Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Syys 2017 18:27

*
No ajattelen kertoa havaitsemastani muutoksesta kun se seksikäs vaatetyyli niinkuin naisilla on tapana pukeutua, tuli näkymään miehissä vasta kun homolaki alkoi virallistaa. Oletteko huomanneet myös? Huolestuttavaa!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Joonas » 06. Syys 2017 20:43

Jukka tuo on varmasti totta, mitä sanot. Herra on luotettava, eikä hänelle ole mikään mahdotonta. Ja hän toimii silloinkin, kun luulemme ettei hän toimi. Pitää olla uskova ja luottaa häneen. Onhan häm kaikissa muissakik asioissa johdattanut ja ollut uskollinen, joten varmasti on tässäkin asiassa.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 06. Syys 2017 20:45

Aamu-usva noin juuri minäkin olen asian ymmärtänyt. Ettei naiset ole tässä asiassa niin visuaalisia kuin miehet.
Joonas

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 07. Syys 2017 11:14

Ööh.. tuota, pellevitsini taisi lähteä vähän lapasesta. Anteeksi, että sähläsin
tähänkin Joonaksen ketjuun.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Joonas » 07. Syys 2017 16:07

Ei lähteny kiitos vastauksesta!
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Syys 2017 01:51

Mulla ei kyllä enää tahdo olla uskoa siihen, että Jumala vastaa rukoukseen. Kaikilla ihmisillä on kumppaninsa, olivat he sitten uskovia, tai jumalattomia. Miä en ymmärrä mitä se olis Jumalalta pois jos hän mullekin antaisi kummpanin. Siitä ois kaikin tavoin ainoastaan hyötyä. Ehkä Jumala on yt mut mun syntien takia. Mut synnit johtuu juuri siitä, ettei ole kumppania. Elämä on täysin toivotonta. Totisesti onnellisin kaikista on se joka ei oo syntynykkää tähän maailmaan. Vaikka onhan monet ihmiset kyllä ihan tyytyväisiä ja onnellisia...millä ihmeellä saisin Jumalan vastaamaan rukoukseen??
Joonas

ViestiKirjoittaja Jukka » 11. Syys 2017 04:11

Joonas kirjoitti:
Mulla ei kyllä enää tahdo olla uskoa siihen, että Jumala vastaa rukoukseen.

Onkohan koskaan ollutkaan uskoa ?

Joonas kirjoitti:Kaikilla ihmisillä on kumppaninsa, olivat he sitten uskovia, tai jumalattomia.

Tuohan ei ole totta -kaikilla ei kumppania ole- ja tiedät sen aivan tarkkaan.

Joonas kirjoitti:Miä en ymmärrä mitä se olis Jumalalta pois jos hän mullekin antaisi kummpanin. Siitä ois kaikin tavoin ainoastaan hyötyä.

Et voi käydä Jumalan kanssa vaihtokauppaa. Kuinka voit opastaa Jumalaa mistä Sinulle on hyötyä ja mistä haittaa?

Joonas kirjoitti:Mut synnit johtuu juuri siitä, ettei ole kumppania.

Et nyt jaksaisi Joonas.
Ei synti(tottumuksesi) johdu siitä, että Sinulla ei ole kumppania vaan ne juontavat perimmäisistä haluistasi eli himoistasi, jotka Sinussa vaikuttavat. Ne tulevat itsesi päälle, ei Jumalan päälle.

Joonas kirjoitti:Elämä on täysin toivotonta. Totisesti onnellisin kaikista on se joka ei oo syntynykkää tähän maailmaan. Vaikka onhan monet ihmiset kyllä ihan tyytyväisiä ja onnellisia...millä ihmeellä saisin Jumalan vastaamaan rukoukseen??

Luulen, ettei Raamatusta löydy tuolla mielellä vastausta.
Jukka

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Syys 2017 09:12

On ollut uskoa. Olin varma siitä, että Jumala vastaa rukoukseen ilman että asiaa tarvitsisi kummemmin edes etsiä. Etsin vain Jumalan valtakuntaa. Mutta nyt näen itseni tulleeni jo vanhaksi eikä Jumala antanutkaan. Tiedän, ettei kaikilla muillakaan ole ja se itseasiassa lisää toivottomuutta. Mutta tarkoitin, että suurimmalla osalla on kumppaninsa. Ei synti tietenkään Jumalan syy ole. Mutta muille ihmisille hän on antanut seksin iloksi. Minulle se on painolasti joka vie minut kadotukseen, ellei Herra auta. Toisille se on iloksi mutta minut se vie kadotukseen, ellei Herra auta. Tämä on niin suuri vääryys, että en näe mitään valoa yhtään missään. En tietenkään voi Jumalaöta vaatia mitään. Tiedän, että minun pitäisi olla uskova, eikä niinkuin israelin kansa erämaassa. Mutta en vain pysty siihen. Tämä paino on liian suuri. Mikse Herra voi antaa vain vaimoa niinkuin muillekin jotka sitä tahtovat. Ja ne joille ei ole antanut, niin mikseo voi antaa heillekin? Ja jos asia on niin, että minulle ei avioliitto ole hyväksi niin mikso sitten loi minut näin. Elämä on pahempaa kuin helvetti. Olen menettänyt toivoni. Halausin olla uskova mutta tämä alkaa olla jo liikaa. Välillä pystyn olemaan kuukaudenkin ilman lankeamista ja välillä lankean joka päivä. Olen oikeastaan katkera Jumalalle ja siksi lankean lähes tahallani. Kumpa Herra armahtaisi ja täyttäisi minut Pyhällä Hengellä niin että voisin uskoa ja nähdä. Herra sanoi, että me olemme maailman valo. Kuitenkin minun olemuksestani huokuu suru ja pimeys. En pysty enää uskomaan, että Jumala enää voisi vaimoa antaa. Mutta minun kuitenkin täytyy. Vain Herra voi minut enää pelastaa.
Joonas

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 11. Syys 2017 11:38

Joonas, kuinka tuttu Raamattu on sinulle? Kysyn siksi, kun minusta vaikuttaa siltä että joidenkin perusasioiden suhteen olet joko tietämätön Raamatusta tai omaksunut vääränlaista opetusta, tai sitten muusta syystä et niiden mukaan ajattele ja toimi.

Raamatussa ei ole millään tavoin ilmoitettu, että Jumala olisi meidän toiveidemme täyttäjä. Tässä maailmanajassa on määrättyjä mukavalta tuntuvia asioita, mutta mitään niistä ei ole automaattisesti luvattu kaikille uskoville. Päinvastoin Raamatussa toistuvasti ja usein kerrotaan, kuinka meidän tulee luopua niistä kaikista (ts. luopua sydämessämme ja ajatuksissamme oikeudesta niihin kaikkiin). Jos Jumala jotain näistä mukavuuksista joskus määräajaksi (huom) suo, on se pelkkää ekstraa, ja sekin on loppuviimein sitä varten että sen kautta olisimme hyödyllisempiä Jumalan suunnitelmille. Eli ei oman mukavuutemme vuoksi.

Tuo on niin perusasia Raamatussa, että minua kummastuttaa miten joku voi koittaa lähestyä Raamatun Jumalaa ohittaen tuon periaatteen.

Toinen perusasia on, että emme me lankea syntiin jonkun ulkoisen asian tai näennäisen puutteen vuoksi. Eikä ratkaisu esimerkiksi seksuaalisiin synteihin lankeamiseen ole se, että saamme naisen tai miehen johon voimme "hyväksytysti" tyydyttää himomme ja pakkomielteemme. Jumalan ratkaisu on vapauttaa meidät pakkomielteistä, ja vahvistaa heikkouttamme niin että pystymme kontrolloimaan himojamme emmekä ole niiden vietävänä.

Elämäsi on niin pitkään helvettiä ja tuskaa, kun keskityt vääriin asioihin. Saatat saada joiltakin lihallisilta ihmisiltä hetkellistä lohdutusta ja tyhjiä lupauksia, mutta todellisen ratkaisun saat vasta kun silmäsi avautuu näkemään mitä Raamattu eli Jumala todella näistä asioista sanoo, ja taivut siihen että Hän muuttaa sinut itsesi sen mukaiseksi kuin Hän tahtoo, eikä olosuhteita ympärilläsi sen mukaisiksi kuin sinä tahdot.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 11. Syys 2017 12:57

Viisaasti kirjoitettu Peace...
MrKerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu