Mikko Murpatti kirjoitti:Siivetön kirjoitti:
Näin se todennäköisesti on ja vain siksi, että ei ymmärretä täysin sitä, mitä ihmisen psykologia pitää sisällään, toinen ihminen tuomitaan valehtelijaksi, kieroilijaksi, piikittelejäksi, manipuloijaksi yms. joita leimoja eivät voi enää koskaan ottaa pois "etteristä", vaikka silmistään ne ovatkin poistaneet.
Minäkin olen pyytänyt Jumalalta, että avaisi heidän silmänsä tavalla tahi toisella näkemään totuuden ja tekonsa.
Edellisien kommenttiesi pohjalta voisi olla viisasta miettiä onko tuo laittamasi lista täysin aiheeton ja onko mitään missä voisit halutessasi toimia erilailla, edistääksesi omalta osaltasi mukavaa ja rauhallista keskustelu ilmapiiriä..?
Jep, samaa mieltä Mikon kanssa. Saan myös edellä olevasta Siivettömän kommentista sellaisen kuvan, että Siivetön kun on ollut erimieltä jostain tai jos joku on sanonut asiallisesti takaisin jostain Siivettömän väärinkäytöksestä niin se tuomitsemista valehtelijaksi, kieroilijaksi, piikittelijäksi, manipulojaksi tai muuksi vastaavaksi.
Minun mielestä se ei ole tuomitsemista joksikin edellä mainitulla listalla olevaksi jos kertoo asiallisesti ja totuuden mukaisesti mitenkä toinen käyttäytyy toista kohtaan. Niinpä herääkin kysymys Siivettömän kommentista, että jos esim minä piikittelisin jotakuta (toivottavasti en näin tee) niin minä olisin silloin Siivettömän silmissä piikittelijä, valehtelija, kieroilija tai muu vastaava?
Sitten herää myös toinen kysymys Siivettömän kommentista, että onko minulla pahasti mennyt huomaamatta jonkun tuomio kommentteja vai olenko minä tosiaankin niin sokea, että en näe tai huomaa sitä, että täällä on tuomittu toisia valehtelijaksi, kieroilijaksi, manipulojaksi yms?
Sanon vielä sen, että kaikki keskustelijat ovat ainenkin minulle samaa "piiriä", mutta en voi olla hiljaa niin omista kuin toistenkaan väärinkäytöksistä, kohdistuvatpa keneen tahansa.
Rauhaa niin Siivettömälle kuin kaikille muillekkin