David Owuor Suomeen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: David Owuor Suomeen

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 17. Huhti 2013 13:00

Siis pikkukorjaus....tumma mies linkissä kääntää ja Owuor puhuu englantia. En vaan saa huudolta ja mekkalalta selvää englannista tarpeeksi hyvin. Voin suoraan sanoen pahoin tuota linkkiä katsellessani. Välillä saa englannista selvää ja välillä ei.
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Huhti 2013 13:25

Miksi yli päätään pitäisi juosta tämän Davidin perässä? Jeesuksessa minä(kin) haluan riippua kiinni, en vaikkapa "propheta" Davidissä jonka toiminta sisältää myös kaikenlaista eksytystä....

5. Moos. 13:4

Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.

Ap. t. 26:18

avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

2. Tess. 2:15

Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.

1. Piet. 5:8

Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

Jaak. 1:16

Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Huhti 2013 13:48

Se miksi ylipäätänsä näitä keskusteluja käyn, niin haluan tietää jotenkin vastaukset tähän eksytys asiaan(omalla kohdallani tämä vastausten hakeminen, ei liity yksistään Owuoriin) ylipäätänsä, uskon etten toimi pelkästään oman mieleni mukaan, vaan on myös Jumalan tahto, että tämä asia selkenee minulle. Koen, että minun on aika ymmärtää tämä asia jo sillä tasolla, että aistini ovat harjaantuneet huomaamaan, eksytyksen niin, ettei minun tarvitsisi näitä kyselyitä edes tehdä. Koska se miksi ylipäätänsä perkele vielä näiden asioiden kanssa käy kimppuun, on se että se tietää, että minä olen keskenkasvuinen tässä asiassa ja se koittaa viimeiseen asti sekoittaa tätä asiaa jotten näkemällä näkisi enkä kuulemalla kuulisi tämän eksytyksen koko mittakaavaa. Jos säikähdän tätä asiaa, enkä pysty kohtaamaan, tai annan myöten taistelussa henkivallan painostuksen alaisena, en myöskään pysty olemaan Herran palvelija.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Huhti 2013 16:15

Nyt mun täytyy sanoa, että kun tätä asiaa olen Herran kanssa käsitellyt, niin siirryn muihin kirjoituksiin ja lopetan tämän eksytystutkiskelun, se saa meikäläisen mopon käsistä ja siitähän se ilo paholaisen joukoille tulee, kun aikaani tähän käytän, luultavasti omat toimeni saa pois raiteilta koko homman, eli katse tulee olla Kristuksessa Jeesuksessa ennemmin kuin eksytysten paljastamisessa ja liiassa miettimisessä... kun voisi sen sijaan tehdä Jumalan ennalta määräämiä hyviä töitä. Helposti siinä käy niin, että alkaa liikaa miettimään asioita ja se jumiuttaa omaakin uskonkasvua ja elämää Kristuksessa.

Rikkavilja kasvaa yhdessä vehnän kanssa elonleikkuuseen asti. Piste
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Eetu » 17. Huhti 2013 20:18

pekka kirjoitti:Miksi yli päätään pitäisi juosta tämän Davidin perässä? Jeesuksessa minä(kin) haluan riippua kiinni, en vaikkapa "propheta" Davidissä jonka toiminta sisältää myös kaikenlaista eksytystä....

5. Moos. 13:4

Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.

Ap. t. 26:18

avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

2. Tess. 2:15

Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.

1. Piet. 5:8

Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

Jaak. 1:16

Älkää eksykö, rakkaat veljeni.

Miksi pitäisi juosta minkään ulkomailta rahdatun tyypin perässä? On Suomessakin tietääkseni vielä uskovia miehiä. Ei sillä että mulla ois mitään ulkomaalaisia vastaan mutta onhan näissä eksytyksissä aina se että pitää ulkomailta tuoda puhujia kuten Nokia Missio teki.
Eetu

ViestiKirjoittaja Lilli » 18. Huhti 2013 08:53

.
Viimeksi muokannut Lilli päivämäärä 18. Huhti 2013 08:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Lilli

ViestiKirjoittaja Lilli » 18. Huhti 2013 08:55

......
Viimeksi muokannut Lilli päivämäärä 20. Maalis 2016 12:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Lilli

ViestiKirjoittaja tanu » 18. Huhti 2013 11:51

Lilli kirjoitti:
Sippis kirjoitti:
Annaa on varoitettu kaikella rakkaudella ja pitkämielisyydellä.

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa? Ja jos jonkun pitäisi pyytää anteeksi, niin mielestäni Mikko Murpatin azanttililta, että teki tästä palstasta leijonien luolan.
En juokse Owuorin perässä, hänkin voi erehtyä. Jos hän on väärä profeetta, se selviää aikanaan, so what. Aion silti mennä kuuntelemaan. Jos joku täällä pitää Petri Paavolaa guruna (en sano, että Petri olisi väärässä) konsultoikoon hänet tarkkailemaan Owuorin tilaisuuteen ja raportoimaan muille. Joku tuntuu viittaavan enemmän Petrin kirjoituksiin kuin Raamattuun.
Jahas, lihis alkaa tulla esiin, joten taidan jättää tämän ketjun.

Mikko eikä kukaan muukaan halua loukata Annaa(nimim. azantil) eikä ketään muutakaan. Anteeksi pyydetään ja annetaan varmasti aivan liian harvoin.
Uskon vakaasti, että kaikki tähän ketjuun osallistuneet haluavat rakkaudellisesti varoittaa Annaa ja ketä tahansa muutakin ihmistä menemättä mukaan mahdollisten "kaataja-saarnaajien" eksytyksiin. Ihmisillä vaan on niin monia eri tyylejä kirjoittaa ja ilmaista itseään. Kiitos Jumalalle tästä rikkaudesta, ihmisten erilaisuudesta!

En myöskään usko, että kukaan pitää Petri Paavolaa minään guruna tai sitten hän on erehtynyt ja pahasti. Petri on samanarvoinen lähimmäinen ja rakas uskonveli Jeesuksessa, kuin kuka tahansa meistä foorumilaisista. Jumala on siunannut Petriä opettamisen armolahjalla ja antanut Petrille viisautta ja kärsivällisyyttä tutkia Raamattua ja asioita laidasta laitaan Jumalan sanan pohjalta. Jokainen koetelkoon itse kirjoitukset Raamatun sanalla(mitä se sitten tarkoittaakaan? tämäkin on itselleni vielä hämärän peitossa). Henkilökohtaisesti pidän paljon Petrin tavasta kirjoittaa. Hän kirjoittaa syyttelemättä, kiihkottomasti, rakkaudellisesti ja niin "juurta jaksain", että varmasti jokainen ymmärtää jos haluaa. Sitäpaitsi netistä löytyy paljon muutakin raitista ja hyvää Raamatun tulkintaa ja asioiden pohdintaa.

Olisi kyllä toisaalta ihan mielenkiintoista mennä paikanpäälle tuonne tilaisuuteen, mutta toisaalta tahdon pysyä kaukana kaikesta "joukkohysteriasta" ja massatapahtumista. Tuomita ei ketään saa, mutta varoittaa voi ja pitääkin.

Ei täällä pidä asioista ainakaan alkaa riitelemään, sillä sitähän vastustaja vaan haluaa. Koittakaa kestää meikäpojan välillä varsin hölmöjä kommentteja. Mutta that's me...Hetken jo mietin hyppääväni ns. sivuun koko foorumilta ainakin vähäksi aikaa, mutta se osoittaisi vain pelkuruutta ja Jumala kuitenkin haluaa, että laitamme itsemme likoon.

Siunausta kaikille!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Janne » 18. Huhti 2013 12:33

Jokainen koetelkoon itse kirjoitukset Raamatun sanalla(mitä se sitten tarkoittaakaan? tämäkin on itselleni vielä hämärän peitossa).

Se tarkoittaa sitä, että meidän tulisi itse tutkia raamatusta että toisen tekemät kirjoitukset ja opetukset ovat linjassa raamatun sanan kanssa. Esim. jos toisen opetuksessa tulee jotain epäilyttävää ja askarruttavaa esille, tulisi itse tutkia tätä asiaa raamatusta onko asia niin kuin väitetään.
Eli käytännössä kaikki opetukset mitä ei itse ymmärrä tulisi peilata raamatun sanalla ja tukimisella, eikä vain hyväksyä kaikkea tutkimatta mitä toinen kirjoittaa ( tyylillä, olihan se viime kerrallakin oikeassa :D )

Raamattu on hyvin suuri kirja joten myös sanan opettajalla on voinnut jäädä huomaamatta jotain olellista joka kumoaisi opettajan opetuksen.
Raamatun sanalla koettelu paljastaa yleensä myös valheopetukset ja valheopettajat, koska nämä ei ole sopusoinnussa Raamatun sanan kanssa.

Eli lyhyesti, raamatun sanalla koetteleminen on Jumalan sanan tutkimista, ja jos joku opetus ei ole linjassa raamatun kanssa niin se tulee hylätä.

En tiedä haitko tätä takaa, mutta vastasin kuitenkin :D

Ei täällä pidä asioista ainakaan alkaa riitelemään, sillä sitähän vastustaja vaan haluaa. Koittakaa kestää meikäpojan välillä varsin hölmöjä kommentteja. Mutta that's me...Hetken jo mietin hyppääväni ns. sivuun koko foorumilta ainakin vähäksi aikaa, mutta se osoittaisi vain pelkuruutta ja Jumala kuitenkin haluaa, että laitamme itsemme likoon.

Siunausta kaikille!

Kol 3
12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

Jumalan sana kehoittaa meitä myös kärsimään toisistamme, joten on varmasti hyödyksi myös kärsiä :) Tosin minä en henkilökohtaisesti ole kärsinyt täällä foorumilla kenestäkään (ainakaan vielä).

Se on hyvä Tanu että et pompannut pois täältä, minusta on mukava lukea sinun kirjoituksia ja ajatuksia, ja voin sanoa että tuomasi aiheet ainakin liikkuu laidasta laitaan ja synnyttää keskustelua. Joten jos Jumala ei sinua eritoten kehoita poistumaan täältä, niin älä vaan poistu. Eikä kannata lannistuakkaan jos joku välillä tökkäisee neulalla ahteriin. Sitä pitää vaan laittaa laastari ja jatkaa matkaa ja unohtaa kaikki tökkäisyt. Jos ei unohda niin sitten kyllä antaa sielunviholliselle aikamoiset aseet käyttöön.

Jumala suuresti sinua ja perhettäsi siunatkoon
Terveisin
Janne
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja tanu » 18. Huhti 2013 15:54

Janne kirjoitti:
Jokainen koetelkoon itse kirjoitukset Raamatun sanalla(mitä se sitten tarkoittaakaan? tämäkin on itselleni vielä hämärän peitossa).

Se tarkoittaa sitä, että meidän tulisi itse tutkia raamatusta että toisen tekemät kirjoitukset ja opetukset ovat linjassa raamatun sanan kanssa. Esim. jos toisen opetuksessa tulee jotain epäilyttävää ja askarruttavaa esille, tulisi itse tutkia tätä asiaa raamatusta onko asia niin kuin väitetään.
Eli käytännössä kaikki opetukset mitä ei itse ymmärrä tulisi peilata raamatun sanalla ja tukimisella, eikä vain hyväksyä kaikkea tutkimatta mitä toinen kirjoittaa ( tyylillä, olihan se viime kerrallakin oikeassa :D )

Raamattu on hyvin suuri kirja joten myös sanan opettajalla on voinnut jäädä huomaamatta jotain olellista joka kumoaisi opettajan opetuksen.
Raamatun sanalla koettelu paljastaa yleensä myös valheopetukset ja valheopettajat, koska nämä ei ole sopusoinnussa Raamatun sanan kanssa.

Eli lyhyesti, raamatun sanalla koetteleminen on Jumalan sanan tutkimista, ja jos joku opetus ei ole linjassa raamatun kanssa niin se tulee hylätä.

En tiedä haitko tätä takaa, mutta vastasin kuitenkin :D

Kiitos sinulle Janne tästä. Niin hyvin selitit asian, että tyhmempikin tajusi :D Asia selkisi! Olen kuvitellu että täytyy toisten kirjoitukset oikein syynäämällä syynätä ja kokenut sen jotenkin todella raskaaksi ja vastenmieliseksi :oops: . Mutta eihän se niin ole. Raamatun sanalla koetteleminenkin on "kasvu-kysymys". Tähänkin Herra antaa ymmärrystä kun vain haluaa pysyä totuudessa. Ja varmasti Jumala nostaa sydämelle, jos jossain tekstissä selvästi opetetaan Raamatun vastaisesti. Esimerkiksi jos opetetaan selvästi Raamatun pelastus-opin vastaisesti, niin sen voi vähemmänkin aikaa uskossa ollut koetella. Ajan myötä ja Jumalan antaessa lisää ymmärrystä koettelun taitokin karttuu. Eli uskon ettei Jumala halua tälläkään asialla lapsiaan liikaa kuormittaa.

Se on hyvä Tanu että et pompannut pois täältä, minusta on mukava lukea sinun kirjoituksia ja ajatuksia, ja voin sanoa että tuomasi aiheet ainakin liikkuu laidasta laitaan ja synnyttää keskustelua. Joten jos Jumala ei sinua eritoten kehoita poistumaan täältä, niin älä vaan poistu. Eikä kannata lannistuakkaan jos joku välillä tökkäisee neulalla ahteriin. Sitä pitää vaan laittaa laastari ja jatkaa matkaa ja unohtaa kaikki tökkäisyt. Jos ei unohda niin sitten kyllä antaa sielunviholliselle aikamoiset aseet käyttöön.

No hyvä jos edes joku on tuota mieltä. Mutta niinhän se on että kristityn tie on Kristuksen seuraamista ja tarkoittaa, että jokainen sille tielle kokosydämisesti lähtenyt saa myös kärsimyksissä seurata Vapahtajaa. Kiitos siitä Jeesukselle!
Taitaa olla huonon itsetunnon ja arkuuden ja ujouden peruja tuo "liikaa itteensä ottaminen". Mitäpä sitä omia piirteitään turhaa häpeilemään.
Kiitos sinulle Janne rohkaisevista sanoista!

Jumala suuresti sinua ja perhettäsi siunatkoon
Terveisin
Janne

Runsasta Taivaan Isän siunausta sinullekin ja perheellesi[/quote
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu