Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Tammi 2015 21:04

*
Katsokaa mitä löysin äsken linkin. Minusta se on tosi hyvä idea :thumbup: Ja sain äsken idean katsoessani sitä linkkiä. :idea: Että voisi perustaa Jeesus -caffeen ja samalla muuttopalveluliikkeen kans. Voisi kylvää uskon siemeniä kantaen huonekalusteet toiseen asuntoon ja voisi kylvää uskon siemeniä antamalla kahvia ja kahvipullaa ihmisille... :thumbup: Mutta... olisi rahaa perustaa oman liikkeen....

https://www.jeesuscafe.fi/

https://www.jeesuscafe.fi/index.php/muuttopalvelu/
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Tammi 2015 09:16

Hyvä viikko takanapäin :) odotin puoli vuotta sitä että tuo armas puolisoni lähtis viisi päivää kestävään kuntoutukseen niin, että me saatais tyttöjen kans viettää tuo aika vähän vapaammin kuin mitä yleensä.
Teinityttöseni sai loppiaisena pyytää 4 kaveriaan "käty-yöbileisiin" ;) mikä ei onnistu tietenkään silloin jos kämppä ei oo tyhjänä ja meillä harvoin on.Kokkailivat illalla tortilloja ja kattoivat yöllä nyyhkyleffoja, samalla vähän taisivat pelätä kun pakkanen paukkui nurkis mutta mikäs sen hauskempaa.Nää on kilttejä tyttöjä joihin luotan lähes 100%.
Me oltiin nuorimman kans kivenheiton pääs äitillä kyläs ja vietettiin tosi hauska yökyläreissu äitin jo vähän hömppiä mutta niin ihania juttuja kuunnellen,en muista koska oon ollu viimeksi äitillä yötä?? varmaan joskus 18v... :D
Keskiviikkona sain toteuttaa sen mistä oon kauan haaveillu.Kutsua kylään 4 hyvää naispuolista uskonystävää ja pitää väkevän rukoushetken iltamyöhälle.Oli kyllä niin monenlaista aihetta kannettavaksi Herran eteen ,mutta porukassa on poweria :thumbup: Herra Jeesus oli läsnä ja kyllä odotan sitä seuravaa kuntoutuskertaa että saan taas toteuttaa näitä unelmiani,tosin sovittiin että kokoonnutaan taas ens viikolla kun erään ystävän mies lähtee kans kuntoutukseen :)
Nyt kun puoliso palas eilen kotiin niin oli tosi ihana huomata se että molemmat oli (kuitenkin) ikävöiny toisiaan ja oonkin ehdottomasti sitä mieltä että pieni irtiotto tekee hyvää parisuhteessa ainakin silloin jos lähestulkoon aina ollaan samojen seinien sisällä niinku meillä yleensä ollaan.Joo ja sain kyllä viikonmittaan huomata senkin että tasaarvoisia meistä ei koskaan tuu,kyllä talossa ehdottomasti miestä tarvitaan :) Ei muuten syöty perunoitakaan (miehen vakiosapuskaa) koko aikana.Kaikkea muuta riisi ja spagettipöperöä vaan :hugehug: Siunattua lauantaipäivää itsekullekkin :angel:
systeri

ViestiKirjoittaja paa » 10. Tammi 2015 14:07

Systeri olet kyllä onnekas, kun sinulla on noin läheisiä uskonystäviä. On aina lohdullista kuulla, että jossain on vielä uskovia, jotka rukoilevat ja ylläpitävät totuutta maailman valheita vastaan.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Tammi 2015 22:38

paa kirjoitti:Systeri olet kyllä onnekas, kun sinulla on noin läheisiä uskonystäviä. On aina lohdullista kuulla, että jossain on vielä uskovia, jotka rukoilevat ja ylläpitävät totuutta maailman valheita vastaan.

Tääl olis kyllä paljon uskonsisaria ja veljiä, mutta halusin pyytää semmosen pienen ryhmän jossa on vain naisia ja helppo olla ja avautua jos on tarvetta.Nyt kun töissä on siirrytty vain yhteen vuoroon niin on mahdollisuus osallistua taas tulevalla viikolla ja kiitos Herralle ,vuoroa on myöhennetty tunnilla niin ehkä voi jaksaa iltaisin vähän paremmin :)
systeri

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 16. Tammi 2015 12:56

Oho.. oon ollut kirjautuneena tänne vaikka olin pihatöissä. Mahtava kostea ilma ulkona. Tekee hengitystiehyeille hyvää. :) Hyi mikä sana, 'hengitystiehye'. Aloin tuumata, että onko se edes nuan? :shock: Mutta kumminkin nämä hengitysröörit. :D
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Tammi 2015 13:48

Yleensä puhutaan varmaankin ihan vain hengitysteistä :D
Minäkin rakastan kosteaa ilmaa, mutta ilmankosteus tai ainakaan sataneen lumen kosteus teillä ei ollut kovin mukavaa, kun tuossa olin nuorimmaisen kanssa rattailla liikenteessä. Sai aika lailla työntää, että pääsi loskassa eteenpäin. Mutta nyt taas olen kotona ja tutkimustyöni äärellä, joka vielä vain tuntuu niin hankalalta ja nihkeältä eikä etene kyllä mihinkään. Pyörittelen vain käsitteitä, mutta en saa mitään loogista kokonaisuutta aikaiseksi :(
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 16. Tammi 2015 16:02

No niinhän se onkin. Hengitystiet. Mitenkä mä olin niin monimutkainen tuon asian kanssa. :D Kävin potkuriajelulla äsken. Oli raskaampaa potkutella sellaisella tiellä, jota ei ollut vielä aurattu, mutta ei sekään toivotonta ollut. Auratuilla meni sukkelasti. :) Mä niin tykkään.

Rattaita onkin sohjossa raskasta lykätä. Pitäis saada rattaitten allekkin anturat. :)
Isoäiti

ViestiKirjoittaja paa » 18. Tammi 2015 14:36

Kostealla ilmalla menee tukka ihan julmetun kiharalle :D Eikä ees mitenkään siisteille kiharoille, vaan enemmänkin sellaiselle puudelinkarvalle :!:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Tammi 2015 21:32

*
Oli masentava nähdä miten jokapäivä ruoka menee roskiin. Sillä on erikseen oma ämpäri jonka jouduin kantamaan ulos, oli kyllä painava kannettavaksi ja minä kaadoin pois siellä töissä. Mietin pää puhki ja rukoilin miten ratkaistaan ongelman. Ajattelin jos Jumala järjestää asian, että annetaan ylimääräistä ruokaa köyhille mutta asukkaiden lähiomaiset eivät maksa siitä, että köyhille annetaan ilmaiseksi ruokaa. :( Eläinpoloiset tapetaan lihan takia, mutta samalla matkalla roskiin. Se oli masentava katsoa. Systeemi mättää. :(
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Tammi 2015 12:13

vaisuliini kirjoitti:*
Oli masentava nähdä miten jokapäivä ruoka menee roskiin. Sillä on erikseen oma ämpäri jonka jouduin kantamaan ulos, oli kyllä painava kannettavaksi ja minä kaadoin pois siellä töissä. Mietin pää puhki ja rukoilin miten ratkaistaan ongelman. Ajattelin jos Jumala järjestää asian, että annetaan ylimääräistä ruokaa köyhille mutta asukkaiden lähiomaiset eivät maksa siitä, että köyhille annetaan ilmaiseksi ruokaa. :( Eläinpoloiset tapetaan lihan takia, mutta samalla matkalla roskiin. Se oli masentava katsoa. Systeemi mättää. :(

Tähteitä ei saa heittää pois, kaikki mitä jää yli on kerättävä talteen ja jaettava köyhäin ravinnoksi, ihmisille ja myös eläimille:

Matt. 14:20 
Ja kaikki söivät ja tulivat ravituiksi. Sitten he keräsivät jääneet palaset, kaksitoista täyttä vakallista.

Mark. 6:43 
Sitten he keräsivät palaset, kaksitoista täyttä vakallista, ja tähteet kaloista.

Ap. t. 20:35

Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa'."

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa kaikille teille rakkaat uskonystävät tähän kauniiseen päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu