Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja Hansu » 14. Heinä 2014 18:25

Meidän on rakastettava myös vääräuskoisia ja rukoiltava heidänkin puolestaan,
josko Jumala antaisi heille mielen muutoksen, ja että he voisivat oppia tuntemaan
Jeesuksen Kristuksen ja Hänet henkilökohtaisena Vapahtajanaan. :)
Hansu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Heinä 2014 23:44

*
He eivät ole hengellisiä vaan luonnollisia ihmisiä niin he eivät pysty tutkimaan meitä mutta tutkiessaan he eivät saa selvää meistä ja tiesivät että meidän usko ei ole sellainen "satuilu". En osaa selittää omin sanoin. Niinku soturi pisti keihäällä Jeesuksen kylkeen, heti vuoti siitä verta ja vettä. Soturi loi katseensa Häneen ja uskoi niinku ihmiset tutkiessaan ja seuraillessaan huomaavat ja tajuavat meidän uskoa Jumalan voimaksi jolle ei voi nauraa.

Eri asia se usko jossa ei ole Jumalan aikaansaama voima, ihmiset tiesivät heti sitä sokeaksi uskoksi ja se aiheuttaa ihmeteltävää ihmisissä "mikä tuollainen ihminen on semmoista satuilua uskomaan ja noin vaan". Ihmiset käyttävät järkeä tutkiakseen ja seuraillakseen uskovia jonka usko on Jumalan voima. Tällainen ajatukseni. Jumalan tahdon mukaan kaikki arabimaan ihmiset ja terroristit tulisivat tuntemaan totuuden ja pelastuisivat.

1Tim. 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Heinä 2014 06:33

Hansu kirjoitti:Meidän on rakastettava myös vääräuskoisia ja rukoiltava heidänkin puolestaan,
josko Jumala antaisi heille mielen muutoksen, ja että he voisivat oppia tuntemaan
Jeesuksen Kristuksen ja Hänet henkilökohtaisena Vapahtajanaan. :)

Tähän ei voi sanoa muuta kuin: AAMEN! :D
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Heinä 2014 13:48

*
Minä äsken luin UT:a ja huomasin monikkomuodon ja siinä puhuu kasteista. Mitä tarkoittaa? :shock: :roll: Voisiko joku selittää tämän...?

Hebr. 6:2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Hansu » 28. Heinä 2014 14:09

vaisuliini kirjoitti:*
Minä äsken luin UT:a ja huomasin monikkomuodon ja siinä puhuu kasteista. Mitä tarkoittaa? :shock: :roll: Voisiko joku selittää tämän...?

Hebr. 6:2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

Olisiko tuossa kyse Pyhän Hengen kasteesta ja vesikasteesta eli kasteista. :)
Hansu

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Heinä 2014 20:05

Hansu kirjoitti:

Olisiko tuossa kyse Pyhän Hengen kasteesta ja vesikasteesta eli kasteista. :)

Jumalan siunausta ja varjelusta kaikille tähän päivään.

Bibliassa tuo kohta on sanottu näin:

Epistola Hebrealaisille 6:

1. Sentähden antakaamme Kristuksen opin alun sillänsä olla, ja ruvetkaamme niihin, jotka täydellisyyteen saattavat: ei vasta-uudesta perustusta laskein parannukseen kuolevaisista töistä ja uskoon Jumalan päälle,

2. Kasteen oppiin, kätten päällepanemiseen, kuolleitten ylösnousemiseen ja ijankaikkiseen tuomioon.

3. Ja sen me tahdomme tehdä, jos Jumala muutoin sallii.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Masa » 29. Heinä 2014 18:32

Jokainen joka tulee uskoon saa Pyhän Hengen kasteen (ensimmäinen kaste) tämän jälkeen uskoon tullut käy vesikasteella
eli toinen kaste.
Sitten on Pyhällä Hengellä täyttyminen, joka usein liitetään Pyhän Hengen kasteeseen. Pyhällä Hengellä täyttyminen eri asia kuin Pyhän Hengen kaste, kaste on aina kerta tapahtuma ei siis tapahdu toista kertaa, mutta Pyhällä Hengellä täyttyminen voi tapahtua monta kertaa, yleensä Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoittaa, armolahojen saamista ja käyttöön ottoa.
Pyhän Hengen kaste voi tapahtua samaan aikaan kuin Pyhän Hengen kaste tai sitten sen jälkeen.
Näppituntumalla sanoisin Pyhällä Hengellä täyttyminen vaatii uskovalta kokoanisvaltaista antautumista Jumalan käyttöön.
Mutta sellainen joka ei ole antautunut kokonaisvaltaisesti Jumalan käyttöön ei voi täyttyä Pyhällä Hengellä.

ps. kirjoitin monta sanaa ja olen kaiketi nyt sitten super negatiivinen..
Masa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Heinä 2014 18:38

Jos tarkasti luetaan Raamattua, niin mm. Matteus puhuu jo kahdesta eri kasteesta, Pyhän Hengen kasteesta ja tulella kastamisesta.

Matt. 3
11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Tuosta tulella kastamisesta, tulikasteesta on toki monenlaista opetusta ja mielipidettä ja toki minullakin on siitä oma mielipiteeni, mutta koska en omaa ns. opettajan armoitusta, en lähde sitä tämän tarkemmin selvittämään, etten tee vain hallaa asialle.

Lyhykäisyydessään viittaisin tähän Piet, kirjeen kohtaan:

1 Piet 1:7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.

Eli itse näkisin tulella koettelun viittaavan koetusten tulessa kastamiseen, mutta opettamisen taidon omaavat selventäkööt tätä paremmin.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Heinä 2014 18:43

Täällä näyttääkin Petriltä olevan mainninnan tuosta asiasta ja ymmärrän tämän samoin, mihin hänkin viittaa: "Tuli tarkoittaa myös puhdistavaa työtä, jota Pyhä Henki tekee opetuslapsen sydämessä."

https://www.kotipetripaavola.com/Pyhan_ ... kaste.html

Mielenkiintoista on mielestäni se, missä yhteydessä armeijassa käytetään käsitettä "tulikaste".

Eli ensimmäinen taisteluun osallistuminen on siellä = "tulikaste" ja mielestäni aika kuvaavaa sen on uskovan koetuksillekin, eli taisteluahan se on jos mikä ja aina, varsinkin jos selviämme niistä voittajina, voi sanoa, että aina jotain kuonaa niissä taisteluissa palaa ja poltetaan pois. :D
Siivetön

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 29. Heinä 2014 21:44

Armeija on hyvin vahvasti ns liitetty Jumalaan ..ihan valaa myöten vaikka itsessään Raamattu kieltää vannomasta minkään kautta .
Mr Kerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu