:toghether:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Kesä 2015 20:01

*
Jumalan Sanan Totuus kyllä karvastelee aluksi:

Jumalan Sanan Totuus kyllä karvastelee aluksi, kun ihminen ymmärtää syntisyytensä, ja hän saa piston sydämeensä, mutta Jumala ei jätä työtään kesken, vaan johtaa ihmisen synnintunnosta Hänen armonsa kokemiseen Kristuksessa Jeesuksessa. Herra Jeesus on tänäänkin täynnä armoa ja totuutta. Hän ei näytä pelkästään totuutta meistä , vaan Hän osoittaa myös Armonsa meitä syntisiä ihmisiä kohtaan. Hän osoittaa armonsa , jota me emme ole ansainneet . Hän osoittaa , mitä Hän on tehnyt meidän puolestamme. Hän näyttää , että me olemme syntisiä ja kadotettuja ilman Häntä ja Hänen ristinsovitusta ja Pyhää Sovitusvertaan.

Hän osoittaa armonsa, että me saamme vanhurskauden ja armon lahjaksi , kun uskomme Häneen. Jumala julistaa meidät vanhurskaiksi ja syyttömiksi kun uskomme Herraan Jeesukseen. Jumalan vanhurskaus tulee uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat;sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden Hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Room. 3:22-24.

*poiminut erään uskonveljen fb-seinältä koska kokee tärkeäksi tuoda tänne kans*
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Kesä 2015 20:39

*
Minua häiritsee rukouspyyntö jossa ilmoitetaan toisen ihmisen puolesta. Kun hän on vakavasti sairastunut esim. syöpään mutta jätetään ilmoittamatta onko jo uskossa vai ei. Suurin osa pyytää hätärukousta jonkun ihmisen puolesta että saisi terveyden mutta uskoontulo jätetään väliin. Jouduin kysymään lähes joka kerta rukoillaanko myös uskoontuloa vai hän on jo uskossa. Se eniten häiritsee ja ihmetyttää minua. Miksi uskovat eivät ajattele sairaan ihmisen pelastuksen tärkeyttä kuin vain terveyttä? :shock: :?

Ja toisaalta minua ihmetyttää miksei uskovat sano mitään että hän on jo Jeesuksen oma eli pelastunut. Minä koin tökkimiseksi rukoillessani hänen puolesta eivätkä uskovat sitä ymmärrä miten vaikeaa rukoilla ilman pelastumisen tietoa. :thumbdown:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Kesä 2015 20:44

*
Jokaisen uskovan pitäisi tietää ettei Jumala tyydy siihen että ihminen saisi terveyden ilman pelastumista sillä Jumala tahtoo että KAIKKI pelastuu. Miten Jumala voi parantaa ihmisen - hänen ollessaan pelastumattomana?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Kesä 2015 22:04

vaisuliini kirjoitti:*
Jokaisen uskovan pitäisi tietää ettei Jumala tyydy siihen että ihminen saisi terveyden ilman pelastumista sillä Jumala tahtoo että KAIKKI pelastuu. Miten Jumala voi parantaa ihmisen - hänen ollessaan pelastumattomana?

"Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän ANTAA AURINKONSA KOITTAA NIIN PAHOILLEE KUIN HYVILLEKIN, ja ANTAA SATAA niin VÄÄRILLE KUIN VANHURSKAILLEKIN.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän TAIVAALLINEN ISÄNNE TÄYDELLINEN ON."
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu