Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 12. Heinä 2014 08:50

Kyllä ...se Ikuinen liitto on ikuinen eikä väliaikainen.Kestää loppuun saakka ja sitte sinne Herran tulon päiviin on ladattu paljon....israelin osan silmät avautuu näkemään Herran Hänen oikeassa ominaisuudessaan eli Jumalan poikana,jota hekin olivat odottaneet ,mutteivät ymmärtäneet ja sitä herätystä voi niinä päivinä laajemminkin odottaa ja sitten kun entiset pakanat ja Israel ovat yhdessä Hengessä niin .........mielenkiintoista ...
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja paa » 12. Heinä 2014 10:09

Aamu-Usva kirjoitti:Luonnollinen Israel elää luopumuksessa, mutta on silti Jumalan valitsema kansa. Jumala ei kutsumistaan kadu.
Mutta oliohan se paa, joka mietti, että onko Jumalan tahto, että Israel puolustaa itseään aseellisesti. Uskon, että Jumalan tahto ei uudessa liitossa koskaan ole tappaminen. Siinä hetkessä, kun Israel luopuu aseistaan ja astuu Jumalan huolenpitoon, niin mitään vaaraa ei enää ole. Jeesukseen uskovat eivät myöskään voi osallistua aseellisen toiminnan tukemiseen Israelin puolesta sen enempää kuin muslimienkaan puolesta. Näin minä ajattelen.

Joo totta, näin se varmastikin on.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Heinä 2014 10:21

*
Kyllä aikoinaan Jumalan valittu kansa palaa Jumalan luo. Jumalan nimen takia Hän on pitkämielinen kansaa kohtaan. Se kansa häpeää ja katuu omia tekoja niin Jumala pesee heidän luopumuksen pois.

Minä jäin miettimään että Raamatun mukaan suuri joukko tuodaan Pohjoisesta maasta Israeliin. Mitä Raamattu tarkoittaa "suurella joukolla"? Varmaan suuri jäljennös siitä kansasta?

Jes. 31:8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heidän joukossaan on sokeita ja rampoja, raskaana olevia ja synnyttäjiä. Suurena joukkona he palaavat tänne. RK

Raamatun tarkoittama sokeus voi viitata hengelliseen sokeuteen. Rampa voi viitata kahdella tiellä kulkevaan ihmiseen. Raskaana oleva voi viitata vauvakristittyyn. Synnyttäjä voi viitata sieluja voittaneeseen uskovaan hmm... Mitä te tuumitte? :roll: Mutta minua ei paljon kiinnosta ajatus Israeliin muuttamisesta jos minut Jumala kutsuu Israeliin. Siellä on torakoita ja ainainen sota. Täällä Suomessa on hyvä asua. Täällä on kaunis luonto ja ihana rauha. Israel on levoton paikka. Ei houkuta Israeliin muuttaminen ja voi kai torjua Jumalan kutsun? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 12. Heinä 2014 12:03

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Heinä 2014 12:59

Aamu-Usva kirjoitti:Luonnollinen Israel elää luopumuksessa, mutta on silti Jumalan valitsema kansa. Jumala ei kutsumistaan kadu.
Mutta oliohan se paa, joka mietti, että onko Jumalan tahto, että Israel puolustaa itseään aseellisesti. Uskon, että Jumalan tahto ei uudessa liitossa koskaan ole tappaminen. Siinä hetkessä, kun Israel luopuu aseistaan ja astuu Jumalan huolenpitoon, niin mitään vaaraa ei enää ole. Jeesukseen uskovat eivät myöskään voi osallistua aseellisen toiminnan tukemiseen Israelin puolesta sen enempää kuin muslimienkaan puolesta. Näin minä ajattelen.

Joo, näin minäkin uskon, että niin kauan kuin Israel turvautuu ampuma-aseisiin niin asiat menee vaan huonompaan suuntaan. Koska Uudessa liitossa ei ole Jumalalta enää lupaa käyttää aseita/fyysistä voimaa, ei edes Israelin kansan ole lupaa niitä käyttää, siis maailmallisia aseita kostaakseen ja vastatakseen niillä provosointeihin ja hyökkäyksiin. Mutta toisaalta näin täytyy tapahtua sillä muutenhan ei kirjoitukset kävisi toteen niin kuin on kirjoitettu! Tapahtukoon Jumalan tahto niin kuin on kirjoitettu.

Herran Jeesuksen opetuslapsien, eli pakanakristittyjen ja messiaanisten juutalaisten ainoa oikea ja sallittu taistelumuoto on Raamatun mukaan aina rukoustaistelun kautta saavutettava voitto vihollisista ja kaikkia vihollisen voimia vastaan, aina siihen saakka kunnes tapahtuu Herramme Jeesuksen toinen tulemus.

Room. 12:17

Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.

1. Tess. 5:15

Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.

1. Piet. 3:9

Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:

1. Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.

2. Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.

3. Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

4. sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.

5. Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

.........................................

1. Jokainen, joka uskoo, että Jesus on Kristus, hän on Jumalasta syntynyt, ja jokainen, joka rakastaa sitä, joka synnytti, hän rakastaa myös sitä, joka hänestä syntynyt on.

2. Siitä me tunnemme, että me rakastamme Jumalan lapsia, koska me Jumalaa rakastamme ja hänen käskynsä pidämme.

3. Sillä tämä on rakkaus Jumalan tykö, että me hänen käskynsä pidämme, ja hänen käskynsä ei ole raskaat.

4. Sillä kaikki, mitä Jumalasta syntynyt on, se voittaa maailman, ja meidän uskomme on se voitto, joka maailman voitti.

5. Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika? Biblia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Heinä 2014 13:33

*
:shock: Jasmiini on rohkea tyttö. Minä varmaan hakkaisin luudalla torakat kuoliaaksi enkä uskalla koskettaa edes sormella niihen. Olin ulkomailla niin menin suihkuun ja vedin muoviverhon ja siinä oli muutamia torakoita joita minä huomasin ja kirkuin täyttä kurkkua pelosta. :oops: :D En milloinkaan halua nähdä torakoita enää.

Mutta Raamattu puhuu siitä että Jumala tulee kokoamaan jäljennökset ja viemään Israeliin. Ne 10 heimoa pitää tuoda takaisin Israeliin, sanoo Raamattu. :roll: :?:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Heinä 2014 14:34

Yks juttu jota face:s jakoivat ja kauhistelivat.

https://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id=11241
systeri

ViestiKirjoittaja paa » 12. Heinä 2014 14:44

Niin, onhan tuo kamalaa. Että oikein hurrataankin vielä. Ei ihme, jos juutalaisviha kasvaa :roll: Jos ovat juutalaisia.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 12. Heinä 2014 15:28

Näin ymmärrän Raamatun perusteella ,että se Israel mikä kootaan takaisin on "sitä Israelia ja sen kokoamisen tekee Jumala juuri nytkin parhaillaan ku tässä kirjoittelemme.Hän tietää kenet ottaa Pohjoisesta ja onko pohjoinen esim itärajan idän puolella olevaa heimo aluetta Pietarin alue yms seutu sillä sieltä ymmärtääkseni on lähtenyt venäläisiä israeliin ja onko kiistelty väitelty shamaaninen lapinkansa osa Jumalan kansaa???????? En tiedä ,mutta Jumala tietää.Löytyneitä pieniä heimoja lienee siellä täällä mm Intian suunnalla .Ihminen voi vain arvailla sen ,minkä Jumala tietää.Sitten on oma lukunsa se puhdistaminen kun Taivaan Isä aloittaa sen ja se sama on meillä myös ja kiivaimmillaan se on kun Jumala itse laittaa eksytyksen niille pakanoille ,jotka eivät ole pätkääkää kiinnostunu Jeesuksen pelastustyöstä .Silloin tulee kristallin kirkkaaksi se ketkä tuntevat Jumalan sanan ja kirjoitukset ,jotka ovat Raamattuun kirjoitettu ja ne jotka tuntevat Jumalan ja kirjoitukset ovat vahvoilla sillä he tietävät mikä hetki on käsillä ja valvovat koko ajan joka ikinen päivä ja silloin se Herran tulo on suloisen odotuksen palkinto heille ,jotka Herraansa odottavat.Mutta kauhistus niille ,joille Hän tulee äkkiyllätyksenä kuin Nooan aikaan keskelle arkea .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Heinä 2014 15:36

Olen asunut ihanassa Israelissa muutaman vuoden. Israel on kaunis ja kehittynyt maa. Torakoita ei mitenkään vilise siellä. Muistan jossain parakissa asuneeni, missä oli torakoita. Yhden oikein ison rusautin vahingossa entiseksi torakaksi, kun se oli jäänyt suihkun lattialle aamua odottamaan :?

Mutta enimmäkseen asuinolosuhteet ovat Israelissa Suomen tasoa ja paremmatkin!
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu