uuhi kirjoitti:en ole tooran [lain] alla.
Miksi et saa tehdä huorin? Minkä vuoksi huorinteko on syntiä?
uuhi kirjoitti:en ole tooran [lain] alla.
Aamu-Usva kirjoitti:Minulla ei ole sellaista lakia, että älä tee huorin. Minulla oli sellainen ennen uskoontuloa ja silloin petin jokaista miesystävääni. Siis tein niin, vaikka minulla oli sääntö, että niin ei saa tehdä. Mutta kun tulin uskoon, niin se laki poistui sydämestäni. Sydämeeni tuli Pyhä Henki ja sen kautta Jumalan rakkaus, joka saa minut rakastaman lähimmäistäni niin kuin itseäni.
uuhi kirjoitti:voit toni pohtia sitä itse, että miksi ei saa tehdä huorin, ja että minkä vuoksi huorinteko on syntiä.
mutta me tiedämme, että toora hyvä, jos joku sitä tooranmukaisesti käyttäisi
ja tiedetään, että vanhurskaalle tooraa ei aseteta, vaan väärille ja niskoitteleville, ja asebesseille ja hairahtuneille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, homoilijoille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä opetusta vastaan -
[1. tim. 1:8-10, v. 1938 käännöksestä pienin korjauksin, kreikan sana asebes jätetty toistaiseksi kääntämättä]
Kristuksen lain täyttäminen ja lain täyttyminen lähimmäisen rakastamisen kautta ei tarkoita, että meidän tulisi täyttää laki, vaan että me eläisimme täytetyn lain mukaan Uuden Liiton järjestyksen mukaisesti. Jeesus täytti lain puolestamme ja kun ojentaudumme sen mukaan mitä Raamattu opettaa, niin silloin elämme täytetyn lain mukaan, johon meidät on kutsutaan elämään Jumalan armosta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa