Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 28. Helmi 2016 12:12

Mä katsoin ekaa kertaa videona tuota tiaista ja liian usein näen uskovissa julistajissa jotain "neitimäisyyttä" Markku Koivistossa mua häiritsi myös "neitimäisyys" olemuksessa. . Heheeeee =) se oli musta hauskaa kun Jukka sä luulit mua naiseksi :D :D :D mun pitäis näyttäytyä livenä. . Mä olen itseasiassa kuulemma ihan 100 %ÄIJÄ. .
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja onefortruth » 28. Helmi 2016 14:16

Kieltämättä on vähän neitimäinen olemus. :? Naismainen. Ja joo, mäkin oletin et Pehmytpusu777 olisi nainen. :)
Joo tuossa eilen kuuntelin Pasi Turusen analyysin David Herzogista ja ilmeni että ne opetukset ovat täysin New Agea, mm. kirkkauden invaasio.
Kun tietää mitä David Herzog opettaa, avaa se myös ymmärrystä uusapostoliselle opetukselle jota Tiaisen opetus myös näkyy myötäilevän.
Koska tää kaikki on samasta lähteestä.
Kuuntelin vielä ajatuksella mitä tuossa videossa oikein sanotaan, niin aivan merkillisellä tavalla käy ilmi, että kun kirkkaus on jo meissä, Jumala on läsnä siinä, tulee mieleen tämä esoteerinen ajattelutapa värähtelystä jossa aistimme ympärillämme Jumalan. Joo, en minäkään sitä ihan tajua tuota värähtelyä, mutta Herzogin opetus siitä että Jumala on materiaalista luonut kaiken osuu hyvin siihen ajatustapaan että Jumala on kaikkialla ja kaikessa.
Ikävä kyllä, kun tätä New Age -ajatusta tungetaan Raamatun opetuksen viereen, syntyy tämä ajattelu että Jumala on jo meissä ja taivas on tyyliin maan päällä.
Kuten Herzogikin opettaa, opettaa Tiainen että me olemme kaikkivoipia siinä Pyhän Hengen voimassa. Tästä siinä on kyse. Hän saa kuulostamaan tämän lähes raamatulliselta, kun puhuu Pyhästä Hengestä jne. asioita. Se että kuuntelin tuon Hergozin ideologian avasi paremmin ymmärtämään että Tiaisen sanoma ei paljon poikkea siitä. :?
onefortruth

ViestiKirjoittaja Jukka » 01. Maalis 2016 22:39

onefortruth kirjoitti:Kieltämättä on vähän neitimäinen olemus. :? Naismainen. Ja joo, mäkin oletin et Pehmytpusu777 olisi nainen. :)
Joo tuossa eilen kuuntelin Pasi Turusen analyysin David Herzogista ja ilmeni että ne opetukset ovat täysin New Agea, mm. kirkkauden invaasio.
Kun tietää mitä David Herzog opettaa, avaa se myös ymmärrystä uusapostoliselle opetukselle jota Tiaisen opetus myös näkyy myötäilevän.
Kuuntelin vielä ajatuksella mitä tuossa videossa oikein sanotaan, niin aivan merkillisellä tavalla käy ilmi, että kun kirkkaus on jo meissä, Jumala on läsnä siinä, tulee mieleen tämä esoteerinen ajattelutapa värähtelystä jossa aistimme ympärillämme Jumalan. Joo, en minäkään sitä ihan tajua tuota värähtelyä, mutta Herzogin opetus siitä että Jumala on materiaalista luonut kaiken osuu hyvin siihen ajatustapaan että Jumala on kaikkialla ja kaikessa.
Ikävä kyllä, kun tätä New Age -ajatusta tungetaan Raamatun opetuksen viereen, syntyy tämä ajattelu että Jumala on jo meissä ja taivas on tyyliin maan päällä.
Kuten Herzogikin opettaa, opettaa Tiainen että me olemme kaikkivoipia siinä Pyhän Hengen voimassa. Tästä siinä on kyse. Hän saa kuulostamaan tämän lähes raamatulliselta, kun puhuu Pyhästä Hengestä jne. asioita. Se että kuuntelin tuon Hergozin ideologian avasi paremmin ymmärtämään että Tiaisen sanoma ei paljon poikkea siitä. :?

Huomaan, että Sinulla on ymmärrystä näissä asioissa. Seurakunnassa sitä tarvitaan kipeästi tässä ajassa. Tilanne maassamme on sellainen, että on uskovaisia, jotka kyllä huomaavat väärän opetuksen ja hengen vaikutuksen seurakunnassa, mutta heillä ei ole uskallusta ja rohkeutta sanoa sitä ääneen. Muistaakseni Sinä oletkin saanut tästä puolesta kokemusta (tai sitten se oli joku muu, joka koettiin 'hengen sammuttajaksi').
Jukka

ViestiKirjoittaja onefortruth » 03. Maalis 2016 17:51

jukka1954 kirjoitti:
onefortruth kirjoitti:Kieltämättä on vähän neitimäinen olemus. :? Naismainen. Ja joo, mäkin oletin et Pehmytpusu777 olisi nainen. :)

Huomaan, että Sinulla on ymmärrystä näissä asioissa. Seurakunnassa sitä tarvitaan kipeästi tässä ajassa. Tilanne maassamme on sellainen, että on uskovaisia, jotka kyllä huomaavat väärän opetuksen ja hengen vaikutuksen seurakunnassa, mutta heillä ei ole uskallusta ja rohkeutta sanoa sitä ääneen. Muistaakseni Sinä oletkin saanut tästä puolesta kokemusta (tai sitten se oli joku muu, joka koettiin 'hengen sammuttajaksi').

Pikkuhiljaa nämä asiat ovat auenneet, herääminen tähän lähti 6-7 vuotta sitten, mutta viimevuosina se on ruvennut aukeamaan paremmin kun olen lukenut noista jutuista. Itse olen v. 97 joutunut vastaavien sielun voimien herätyksen keskelle ja kokenut oman osani kun niin kovasti hain kokemuksia. Vaikutus oli kuitenkin se että jouduin eksyksiin kun uskoin noita henkiä.
Melkein täytyy lukea noista asioista että ymmärtää mistä opit ovat lähtöisin.
Olen yhdistellyt vaan asioita ja lisää on valaistunut mitä useammasta paikasta olen tutkinut ja lukenut.
Ymmärrys kasvaa samalla varmaan. :)
Alan jo erottamaan selvästi missä tätä opetuksen vinoutumaa esiintyy. Ei pelkkä henkien koettelu auta et tuntuuko hyvältä, vaan onko opit New agea vai Raamatusta. Jos ei sanaa tunne, menee vaikka kameli läpi seulasta kun mennään fiiliksellä. :D
Sehän tässä pahinta onkin, että monikaan ei enää koettele sanomaa. Ja jos on hyväksynyt uuskarismaattisen opetuksen jo, niin sitten ei erota enää totuutta ja valhetta. Näin näkyy menevän kaiken aikaa. :think2: Eli kun väärän opin nielaisee, eksyminen on helppo juttu viholliselle.
Ja meikäläinen saa mitä naurettavampia syytöksiä kuten lakihenkisyys jne. arvostelu on kielletty, tulen sammuttaja...nämä uuskarismaatikot ovat tässä syyttelyssä varsin hanakoita.
onefortruth

ViestiKirjoittaja onefortruth » 03. Maalis 2016 21:39

https://www.youtube.com/watch?v=6PPjlPwT2hU tässä mielestäni hyvä puhe, valaisee erittäin hyvin mitä on meneillään maassaamme nyt. Ei ole kovin vanha puhe.
onefortruth

ViestiKirjoittaja onefortruth » 04. Maalis 2016 20:10

Tämäkin meni läpi kirkkokansasta...
onefortruth

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 05. Maalis 2016 01:28

Katsoin tuon muutaman minuutin pätkän todistuspuheesta. Päällimmäisenä tuli tunne, että on aika tarkoituksenhakuisesti ja vääristellysti tehty video. Toki kaverin puhe on kevyehköä small talk tyylistä jutustelua, ja on toki totta ettei siinä mainita synnistä ja parannuksesta ja rististä, mutta jos tältä kaverilta pyydettäis pitkä ja raskas versio uskoontulosta, niin eiköhän siinä puhuttaisi niistäkin. Eli ei tuon youtube-videon tekijän valitseman pienen pätkän ole varmaan tarkoitus olla tän kaverin täydellinen todistus. Horuksen mukaan vetämisestä en viitsi edes sanoa mitään. Jotain rajaa pitäisi kritisoimisessa ja koettelussakin olla. Näin selkeä tarkoituksenhakuisuus vie vaan uskottavuuden koko hommalta - paitsi niiltä, jotka jo ennestään ovat samaa mieltä ja arvioivat toisia samaan tyyliin.

Edelleenkään en ota kantaa tän Tiaisen toiminnasta sen kummemmin, kun en ole siihen kovin paljoa tätä videota enempää perehtynyt.
hrmn2

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 05. Maalis 2016 09:42

Mä luulen tuon videon perusteella, että kuvatut tapahtumat ovat pätkä suurempaa kokonaisuutta. . Jos itseänikin ajattelen, mulla ei ole mitään varsinaista yksittäistä hetkeä jossa olisi joku äkkinäinen käännös ateistista Herran omaksi. Mulla tapahtui noin muutaman viikon aikana siirtyminen pub ja juoppo elämästä seurakuntaan ja usonyhteyteen. . Puhutaan raamatussa, että Jumala vetää. . Tämä "vetäminen "saattaa olla pitkä tai lyhyt aikajakso.
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2016 09:52

*
Kai huomasit Patricin kommentin tuossa fb:ssa? Hän kirjoitti näin:

Korjaus muuten ihan asialliseen tekstiin Ristin Voitossa: tekstin mukaan perustamani kirkkokunnan tavoite olisi perustaa seurakuntia ympäri maata. Tämä on kuitenkin väärin, ja minusta on todella ikävää että minua siteerataan tässä asiayhteydessä varmistamatta asian todenperäisyyttä. Visiomme on Suomi Jeesukselle, ja AINA KUN SE ON MAHDOLLISTA tahdomme toimia jo olemassa olevien seurakuntien kautta ja kanssa eri paikkakunnilla. Uusia soluryhmiä olemme perustaneet vuoden aikana monelle eri paikkakunnalle siitä syystä, että seurakunnilla ei aina ole ollut valmiutta tai tahtotilaa ottaa vastuuta uskoontulleista. Koen vastuuta sellaisista ihmisistä jotka toimintamme seurauksena tulee uskoon, eikä heitä vain voi jättää, siksi soluryhmien perustaminen on ollut välttämätöntä. Se, että uusien paikallisseurakuntien perustaminen olisi itsetarkoitus, on kuitenkin väärinkäsitys.

Ja hän laittoi tämän lehden palstan kans.
Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja onefortruth » 05. Maalis 2016 13:48

Tahdon sanoa sen, että en tarkoita itse lytätä koko nuori mies, vaan tutkia hänen opetustaan.
Joka kerran kun kuuntelen sitä, löydän kyllä sen saman sanoman. Siitä herää epäilykseni. Joka kerran kun satun kuuntelemaan, kiinnitän huomioni tärkeisiin seikkoihin, mitä hän julistaa.
Kummallista, että kaikki eivät sitä huomaa ja tunnista, mikä sieltä ilmenee.
Kannattaa siis kommentoida tänne mielestäni silloin, kun on jotain pohjaa millä sanoo sen arvionsa.
Ei sellainen kannata, että en ole samaa mieltä mutta en kyllä ole kuunnellut hänen opetustaan. Ketä se hyödyttää?
Anteeksi vaan, se kuulostaa samalta että tulinpahan kommentoimaan mutta en tiedä mitään tästä asiasta. :D
onefortruth

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu