Kristinusko ja merkitty iho

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 29. Syys 2014 10:25

Siivetön kirjoitti:
pekka kirjoitti:Mutta minusta itsestäni voin kertoa semmoisen tositarinan, että jos alan himoitsemaan kauniita ja hienoja esineitä (joskus kalliitakin) ja tavaroita sun muuta (vaikka hienoja vaatteitakin) niin sydämeni alkaa samaan aikaan myös hyvinkin helposti kiintymään noihin maallisiin hankintoihini. Sen takia yritän välttää satsaamasta maallisiin kohteisiin että sydämeni pysyisi kiinnitettynä Kristukseen.

Tavarahimosta eroon pääseminen on ollut minullekin vaikea asia elämässäni mutta kiitos Herralle että Hän on jaksanut minuakin kouluttaa tässäkin asiassa kärsivällisesti ja olen saanut tehdä parannusta monet kerrat tässä(kin) asiassa ja oppia, että katse tulee olla suunnattuna joka hetki Häneen/Kristukseen ettei synti pääse minusta voitolle.

Voi täydellisesti yhtyä tähän Pekan näkemykseen, sillä olen itsekin sellainen kauneutta rakastava henkilö, kuten jo mainitsinkin tuolla, kun kerroin taistelustani tatuoinnin kohdalla.

Oma tavaranhimoni kohdistui kodin sisustamiseen.
Rakastan kauniita esineitä ja jossain vaiheessa huomasin, että se oli kasvanut jopa himoksi tai ainakin tuon ylitse ja ohitse, mitä Raamattu opettaa: "Kun teillä on elatus ja vaatteet, tyytykää siihen" ja niinpä aloinkin laittamaan lihaani kuriin tässä kohden ja olen saanut huomata, miten sydämessäni on kasvanut kiitollisuutta Jumalalle kaikkea sitä kohtaan, mistä en ennen osannut edes olla kiitollinen, esim. siitä, että on koti, katto pään päällä, lämpöä ja ruokaa ja vaatteita jopa siinä määrin, ettei tarvitse talvellakaan palella ulos mennessään.

Eli mistään olennaisesta ei ole tarvinnut luopua ja mistä onkin luopunut, se kaikki on loppujen lopuksi saanut aikaan sen, että se on muodostunut suureksi voitoksi yhdessä tyytyväisyyden kanssa.

1 Tim. 6
6. Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
7. Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
8. mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.

Tulipas tämä sopivaan aikaan kun itsekin mietin näitä. Olen myös aikana kuluksi miettinyt kaikkea sisustamista työttömänä. Haaveilin vaatekaapista eteiseen johon olisi saanut laitettua kengät
siistimmin. Meillä on tosin tuolla ulkorakennuksessa entisiltä asukkailta jäänyt vanha kostunut kaappi ilman ovia..täytyy varmaan se puhdistaa ja keksiä siihen joku oventapainen.
Eli asenne kai on se ratkaiseva? ettei hommaa mitään tarpeetonta?
iinuliinu

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Syys 2014 09:33

iinuliinu kirjoitti:Tulipas tämä sopivaan aikaan kun itsekin mietin näitä. Olen myös aikana kuluksi miettinyt kaikkea sisustamista työttömänä. Haaveilin vaatekaapista eteiseen johon olisi saanut laitettua kengät
siistimmin. Meillä on tosin tuolla ulkorakennuksessa entisiltä asukkailta jäänyt vanha kostunut kaappi ilman ovia..täytyy varmaan se puhdistaa ja keksiä siihen joku oventapainen.täys

Nimeomaan asenteella, eli sydämen tilalla on merkitystä Jumalan maailmoissa!

Jumala on antanut meille myöskin kauneudentajun, eikä ole kieltänyt sitä käyttämästä.

Mutta tämä aika ajaa meitä siihen, että kuvittelemme materialistista tuhlaamista kaunedentajuksi
ja kuten huomasin omalla kohdallani, kun muka täytin tuon kauneudentajuni vaatimuksia, se olikin
kaikkea muuta, eli en osannutkaan enää nauttia mistään kaunistaa, vaan halusin koko ajan vain lisää
ja lisää, laadukkaampaa ja parempaa ja hetken kuluttua mikään ei enää tuntunut miltään.

Mikään ei siis enää riittänyt ja ajatukseni vain askartelivat koko ajan uusissa verhoissa, sängynpeitteissä, sisustustyynyissä, matoissa, koriste-esineissä, kauniissa kattauksissa ja seuraavaksi kaiken olisi pitänyt olla Riviera Maisonia ja aaaahhhhh mikä tavarapaljous sieltä olisikaan löytynyt ja kaikissa roikkunut pieni metalliplakaatti, jossa lukee -Riviera Mason- ja jossa esimerkiksi rottinkinen vc-paperiteline maksaa 85,- € :D kun saman asian ajavan tuoteen saa tavallisesta kaupasta muutamalla eurolla, "...mutta kun Jumalahan on antanut ihmiselle kauneudentajun, eikä ole missään kohtaa Raamatussa kieltänyt, etteikö sitä saisi käytää." :D

https://www.google.fi/search?q=Riviera+ ... 38&bih=505

Näin typeräksi voi aikuinen ihminen mennä, jos päästää lihalliset halunsa ja tarpeensa irti.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 30. Syys 2014 09:41

Siivetön kirjoitti:

Aamen tähän, tämä on ollut yksi pääargumenttini tässä tatuointi keskustelussakin, ja toki tämä pätee kaikkeen.

Esim:

Voin antaa henkilölle lahjaksi pelastusliivit.

Tämä on syntiä jos toivon hänen ottavan niiden kanssa enemmän riskejä vesillä ja kuolevan ja lähtevän useammin merelle, jotta tulisi useammin mahdollisuuksia hänen kuolla sinne.

Tämä ei ole syntiä jos toivon hänen pelastuvan hädästä pelastusliivien avulla.

Sydämenasenne ja tarkoitus millä sydämenasenteella mitäkin tekee on ratkaiseva mielestäni monessa asiassa , että onko jokin asia syntiä vaiko eikö.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 30. Syys 2014 09:57

Siivetön kirjoitti:
iinuliinu kirjoitti:Tulipas tämä sopivaan aikaan kun itsekin mietin näitä. Olen myös aikana kuluksi miettinyt kaikkea sisustamista työttömänä. Haaveilin vaatekaapista eteiseen johon olisi saanut laitettua kengät
siistimmin. Meillä on tosin tuolla ulkorakennuksessa entisiltä asukkailta jäänyt vanha kostunut kaappi ilman ovia..täytyy varmaan se puhdistaa ja keksiä siihen joku oventapainen.täys

Jumala on antanut meille myöskin kauneudentajun, eikä ole kieltänyt sitä käyttämästä.

Mutta tämä aika ajaa meitä siihen, että kuvittelemme materialistista tuhlaamista kaunedentajuksi
ja kuten huomasin omalla kohdallani, kun muka täytin tuon kauneudentajuni vaatimuksia, se olikin
kaikkea muuta, eli en osannutkaan enää nauttia mistään kaunistaa, vaan halusin koko ajan vain lisää
ja lisää, laadukkaampaa ja parempaa ja hetken kuluttua mikään ei enää tuntunut miltään.

Mikään ei siis enää riittänyt ja ajatukseni vain askartelivat koko ajan uusissa verhoissa, sängynpeitteissä, sisustustyynyissä, matoissa, koriste-esineissä, kauniissa kattauksissa ja seuraavaksi kaiken olisi pitänyt olla Riviera Maisonia ja aaaahhhhh mikä tavarapaljous sieltä olisikaan löytynyt ja kaikissa roikkunut pieni metalliplakaatti, jossa lukee -Riviera Mason- ja jossa esimerkiksi rottinkinen vc-paperiteline maksaa 85,- € :D kun saman asian ajavan tuoteen saa tavallisesta kaupasta muutamalla eurolla, "...mutta kun Jumalahan on antanut ihmiselle kauneudentajun, eikä ole missään kohtaa Raamatussa kieltänyt, etteikö sitä saisi käytää." :D

https://www.google.fi/search?q=Riviera+ ... 38&bih=505

Näin typeräksi voi aikuinen ihminen mennä, jos päästää lihalliset halunsa ja tarpeensa irti.

Ai just joo :D Sama maku mutta en ole päässyt toteuttamaan juurikaan, kun rahaa ei ole ollut koskaan liikaa. Niin se on jarrut päällä saa kulkea näissä asioissa
ettei ne pääse hallitsemaan itseään, niin helposti jää askartelemaan kauniiden asioiden pariin.

Voisiko tämänkin asian kuitata tällä Raamatun paikalla; 1. Kor. 6:12

Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
iinuliinu

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Syys 2014 12:22

iinuliinu kirjoitti:Ai just joo :D Sama maku mutta en ole päässyt toteuttamaan juurikaan, kun rahaa ei ole ollut koskaan liikaa. Niin se on jarrut päällä saa kulkea näissä asioissa
ettei ne pääse hallitsemaan itseään, niin helposti jää askartelemaan kauniiden asioiden pariin.

Voisiko tämänkin asian kuitata tällä Raamatun paikalla; 1. Kor. 6:12

Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.

AAMEN!

Nimeomaan näin.

Ja jälleen kerran palaan siihe, mitä yritin tuoda esille aloittamassani "epäjumalat" ketjussa ja myöskin tuolla aiemmin tässä tatuointiketjussa, että monesta itsessään hyvästäkin asiasta (esim. kodin siisteydestä ja kauniina pitämisestä) voi tulla meille epäjumala.

Eli ei epäjumalanpalvelus ole vain jonkin itsessään syntisen asian palvelemista, vaan kun me uskovina olemme jo harjaannuttaneet aistimme erottamaan suoranaisen synnin ja pahan hyvästä, vihollinen alkaakin sitomaan meitä jonkun ns. luvallisen ja itsesään hyvän asian kautta.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Lily » 01. Loka 2014 15:39

Mulla meni läppäri rikki, niin en ole päässyt kirjoittamaan.

Paa, se millä tavalla itse hyväksyn meikkauksen on näin:

Uskon että uskovainen nainen saa näyttää siisteiltä ja puhtaalta. Eli uskon, että ei ole väärin että iho näyttää siisteiltä ja puhtaalta. Esim. Jos on aknea niin uskon, että pahimmat finnit saa peittää tai käyttää puuteria jos iho pahasti kiiltää ihon omia öljyjä. Luulen myös, että kulmakarvat saa nyppiä jos ne pahasti harottavat. Tai mustat silmän aluset peittää. Uskon että kun nainen fiksusti meikkaa, niin sitä ei edes huomaa vaan yleisilme on siistin ja puhtaan oloinen.

Tukan värjääminen erilaiseksi mitä oma väri on, saattaa olla ihan turhamisuutta johon itse myönnän syyllistyväni, tosin aikeissa on kasvattaa oma väri ja hoitaa tukkaa hennalla. Mikä saa aikaan sen, että hiukseni rasvoittuvan vähemmän ja niitä tarvitsee pestä harvemmin, eli haluan siis helppohoitoisemman tukan, helpompi arjessa lasten kanssa.

Itse en koe turhamaisuutena tai ulkoisena kaunistuksena sitä, että leikkaan otsatukan ja tukan johonkin malliin, tai että hoidan ihoa sille sopivilla pesuaineilla ja rasvoilla. Jos käytän dödöä, niin sen uskon olevan kohteliasta kanssa ihmisiä kohtaan.

Missä menee turhamaisuuden ja hygieniisyyden raja? Minusta raamatussa vanhassa testamentissa Jumala antoi Moosekselle tarkat ohjeet puhtaudesta.

Itse uskon, että on hyvä huolehtia puhtaudesta ja hygieeniasta. Ja ehkä olen vaan turhamainen, koska jos kerta ihminen ei saa huolehtia siitä, että näyttää siistiltä, niin silloin tarvitsee lopettaa kokonaan kaikki hajusteelliset pesuaineet, dödöt, sekä ei saa hoitaa ihoa rasvoilla. Vaan siinä tapauksessa, että siitä tulee jonkin sortin vaivaa ihoon, voi ihon hoitaa kuntoon. Eli ihonkin tulee olla vaikka kuiva ja hilseilevä, koska sen pehmeänä pitäminen olisi turhamaista. Ainoastaan lääketieteellisistä syistä saa hoitaa ihoa.

Tukkaa ei saa leikata ollenkaan naiset ja jos leikkaa, voi antaa vaikka lastensa saksia sen, ettei siihen tule mitään "turhamaisen kaunista muotoa". Samoin miehet eivät saa leikata mitään muotoa hiuksiin, koska sehän olisi miehiltä turhamaisuutta. Miehetkään eivät saa käyttää dödöä jos siinä on hajusteita mukana.

Meikit täysin kielletty, samoin kuin hiusvärit.

Entäs hiusten harjaus, sen saisi tehdä vaan siinä tapauksessa, että olisi se helpompi pestä tai loisten ennalta ehkäisykeino. Eli esim. Kauppaan lähtiessä ei saisi harjata tukkaa koska se olisi turhamisuutta. Eikä ponihännälle edes saisi laittaa tukkaa.

Vaatteilla ei mitään väliä mitä päällä olisi, vaikka olisivat rikki. Kunhan jotku vaatteet ovat päällä ja siveät.

Eli siis missä menee raja turhamaisuudelle?

Itse olen kokenut, että korinttolaiskirjeen kohta tulisi täytettyä, mutta saisi silti pitää itsestään huolta ja olla naisten vaatteissa ja siisti ja puhdas.
Sydän ei saisi olla kiinni maallisessa kaunistamisesessa, vaan pääasia pitäisi olla kaunis sydän.
Jesaja 3 on mielestäni hyvin ilmaistu Jumalan taholta mitä mieltä hän on turhamaisuudesta jolla naiset ovat itseään kaunistaneet ja johon ovat sydämmmensä kiinnittäneet.
Eli meidän kaunistautumisemme ei saisi olla ulkoista vaan sisäistä, mutta uskon että ihminen saa tuoksua puhtaalta (en tarkoita hajuisteilta, vaan puhtaalta) ja näyttää siistiltä ja omaa sukupuoltaan olevalta, eli en usko että miehen on hyvä pukeutua naisen tamineisiin tai toisin päin.

Uskon, että raamatussa esim. Esterille Jumala salli tehtävän vuoden kestävän kauneudenhoitonsa Persian kuningasta varten, koska Esterillä tuli olemaan tärkeä osa juutalaisten pelastamisessa. Itse olen ymmärtänyt sen niin, että Herra ei katso pahalla sitä että pidämme itsestämme huolta.

Itse koen, että naiset saavat olla myös ulkoisesti naisia ja siistejä ja miehet voivat olla niitä vähemmän siistejä jos haluavat. Ulkonäkömme ei saisi olla kenellekään lankeemuksesksi, eli sekin pitää pitää mielessä.
Itse ainakin tykkään näyttää siistiltä ja pitää mielellään naisellisia vaatteita ja siveitä, eli siis pylly ja rintavako piilossa. Ostan suurimman osani vaateista kirpparilta ja yleensä vaan sen mitä tarvitsen.

Se miksi olen ymmärtänyt, että tatuointeja ei olisi hyvä ottaa koska ne tulevat suoraan pakanallista tavoista ja olen itse ymmärtänyt, että Herra ei halua että tekisimme itseemme tatuointeja koska niiden synty on pakanallinen ja hengellinen, vaikka emme epäjumalan palvontaan siinä tekisi, mutta näkeehän Herra että haluamme jotain tehdä samalla tavalla kuin epäjumalan palvonta menoissa on aikanaan tehty ja vieläkin monessa maassa tehdään.

Eli siinäkin sydämmen asenne, niin kuin tukan leikkaamisesta, naisellisessa vaatteissa ja ulkonäössä.

Tai sitten minun pitää hengellisesti kasvaa ja lopettaa kaikkinainen itsestä huolehtiminen naisena ?

:hugehug: :toghether:
Lily

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Loka 2014 16:30

*
Mitä tukan värjäämiseen tulee. Pyysin kampaajaa värjäyttämään tukkani. Voimakas allergiareaktio pään nahassa ja se meni rikki niin alkoi kirvellä niin ärsyttävästi ja kesti puolen vuoden kunnes väri lähti kokonaan tukastani. Oli tuskaa. Nyt tiedän että olen allerginen sille. Oma tukan väri auringonpaisteessa näyttää kullanväriltä mutta illan pimeydessä näyttää tummanruskealta kuin suklaa. Kesäpäivinä näyttää vaalealta kuin mikään blondi vaikka en ole kyllä värjäyttänyt mitään. Muina päivinä näyttää keskiruskealta kuin likainen joki. Moni on luullut ja kysynyt olenko värjäyttänyt... Se osaa olla monivärinen joka eri vuoden kautena :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 01. Loka 2014 17:02

vaisuliini kirjoitti:*
Mitä tukan värjäämiseen tulee. Pyysin kampaajaa värjäyttämään tukkani. Voimakas allergiareaktio pään nahassa ja se meni rikki niin alkoi kirvellä niin ärsyttävästi ja kesti puolen vuoden kunnes väri lähti kokonaan tukastani. Oli tuskaa. Nyt tiedän että olen allerginen sille. Oma tukan väri auringonpaisteessa näyttää kullanväriltä mutta illan pimeydessä näyttää tummanruskealta kuin suklaa. Kesäpäivinä näyttää vaalealta kuin mikään blondi vaikka en ole kyllä värjäyttänyt mitään. Muina päivinä näyttää keskiruskealta kuin likainen joki. Moni on luullut ja kysynyt olenko värjäyttänyt... Se osaa olla monivärinen joka eri vuoden kautena :D

En kovin paljoa tiedä hiustenvärjäyksestä kun en ole koskaan värjäyttänyt, mutta sen olen kuullut että hiustenvärjäämisaineissa on kovat kemikaalit ja myrkyt... Luulen että ei ole kovin terveellistä etenkään päähän niitä pistää. Ja allergiset reaktiot joillakin, kuten sinullakin kävi esimerkiksi.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 01. Loka 2014 17:32

:sick: :think: :wtf: :silent:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 02:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Lily » 01. Loka 2014 18:11

En minäkään Jasmiini ajattele, että kaikkien naisten tulisi olla samanlaisia, vaan jokainen olkoon naisena sellainen miksi kokee Jumalan hänet luoneen ja miehet myös :)
Lily

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu