Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Joel.A » 09. Huhti 2015 11:05

PetriFB kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Minä aion äänestää. Äänestän uskovaa ihmistä. Tiedän hänet ja olen kysellyt hänen kantojaan moniin asioihin. Hän sanoi myös olevansa aina julkisesti uskova ja tuovansa esille Raamatun sanan totuutta siellä missä on. Itse näen, että kukaan uskova ihminen ei mene eduskuntaan siksi, että pyrkisi tekemään Suomesta kristillisen valtion, vaan siksi että hän voi siellä pitää esillä evankeliumia ja Jumalan sanan totuutta. Silloin kun uskovan ihmisen ensimmäinen rakkaus on aina Jeesus ja jos hän kokee voivansa toimia kansanedustajana uskomansa arvojensa mukaisesti, niin en näe mitään väärää siinä, että tällainen uskova pyrkii kansanedustajaksi. Eduskunta ei ole kaikkien uskovien paikka, mutta on varmasti sopiva paikka sellaiselle uskovalle, joka kokee Herran edessä kutsua olla Herran todistajana kansanedustajana.

Mielestäni tässä on nyt ristiritaa aikisemman kirjoituksesi\mielipiteesi kansssa?

Ei ole, sillä kukaan aikaansa seuraava uskova ei aseta turvaansa poliittiseen järjestelmään, vaan Jumalaan ja siksi tällainen uskova tullessaan valituksi kansanedustajaksi ei pyri tekemään Suomesta kristillistä valtiota, vaan toimii siellä Herran Jeesuksen todistajana. Jos uskova menee politiikkaan sillä aikomuksella, että hän pyrkii luomaan Suomesta kristillisen valtion tai hänen ensimmäisensä asiansa on ajaa vain poliittisia päämääriä kristilliseen suuntaan, mutta hän ei ole Jeesuksen todistajana eduskunnassa, niin silloin hänellä ei ole uskovana asiat oikeassa tärkeysjärjestyksessä.

Tässä nykyisessä tilanteessa ei kenenkään uskovan pidä luulla, että saavutetuista eduista (hyvinvointijärjestelmä) voidaan pitää kiinni kynsin ja hampain, sillä hyvinvointijärjestelmä romahtaa ja antikristuksen päästessä valtaan ihmisiä petetään väärällä rauhalla sekä valhehyvinvoinnilla.

Meidän ei tule uskovina asettaa turvaamme poliittiseen järjestelmään, vaan Jumalaan ja sellainen uskova, joka tämän ymmärtää voi myös toimia Herran Jeesuksen todistajana uskovana kansanedustajana, koska hänen sydämensä päämäärä on sielujen pelastus, eikä pelkästään poliittinen vaikuttaminen.

Olen seurannut jollakin tavalla poliittista päätöksentekoa vuodesta 1982, jolloin täytin 18 vuotta ja sain äänestysoikeuden. Politiikka ei ole pelkkää politiikkaa, vaan pohjimmiltaan on kyse arvomaailmasta, jonka kautta pyritään joko pitämään tiettyjä arvoja esillä tai tiettyjen arvojen kautta pyritään ohjaamaan politiikkaa oman arvomaailman suuntaan.

Itse olen löytänyt sellaisen uskovan kansanedustaja ehdokkaan, joka on uudestisyntynyt uskova ja joka ymmärtää mitä on tulossa ja hänen ykkösasiansa on olla Jeesuksen todistajana siellä missä hän on. Jokainen uskova ihminen on tärkeällä paikalla siinä mihin Jumala on hänet asettanut olkoon se sitten eduskunnassa tai sen ulkopuolella. Vaikka uskova kansanedustajaehdokas ei tulisi edes valituksi, niin kampanjan aikana hänen arvonsa tulevat esille sellaisella tavalla julkisuudessa, jota ilman ei olisi mahdollista saada sellaista näkyvyyttä Jumalan valtakunnan asialle tämän asian kautta. Sekin voi olla Jumalan tahto, että joku uskova on vain siksi ehdolla, vaikka ei tulisi edes valituksi, että sen kautta evankeliumin asiat saavuttavat tietyn näkyvyyden vaalikampanjan ajan.

Minä en halua rajoittaa Jumalaa siinä millä tavalla Hän haluaa asiansa menevän eteenpäin.

Ps. Sitten vielä eräs tärkeä näkökulma. Tulee aika jolloin kukaan uskova ei voi enää olla millään tavalla vaikuttamassa eduskunnassa, sillä antikristuksen astuessa valtaan politiikassa ja kaikkialla ihmisten on palvottava antikristusta. Jokainen uskova ymmärtää, että kukaan todellinen uskova ei voi olla mukana antikristuksen uudessa maailmanjärjestyksessä. Mutta niin pitkään kun antikristus ei ole vielä asettanut uutta maailmanjärjestystä, niin olkoon uskovilla vapaus toimia Herran Jeesuksen todistajana siellä minne Herra heitä johdattaa olkoon se sitten eduskunnassa tai sen ulkopuolella.

PetrifB aikaisemmin:
Alkuseurakunta ei yrittänyt muuttaa maailmaa ja sen lakeja. He keskittyivät julistamaan Herraa Jeesusta ristiinnaulittuna ja ylösnousseena Herrana. Meidän tulee toimia samoin kuin alkuseurakunta toimi.

Jos uskova menee eduskuntaan sillä pyrkimyksellä, että ensisijainen työ on edustaa Jeesusta ja tuoda evankeliumia esille, mutta kuitenkin toisena tai vaikka viidentenä järjestyksenä tulee se, että pyritään muuttamaan lakeja niin minusta arvojärjestyksellä ei ole väliä jos kuitenkin pyritään edes vähäsen muuttamaan lakeja.

Se vielä pitää ottaa huomioon, että se ääni minkä me annamme ei mene vain henkilöön vaan myös puolueeseen ja mitä enemmän puolue saa ääniä sitä parempi mahdollisuus on myös muilla samaa puoluetta olevilla edustajilla on päästä eduskuntaan sekä myös se, että mitä siis enemmän saavat myös ääniä sitä paremmat mahdollisuudet on muuttaa lakeja. Äänestimmepä siis kuinka uskovaa henkilöä niin ääni menee joka tapauksessa puolueeseen jonka tarkoitus on muuttaa lakeja joten tullaan siihen lopputulokseen, että oli edustaja kuinka uskovainen tahansa niin hän pelaa puolueensa piikkiin jonka pää tehtävä on pyrkimys muuttaa lakeja.

Mitä taas puolueeseen kuulumiseen tulee niin jokainen joka kuuluu mihinkin puolueeseen oli se sitten hengellinen tai maallinen puolue niin kantaa kyseisen puolueen arvoja ja on yleensä myös sitoutunut sen puolueen asioitten eteenpäin viemiseen tai vähintääkin siihen, että ei ainenkaan ajattele samalla tavalla kuin kyseinen puolue ajattelee.

Jos Jeesuksen opetuslapsi yrittää edes vähän muuttaa lakia olemalla politaakassa mukana näen ainenkin minä sen samallaisena lihallisena taisteluna lihallisuutta vastaan mitä nuo oikeat muslimit tekevät, mutta ehkä ei niin radikaalilla tavalla kuitenkaan.

Ja vielä tämä:

Minä en halua rajoittaa Jumalaa siinä millä tavalla Hän haluaa asiansa menevän eteenpäin

En ymmärrä nyt oiken tätä? Tai ymmärrän sen niin, että hyväksyt sellaisenkin toiminnan Jumalan asioitten viemisessä mikä ei välttämättä ole kovin "Raamatullista"
Joel.A

ViestiKirjoittaja Joel.A » 09. Huhti 2015 11:13

Semmonen vielä, että jos uskova kuuluu sellaiseen puolueeseen missä on jumalattomiakin niin hän on ikään kuin yhtä heidän kanssaan?

Ehkä kaikki eivät ole samaa mieltä minun kanssa siitä, että tämä raamatunkohta käy myös tähänkin tilanteeseen mutta laitan sen silti, koska uskon että kyllä se käy kuuluu :)

Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani". Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias". ‭2. Korittolaiskirje‬ ‭6‬
Joel.A

ViestiKirjoittaja Joel.A » 09. Huhti 2015 11:33

PetriFB:
Jumala nosti aikoinaan Joosefin Egyptin maan kakkosmieheksi, jonka yläpuolella Egyptin maallisen vallan käytössä oli vain faarao. Joosef ei pyrkinyt tekemään Egyptistä Jumalan valtiota, vaan se oli ja pysyi saatanallisen epäjumalanpalveluksen pesäpaikkana ja valtiona, joka palveli ja palvoi epäjumalia. Jumala nosti Joosefin Egyptin kakkosmieheksi Jumalan valtakunnan asioiden ajamisen vuoksi, ei tehdäkseen Egyptistä Jumalan valtiota. Jumala on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti ja siksi Hän voi johdattaa myös tänä päivänä joitakin uskovia politiikan pariin, ei yksistään politiikan takia, vaan Jumalan valtakunnan asioiden ajamisen takia. Jumala voi ajaa asiaansa eduskunnan sisältä käsin uskovan ihmisen kautta tai sen ulkopuolelta. Koska Jumala päätti ajaa asiaansa Joosefin kautta hänen ollessaan Egyptin kakkosmiehenä, niin antakaamme niille uskoville vapaus toimia Jeesuksen todistajina siellä minne Jumala asettaa heidät Jeesuksen todistajiksi.

Joosef ei kuitenkaan mennyt egyptin hoviin vapaaehtoisuudesta käsin ikäänkuin yrittämään muuttamaan egyptin tapoja ja menoja tai muuten vain vaikuttamaan "poliittisiin" asioihin vaan joutui sinne ikään kuin "pakosta". Ja vaikka hän pääsikin Egyptin kakkosmiehen paikalle niin eihän hän sillä yrittänyt pitää meteliä Jumallisista arvoista vaan oli täysin elävänä todistuksena siitä, että hänen takanaan on elävä Jumala.

Jos asia siis olisi niin niinkuin tossa yllä kirjoitit niin sinun täytyisi myös hyväksyä se, että jokin uskova saa Jumalalta voimakasta kehoitusta siihen, että hän menee vapaaehtoisesti katolilaisuuteen jotta hän voisi tehdä vaikkapa pienessä hiljaisuudessa siellä sellaisia muutoksia jotka ovat Jumalan mielen mukaisia.
Joel.A

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Huhti 2015 12:30

Kiitos kaikille kirjoituksistanne, hyviä mielipiteitä kaikki... vaikeita asioitahan nämä loppujen lopuksi ovat.

Mutta olen sitä mieltä henkilökohtaisesti, että sitten kun se presidentin vahvistama "homolaki" astuu voimaan vuonna 2017 niin se on ainakin minulle se viimeinen niitti eli sen jälkeen mielestäni Herran Jeesuksen opetuslapsi ei voi enää kuulua poliittisiin puolueisiin eikä tietenkään siten olla myöskään poliittisissa vaaleissa ehdokkaana, eikä myöskään kuulua esim. ev. lut. kirkkoon:

Ilm. 18:4

Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Huhti 2015 12:44

Joel:

Uskovan ihmisen tulee olla aina ensisijaisesti Herran Jeesuksen todistaja sekä hänen tulee aina ensisijaisesti edustaa Jeesusta. Tämä pätee kaikkeen elämään myös työpaikkoihin, joissa uskova työskentelee. Jos uskova on töissä esim. paperitehtaassa, niin hänen tulisi olla siellä ensisijaisesti Jeesuksen edustajana ja todistajana ja sen jälkeen hän joutuu myös hoitamaan hyvin kaikki tehtävät, jotka liittyvät työhön, jota hän tekee. Tämä pätee jokaiseen työpaikkaan, jossa uskova työskentelee.

Jos uskova on töissä eduskunnassa, niin hän on siellä ensisijaisesti Jeesuksen todistaja ja sen jälkeen hänen tulee tehdä työnsä niin hyvin kuin hän osaa sekä pyrkiä lainsäädännössä ja muissa tehtävissä tekemään Jumalan tahdon mukaisia päätöksiä tai lakimuutoksia.

Eivät kaikki kansanedustajat toimi puolueensa ohjeiden ja tavoitteiden mukaisesti. Eikä mikään puolue voi pakottaa ketään toimimaan vastoin omaatuntoansa. Perussuomalaisilla oli puolueen linja ettei sukupuolineutraalia avioliittolakia kannateta, mutta siitä huolimatta yksi PS:n kansanedustaja kannatti sukupuolineutraalia avioliittolakia. Näitä esimerkkejä olisi myös muilta puolueilta vaikka kuinka paljon. On päivänselvää, ettei uudestisyntynyttä uskovaa sido puolueen kanta, jos se on vastoin Jumalan tahtoa.

Minä en koskaan äänestä puoluetta, vaan ihmistä. Äänestän uskovaa ihmistä, sillä tiedän, että hän toimii Jumalan tahdon mukaan ja toimii puolueen tahtoa vastaan, jos puolueen linja on jossakin asiassa Jumalan tahdon vastainen. Minä otan yhteyttä henk.koht uskovaan ehdokkaaseen ja kysyn häneltä miten hän toimii tietyissä ja tilanteissa ja miten hän uskoo jne. Puolueelle menevä ääni menee aina myös yksilölle, jolla on vapaus toimia uskonsa ja omantuntonsa mukaan. Tällä kertaa löysin uskovan ehdokkaan, joka sanoi minulle jatkavansa myös hengellisen työn tekemistä sen mukaan kun hänellä on siihen aikaa jos tulee valituksi. Hän toimii evankelistana ja päihdetyöntekijänä ja aikoo jatkaa kutsumustaan edelleen käymällä vankiloissa jne. myös kansanedustajana, jos tulee valituksi. Itse en voisi äänestää jumalatonta ihmistä, mutta uskovaa ihmistä, joka on rohkeasti Jeesuksen todistaja aion äänestää riippumatta siitä tuleeko hän valituksi tai ei.

Henkilö ketä aion äänestää ei sitoudu mihinkään sellaiseen puolueen linjaukseen, jonka hän kokee ja ymmärtää olevan Jumalan tahdon vastaista. Jeesuksen todistaja ei sitoudu kannattamaan syntiä ja Jumalan tahdon vastaisia asioita, ei edes puolueessa ollessaan.

Mitä tulee lakien muuttamiseen, niin se kuuluu osana työhön, jota eduskunnassa tehdään. Minä en näe asiaa lihallisena taisteluna lihallisuutta vastaan, vaan pyrkimyksenä tehdä ja muuttaa lakeja Jumalan tahdon mukaiseen suuntaan, jos on kyse uskovasta ihmisestä. En näe Jumalan tahdon mukaisia lakeja väärinä, vaan oikeina ja sopivina kaikille ihmisille.

1 Tim 2:
1 ¶ Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Raamatussa on kehotus rukoilla esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. Jos Jumala johdattaa jonkun uskovan esim. eduskuntaan, niin ei kai ole se ole väärin, eikä sekään ole väärin, jos hän pyrkii vaikuttamaan lainsäädäntöön Jumalan tahdon mukaisia pykäliä. Itse asiassa uskovan ihmisen tehtävä on pyrkiä tuomaan esille Jumalan tahdon mukaisia asioita myös eduskunnassa, jos hän on Jumalan johdatuksessa valittu kansanedustajaksi.

Minusta ei ole ollenkaan epäraamatullista, että Jumala johdattaisi uskovan kansanedustajaksi.

Kun on kyse kansanedustajuudesta, niin se on sama asia kuin maallinen työpaikka. Jos uskova ei voi olla samassa työpaikassa töissä kuin jumalattomat, niin silloin moni uskova päätyisi työttömäksi. Totta kai uskova voi olla töissä paikassa, jossa on jumalattomia.

Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani". Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Edellä oleva Raamatun kohta tarkoittaa etteivät uskovat saa yhdistää Raamatun totuutta ja epäjumalanpalveluksen syntejä ja valheita keskenään. Tämä ei tarkoita sitä etteikö uskova saisi olla töissä samassa työpaikassa jumalattomien kanssa. Eduskunta on työpaikka.

Kuuluminen kristilliseen puolueeseen ei myöskään tarkoita, etteikö uskova saisi kuulua siihen puolueeseen, vaikka kaikki siinä puolueessa eivät olekaan uskovia. Puolueen tehtävä on pyrkiä hoitamaan esivallan tehtäviä ja kristillinen puolue sopii uskovalle hyvin, koska sen arvot ovat Raamatullisia arvoja. Koen etten itse voisi liittyä kristilliseen puolueeseen, mutta en näe sitä vääränä, jos Jumala johdattaa jonkun uskovan kristilliseen puolueeseen.

Joosefista tuli Egyptin kakkosmies Jumalan tahdosta ja johdatuksesta. Joosef uskoi Raamatun Jumalaa ollessaan Egyptin kakkosmies, hän ei palvonut Egyptin epäjumalia. Siksi Joosef oli siellä Jumalan asialla. Faarao valitsi Joosefin Egyptin kakkosmieheksi sen takia, koska Joosef kertoi faaraolle Jumalan antaman unen ja sen selityksen. Faarao sanoi:

1 Moos 41:
38 Ja farao sanoi palvelijoilleen: "Voisimmeko löytää ketään, jossa on Jumalan henki niinkuin tässä?"
39 Ja farao sanoi Joosefille: "Koska Jumala on sinulle ilmoittanut kaiken tämän, ei ole ketään niin ymmärtäväistä ja taitavaa, kuin sinä olet.
40 Hoida sinä minun taloani, ja sinun käskyäsi totelkoon kaikki minun kansani; ainoastaan valtaistuimen puolesta minä olen sinua korkeampi."

Joosefin Jumala oli Raamatun Jumala, ei Egyptin epäjumalat. Joosef oli elävänä todistuksena Raamatun Jumalasta, joka vaikutti hänen päätöksiinsä hänen ollessaan Egyptin kakkosmiehenä, koska hän silloinkin palveli Raamatun Jumalaa.

Katolisen kirkon ja Joosefin Egyptin kakkosmiehen vertaaminen keskenään ei ole asia, joka on vertailukelpoinen. Egypti oli valtio, jonka päämies hyväksyi ja asetti Joosefin Egyptin kakkosmieheksi ja Jumala oli sen takana. Jos vertaat katolista kirkkoa Joosefin tilanteeseen, niin silloin sinun pitäisi uskaltaa sanoa niin Jumalan kuin Joosefin toimineen väärin kun Jumalan johdatti Joosefin Egyptin kakkosmieheksi. Silloin sinun mielestäsi Jumala toimi väärin johdattaessaan Joosefia kakkosmieheksi ja Joosef toimi väärin asettuessaan kakkosmieheksi. En usko että ajattelet Jumalan tai Joosefin toimineen väärin, vaan et ajatellut tarkemmin sitä mitä kirjoitit.

Rooman katolinen kirkko (RKK) on valheellinen ja uskonnollinen kirkkolaitos, johon uudestisyntynyt uskova ei voi liittyä millään verukkeella, ei edes sillä, että sen sisällä saisi muutoksia aikaan, jotka ovat Jumalan mielen mukaisia. Egypti sen sijaan oli valtio, jossa palvottiin monia jumaluuksia, joista itse kukin sai valita mitä jumaluuksia ihminen palvoi. RKK:ssa ei ole vaihtoehtoja, vaan siellä on velvoitettu uskomaan kirkon väärää oppia. Joosefilla oli vapaus Egyptissä palvoa omaa Jumalaansa, eli Raamatun Jumalaa. Täten Egyptin ja RKK:n keskenään vertaaminen ei ole pätevä argumentti tässä asiassa. Suomen eduskunnassa uskovalla ihmisellä on vapaus palvoa ja uskoa Herraan Jeesukseen, ja niin pitkään kuin se on mahdollista, niin Jumala voi johdattaa uskovan eduskuntaan. Tulee päivä päivien joukossa, jolloin se ei ole enää mahdollista (antikristuksen uusi maailmanjärjestys) eikä silloin kukaan todellinen uskova edes pyri sinne. Niin kauan kun se on mahdollista, niin tapahtukoon jokaisen uskovan kohdalla Jumalan tahto. Jumalan siunausta rakkaalle Joel veljelle Herrassa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Joel.A » 09. Huhti 2015 15:28

PetriFB kirjoitti:Joel:
Eivät kaikki kansanedustajat toimi puolueensa ohjeiden ja tavoitteiden mukaisesti. Eikä mikään puolue voi pakottaa ketään toimimaan vastoin omaatuntoansa. Perussuomalaisilla oli puolueen linja ettei sukupuolineutraalia avioliittolakia kannateta, mutta siitä huolimatta yksi PS:n kansanedustaja kannatti sukupuolineutraalia avioliittolakia. Näitä esimerkkejä olisi myös muilta puolueilta vaikka kuinka paljon. On päivänselvää, ettei uudestisyntynyttä uskovaa sido puolueen kanta, jos se on vastoin Jumalan tahtoa.

Toki on päivänselvää, että uudestisyntynyttä ei sido puolueen kanta jos se on vastoin hänen vakaumustaan, mutta tekee hänestä vapaaehtoisen valehtelijan ja petturin jos hän ei toimi puolueensa kannan puolesta vaan vastoin sitä.

Minä en koskaan äänestä puoluetta, vaan ihmistä. Äänestän uskovaa ihmistä, sillä tiedän, että hän toimii Jumalan tahdon mukaan ja toimii puolueen tahtoa vastaan, jos puolueen linja on jossakin asiassa Jumalan tahdon vastainen.

Vaikka sydämmestään äänestäisitkin vain ihmistä niin silti lainsäädännön kautta äänesi menee puolueelle sekä myös ehkäpä jonku samaa puoluetta olevan jumalattoman hyväksi.

Henkilö ketä aion äänestää ei sitoudu mihinkään sellaiseen puolueen linjaukseen, jonka hän kokee ja ymmärtää olevan Jumalan tahdon vastaista. Jeesuksen todistaja ei sitoudu kannattamaan syntiä ja Jumalan tahdon vastaisia asioita, ei edes puolueessa ollessaan.

Henkilösi jos hän kuuluu puolueeseen tai sekä hallitukseen tulee hänen tehdä kompromissejä mitkä eivät yleensä ole Jumalan tahdon mukaisia. Jos hän ei niin tee vaikka puolue tekisikin niin on hän vapaaehtoinen valehtelija niinkuin se yksi perussuomalaisen joka äänesti homoliittojen puolesta. Toki jos puoluelinjauksessa on pykälä jossa sanotaan, että puolueeseen kuuluva henkilö voi vakaumuksensa puolesta olla erilinjassa puolueen linjan kanssa Niin silloin se ei ole vapaaehtoinen valehtelija.

Mitä tulee lakien muuttamiseen, niin se kuuluu osana työhön, jota eduskunnassa tehdään. Minä en näe asiaa lihallisena taisteluna lihallisuutta vastaan, vaan pyrkimyksenä tehdä ja muuttaa lakeja Jumalan tahdon mukaiseen suuntaan, jos on kyse uskovasta ihmisestä. En näe Jumalan tahdon mukaisia lakeja väärinä, vaan oikeina ja sopivina kaikille ihmisille.

1 Tim 2:
1 ¶ Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Raamatussa on kehotus rukoilla esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. Jos Jumala johdattaa jonkun uskovan esim. eduskuntaan, niin ei kai ole se ole väärin, eikä sekään ole väärin, jos hän pyrkii vaikuttamaan lainsäädäntöön Jumalan tahdon mukaisia pykäliä. Itse asiassa uskovan ihmisen tehtävä on pyrkiä tuomaan esille Jumalan tahdon mukaisia asioita myös eduskunnassa, jos hän on Jumalan johdatuksessa valittu kansanedustajaksi.

En näe vääränä jos hän yrittää vaikuttaa oman vakaumuksensa vaikutuksesta lainsäädäntöön, mutta sen näen pahana jos hän yrittää muuttaa lainsäädännön kautta jokaisen suomenkansalaisen menemään Raamatun ohjeiden mukaan, koska eihän Jeesuskaan tullut muutamaan lainsäädäntöä ja lakeja vaan muuttamaan ihmisten sydänten lakeja hänen Isänsä lakien mukaisiksi.

Minusta ei ole ollenkaan epäraamatullista, että Jumala johdattaisi uskovan kansanedustajaksi.

Tämä tarkoittaisi sitä, että Jeesuskin voisi olla kansanedustaja ja sekä Jumala voisi myös sinut haluta kansanedustajaksi.

Kun on kyse kansanedustajuudesta, niin se on sama asia kuin maallinen työpaikka. Jos uskova ei voi olla samassa työpaikassa töissä kuin jumalattomat, niin silloin moni uskova päätyisi työttömäksi. Totta kai uskova voi olla töissä paikassa, jossa on jumalattomia.

Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani". Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Edellä oleva Raamatun kohta tarkoittaa etteivät uskovat saa yhdistää Raamatun totuutta ja epäjumalanpalveluksen syntejä ja valheita keskenään. Tämä ei tarkoita sitä etteikö uskova saisi olla töissä samassa työpaikassa jumalattomien kanssa. Eduskunta on työpaikka.

Itse asiassa olet aikalaillaan ihan oikeassa tässä asiassa siksi perunkin aikaisemman ajatukseni tuota asiaa kohtaan. Ja koska se on maallinen työpaikka jossa yritetään tehdä jotain "hengellistätyötä yhteisen hyvän vuoksi ja takia" niin eikö siinä ole mukaan mitään väärää? Se, että lähes jumalaton kansa maksaa uskovan palkan joka kuitenkin loppupeleissä yrittää muuttaa sillä omalla pienellä (ehkä joskus ratkaisevalla) äänellään tämän jumalattoman kansan menemään enemmän Jumalan sääntöjen mukaan niin siinäkö ei ole mitään väärää?

Eikö sanakin sano, että jos joku ei ota Jeesusta eli Jumalaa vastaan niin se tulee silloin myös jättää "rauhaan" (viittaus luuk 10 ja mat 10)

Kuuluminen kristilliseen puolueeseen ei myöskään tarkoita, etteikö uskova saisi kuulua siihen puolueeseen, vaikka kaikki siinä puolueessa eivät olekaan uskovia. Puolueen tehtävä on pyrkiä hoitamaan esivallan tehtäviä ja kristillinen puolue sopii uskovalle hyvin, koska sen arvot ovat Raamatullisia arvoja. Koen etten itse voisi liittyä kristilliseen puolueeseen, mutta en näe sitä vääränä, jos Jumala johdattaa jonkun uskovan kristilliseen puolueeseen.

Miksi et koe ettetkö itse voisi olla siinä puolueessa, jos ajatuksesi on kuitenkin niin että Jumalan lapsi voi kuulua puolueeseen ja jos se ei ole millään tavalla väärää Jumalan silmissä? Eikö kaiken näköiset ihmisten puolueet oli ne sitten hengellisiä tai maallisia ole aina jollain tapaa lihantekoja jotka eivät voi olla Jumalasta?

Toki ajattelen itse niin, että joku uskova voi johdattua vaikka katolilaisuuteen, koska ei vielä sydämmessään ymmärrä Sanaa kovin hyvin.

Joosefista tuli Egyptin kakkosmies Jumalan tahdosta ja johdatuksesta. Joosef uskoi Raamatun Jumalaa ollessaan Egyptin kakkosmies, hän ei palvonut Egyptin epäjumalia. Siksi Joosef oli siellä Jumalan asialla. Faarao valitsi Joosefin Egyptin kakkosmieheksi sen takia, koska Joosef kertoi faaraolle Jumalan antaman unen ja sen selityksen. Faarao sanoi:

1 Moos 41:
38 Ja farao sanoi palvelijoilleen: "Voisimmeko löytää ketään, jossa on Jumalan henki niinkuin tässä?"
39 Ja farao sanoi Joosefille: "Koska Jumala on sinulle ilmoittanut kaiken tämän, ei ole ketään niin ymmärtäväistä ja taitavaa, kuin sinä olet.
40 Hoida sinä minun taloani, ja sinun käskyäsi totelkoon kaikki minun kansani; ainoastaan valtaistuimen puolesta minä olen sinua korkeampi."

Joosefin Jumala oli Raamatun Jumala, ei Egyptin epäjumalat. Joosef oli elävänä todistuksena Raamatun Jumalasta, joka vaikutti hänen päätöksiinsä hänen ollessaan Egyptin kakkosmiehenä, koska hän silloinkin palveli Raamatun Jumalaa.

Katolisen kirkon ja Joosefin Egyptin kakkosmiehen vertaaminen keskenään ei ole asia, joka on vertailukelpoinen. Egypti oli valtio, jonka päämies hyväksyi ja asetti Joosefin Egyptin kakkosmieheksi ja Jumala oli sen takana. Jos vertaat katolista kirkkoa Joosefin tilanteeseen, niin silloin sinun pitäisi uskaltaa sanoa niin Jumalan kuin Joosefin toimineen väärin kun Jumalan johdatti Joosefin Egyptin kakkosmieheksi. Silloin sinun mielestäsi Jumala toimi väärin johdattaessaan Joosefia kakkosmieheksi ja Joosef toimi väärin asettuessaan kakkosmieheksi. En usko että ajattelet Jumalan tai Joosefin toimineen väärin, vaan et ajatellut tarkemmin sitä mitä kirjoitit.

Rooman katolinen kirkko (RKK) on valheellinen ja uskonnollinen kirkkolaitos, johon uudestisyntynyt uskova ei voi liittyä millään verukkeella, ei edes sillä, että sen sisällä saisi muutoksia aikaan, jotka ovat Jumalan mielen mukaisia. Egypti sen sijaan oli valtio, jossa palvottiin monia jumaluuksia, joista itse kukin sai valita mitä jumaluuksia ihminen palvoi. RKK:ssa ei ole vaihtoehtoja, vaan siellä on velvoitettu uskomaan kirkon väärää oppia. Joosefilla oli vapaus Egyptissä palvoa omaa Jumalaansa, eli Raamatun Jumalaa. Täten Egyptin ja RKK:n keskenään vertaaminen ei ole pätevä argumentti tässä asiassa. Suomen eduskunnassa uskovalla ihmisellä on vapaus palvoa ja uskoa Herraan Jeesukseen, ja niin pitkään kuin se on mahdollista, niin Jumala voi johdattaa uskovan eduskuntaan. Tulee päivä päivien joukossa, jolloin se ei ole enää mahdollista (antikristuksen uusi maailmanjärjestys) eikä silloin kukaan todellinen uskova edes pyri sinne. Niin kauan kun se on mahdollista, niin tapahtukoon jokaisen uskovan kohdalla Jumalan tahto. Jumalan siunausta rakkaalle Joel veljelle Herrassa.

Ehkä vertaukseni oli huono ja ajattelematon, mutta pointtina oli se, että Joosef ei vapaaehtoisuudesta käsin lähtenyt havittelemaan suurta yhteiskunnallista paikkaa sekä vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin vaan hän oli egyptin kakkosmiehen paikalla ikään kuin "pakosta". Ja vaikka hän olikin kakkosmiehen paikalla eihän yrittänyt kuitenkaan vaikuttaa asioihin niin että egyptiläiset alkaisivat lainsäädännön kautta palvomaan samaa Jumalaa kuin hän itse palveli.

Jos nyt uskova lähtee eduskuntaan on hänen joko isona tai pienenä pyrkimyksenä ajaa hänen oman vakaumuksensa mukaisia asioita suomen lainsäädäntöön vaikka hänellä olisikin ykkös prioriteettinä evankeliumin julistaminen.

Joosefin tilanteessa kaava oli täysin eri sekä täysin erilainen Jumallalinen tarkoitus.

Saamme olla tässä asiassa eri mieltä, mutta aikaisempaa tekstiä kannattaa fiksata ja päivittää, koska siitä saan ainenkin itse täysin erikuvan tästä aiheesta kuin nyt.

Mm näitä kohtia

""Monet uskovat tänä päivänä nukkuvat ruususen unta ja puuhaavat asioiden parissa, jotka eivät kuulu heille. Monet uskovat koittavat parantaa maailmaa esim. politiikan keinoin jne. Raamatun sana profetoi, että koko maailma ajautuu pahuuden valtaan ja laittomuus täyttää maan. Uskon elämässä ei ole kyse siitä, että meidän tulisi muuttaa maailma ja sen lait, vaan siitä että yksilöihmiset pelastuisivat ja heidän sydämensä muuttuisivat.

Alkuseurakunta ei yrittänyt muuttaa maailmaa ja sen lakeja. He keskittyivät julistamaan Herraa Jeesusta ristiinnaulittuna ja ylösnousseena Herrana. Meidän tulee toimia samoin kuin alkuseurakunta toimi.

Raamatun sana profetoi, että maailman yhteiskunnat ajautuvat täyteen pahuuden valtaan ja lait tullaan muuttamaan pahuuden mukaisiksi. Emme voi uskovina tätä maailmaa ja sen yhteiskuntia pelastaa, sillä meidän tulee keskittyä julistamaan pelastussanomaa ihmisille, että he voisivat pelastua ja astua ulos pahuuden vallasta Jumalan lasten vapauteen.""

https://www.kotipetripaavola.com/lopuna ... ot.html#10

Siunausta kans rakkaalle veljelleni Petrille ja jatketaan rakentavaa keskustelua jos siihen on aihetta itse kummankin sydämmessämme.
Joel.A

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Huhti 2015 18:42

Joel:
Monissa asioissa kaikilla puolueilla on omantunnonvapaus tiettyyn rajaan asti. Kristillisen puolueen arvot perustuvat Raamattuun, joka tarkoittaa sitä, että heillä on suurin omantunnonvapaus koskien monia asioita. Kristillisen puolueen yhteistä linjaa ohjaa Raamatun arvot. Täten kristillisessä puolueessa yhteistä linjaa vastaan toiminen on harvinaisempaa. Muissa puolueissa tilanne on hiukan erilaisempi. Siksi minun mielestäni kristillinen puolue olisi uskoville sopivin puolue, jos kokee Jumalan kutsua olla Jeesuksen todistajana politiikan saralla. Joku poliitikko voi pitää eri kannan omaavaa puolueensa jäsentä petturina, mutta tuskin valehtelijana, sillä omantunnon mukaan meneminen ei ole valehtelemista, vaan omista arvoista kiinnipitämistä.

Totta kai ääneni menee kristillisen puolueen hyväksi, mutta siitä huolimatta minä olen äänestänyt vain yhtä ihmistä, en koko puoluetta. Jos olen maallisissa töissä, niin työpanokseni menee myös jumalattomien hyväksi, ei vain itselleni. Kaikki mitä teemme tässä yhteiskunnassa voivat hyödyttää niin uskovia kuin jumalattomia. Tärkeintä on tehdä asiat, niin kuin tekisi ne sydämestään Herralle, ei ihmiselle, kuten Raamattukin opettaa.

On asioita, joista puolueet eivät tee kompromisseja, siksi sixpack hallitus kutistui neljän puolueen hallitukseen, koska ei haluttu tehdä sellaisia kompromisseja, jotka olivat vastoin puolueen linjauksia. Jokainen uskova vastaa omista tekemisistään, mutta uskon, että Jeesukseen uskova ihminen ei halua tehdä kompromisseja sellaisissa asioissa, joissa uskova joutuu asettamaan vastakkain Raamatun arvot ja synnin suosimisen. Jos sellainen tilanne tulee, jossa uskova tai kristillinen puolue tekevät väärän valinnan, niin ei se kuitenkaan peruuta Jumalan kutsua heidän kohdallaan jos Jumala on heitä johdattanut politiikkaan. Poliitikotkin useinkin myöntävät, että virheitä on tehty ja niistä on otettava opiksi. Minäkin olen tehnyt virheitä vaimoani kohtaan (Jumala johdatti meidät yhteen), mutta vaimoni ei ole hylännyt minua, vaan virheistä otetaan opiksi ja mennään eteenpäin. Tämän toin siksi esille, että oppisimme uskovina olemaan toisillemme armollisia, sillä meillä on pyrkimys hyvään, mutta välillä tulee tehtyä vääriä valintoja. Emme puolusta ja tue syntiä, mutta välillä silti lankeamme tekemään syntiä ja vääriä valintoja.

Kukaan kansanedustaja ei pysty muuttamaan jokaista lakipykälää Jumalan tahdon mukaiseksi ja laissakin on tulkintaa. Minäkin olen sitä mieltä ettei Jeesus tullut muuttamaan maallista lainsäädäntöä, vaan uskon kautta Häneen muuttamaan ihmisten sydämet noudattamaan Jumalan lakia. Kuten olen aiemmin tuonut esille, niin minä äänestän vain sellaisia uskovia, jotka kokevat Jumalan johdatuksen olevan heidän kohdallaan olla eduskunnassa Jeesuksen todistajana. Jos he menevät sinne ainoastaan poliitikkona, niin sellaista en äänestä.

Jeesus ei voisi olla kansanedustaja, koska Hänen tehtävänsä oli täyttää Jumalan laki ja sovittaa syntimme verensä ja kuolemansa kautta. Jumala ei halua minua kansanedustajaksi, eikä politiikkaan mukaan, näin olen kokenut erittäin voimakkaasti sydämessäni, että minun tehtäväni on julistaa ja opettaa Jumalan sanaa ja toimia siten Jeesuksen todistajana. Minua on pyydetty paikallisen kristillisen puolueen toimintaan mukaan, mutta kieltäydyin siitä, koska se ei ole minun paikkani palvella Jumalaa.

Kun kerran Jumala sanassaan kehottaa uskovia rukoilemaan esivallan puolesta, että uskovat saisivat viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa., niin tuskinpa Jumala siihen kehottaisi jos ei Jumalan tahdon mukaista olisi, että esivallan kautta voidaan myös toteuttaa Jumalan tahdon mukaista elämää kaikkien ihmisten parhaaksi. En näe siinä mitään väärää, että uskova kansanedustaja on mukana tekemässä päätöksiä yhteiskunnan säädöksistä ja laeista.

Jätämmekö uskovina jumalattomat rauhaan, jos he eivät halua ottaa vastaan pelastusta? Emme, emmekä ehkä enää puhu heille Jeesuksesta, mutta sitä enemmän rukoilemme heille sitä mitä he eivät itse tahdo, eikä siinä ole mitään väärää. Ei siinäkään ole mitään väärää, jos uskova kansanedustaja pyrkii vaikuttamaan Jumalan tahdon mukaisia säädöksiä. Ne joko menevät läpi tai eivät mene läpi ja jos menevät, niin silloin laki astuu voimaan. Jos jumalaton ja syntiä suosiva laki menee läpi eduskunnassa kuten esim. sukupuolineutraaliavioliittolaki, niin minun ei ole sitä pakko hyväksyä, enkä hyväksykään, vaikka laki sen sallii. Jokaisella ihmisellä on oikeus sydämessään hyväksyä tai olla hyväksymättä lainsäädökset. Jokainen myös itse vastaa siitä mitä seurauksia syntyy lain rikkomisesta.

Itse koen henkilökohtaisesti ettei politiikka ole minua varten, eikä kansanedustajan paikan tavoitteleminen. Minun paikkani ei ole puolueessa eikä politiikassa, koska käytän kaiken aikani Jumalan sanan tutkimiseen ja sen esille tuomiseen. Jokainen kauppa, työpaikka, koulu jne. ovat maallisia ja jollakin tapaa lihantekoja, mutta siitä huolimatta uskovankin on käytävä töissä ja kaupassa. Itse olen sitä mieltä, että kristillinen puolue olisi sopivin paikka uskovalle ihmisille, koska sen arvot perustuvat Raamattuun. En kykene mitenkään näkemään tässä nykyisessä tilanteessa, että Jeesuksen todistajana oleminen kristillisessä puolueessa tai kansanedustajana olisi jotenkin väärin.

Minäkin näen niin, että joku uskova voi itse ajautua katolisuuteen kasvamattomuuden tähden, mutta en näe sitä Jumalan johdatuksena. Sen näen taas Jumalan johdatuksena, kun hän ymmärtää asiat ja jättää katolisuuden ja johdatuksessa tulee seurakunnan keskelle kasvamaan, rakentumaan uskovien yhteydestä ja rakentamaan seurakuntaa.

Minä näen Joosefin olleen Egyptin kakkosmiehenä Jumalan tahdosta ja johdatuksessa. Joosef ei yrittänyt muuttaa Egyptin lainsäädäntöä, niin että kaikki egyptiläiset alkaisivat palvomaan Raamatun Jumalaa. Samoin ei uskova kansanedustajakaan ole eduskunnassa sitä varten, että lainsäädännön kautta jumalattomat alkaisivat uskomaan Jeesukseen, koska usko syntyy evankeliumin kautta. Uskova kansanedustaja on eduskunnassa Jeesuksen todistajana ja sitä kautta hän toimii siellä parhaan kykynsä mukaan, toteuttaen Jumalan tahtoa sen mukaan kuin se on mahdollista.

Minä näen, että jos uskova ihminen menee tai pääsee Jumalan johdatuksessa kansanedustajaksi, niin sielläkin ykkösprioriteetti on olla Jeesuksen todistaja ja sen päälle tulevat myös kansanedustajan työhön liittyvät velvollisuudet. Minä näen Joosefin tilanteen aika samanlaisena siinä, että hän oli Egyptin kakkosmiehenäkin ensisijaisesti Jumalan palvelija kuten myös uskovan kansanedustajankin tulee olla.

Voi olla, että hiukan päivitän tuota tekstiä, mutta ei se ole vastoin sitä mitä olen tässä kirjoittanut. Jos uskova menee politiikkaan vain sitä varten, että hän pyrkii politiikan kautta parantamaan maailmaa, niin hänen elämänsä asiat ovat väärässä tärkeysjärjestyksessä. Uskovan ykkösasia on aina usko Jeesukseen ja sen jälkeen tulevat muut asiat.

Minusta ei tule koskaan poliitikkoa, mutta jos olisin vaikka uskova kansanedustaja, niin en minä yrittäisi muuttaa maailmaa (saada heitä uskoon) maailman lakien kautta, vaan evankeliumin kautta, ja maallisten lakien kautta pyrkisin olemaan mukana säätämässä Jumalan tahdon mukaisia ja oikeudenmukaisia lakeja kaikille ihmisille, koska lainsäädännön ja yhteiskunnan asetusten ajaminen oikeudenmukaisesti kaikille olisi maallinen työni kansanedustajana.

Hyvin pian tulee kuitenkin sellainen aika ettei uskova voi enää toimia politiikassa eikä missään muussakaan ammatissa, sillä maailmanlaajuinen uskovien vaino on lähellä. Siksi jokaisen uskovan tulisi kiinnittää sydämensä Jeesukseen, ei politiikkaan, eikä ammattinsa suomaan turvaan, sillä ne tullaan ottamaan meiltä pois. Jeesusta ei kukaan voi ottaa pois meidän sydämestämme, siksi juurtukaamme Häneen. Jeesus pitää hyvää huolta meistä myös vainon aikana, eikä meidän tarvitse pelätä tulevia, vaan iloiten saamme nostaa päämme, sillä meidän vapautuksemme päivä on lähellä, Jeesus tulee pian.

Siunausta Joelille ja erikoiskiitokset hyvästä ja rakentavasta keskustelusta. Uskovien keskuudessa on yhä harvinaisempaa asiallinen ja rakentava keskustelu, silloin kun ollaan jostakin asiasta eri mieltä, siksi olen iloinen Joel veljestä ja siitä, että voimme käydä asiallisen ja toinen toisiaan kunniottavan keskustelun erilaisista uskonnäkemyksistä tai mielipiteistä huolimatta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Huhti 2015 18:49

Minulla ei ole vaalisalaisuuksia. Äänestän Hämeen vaalipiiristä ehdokasta numerolla 119. Hän on tässä tilanteessa minun kohdallani paras vaihtoehto, vaikka en jokaisesta asiasta ole samaa mieltä hänen kanssaan, mutta hän on veli Herrassa, joka on aina kaikkialla ensin Jeesuksen todistaja ja sen jälkeen sitä kaikkea muuta mitä tässä maailmassa on. Parilla puhelinsoitolla ehdokkaalle sekä seuraamalla netistä hänen kommentteja ja kannanottoja tein päätökseni.
PetriFB

ViestiKirjoittaja Joel.A » 09. Huhti 2015 19:45

Kiitos Petrille vastauksista.

Vielä mitä äänestykseen ja ehdokkaisiin tulee niin en pystyisi jo senkään takia äänestämään että kun tiedän, että kellään veljelläni/sisarellani ei ole täysin samanlainen ajattelutapa Jumalan tahdollisissa asioissa niin olisi vaikea kantaa omallatunnolaan sitä asiaa, että se jonka puolella olin, äänestikin tai ajoi sellaista asiaa joka voi ollakin huono juttu (vaikka tiesinkin äänestys hetkellä hänen kantansa kuhunkin asiaan, mutta katsoin vain sormien läpi) ja Raamatun totuuden vastaista. Joten on paljon helpompi olla puolueeton, koska ei tarvitse kantaa kenenkään väärin tekemisiä omalla tunnollaan eikä minua myöskään voida yhdistää kenenkään henkilöön eikä myöskään kukaan voisi ajatella ja päästä sanomaan jotain negatiivista että olin kannattamassa toisen väärin tekemisiä.

Eli olen niin puolueeton hengellisissä kuin maallisissakin piireissä ainut jonka puolella olen tai ainenkin yritän olla on Raamattu ja sen totuus. Se että olen puolueeton ei tarkoita kuitenkaan sitä, että hyväksyisin jonkun synnin tai katsoisin sormien lävitse väärintekemistä Jumalaa tai lähimmäistäni kohtaan.
Joel.A

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Huhti 2015 20:11

Kiitos myös sinulle Joel ja saat vapaasti olla äänestämättä ja ymmärrän perustelusi päätöksellesi. Jos minä en olisi löytänyt sopivaa ehdokasta, niin en minäkään olisi äänestänyt ketään. En ole aina äänestänyt, joka vaaleissa, koska aina ei ole löytynyt sopivaa ehdokasta.

Seurakunnassa voimme joutua myös vastaavaan tilanteeseen kuin vaaleissa. Seurakunnassa jossa olemme, niin vanhimmat tai jotkut muut uskovat voivat tehdä päätöksiä sekä hankkeita, jotka voivat olla jopa syntiä tai erittäin huonoja valintoja, joita emme kannata, mutta siitä huolimatta on pysyttävä seurakunnassa ja työyhteydessä, ellei sitten ole kyse sellaisesta asiasta, että seurakunta on valinnan tähden ajautunut raiteille, jotka johtavat täydellisen tuhon tielle, niin silloin on viisaampaa jättää sellainen yhteys ja rukoilla johdatusta sellaisen seurakunnan yhteyteen, joka pyrkii elämään Jumalan tahdossa. Toki kaikki teemme virheitä, joten olkaamme toisillemme armollisia, vaikka emme syntiä suosikaan. Synnistä on tietenkin aina tehtävä parannus.

Otin tämän näkökulman vielä esille, koska emme koskaan kykene elämään sellaisessa yhteydessä tai löytämään sellaisia uskovia, jotka eivät koskaan erehdy.

Ymmärrän kantasi Joel ja kunnioitan päätöstäsi.
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu