Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Lumina* » 03. Kesä 2011 08:39

Juteltiin eilen Maikin kans seurakunnan ylistämisestä/ylistämättömyydestä...ja oon vaan miettiny sitäkin että jos on oikein rikkinäinen ja lukossa oleva uskovien yhteisö, niin ei niitä heti saa ylistämään ja kiittämään (ihmisen) parhaalla tahdollakaan ,vaan ensin on tehtävä työtä..kylvettävä puhdistettava ja kitkettävä...,odoteltava että Herra antaa kasvun,hiljaa hyvä tulee.Kipeä ihminen ei kykene ylistämään mutta parantunut kykenee ja oon varma siitä että seurakunta vielä syttyy ja ylistää ja kiittää sydämmestään Hengessä Elävää Jumalaa!
Monesti yritetään pumpata sitä ylistystä ja huutaa ja kutsua Pyhää Henkeä mutta siitä voi joutua väärienkin henkien valtaan ja suun aukomisen jälkeen istutaan apaattisena paikallaan.Uskon että Pyhä Henki toimii ja täyttää ilman pumppaamista kun janoisilla ihmisillä on kasvot Jumalaa kohti ja avoin parannusta tekevä sydän..silloin täytytään Hengellä ja muututaan.Herra kyllä toimii koko ajan kun ollaan koolla Jeesuksen nimessä.
Ihan vaan mun ajatuksia tälle aamua..toivorikkaana siitä että uskovat sais uudistua,kiittää ja iloita Herrassa :hearts:
Lumina*

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Kesä 2011 09:07

Luuk.2:43. Ja kuin ne päivät olivat kuluneet, siinä kuin he palasivat, jäi poikainen Jesus Jerusalemiin: jota ei Joseph ja hänen äitinsä huomanneet,
44. Vaan luulivat hänen olevan seurassa. Ja he kävivät yhden päivän matkan, ja etsivät häntä lankoin ja tuttavien seassa.
45. Ja kuin ei he häntä löytäneet, palasivat he Jerusalemiin, etsien häntä.
46. Ja tapahtui kolmen päivän perästä, että he löysivät hänen templissä istuvan opettajain keskellä, kuultelevan heitä ja kysyvän heiltä.
47. Ja kaikki, jotka hänen kuulivat, hämmästyivät hänen ymmärrystänsä ja vastauksiansa.
48. Ja kuin he hänen näkivät, niin he hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: Poikani, miksis meille näin teit? katso, sinun isäs ja minä olemme murehtien etsineet sinua.
49. Ja hän sanoi heille: mitäs te minua etsitte? ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, jotka minun Isäni ovat?
50. Ja ei he ymmärtäneet sitä sanaa, jonka hän heille sanoi.
51. Ja hän meni alas heidän kanssansa ja tuli Natsaretiin, ja oli heille alamainen. Ja hänen äitinsä kätki kaikki nämät sanat sydämeensä.

Tämä kohta on hieno vertauskuva siitä että Herra Jeesus tulee uudessa liitossa uskovan sydämeen asumaan sillä uudessa liitossa uudestisyntynyt uskova on Jumalan temppeli.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Kesä 2011 12:56

Jumalan rauhaa kaikille!

Täytyy tunnistaa että minulla on lukihäiriö ja minusta se on noloa.
Esim. 5 kirjoitus riviä tiukasti ja siten yksi tyhjä välirivi helpottaisi lukemiseni. Jos te viitsitte... Sorry!

Jumalan siunausta kaikille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Kesä 2011 14:49

vaisuliini kirjoitti:Jumalan rauhaa kaikille!

Täytyy tunnistaa että minulla on lukihäiriö ja minusta se on noloa.
Esim. 5 kirjoitus riviä tiukasti ja siten yksi tyhjä välirivi helpottaisi lukemiseni. Jos te viitsitte... Sorry!

Jumalan siunausta kaikille! :pc:

Ei siinä ole mitään noloa jos on lukihäiriä. Tämä vaisuliinin ohje on todella hyvä jotta jokainen voi lukea hyvin kirjoituksia.

Jumalan siunausta. :pc:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Kesä 2011 19:16

Juu on vaikea lukea ihan suoraan riviä kun siinä on niin tiukasti... ja työlästä lukea viivoittimen avulla tai vetää mustaksi hiirellä kun siinä ei ole tyhjä välirivi.

Noh haluaisin sanoa mitä äsken tutkin vähän eri käännöksiä ja oli mielenkiintoista tutkia.

1.Piet.2:2 Ja halaitkaat sitä terveellistä sanan rieskaa, niinkuin äsken-syntyneet lapsukaiset, että te sen kautta kasvaisitte. (Biblia)

2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, (1933/38)

2 Niin kuin vastasyntyneet lapset tavoitelkaa puhdasta sanan maitoa, jotta sen ravitsemina kasvaisitte pelastukseen.

Katsoin King Jamesin käännöstä ja lause "sincere milk of the word" eli "vilpitön maidon sana".............

2 As newborn babes, desire the sincere milk of the word, that ye may grow thereby:

On ihana lukea väärentämätöntä Jumalan Sanaa. :thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja toni t » 21. Kesä 2011 17:47

Rauhaa.

Töissä olen ja tuli mieleen kysyä että olisiko jollain Toivo Koilon kääntämää uutta
testamenttia suuri ilosanoma?

Haluaisin tämän käännöksen ja olisin valmis ostamaan jos jollakin olisi se myydä.

Siunausta.
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 26. Kesä 2011 19:58

Olipas mukava ja Hengellisesti ravitseva juhannus! Tällaisia juhannuksia lisää!
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777

Rauhaa kaikille!

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 29. Kesä 2011 10:25

Olen viime aikoina sairastellut aika paljon. Jumala on sallinut sen ja toisaalta se on ollut siunaukseksi. Tietyssä mielessä en ole ollut täysin selvillä, miten jotkut lääkkeet pitkäaikaiskäytössä ovatkin haitallisia. Kukaan ei olisi puuttunut asiaan, ellen minä kovasti ja määrätietoisesti. En sinänsä näe koululääketieteessä mitään pahaa, mutta parantuakin voi jopa ilman lääkkeitä. Ei aina välttämättä. Jouduin sairaalaan ja tällä kertaa lääkkeistä oli apua sekä hoito oli asianmukaista. Tein kyllä itse diagnoosin jo ennen sairaalaan joutumista ja osui oikeaan. Kahta eri antibioottia suoraan suoneen ja tiputukseen yms. Jos näin ei olisi menetelty tai Herra ei olisi parantanut, niin olisin kuollut. Ihmettelen toisaalta tätä diagnoosien määrää itselläni ja sairausloma jatkuu ja jatkuu. Uskon, että elämäntavoilla on yksi suuri syy sairastumiseen, vaikkei ne minulla nyt niin järin huonot olet. Mutta parantamisen varaa on ja ruokavalioon tuleekin muutos.
On myös "turhia" lääkkeitä. Lääketeollisuus suoltaa melko paljon markkinoille yhä uusia lääkkeitä, joita ei ole tarpeeksi tutkittu. Osa niistä kyllä parantaakin, mutta jostain syystä monella ne jäävät pitkäaikaiskäyttöön ja vaikutus onkin kohta päinvastainen;ihminen sairastuu vaan enemmän. Olen ottanut itse melko paljon selville asioita, enkä halua pelotella heitä, jotka joutuvat turvautumaan lääkkeisiin. Monissa tapauksissa yksi tie tervehtymiseen onkin elämäntaparemontti ja sen myötä emme tarvitse useita yleisesti käytettyjä lääkkeitä. Säännöllinen liikunta ja terve ruokavalio ovat erittäin suuressa roolissa, ettemme sairastu. Monenlaista mielipidettä on siitä, mikä on terveellinen ruokavalio ja mikä ei. Itselläni on oma näkemys muotoutumassa ja syyllistämättä ketään, moni sairaus on "itse aiheutettua". Saamme yllättävän paljon väärää informaatiota ja se vaikuttaa valintoihimme. Ruokateollisuus ja lääketeollisuus ovat aika pitkälle syinä väestön sairastavuuteen. Syömme väärin ja sairastumme. Ja kun sairastumme, niin liian helposti turvaudutaan joissain tapauksissa lääkkeisiin. Ja mikään lääke ei ole vaaraton, varsinkaan pitkäaikaiskäytössä.
Ihmettelen sitä, että esim. masennuslääkkeiden käyttö on lisääntynyt räjähdysmäisesti, mutta masennuksesta johtuvat sairauseläkkeet ovat lisääntyneet. Tämä siis yhtenä esimerkkinä.
Minulla itselläni tulee pari kuntoutusjaksoa syksyllä. Tuolloin en kirjoittele juuri. Sairaalassa näin, etten ole läheskään sieltä sairaammasta päästä. Ihmettelen vaan joitain asioita terveydenhuollossamme. Aika paljon pitää tietää itse ja jos aina olisin uskonut lääkäreitä (väheksymättä heitä), olisin kuollut. Toisaalta olisin kuollut, jos ei olisi ollut lääkäreitä/lääkkeitä, kuten nyt jouduttuani sairaalahoitoon. Kotiin päästyäni en saanut jatkohoitosuunnitelmia, mikä ei minun tapauksessa koitunut vahingoksi, koska olin jo ottanut selvää niistä ja vaimoni on hoitoalalla. Entäpä jos joku muu olisi ollut tilallani, niin sairalaan olisi jouduttu heti kohta takaisin.
Epäilen, että julkisen erikoisairaanhoidon kustannukset ovat niin suuret, että monet kunnat rahapulassaan eivät lähetä kalliisiin hoitoihin potilaita, mistä hyvänä esimerkkinä oli huoneen vierustoveri. Kunnalla on erittäin huono taloudellinen tilanne. Potilas menee lääkärille valittamaan vaivojaan. Lääkäri kiireissään kirjoittaa kipulääkkeitä ja oire tulee hoidetuksi, mutta ei itse sairaus, joka olikin sitten päässyt erittäin pahaksi.
Tälläistä tällä kertaa, mutta rukoilkaa puolestani, kuka sydämelleen sen saa. Tarvitsen esirukoilijoita ja esirukousta.

Siunausta, JP :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

Re: Rauhaa kaikille!

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Kesä 2011 10:31

Jukka-Pekka kirjoitti:Olen viime aikoina sairastellut aika paljon. Jumala on sallinut sen ja toisaalta se on ollut siunaukseksi. Tietyssä mielessä en ole ollut täysin selvillä, miten jotkut lääkkeet pitkäaikaiskäytössä ovatkin haitallisia. Kukaan ei olisi puuttunut asiaan, ellen minä kovasti ja määrätietoisesti. En sinänsä näe koululääketieteessä mitään pahaa, mutta parantuakin voi jopa ilman lääkkeitä. Ei aina välttämättä. Jouduin sairaalaan ja tällä kertaa lääkkeistä oli apua sekä hoito oli asianmukaista. Tein kyllä itse diagnoosin jo ennen sairaalaan joutumista ja osui oikeaan. Kahta eri antibioottia suoraan suoneen ja tiputukseen yms. Jos näin ei olisi menetelty tai Herra ei olisi parantanut, niin olisin kuollut. Ihmettelen toisaalta tätä diagnoosien määrää itselläni ja sairausloma jatkuu ja jatkuu. Uskon, että elämäntavoilla on yksi suuri syy sairastumiseen, vaikkei ne minulla nyt niin järin huonot olet. Mutta parantamisen varaa on ja ruokavalioon tuleekin muutos.
On myös "turhia" lääkkeitä. Lääketeollisuus suoltaa melko paljon markkinoille yhä uusia lääkkeitä, joita ei ole tarpeeksi tutkittu. Osa niistä kyllä parantaakin, mutta jostain syystä monella ne jäävät pitkäaikaiskäyttöön ja vaikutus onkin kohta päinvastainen;ihminen sairastuu vaan enemmän. Olen ottanut itse melko paljon selville asioita, enkä halua pelotella heitä, jotka joutuvat turvautumaan lääkkeisiin. Monissa tapauksissa yksi tie tervehtymiseen onkin elämäntaparemontti ja sen myötä emme tarvitse useita yleisesti käytettyjä lääkkeitä. Säännöllinen liikunta ja terve ruokavalio ovat erittäin suuressa roolissa, ettemme sairastu. Monenlaista mielipidettä on siitä, mikä on terveellinen ruokavalio ja mikä ei. Itselläni on oma näkemys muotoutumassa ja syyllistämättä ketään, moni sairaus on "itse aiheutettua". Saamme yllättävän paljon väärää informaatiota ja se vaikuttaa valintoihimme. Ruokateollisuus ja lääketeollisuus ovat aika pitkälle syinä väestön sairastavuuteen. Syömme väärin ja sairastumme. Ja kun sairastumme, niin liian helposti turvaudutaan joissain tapauksissa lääkkeisiin. Ja mikään lääke ei ole vaaraton, varsinkaan pitkäaikaiskäytössä.
Ihmettelen sitä, että esim. masennuslääkkeiden käyttö on lisääntynyt räjähdysmäisesti, mutta masennuksesta johtuvat sairauseläkkeet ovat lisääntyneet. Tämä siis yhtenä esimerkkinä.
Minulla itselläni tulee pari kuntoutusjaksoa syksyllä. Tuolloin en kirjoittele juuri. Sairaalassa näin, etten ole läheskään sieltä sairaammasta päästä. Ihmettelen vaan joitain asioita terveydenhuollossamme. Aika paljon pitää tietää itse ja jos aina olisin uskonut lääkäreitä (väheksymättä heitä), olisin kuollut. Toisaalta olisin kuollut, jos ei olisi ollut lääkäreitä/lääkkeitä, kuten nyt jouduttuani sairaalahoitoon. Kotiin päästyäni en saanut jatkohoitosuunnitelmia, mikä ei minun tapauksessa koitunut vahingoksi, koska olin jo ottanut selvää niistä ja vaimoni on hoitoalalla. Entäpä jos joku muu olisi ollut tilallani, niin sairalaan olisi jouduttu heti kohta takaisin.
Epäilen, että julkisen erikoisairaanhoidon kustannukset ovat niin suuret, että monet kunnat rahapulassaan eivät lähetä kalliisiin hoitoihin potilaita, mistä hyvänä esimerkkinä oli huoneen vierustoveri. Kunnalla on erittäin huono taloudellinen tilanne. Potilas menee lääkärille valittamaan vaivojaan. Lääkäri kiireissään kirjoittaa kipulääkkeitä ja oire tulee hoidetuksi, mutta ei itse sairaus, joka olikin sitten päässyt erittäin pahaksi.
Tälläistä tällä kertaa, mutta rukoilkaa puolestani, kuka sydämelleen sen saa. Tarvitsen esirukoilijoita ja esirukousta.

Siunausta, JP :hearts:

Todella hyvä ja puhutteleva kirjoitus. Rakas uskonveli, sinä ja perheesi olet rukousten kera sydämessäni.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

Re: Rauhaa kaikille!

ViestiKirjoittaja Lumina* » 29. Kesä 2011 13:42

Oon tullu ihan samaan tulokseen viime aikoina/ vuosina.Epäterveelliset elämän tavat tuo monenlaista vaivaa, niin henkistä kuin fyysistäkin.
Meillä on suvussa esim.reumaa..äidin sisko sairasti monet vuodet, söi epäterveellisesti oli huomattavan ylipainoinen.Rasvainen ruoka punainen liha ym pahensi kipuja,joutui käyttää lääkkeitä ja syömisestä johtunut lihominen masensi monta kertaa itkuun asti.
Äidilläni on myös reuma ja nyt kun kävi jossain kylpyläs reumapotilaille tarkoitetus kylvys, niin tää kylvettäjä oli ehdottanu että kannattais jättää mm viljoja lihaa ym pois ruokavaliosta ja lisätä riisiä paljon ruokavalioon..kuulemma olis hyväksi.
Muuten tuo täti kuoli keuhkokuumeeseen joka luultavasti johtui reumaläkkeiden keuhkoihin kerryttämästä nesteestä..näin on puhuttu.Nykyään on kuitenkin kai "paremmat" lääkkeet siihenkin olemassa.
Lumina*

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu