Kristinusko ja merkitty iho

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Syys 2014 23:50

Ef. 4:17

Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,

"Tatuointiaddikti tatuoi kasvoistaan pääkallon –katso kuvat"

https://www.voice.fi/viihde/tatuointiad ... at/2/23909

"Tatuoinneista toden teolla innostunut 27-vuotias Deon esitteli brittiohjelmassa uutta kasvotatuointiaan."

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Syys 2014 00:19

Image

Tuossa kuvassa on nyt "kristillinen" tatuointi ja "kristillinen" lävistyskoru.

Mainitaan nyt vielä kerran, että itse siis uskon hyvin vahvasti siihen, että Raamattu ei opeta meitä uskovia eli Herran Jeesuksen seuraajia osallistumaan/matkimaan pakanuudesta nouseviin tapoihin ja ilmiöihin jne.

Minusta nuo rahat (tuo on luultavasti tullut maksamaan noin 250 e. tai enemmänkin) mitkä on tuohon mennyt olisi ollut paljon viisaampaa antaa vaikka köyhien hyväksi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Syys 2014 01:12

*
En nyt ymmärrä mistä täällä kinataan enkä viitsi lukea ketjun läpi
mutta mitä tatuoituihin ihmisiin tulee, ei auta etsiä syntiin liittyvän vian heistä.
Ne kuvat annetaan olla koska he ovat jo armahdettuja syntisiä niin samalla tavalla
kuin me. Ei auta puuttua niihen kuviin, kun ne on jo iholla laitettu. Raamatun mukaan
kun katsoo henkilöön, se syyllistyy syntiin. Sydämen Jumala yksin näkee. Se riittää.

Sananl. 24:23 Nämäkin ovat viisaitten sanoja:
Ei ole hyvä tuomitessa katsoa henkilöön.

Jaak. 2:1 Veljeni, te, jotka uskotte meidän kirkastettuun Herraamme Jeesukseen
Kristukseen, älkää katsoko henkilöön. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Syys 2014 01:22

vaisuliini kirjoitti:*
mutta mitä tatuoituihin ihmisiin tulee, ei auta etsiä syntiin liittyvän vian heistä.
Ne kuvat annetaan olla koska he ovat jo armahdettuja syntisiä niin samalla tavalla
kuin me. Ei auta puuttua niihen kuviin, kun ne on jo iholla laitettu. Raamatun mukaan
kun katsoo henkilöön, se syyllistyy syntiin. Sydämen Jumala yksin näkee. Se riittää.

Kun uskoontultuaan heidän käteen Jumala kirjoittaa nimensä ikään kuin omistaisi
heidät allekirjoittamalla nimensä heidän käteen, ottakaa selvää Raamatusta ne kohdat.
:thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Syys 2014 05:58

Mikko Murpatti kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Olet käsittänyt väärin monta asiaa ystävä hyvä.

En sanonut että kiemurtelet siksi ettet heti paikalla tullut vastaamaan (aika ) vaan siksi kun sinulla oli kyselyideni jälkeen aikaa kirjoittaa pitkä vastaus jossa kuitenkaan et vastannut kysymyksiini, vaan minusta yritit välttää vastaamasta kysymyksiini ja ohjata puheenaiheen toisille urille, että sinun ei tarvitsisi vastata. En arvannut , että sana kiemurrella saisi mielesi noin kovin pahoittumaan, pyydän anteeksi sanavalintaani.

Tuossa kun yritin antaa sinulle viimeisen sanan niin kunnioitin Pekan toivetta, joka halusi että jankkaaminen loppuisi ja samalla yritin opettaa itselleni keskustelutaitoja sillä , että vaikka minulla oli hirveä halu päästä myöskin sanomaan oma vastineeni kun sinäkin sait sanoa "viimeisen sanottavan" niin ajattelin, että näpäytän itseäni sillä että annan sinun saada tämän viimeisen sanan, jotta oppisin pois jankkaamasta asioita. :).

Semmoinen on vaan totuus foorumikirjoittelussa , että kun erimielisyyksiä tulee ja ihmiset kirjoittavat eri mielenvoimissa väsyneenä, nälkäisenä, tulistuneena, jne niin helposti jää asiat muotoilematta ruusuin ja hymiöin ja näin on väärinkäsityksille hienot mahdollisuudet päästä kukkimaan.

Mitäs Mikko, jos lopettaisit tuollaiset syyttelyt, jotka ovat vain omia oletuksiasi, sillä voin ihan puhtaalla omallatunnolla sanoa, vaikka nämä olisivat viimeiset sanani tässä ajassa, että minulla ei ole ollut mitään halua, saatika tarvetta kiemurrella tahi kierrellä missään kohden tässä keskustelussa.

Miksi minun olisi edes pitänyt kiemurella ja yrittää muutta puheenaihetta, eli en siis ole oikein koko aikana ymmärtänyt näitä vaatimuksiasi ja syytöksiäsi minua kohtaan, miksi juuri minua vastaan käyt tällä tavoin, vaikka kerroin vain omista taisteluistani kyseisen asian kohdalla. Miksi se sai aikaan tällaisen asenteen Sinussa?

En pahoittanut mieltäni kyseisestä sanasta, vaan siitä, että syytät minua asiasta, mikä ei ole totta, eli annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi ja se tuntuu pahalta ja varsinkin Sinun näppäimistöltäsi lähteneenä.

Varsinaiseen asiaan en aio enää palata, sillä sen viimeisen viestinikin kohdalla oletin ihan vilpittömästi, että voimme kyseisistä asioista olla kaikki Jeesuksen seuraajat samaa mieltä ja siksi aina vain enempi menen ymmälleni näistä Sinun teksteistäsi. :shock: :roll:

Miksi kirjoitat nimeni Isolla? Mihin pyrit tällä? En tykkää tuommoisesta, ja pyydänkin sinua ystävällisesti lopettamaan sen. Sillä itse kirjoitan vain Jumalan nimen isolla sekä erisnimet ja kumpikaan noista ei täyty minussa sillä nimeni ei ole Sinä eikä Minä, enkä myöskään ole Jumala. Vähän turhanpäiväistä provosointia sinulta...

Pyysinkin jo anteeksi tuota sanavalintaa, pyydän nyt vielä erikseen anteeksi sanavalintani lisäksi sitä , että ymmärsin väärin sinun yrittäneen kiemurrella pois vastaamasta pääargumentteihini. Anteeksi väärinkäsitykseni asiasta.

Voi miten harmillista ja surullista, että tässä kävi näin. :(
Olen todella surullinen, mutta olin tosiaankin kai nostanut Sinut jonkinlaiselle jalustalle ihmisenä ja siksi oli kai tarpeenkin käydä näin.

Minut on kasvatettu uskovassa kodissani pienestä saakka arvostamaan ja kunnioittamaan jokaista ihmistä Jumalan omaksi kuvakseen luomana yksilönä ja se kasvatus on seurannut minua tänne hamaan vanhuuteeni sakka ja joudun sanomaan, että toisen ihmisen kunnioittamista ja arvostamista en lopeta vain siksi, että joku ei pidä siitä.

Eli aina silloin, kun osoitan sanottavani suoraan jollekin yksittäiselle henkilölle, kirjoitan sinä sanan isolla kirjaimella samoin kuin nimensäkin ja siksi teen sen Sinunkin kohadallasi, koska arvostan ja kunnioitan Sinuakin Jumalan omaksi kuvaksi luomanaan henkilönä + vielä Hänen omana lapsenaan ja perillisenään.
Sanakin kehoittaa meitä toinen toisemme kunnioittamisessa jopa kilpailemaan.

Pyydän anteeksi kaikkia tekemiäni virheitä ja pyrin välttämään jatkossa kommentoimista kohdallasi.

Jumalan suurta siunausta ja hellää huolenpitoa Mikko elämääsi kaikessa siinä, missä sitä tarvitset!!!
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Syys 2014 06:16

pekka kirjoitti:Mutta minusta itsestäni voin kertoa semmoisen tositarinan, että jos alan himoitsemaan kauniita ja hienoja esineitä (joskus kalliitakin) ja tavaroita sun muuta (vaikka hienoja vaatteitakin) niin sydämeni alkaa samaan aikaan myös hyvinkin helposti kiintymään noihin maallisiin hankintoihini. Sen takia yritän välttää satsaamasta maallisiin kohteisiin että sydämeni pysyisi kiinnitettynä Kristukseen.

Tavarahimosta eroon pääseminen on ollut minullekin vaikea asia elämässäni mutta kiitos Herralle että Hän on jaksanut minuakin kouluttaa tässäkin asiassa kärsivällisesti ja olen saanut tehdä parannusta monet kerrat tässä(kin) asiassa ja oppia, että katse tulee olla suunnattuna joka hetki Häneen/Kristukseen ettei synti pääse minusta voitolle.

Voi täydellisesti yhtyä tähän Pekan näkemykseen, sillä olen itsekin sellainen kauneutta rakastava henkilö, kuten jo mainitsinkin tuolla, kun kerroin taistelustani tatuoinnin kohdalla.

Oma tavaranhimoni kohdistui kodin sisustamiseen.
Rakastan kauniita esineitä ja jossain vaiheessa huomasin, että se oli kasvanut jopa himoksi tai ainakin tuon ylitse ja ohitse, mitä Raamattu opettaa: "Kun teillä on elatus ja vaatteet, tyytykää siihen" ja niinpä aloinkin laittamaan lihaani kuriin tässä kohden ja olen saanut huomata, miten sydämessäni on kasvanut kiitollisuutta Jumalalle kaikkea sitä kohtaan, mistä en ennen osannut edes olla kiitollinen, esim. siitä, että on koti, katto pään päällä, lämpöä ja ruokaa ja vaatteita jopa siinä määrin, ettei tarvitse talvellakaan palella ulos mennessään.

Eli mistään olennaisesta ei ole tarvinnut luopua ja mistä onkin luopunut, se kaikki on loppujen lopuksi saanut aikaan sen, että se on muodostunut suureksi voitoksi yhdessä tyytyväisyyden kanssa.

1 Tim. 6
6. Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
7. Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
8. mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Syys 2014 06:28

Olen samaa mieltä kanssasi, että ei tule missään nimessä tuomita niitä, jotka ovat ennen
uskoon tuloaan ottaneet tatuointeja, sillä he ovat tehneet sen tietämättömyytensä aikana
ja Sanakin sanoo, ettei Jumalakaan niistä tuomitse, vaan kaikki pahat tekomme heitetään
merten syvyyksiin siinä hetkessä, kun tulemme Jeesuksen luokse ja teemme parannuksen
synneistämme ja väärin tekemisistämme.

Lohdutinkin erästä henkilöä, joka kärsi kovasti uskoon tulonsa jälkeen käsivarressaan olevasta
tatuoinnista, että pidä sitä muistutuksena siitä, mitä Herra on elämässäsi tehnyt, mistä on
nostanut ja pelastanut ja aina kun kyseinen tatuointi osuu silmiisi, ala kiittämään Jumala
tekemästään pelastustyöstään.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Syys 2014 10:07

Siivetön kirjoitti:
Voi miten harmillista ja surullista, että tässä kävi näin. :(
Olen todella surullinen, mutta olin tosiaankin kai nostanut Sinut jonkinlaiselle jalustalle ihmisenä ja siksi oli kai tarpeenkin käydä näin.

Minut on kasvatettu uskovassa kodissani pienestä saakka arvostamaan ja kunnioittamaan jokaista ihmistä Jumalan omaksi kuvakseen luomana yksilönä ja se kasvatus on seurannut minua tänne hamaan vanhuuteeni sakka ja joudun sanomaan, että toisen ihmisen kunnioittamista ja arvostamista en lopeta vain siksi, että joku ei pidä siitä.

Eli aina silloin, kun osoitan sanottavani suoraan jollekin yksittäiselle henkilölle, kirjoitan sinä sanan isolla kirjaimella samoin kuin nimensäkin ja siksi teen sen Sinunkin kohadallasi, koska arvostan ja kunnioitan Sinuakin Jumalan omaksi kuvaksi luomanaan henkilönä + vielä Hänen omana lapsenaan ja perillisenään.
Sanakin kehoittaa meitä toinen toisemme kunnioittamisessa jopa kilpailemaan.

Pyydän anteeksi kaikkia tekemiäni virheitä ja pyrin välttämään jatkossa kommentoimista kohdallasi.

Jumalan suurta siunausta ja hellää huolenpitoa Mikko elämääsi kaikessa siinä, missä sitä tarvitset!!!

Kiitos kun selitit isoalkukirjain asian minulle, asia on kunnossa nyt kun tiedän mitä sillä tarkoitetaan ja mihin se liittyy.

On hyvä jos minut on pudotettu jalustalta ja erityispaikalta, sillä en ole ketään parempi missään uskonelämäänliittyvässä ja olen Herran silmissä samanarvoinen kuin muutkin, on hyvä olla tomussa ja katsella ylöspäin Herra Jeesusta jalustalla :).

Arvostan sinua sisarenani Kristuksessa ja olet tärkeä ja kallis minulle enkä halua sinun tunteitasi satuttaa, toivoisin että jaksaisit uskoa ja muistaa että vaikka täällä Raamatusta kiivailessamme useasti tunteet nousevat ja kuumenevat niin ei se muuta asemaasi Kristuksen perheenjäsenenä ja miten suhtaudun sinuun.

Ne jotka suhtautuvat Raamattuun intohimoisesti myös puolustavat näkemyksiään intohimoisesti ja olen vielä kovin nuori uskossani ja näin minulta puuttuu semmoista rauhallisuutta ja taitoa keskustella Raamatunasioista kuin mitä jo uskossaan varttuneemmilla on ja löytyy.

Koen vahvasti niin, että Jumala kouluttaa minua tulevaan varalle tällä foorumilla ja minun tulee opetella lempeästi Raamatunsanalla selittämään ihmisille asioita niin että jokupäivä olen tadollinen puheessa ja Herra voi sitten käyttää minua paremmin. Vielä on opittavaa tässä ;). Kiivastun kovin herkästi vielä, ja turhaudun jos joku ei ymmärrä mitä tarkoitan.

Jumala minua vielä saa tässä hioa runsaastikkin ja veivata savea. Olen ollut uudestisyntynyt vasta 2 vuotta ja en vielä tiedä mitään niin kuin minun tietää tulisi. Kuitenkin luulen saaneeni jotain Herralta ja niissä roikun kiinni. Koitetaan jaksaa sietää toisiemme puutteita ja vikoja kun täälä yhdessä kasvamme ja keskustelemme, ja Jumalan siunausta sinullekin kaikessa ja muista että en pidä sinua vihamiehenäni vaan rakkaana sisarena Jumalan suuressa perheessä.

Siunausta kaikkien päivään.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Syys 2014 10:09

Siivetön kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi, että ei tule missään nimessä tuomita niitä, jotka ovat ennen
uskoon tuloaan ottaneet tatuointeja, sillä he ovat tehneet sen tietämättömyytensä aikana
ja Sanakin sanoo, ettei Jumalakaan niistä tuomitse, vaan kaikki pahat tekomme heitetään
merten syvyyksiin siinä hetkessä, kun tulemme Jeesuksen luokse ja teemme parannuksen
synneistämme ja väärin tekemisistämme.

Lohdutinkin erästä henkilöä, joka kärsi kovasti uskoon tulonsa jälkeen käsivarressaan olevasta
tatuoinnista, että pidä sitä muistutuksena siitä, mitä Herra on elämässäsi tehnyt, mistä on
nostanut ja pelastanut ja aina kun kyseinen tatuointi osuu silmiisi, ala kiittämään Jumala
tekemästään pelastustyöstään.

Noniin löytyihäin tässäkin ketjussa jotain missä olemme täysin samanmielisiä. Tämän allekirjoitan myös :clap:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Syys 2014 10:14

Aamu-Usva kirjoitti:Tuli muuten tässä mieleen, että varmaan tämän keskustelun takia eilen uimahallissa kiinnitin huomiota, kun yhdellä nuorella naisella oli paljon kauniita tatuointeja. Hänellä oli myös niskassa risti, jonka alla luki jotain että "I may not see you but I can feel you." En sitten tiedä, oliko tuo teksti niin kuin Jeesukselle, että vaikka häntä ei näe niin hänet tuntee...

Tämä tavallaan liippaa läheltä sitä mitä yritän täällä jankuttaa, näit tatuoinnin ja rupesit miettimään Jeesusta, minusta se on aina hyvä. Tämä tatuointi siis eroitti hänet uskosta osattomista ja lähetti sinulle viestin rististä.

Minä olen nähnyt joskus myös uskovalla jonkin tatuoinnin joka kertoi hänen uskostaan Kristukseen ja ajatellut ja ilostunut että ihanaa tuossa on taas yksi Jumalan perheestä.

Harmittaa kun usko on niin salassa on vaikea tietää kuka on uskossa ja kuka ei. Tykkään myös autossa olevista kala -tarroista ja aina kun liikenteessä semmoisen nään ilostun kovin ja rukoilen auton ajajalle turvallista matkaa ja siunausta päivään.
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu