Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Kesä 2015 23:08

Opiskellaanpas nyt vähän lehmä asioita taas,oon vissiin jakanu tään joskus ennemminkin :D

https://www.riemurasia.net/teksti/Tieto ... 3%A4/65282
systeri

Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Kesä 2015 06:42

*
Olen nähnyt miesten poimivan sieniä ja marjoja mutten yhtään niittykukkia enkä nähnyt miesten kulkevan itsepoimitut niittykukat kädessä. Mietin ihmetellen miksei miehet voi poimia niittykukkia?! :roll: :?: Mieleen juolahti että miehiä varmaan hävettää kukkien poimiminen. :? Miksi hävettää? En näe mitään itsepoimituissa kukissa hävettävää vaan ne tuovat iloa ja luo kotiin kotoisamman olon. On ihana katsella itsepoimittuja kukkia. Miksei mies ajattele samoin kuin nainen?

Oletko nähnyt miehen poimivan kukkia itse? Vaimot, oletteko koskaan pyytäneet oman miehen poimivan ja tuovan kotiin kukat? Vai Jumala on luonut miehet siksi heille ei kuulu poimia kukat?

Voiko nainen rikkoa Jumalan luoman sellaisen rajan miehessä ja niin nainen voi pyytää miestä poimivan ja tuovan kukat kotiin? Onko miehessä Jumalan luoma raja? Kukkien poimiminen on hyvä terapia naisille mutta miksi mies kokee kukkien poimimista stressiksi tai hävettäväksi?

Anteeksi kauheasti tällainen...! Koska ihmetyttää ja mietityttää miksei mies voi poimia... :oops: Haastaisin miehet poimimaan kukat ja tuovan kotiin itse ellen tekisi syntiä Jumalaa vastaan jos Hän on luonut miehiä sellaisiksi... :shifty:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Kesä 2015 07:23

Minun lapsuuden perheessä kukkien poimija oli juuri isäni. Hän sommitteli kukista kimppuja läpi kesän. Viikonloppuna olimme mieheni kanssa kävelyllä ja poimimme kimpun yhteistuumin. Ei tässä ole mitään ongelmaa luulisin.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 15. Kesä 2015 09:56

Itse en oo poiminu kukkia ,mutta minun nyt jo aikuinen poika keräsi aina nuorena kedolta kukkia ja antoi sitten naisille kuka kohdalle sattui ;) ja kyllä oli naiset onnesta sydän sykkyrällään ;)
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Kesä 2015 19:10

Matteus 6:

27. Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?

28. Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.

29. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.

30. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?

31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'

32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

Image

27. Mutta kuka teistä voi surullansa lisätä yhden kyynärän pituudellensa?

28. Ja mitä te surette vaatteista? Katsokaat kukkasia kedolla, kuinka he kasvavat: ei he työtä tee, eikä kehrää.

29. Kuitenkin sanon minä teille, ettei Salomon kaikessa kunniassansa ollut niin vaatetettu kuin yksi heistä.

30. Jos Jumala näin vaatettaa pellon ruohon, joka tänäpänä seisoo ja huomenna pätsiin heitetään, eikö hän paljoa enemmin teidän sitä tee, te vähäuskoiset?

31. Älkäät siis surulliset olko, sanoen: mitä me syömme, taikka mitä me juomme? eli millä me meitämme verhoomme?

32. Sillä kaikkia näitä pakanat etsivät; sillä teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkia näitä tarvitsevan.

33. Vaan etsikäät ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, ja niin kaikki nämät teille annetaan.

34. Älkäät sentähden sureko huomisesta päivästä; sillä huomisella päivällä on suru itsestänsä. Tyytykään kukin päivä surullensa. Biblia.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Kesä 2015 00:16

Mr Kerimäki kirjoitti:Itse en oo poiminu kukkia ,mutta minun nyt jo aikuinen poika keräsi aina nuorena kedolta kukkia ja antoi sitten naisille kuka kohdalle sattui ;) ja kyllä oli naiset onnesta sydän sykkyrällään ;)

Saisinko kysyä mikset ole poiminut kukkia?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Kesä 2015 00:18

Aamu-Usva kirjoitti:Minun lapsuuden perheessä kukkien poimija oli juuri isäni. Hän sommitteli kukista kimppuja läpi kesän. Viikonloppuna olimme mieheni kanssa kävelyllä ja poimimme kimpun yhteistuumin. Ei tässä ole mitään ongelmaa luulisin.

Isäsi taitaa olla sukupuuttoon niitä poimijoita.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Kesä 2015 00:21

*
Jos haastan miehet poimimaan itse kukat ja tuomaan kotiin vaikka ruokapöydälle omaksi iloksi. Oletteko miehet koskaan ajatelleet että poimimanne niittykukat ilahduttaisi vaimoanne? Kaupasta ostamat kukat ei paljoan kiinnosta kuin itsepoimitut kukat, ne ovat ihania ja piristäviä. Miksette voi ilahduttaa vaimoanne niillä kukilla?

:hugehug:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 16. Kesä 2015 09:27

Duoda...ehkä itselle en jaksa poimia kukkia ja on sellainen Nuuskamuikkunen olo ,että ...On mukavampi katsella kukkia luonnossa ilman ,että itse tarvitsee niitä omia ..sillä muistoissa ne kauniina elävät.(vapaa käännös)

Voi ihme sentään millaista viisautta ;)
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Kesä 2015 12:05

Olis vaikea kuvitella niin että näkisin oman mieheni kukkia keräilemässä, mutta hän kyllä pitää parempaa huolta pihakukkien hommaamisesta kotiin kuin mä :) hoputtaa aina siinä asias.Meillä oli eilen eräs nuorehko miespuolinen henkilö pöydän ääressä ja yhtäkkiä muistin tään keskustelun kun siinä oli viikonlopun juhlilta kukkia pöydällä.Kysyin että tuoko hän kukkia vaimolleen tai kerääkö yleensä niitä pihalta niin sain aika yllättävän vastauksen. (joka on poistettu) :shock: Toivottavasti en loukannu tällä kommentilla ketään mutta tuli vaan mieleen että suomalainen "perusjuntti" voi kyllä näinkin ajatella :)
Viimeksi muokannut systeri päivämäärä 17. Kesä 2015 14:17, muokattu yhteensä 1 kerran
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu