Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Loka 2014 18:24

Aika järkyttävää ja täysin aiheetonta syytöstä pukkaa päälle.
Mutta sen jätän Janne Sinun ja Jumalan väliseksi asiaksi, sillä
Hän jos kuka tietää, mikä on totuus tässäkin asiassa.

Olette varmaankin sen verran kauan jo pyörineet täällä omassa
pienessä piirissänne, että jokainen eri tavoin ajatteleva tai erilainen
ihminen on teille niin suuri uhka, että sitä vastaan on käytävä
useamman miehen voimin ja syytettävä kaikesta mahdollisesta
ja että oikein ylepäkin. :D :D

Valitettavasti minä olen vain tälläinen pieni ja vanha mehtäperällä
asustava, Jumalan armosta pelastunut mökin mummeli, joten eipä
tässä oikein kovin taida aihetta ylpeilyyn olla, joten en nyt olisi
uskonut, että minusta sentään näin suurta uhka olisi tälle joukolle
ollut. :D :D
Siivetön

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Loka 2014 18:40

Siivetön kirjoitti:Aika järkyttävää ja täysin aiheetonta syytöstä pukkaa päälle.

Ei tässä kukaan sulle mitään pahaa tahdo mutta tuommonen kummallinen ylimielinen ja toisia lähimmäisiä pilkkaava/halveksiva kirjoittelutyyli mitä harrastat ei kuulu mukaan kristilliselle foorumille kuten uskonaskel-foorumikin on.

Toisten syyttelyllä et voi päästä hyvään lopputulokseen vaan jos niin teet niin ainoastaan kylvät riitoja täällä foorumilla uskovien keskuuteen.

Koita sinäkin nyt vain mennä itseesi ja pohtia missä voisit parannusta tehdä, niin minäkin teen.

En ole sinua parempi vaikka puutunkin asioiden kulkuun tällä foorumilla. Mutta ylläpitäjien vastuulla on seurata näitä kirjoituksia ja puuttua asioiden kulkuun jos jotakin puututtavaa on ja nämä sinun viimeaikaiset kannanottosi ovat olleet kaikkea muuta kuin asiallisia ja rakentavia ja hyvää ilmapiiriä edistäviä jne. Etkö tätä itse huomaa?

Siunausta sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Janne » 15. Loka 2014 18:41

Aika järkyttävää ja täysin aiheetonta syytöstä pukkaa päälle.

Lueppa kirjoittamani viesti uudestaan niin huomaat että en syytä sinua mistään vaan kerron miltä teksti näyttää.
Sanon vaan vielä sen että jos minä olisin saanut sen kyseisen viestin niin se olisi loukannut minua.

En ole sinua mistään syyttänyt. Olen vain kertonut miltä nämä muutamat tekstit ulkopuolelle näyttävät.
Eikö se ole vain hyvä että saa palautetta? jos ei saa palautetta asioihin, ei voi vaikuttaa, jos saa niin silloin voi.

Ei sinusta uhkaa ole, älä huolehdi. Yhteisiä asioitahan nämä. Näistä pitää vain selviytyä. Samaa Herraa tässä kuitenkin palvellaan.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Loka 2014 19:14

Siivetön kirjoitti:
Näin se todennäköisesti on ja vain siksi, että ei ymmärretä täysin sitä, mitä ihmisen psykologia pitää sisällään, toinen ihminen tuomitaan valehtelijaksi, kieroilijaksi, piikittelejäksi, manipuloijaksi yms. joita leimoja eivät voi enää koskaan ottaa pois "etteristä", vaikka silmistään ne ovatkin poistaneet.

Minäkin olen pyytänyt Jumalalta, että avaisi heidän silmänsä tavalla tahi toisella näkemään totuuden ja tekonsa.

Edellisien kommenttiesi pohjalta voisi olla viisasta miettiä onko tuo laittamasi lista täysin aiheeton ja onko mitään missä voisit halutessasi toimia erilailla, edistääksesi omalta osaltasi mukavaa ja rauhallista keskustelu ilmapiiriä..?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Joel.A » 15. Loka 2014 20:24

Mikko Murpatti kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
Näin se todennäköisesti on ja vain siksi, että ei ymmärretä täysin sitä, mitä ihmisen psykologia pitää sisällään, toinen ihminen tuomitaan valehtelijaksi, kieroilijaksi, piikittelejäksi, manipuloijaksi yms. joita leimoja eivät voi enää koskaan ottaa pois "etteristä", vaikka silmistään ne ovatkin poistaneet.

Minäkin olen pyytänyt Jumalalta, että avaisi heidän silmänsä tavalla tahi toisella näkemään totuuden ja tekonsa.

Edellisien kommenttiesi pohjalta voisi olla viisasta miettiä onko tuo laittamasi lista täysin aiheeton ja onko mitään missä voisit halutessasi toimia erilailla, edistääksesi omalta osaltasi mukavaa ja rauhallista keskustelu ilmapiiriä..?

Jep, samaa mieltä Mikon kanssa. Saan myös edellä olevasta Siivettömän kommentista sellaisen kuvan, että Siivetön kun on ollut erimieltä jostain tai jos joku on sanonut asiallisesti takaisin jostain Siivettömän väärinkäytöksestä niin se tuomitsemista valehtelijaksi, kieroilijaksi, piikittelijäksi, manipulojaksi tai muuksi vastaavaksi.

Minun mielestä se ei ole tuomitsemista joksikin edellä mainitulla listalla olevaksi jos kertoo asiallisesti ja totuuden mukaisesti mitenkä toinen käyttäytyy toista kohtaan. Niinpä herääkin kysymys Siivettömän kommentista, että jos esim minä piikittelisin jotakuta (toivottavasti en näin tee) niin minä olisin silloin Siivettömän silmissä piikittelijä, valehtelija, kieroilija tai muu vastaava?

Sitten herää myös toinen kysymys Siivettömän kommentista, että onko minulla pahasti mennyt huomaamatta jonkun tuomio kommentteja vai olenko minä tosiaankin niin sokea, että en näe tai huomaa sitä, että täällä on tuomittu toisia valehtelijaksi, kieroilijaksi, manipulojaksi yms?

Sanon vielä sen, että kaikki keskustelijat ovat ainenkin minulle samaa "piiriä", mutta en voi olla hiljaa niin omista kuin toistenkaan väärinkäytöksistä, kohdistuvatpa keneen tahansa.

Rauhaa niin Siivettömälle kuin kaikille muillekkin :toghether:
Joel.A

ViestiKirjoittaja paa » 16. Loka 2014 19:12

Voitaisko olla jo ihmisiksi.
Saa olla eri mieltä ja vaikeistakin jutuista pitää saada puhua.
Mutta jos keskustelu selkeästi kasvattaa vaan ärtymystä ja toraa toista
kohtaan, niin silloin pitää ymmärtää lopettaa.
Vaikeneminen on kyllä kultaa.
Tuntuu että välillä suunnilleen verissä päin puolustetaan omaa näkemystä ja
omaa itseään viimeiseen saakka ja samalla jää jalkoihin lähimmäisen
kunnioittaminen, kun "MINÄ olen kokenut vääryyttä ja MINÄ tiedän vähän
paremmin kuin sinä ja MINÄ sitä ja MINÄ tätä".
Noinkohan Jumala haluaa omiensa käyttäytyvän.
Tällainen toiminta -uskovan kääntyminen toista uskovaa vastaan- sopii
tietysti saatanalle vallan mainiosti.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Loka 2014 22:25

*
Adressi ~ tarvitaan allekirjoituksia vankilapastoreiden virkojen säilyttämisen puolesta

Me allekirjoittaneet hengellisen vankilatyön vapaaehtoiset ja vankilatyön esirukoilijat pidämme ensiarvoisen tärkeänä, että yhteistyö vakinaisten vankilapastoreiden kanssa saisi jatkua edelleen samantasoisena kuin nykyään. Vakinaisessa virassa olevat pastorit tuntevat vankilan toimintatavat, henkilökunnan ja vangit; toisaalta pastorit tuntevat ulkopuolelta tulevat hengellisen työn vapaaehtoiset.

Vakinaisessa virassa oleva vankilapastori on teologina ainoa taho, joka voi johtaa hengellistä työtä vankilassaan valvoen työn laatua ja määrää, jotta jokaisen vangin hengellinen elämä saa tasapuolisen ja oikeudenmukaisen kohtelun. Näin turvataan vangin mahdollisuus säilyttää lain suoma perusoikeus uskonnon harjoittamiseen vankilassa ollessaan.

Vankilakierteestä selviytyneiden kokemusten mukaan pastori on henkilökohtaisella kontaktillaan oleellisesti vaikuttanut heidän kuntoutumiseensa. Vankilasielunhoitajan läsnäolo ja ammattitaito ovat auttaneet sisäisten kuormien purkamisessa. He ovat ohjanneet myös ryhmätyöskentelyyn ja hengellisiin tilaisuuksiin. Pastorin vastuulla ovat hengellisen vankilatyön vapaaehtoiset, heidän työnsä vankilan sisällä ja tätä kautta syntyvät kontaktit seurakuntien erilaisiin tukiverkkoihin, jotka ovat tärkeitä varsinkin vapautumisen vaiheessa. Erityisen huomion ansaitsee vangin perheyhteyksien vaaliminen.

Vankilapastorin työ vaatii sitoutumista, virkavastuuta ja ennen kaikkea kykyä luoda pitkäaikaisia sielunhoitosuhteita, joita laitoksen ulkopuolelta tuleva ei voi täysipainoisesti tehdä. Toimiva, vakinaisen vankilapastorin osaavissa käsissä oleva vankilasielunhoito on kaikkien osapuolten etujen mukaista.

Vetoamme asiasta päättäviin tahoihin, että vankilapastoreiden työ saisi jatkua aiemmin tehtyjen ja voimassa olevien päätösten mukaisesti.

https://www.adressit.com/vetoomus_vanki ... n_puolesta
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Loka 2014 18:56

*
Evankelis-luterilaisen kirkon parisuhdeosaaminen näkyy lokakuun lopussa myös seksimessuilla. :shock: :wtf: :?

Image

Evankelis-luterilaisen kirkon parisuhdeosaaminen näkyy lokakuun lopussa myös seksimessuilla.
Vantaan seurakuntien Tikkurilan kirkkoherra Janne Silvast kertoo Ilta-Sanomille, että kirkon pitää näkyä siellä, missä ihmiset ovat.

Kaksipäiväiset Sexhibition-erotiikkamessut järjestetään Kaapelitehtaalla Helsingissä perjantaista lauantaihin 31.10-1.11.

- Vantaan seurakunnassa nähdään, että on tärkeää mennä ihmisten keskuuteen, Tikkurilan kirkkoherra Janne Silvast kertoo Ilta-Sanomille.

Silvastin mukaan kyse on ensimmäisestä kerrasta, kun Vantaan seurakunnat ovat mukana tapahtumassa. Hän ei tunne kovin hyvin messujen muuta ohjelmistoa.

Kaksipäiväisten Sexhibition-messujen ohjelmistoon kuuluu mm. sadomasokistinen show, Halloween-teemaesitys ja miesstripparien esityksiä.

- Meillä on parisuhde- ja ihmissuhdeosaamista. Meiltä ovat perjantaina 31.10. paikalla Vantaan seurakuntien perheneuvoja ja seksuaaliterapeutti Paula Ruotsalainen sekä Tikkurilan seurakunnan seurakuntapastori Toni Fagerholm, Silvast kertoo.

- He ovat paikalla kohtaamassa ihmisiä ja keskustelemassa kävijöiden kanssa seksuaalisuuteen sekä parisuhteeseen liittyvistä kysymyksistä, Silvast painottaa.

Kirkon vierailusta messuilla kertoi ensimmäisenä Länsiväylä.
Petri Turunen

https://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art- ... 79630.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Loka 2014 19:27

*
Minulla on paljon kelloja siirrettäväksi aargghh :x Mutta hyvä puoli että se siirtyy kesäaikaan. Viisaat ja onnekkaat ne maat ovat missä ei tartte siirtää kellonaikaa yhtään...

Image
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Loka 2014 09:39

Pikkasen harmitti tuo kellojen siirto näin aamusta kun oon heränny muutenkin jo viiden aikoihin :crazy: Mutta ehkä illalla se tuntuukin paremmalta :angel:

Tällä viikolla oon saanu lohdutusta psalmeista kun en oo juuri muuta jaksanut :roll:
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu