Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2016 17:32

*
Tiedätkö mitä Patricille tapahtui viime yönä? Se oli tosi väärin ja ainakaan Patricia kohtaan koska hän itse joutui pahoinpitelyn kohteeksi. :thumbdown: Toivottavasti hän toipuisi täysin. Hänellä on kuulemma aivotärähdys. Mieli tekisi jututtaa häntä vaikka kahvipöydän äärellä ja valaistaa hänelle ystävällisessä sävyssä Raamatun kohdat oikaistamalla hänet oikeaan suuntaan. En tiedä missä hänet pahoinpideltiin mutta se tapahtui viime yöllä. Evankeliointimatkalla kai varmaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Maalis 2016 19:07

Kauhea juttu :(
Voi aiheuttaa pelkoa vielä pitkään. Toivottavasti kaikki menee hyvin hänellä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja onefortruth » 05. Maalis 2016 20:47

No voi :(. Ikävä juttu. Onneksi ei käynyt pahemmin kuitenkaan.
onefortruth

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 05. Maalis 2016 21:25

onefortruth kirjoitti:Tahdon sanoa sen, että en tarkoita itse lytätä koko nuori mies, vaan tutkia hänen opetustaan.
Joka kerran kun kuuntelen sitä, löydän kyllä sen saman sanoman. Siitä herää epäilykseni. Joka kerran kun satun kuuntelemaan, kiinnitän huomioni tärkeisiin seikkoihin, mitä hän julistaa.
Kummallista, että kaikki eivät sitä huomaa ja tunnista, mikä sieltä ilmenee.
Kannattaa siis kommentoida tänne mielestäni silloin, kun on jotain pohjaa millä sanoo sen arvionsa.
Ei sellainen kannata, että en ole samaa mieltä mutta en kyllä ole kuunnellut hänen opetustaan. Ketä se hyödyttää?
Anteeksi vaan, se kuulostaa samalta että tulinpahan kommentoimaan mutta en tiedä mitään tästä asiasta. :D

Jos tarkoitit edellistä kommenttiani, niin tarkennan sen verran, että en siinä arvioi tätä aiheena olevaa kaveria tai hänen toimintaansa. Arvioin vain tuota yhtä videota, ja siksi juuri mainitsin että en ole enempää aiheeseen perehtynyt, ettei kukaan saa sellaista käsitystä että arvioisin kokonaisuudessaan tätä kaveria.

Minusta on hyvä arvioida ja koetella ilmiöitä ja liikehdintöjä, mutta ihan naurettavaa tehdä niin läpinäkyvän asenteellisia ja tarkoituksenhakuisia videoita kuin tuo oli. Ja sellaisten jakaminen nakertaa myös uskottavuutta koko koettelulta. Sen kun pitäisi tapahtua Raamattuun peilaten, tervehenkisyyden ja kunnioittavan mielenlaadun kautta, ja sitä ei ole virheiden väkinäinen etsiminen pätkimällä sieltä täältä toisten puheita ja tulkitsemalla niitä vikoilevalla mielenlaadulla.
hrmn2

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 05. Maalis 2016 22:32

Haluan vielä sanoa että minusta sellainen koettelu ja arviointi joka tapahtuu oikealla tavalla ja mielenlaadulla, on tosi arvokasta ja tärkeää. Siksi on surullista kun sitä tehdään paljon myös väärällä mielenlaadulla, koska sen kautta voi tulla sellainen kuva että kaikki koetteleminen on väärämielistä touhua. Ja tärkeää on myös ettei eksytyksistä ja harhoista puhumisesta tule pääasia. Joissakin työmuodoissa ja keskustelupalstoilla on painopiste vääristynyt pahasti, niin että uskonelämän positiivista ja rohkaisevaa ja rakentavaa sanomaa on vaikea enää löytää kaiken varoittelun ja kauhistelun ja päivittelyn keskeltä.
hrmn2

ViestiKirjoittaja onefortruth » 05. Maalis 2016 23:41

Tuosta Patrickin haastattelusta näkyy olevan myös "täysversiokin" jota en ole katsonut mutta pitää katsoa sekin vertailunkin vuoksi sekä koettelun vuoksi. Tämän jakoi eräs sisar eräässä fb-ryhmässä eilen. Sinänsä hyvin tehty video, jos se on vilpittömässä merkityksessä tehty.
Itse en todellakaan toivo Patrickille mitään pahaa, vaan toivon hänen tekevän parannuksen vain niistä opeistaan, jotka ei ole Raamatusta. Hän olisi varmasti aivan erinomainen julistaja, jos heräisi itse näkemään eron terveellä opetuksella sekä tällä menestysteologisella jonka mukaan hän on lähtenyt.
En voi sille mitään mutta joka kerta kun kuuntelen hänen puhettaan mistä vain, se tökkää siihen että sana synti on milteipä siivottu julistuksesta pois ja parannuksen teko.
Uskoontuloa hän tuntuu toivovan kansalle ja ihmisiä Jeesukselle, mutta olisi kiva että silloin mentäis perusasioiden äärelle eikä siihen että jee jee elämä uskovaisena on siistiä, iloista ja upeata.
Se nimittäin ei ole vain sitä, vaan se on Via Dolorosa, tuskien tie samalla.
Ei meiltä lakaista koettelemuksia ja vaikeuksia pois kun tulemme uskoon. Ei välttämättä rahaakaan ala tulla kuin roskaa kun me vain uskomme ja sanan voimalla julistamme menestystä, näin kärjistäen.
Sairaudet eivät niin vain väisty eikä kivut, voi olla että usko antaa niiden keskelle paremmin vain merkityksen.
Kyllä niitä myrskyjä ja koettelemuksia vaan tulee.
Mutta lienee parempi että jätän Patrickin arvostelun täten rauhaan, sanon vain sen että en pidä itseäni häntä parempana mitenkään enkä toivo hänelle pahaa tietenkään.

onefortruth

ViestiKirjoittaja tanu » 06. Maalis 2016 13:02

Jos jotakuta kiinnostaa, niin tänään su tulee yle5-kanavalta jokin
ohjelma "uskossa olevat". Siinä on myös juttu tuosta Patrik Tiaisesta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Maalis 2016 11:01

Olen saanut yhteydenottoja koskien Patrick Tiaista, joka on Kokkolan Uskon Sana seurakunnan johtaja. Minulta on kyselty mitä mieltä olen hänen opetuksistaan. En aluksi ollut mitään mieltä, koska en ollut tutustunut häneen, enkä tiennyt mitä hän opettaa ja julistaa. En edes kokenut sydämessäni tutustua häneen ennen kuin eräs sananjulistaja otti minuun yhteyttä ja kyseli Patrickista sekä kertoi siitä mitä hän opettaa ja julistaa. Samana päivänä sain myös toisen yhteydenoton koskien Patrick Tiaista ja silloin koin, että minun tuli ottaa selvää mitä Patrick julistaa ja opettaa.

Olen katsellut netistä hänen saarnojaan sekä opetuksiaan ja kuulemani perusteella sanon hänellä olevan ihan hyviäkin ajatuksia, mutta myös todella pahoja ja vääriä opetuksia vahingoittaen pahasti uskovia, jotka uskovat Patrickin opetuksia. Tarkoitus ei ole negatiivisesti lyödä tai vahingoittaa Patrickia ja kaivella olemattomia asioita tai huhupuheita, vaan Jumalan sanan kautta koetella sen mitä Patrick on itse sanonut ja opettanut. Olen myös soittanut Patrickille ja kysynyt häneltä muutamia kysymyksiä sekä sanonut hänelle kirjoittavani häntä koskevan kirjoituksen.

Patrick on sanonut puheessaan, ettei hän jaksa enää välittää siitä mitä uskonnolliset ihmiset sanovat hänestä. Se on totta, että uskova voi uskonnollisuudesta käsin vääristää pahasti sen mitä Patrick julistaa ja opettaa. Varmasti niinkin on että Patrickia on arvosteltu ja tuomittu väärin perustein ja tällaisesta toiminnasta täytyisi vetäytyä sekä tehdä parannusta. Aiheeton väite on sama kuin valehteleminen, siksi meidän tulee olla tarkkoja ettemme syyllisty panetteluun ja valheen levittämiseen kun pyrimme saamaan selville mitä sananjulistaja julistaa ja opettaa.

Raamatun opetuksen mukaan kaikki tulee koetella Jumalan sanan totuuden kautta. Silloin kun toimitaan Raamatun opetuksen mukaan ja koetellaan Patrick Tiaisen opetuksia rakkauden ja sävyisyyden Hengessä ja jos hänen opetuksestaan löydetään vääriä opetuksia, niin kyse ei ole uskonnollisuudesta tai uskonnollisesta ihmisestä, vaan hengellisestä ja Raamatullisesta toimenpiteestä, jonka hengellinen uskova tekee sen takia koska Raamattu kehottaa koettelemaan kaiken.

Patrick Tiainen vaikuttaa vilpittömältä ja innokkaalta nuorelta mieheltä, joka haluaa voittaa sieluja sekä tehdä täydellä sydämellä Jumalan valtakunnan työtä. Patrick on lahjakas kaveri, jolla olisi potentiaalia paljonkin sekä hänen opetuksessaan on paikoittain ihan hyviä ja Raamatullisia ajatuksia. Se on ikävää, että hän julistaa ja opettaa myös monissa paikoin epätervettä ja epäraamatullista opetusta. Toivon mukaan sinä joka luet kirjoitukseni et ajattele, että minä vain yritän ampua alas kaikkea mikä liikkuu, vaan lukisit sen mitä kirjoitan Patrickin opetuksista ja koettelisit niin minun kuin Patrickin opetuksen Raamatun sanan totuuden kautta. Kyse ei ole pelkän eksytyksen, harhan tai väärän opetuksen esille tuomisesta, vaan siitä mitä Raamattu opettaa ja mikä on Raamatun sanan totuus.

Tarkoitukseni ei ole käydä henkilöön käsiksi, vaan koetella hänen julistuksensa ja opetuksensa. Näen Patrickin uskovana ihmisenä sekä rakkaana lähimmäisenä, joka on jossakin kohden astunut isolle harhapolulle, jonka seurauksena hän opettaa ja julistaa monessa kohden todella haitallisia ja vaarallisia opetuksia. Minäkään en ole täydellinen uskova, vaan erehtyväinen ja siksi kehotan sinua tutkimaan ja koettelemaan kirjoitukseni Jumalan sanalla rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/kokkol ... kunta.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Juha » 25. Maalis 2016 16:04

Ketjusta siirretty pois Heidi Bakeriin liittyvät viestit ja avattu hänelle oma ketju: https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=2421

Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Maalis 2016 17:05

PetriFB kirjoitti:Olen saanut yhteydenottoja koskien Patrick Tiaista, joka on Kokkolan Uskon Sana seurakunnan johtaja. Minulta on kyselty mitä mieltä olen hänen opetuksistaan. En aluksi ollut mitään mieltä, koska en ollut tutustunut häneen, enkä tiennyt mitä hän opettaa ja julistaa. En edes kokenut sydämessäni tutustua häneen ennen kuin eräs sananjulistaja otti minuun yhteyttä ja kyseli Patrickista sekä kertoi siitä mitä hän opettaa ja julistaa. Samana päivänä sain myös toisen yhteydenoton koskien Patrick Tiaista ja silloin koin, että minun tuli ottaa selvää mitä Patrick julistaa ja opettaa.

Olen katsellut netistä hänen saarnojaan sekä opetuksiaan ja kuulemani perusteella sanon hänellä olevan ihan hyviäkin ajatuksia, mutta myös todella pahoja ja vääriä opetuksia vahingoittaen pahasti uskovia, jotka uskovat Patrickin opetuksia. Tarkoitus ei ole negatiivisesti lyödä tai vahingoittaa Patrickia ja kaivella olemattomia asioita tai huhupuheita, vaan Jumalan sanan kautta koetella sen mitä Patrick on itse sanonut ja opettanut. Olen myös soittanut Patrickille ja kysynyt häneltä muutamia kysymyksiä sekä sanonut hänelle kirjoittavani häntä koskevan kirjoituksen.

Patrick on sanonut puheessaan, ettei hän jaksa enää välittää siitä mitä uskonnolliset ihmiset sanovat hänestä. Se on totta, että uskova voi uskonnollisuudesta käsin vääristää pahasti sen mitä Patrick julistaa ja opettaa. Varmasti niinkin on että Patrickia on arvosteltu ja tuomittu väärin perustein ja tällaisesta toiminnasta täytyisi vetäytyä sekä tehdä parannusta. Aiheeton väite on sama kuin valehteleminen, siksi meidän tulee olla tarkkoja ettemme syyllisty panetteluun ja valheen levittämiseen kun pyrimme saamaan selville mitä sananjulistaja julistaa ja opettaa.

Raamatun opetuksen mukaan kaikki tulee koetella Jumalan sanan totuuden kautta. Silloin kun toimitaan Raamatun opetuksen mukaan ja koetellaan Patrick Tiaisen opetuksia rakkauden ja sävyisyyden Hengessä ja jos hänen opetuksestaan löydetään vääriä opetuksia, niin kyse ei ole uskonnollisuudesta tai uskonnollisesta ihmisestä, vaan hengellisestä ja Raamatullisesta toimenpiteestä, jonka hengellinen uskova tekee sen takia koska Raamattu kehottaa koettelemaan kaiken.

Patrick Tiainen vaikuttaa vilpittömältä ja innokkaalta nuorelta mieheltä, joka haluaa voittaa sieluja sekä tehdä täydellä sydämellä Jumalan valtakunnan työtä. Patrick on lahjakas kaveri, jolla olisi potentiaalia paljonkin sekä hänen opetuksessaan on paikoittain ihan hyviä ja Raamatullisia ajatuksia. Se on ikävää, että hän julistaa ja opettaa myös monissa paikoin epätervettä ja epäraamatullista opetusta. Toivon mukaan sinä joka luet kirjoitukseni et ajattele, että minä vain yritän ampua alas kaikkea mikä liikkuu, vaan lukisit sen mitä kirjoitan Patrickin opetuksista ja koettelisit niin minun kuin Patrickin opetuksen Raamatun sanan totuuden kautta. Kyse ei ole pelkän eksytyksen, harhan tai väärän opetuksen esille tuomisesta, vaan siitä mitä Raamattu opettaa ja mikä on Raamatun sanan totuus.

Tarkoitukseni ei ole käydä henkilöön käsiksi, vaan koetella hänen julistuksensa ja opetuksensa. Näen Patrickin uskovana ihmisenä sekä rakkaana lähimmäisenä, joka on jossakin kohden astunut isolle harhapolulle, jonka seurauksena hän opettaa ja julistaa monessa kohden todella haitallisia ja vaarallisia opetuksia. Minäkään en ole täydellinen uskova, vaan erehtyväinen ja siksi kehotan sinua tutkimaan ja koettelemaan kirjoitukseni Jumalan sanalla rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/kokkol ... kunta.html

Kiitos Petri kirjoituksestasi.

Kumpa P. Tiainen taipuisi tekemään parannusta noista pahoista harhaopetuksistaan.

Jumalan siunausta kaikille tähän päivään
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu