Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja paa » 10. Huhti 2015 19:51

Anteeksi Petri, taisin vähän ylireagoida ja vetää herneet nenään :oops:
Siunausta sinulle ja perheellesi!
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Huhti 2015 19:55

paa kirjoitti:Anteeksi Petri, taisin vähän ylireagoida ja vetää herneet nenään :oops:
Siunausta sinulle ja perheellesi!

Ei siinä mitään, kaikki on hyvin, ole siunattu kuin myös sinunkin perheesi.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Huhti 2015 13:40

Kuuntelin viikolla radio deitä omalla työpisteelläni.Havahduin siihen kun tunnistin haastattelusta Ville Niinistön äänen.Sen jälkeen en paljon siitä keskustelusta muuta tajunnutkaan, kun ajatus alkoi laukata :)
Tuli mieleen Raamatusta luku jossa puhutaan miesten hiusten pituudesta " Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;"
Siitä taas tuli mieleen homous ja mietin mielessäni että luontohan opettaa meille myös sen että yleensä paritteluun ja lisääntymiseen tarvitaan erisukupuolta olevat.
Ja edelleen ihmetys lisääntyi kun ajattelin ,että eikö vihreiden arvoihin kuulu mm luonnonmukaisuus ja ekologisuus ym ja kuitenkin ovat kovasti myös hyväksymässä esim homoutta (vaikka on luonnon vastainen asia), jopa niinpaljon että haluavat avioliittoa heille vaatia??
Miten se voi olla vihreiden aatteen mukaan mahdollista. Siitä taas tuli mieleen että Raamatun mukaan luonnottomuus on häpeällistä,(ei ihme että homot pysyivät niin kauan kaapissa, eli niitä piiloteltiin.)
No nyt taas mietin sitä kohtaa Raamatusta jossa sanotaan että ruumiissa on kaikennäköisiä osia, myös niitä joita häveten peitellään mutta kuitenkin niistäkin huolta pitäis pitää.
Oon joskus miettiny ,että mitä ne häveliäämmät osat ovat jotka ruumiiseen kuuluvat.Ne ovat myös homoja?? Ja siitä taas tulin Raamatun lukuun jossa puhutaan pellosta joka on maailma johon kuuluu Jumalan lapsia sekä heitä joiden sydämmiin on päässyt vihamies kylvämään ja vasta maailman lopulla ihmiset jaotellaan.
Nyt tuntuu olevan ongelma se ,että ne ruumiin häveliäimmät osat ja heidän tukijansa ovat pääsemässä "niskan päälle"...vaatimaan oikeuksia yli Jumalan säätämyksen.
Taas tuli mieleen että kyllä se oli nainen jota alunalkaenkin petkutettiin (ärsyttävää kirjoittaa tämä koska itsekkin olen nainen :) ) mutta "ellu" tais olla se joka halusi naiset armeijaan ja "tallu" olis se joka päästi homot kaapista.
Mahotonta soppaa syntyy pääkopassa joskus siellä työpaikalla kun oikein päästää ajatukset valloilleen :P ...mutta pääsiäisen alla oli kiva kun nämä mun työkaverit (miespuoliset) alkoivat ihan oma-aloitteisesti kerjätä että nyt pitäis puhua vakavista asioista ,niistä Getsemanen puutarhan tapahtumista.Harmi vaan että tauot ovat niin lyhkäisiä, mutta aina jotain juttua hetkeksi saadaan aikaan. :)

Siunattua ihanaa keväistä päivää!
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Huhti 2015 23:19

*
No tänään keskustellessamme eräs nainen kysyi ovatko Jumala ja Jeesus ja Pyhä Henki sama Jumala. Sanoin joo kyllä. Selitin hänelle että ykseyden muodossa yksi sama Jumala. Hän kysyi taas;' kaikkiko kolme persoonaa ykseyden muodossa?` Koitin kiertää ohjaamalla oikeaan suuntaan. Siten hän kertoi tulleensa uskoon minun kautta uudella tavalla. Yllätyin itse kans.

Siten etsin Raamattuun pohjautuvaa saman suuntaista siitä areiolaisesta opista johon hän uskoo vaikka se on väärä oppi. Kysyn eikö areiolaisessa opissa ole mitään jotain pientä mikä voisi pohjautua Raamattuun että voisi keskustella nostamalla jotain Raamatusta mikä voi ohjata oikeaan suuntaan niinkuin Paavali teki...?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

Oli tänään haasteellista keskustella ohjaamalla oikeaan suuntaan ja yritin sanoa että Jumala ja Sana ovat keskenään erottamattomia toisistaan eli ovat ykseyden muodossa yhtä eikä Sanaa ja Jumalaa voi erottaa toisistaan siksi on tärkeä lukea Raamattua mutta minulle sanottiin että lukihäiriön takia ei pysty lukemaan ollenkaan Raamattua...

Sanoin hänelle että minulla on sama vika kun koin Raamatun lukemisen työlääksi ja vaikeaksi ja yritin lukea ja siten sain lopulta luettua edes vähän. Siten Jeesus ilmestyi tyhjästä minulle ja Hän oli juuri täsmällinen mitä Raamattu ilmoittaa Hänestä ja oli ihmeteltävää koska oli vaivalloista ja työlästä lukea Raamattua... Se nainen sanoi että oli kokemukseni hienoa. Toivon että hän alkaisi lukea Raamattua vaikka vähitellen...

Paavali kierteli ohjaamalla oikeaan suuntaan kun hän ensin etsi jotain pientä mikä voi pohjautua Raamattuun. Kai tällä tavalla uskova voi toimia, eikö niin? :oops:

Hyvää yötä Jeesus myötä!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Huhti 2015 06:41

*
Paavali kierteli etsien väärästä opista jotain pientä joka pohjautuu Raamattuun eli se kertoo Jumalasta, niin siten Paavali voi nostaa Raamattuun pohjautuvan asian, mikäli johtaa oikeaan suuntaan pois väärästä opista. Eikö tällä tavalla uskova voi toimia näin, vaikka oppi on väärä ja epäraamatullinen?

Ap.t. 17:18 Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta.

22 Niin Paavali astui keskelle Areiopagia ja sanoi: "Ateenan miehet, minä näen kaikesta, että te suuresti kunnioitatte jumalia.
23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle.' Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.

24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.

26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'
29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja JHK » 13. Huhti 2015 07:43

Muistaakseni useampikin toisella vuosisadalla kristinuskoa puolustanut filosofi vetosi kreikkalaisiin filosofeihin, sanoen kuulijoilleen: Miksi syytätte meitä kristittyjä tähän uskomisesta? Näihän sanoivat omat filosofinnekin, ettekä te vainonneet heitä. Lisäksi nämä oppineet kristityt siteerasivat mielellään kreikkalaisia runoilijoita, joista osa oli esittänyt yksijumalaisia ajatuksia. Minusta tuo on ihan toimiva lähestymistapa, kunhan sitten saarnataan sanaa, eikä mitään kummallista sekoitusta sanaa ja pakanaoppia.
JHK

ViestiKirjoittaja paa » 13. Huhti 2015 17:32

Päätin äänestää kaikesta huolimatta, ja hoidin sen äkkiä alta pois, niin ei tarvi enää ajatella asiaa :cool:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Huhti 2015 18:13

JHK kirjoitti: Minusta tuo on ihan toimiva lähestymistapa, kunhan sitten saarnataan sanaa, eikä mitään kummallista sekoitusta sanaa ja pakanaoppia.

Eikö se viita tuohon minun laittamaan linkkiin? Siinä on kolminaisuus juttu johon hän itse uskoo mutta kerroin vain mitä Raamattu opettaa ja sanoin että Sana on Jumala itse ja että Raamatun lukeminen on tärkeää kun koitin ohjata pois tuosta linkistä Raamattuun päin...
vaisuliini

ViestiKirjoittaja JHK » 13. Huhti 2015 19:25

Tästä kiitoksena saan taas raamatusta päähän, mutta minusta kolminaisuusoppi on ihan raamatun mukainen.
JHK

ViestiKirjoittaja Joel.A » 13. Huhti 2015 19:53

JHK kirjoitti:Tästä kiitoksena saan taas raamatusta päähän, mutta minusta kolminaisuusoppi on ihan raamatun mukainen.

Ongelma taitaakin tulla vasta siinä millä tavalla kukakin käsittää tuon "kolminaisuusopin".
Joel.A

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu