Kymmenykset

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kymmenykse

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Elo 2014 22:31

Joel.A kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:
Jotenkin tuo kuulostaa "jargonilta", joka ei sano periaatteessa yhtään mitään, tai sanoohan se, ei mitään. Tuota samaahan kaikki sanovat tekevänsä ja tekevät yhden käännynnäisen lisää. Esittäisit oman versiosi "totuudesta", joka tekisi vain yhden käännynnäisen lisää, sellaisen millaiseksi olet saanut jumalisuuden tulkattua.

Totuus on siellä, mistä sen kerrotaan löytyvän, se on sitä lasten kaltaista uskoa, että senkin voi ottaa sellaisenaan. Totuudesta käsin näkee myös Isän todellisen luonteen, koska Totuuden kautta, on pääsy myös Isän luokse.

Näen totuuden sellaisena, että se vapauttaa täydellisesti, ei kahlitse ketään, ikävä kyllä uskonnot/uskonnollisuus kahlitsevat, ihmismieltä, ne eivät todellisesti vapauta rakastamaan ja välittämään, vaan istuttavat oman lohkonsa ja lahkonsa toimintatapoihin ja kulttuureihin, joissa ihmistä kahlitsevat lukemattomat sitovat säännöstöt, jotka ovat ihmisten toinen toisilleen luomia. Todellinen Totuus, joka on rakkaudesta lähtevää, se vapauttaa, parantaa, se on Totista Leipää, jonka jälkeen ihmisen ei tarvitse olla enää nälissään. Sen jälkeen ei tarvitse miettiä, ketä uskaltaa auttaa tai olla auttamatta tai mihin rahansa laittaa, kaiken turhan miettimisen voi unohtaa, koska tietää, että Jumala ei vaadi omakohtaisia suoritteita, vain odottaa, että ihminen uskaltaisi tulla Hänen luokseen omana itsenään, ilman ulkokultaisia pyrkimyksiä olla enemmän kuin on.

Lonelyrider, en vastaa enää yhteenkään viestiisi sillä perustellaa, että et usko Raamatun olevan täydellistä Jumalan sanaa ja koska uskot näin, niin sinun kanssa keskusteleminen ei ole kovinkaan hedelmällistä.

Kehotankin sinua tekemään parannusta tai etsimään kaltaistasi seuraa jossa vain evankeliumit ratkaisee.

Aha... no parannettu ei voi takaisin mennä parannukseen, se olisi epäuskoa. Koska Kristus todella parantaa ihmisen kokonaan ja ainutkertaisesti, Hän ei jätä asioita puolittain... vaan, sokeat saavat näkönsä, taakkojen alle jääneet saavat levon jne.

Ihan mieluusti sinunkin kanssa kirjoittaisin, kuten monien muidenkin palstalaisten(en tiedä onko tämä sitten muidenkin foorumilaisten mielipide sinun suullasi ilmaistuna?) mutta kunnioitan ainakin sinun toivettasi siitä, ettet halua kanssani keskustella, joten silloin en keskustele kanssasi enää.
lonelyrider

Re: Kymmenykse

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Elo 2014 23:05

lonelyrider kirjoitti:
Aha... no parannettu ei voi takaisin mennä parannukseen, se olisi epäuskoa. Koska Kristus todella parantaa ihmisen kokonaan ja ainutkertaisesti, Hän ei jätä asioita puolittain... vaan, sokeat saavat näkönsä, taakkojen alle jääneet saavat levon jne.

Ihan mieluusti sinunkin kanssa kirjoittaisin, kuten monien muidenkin palstalaisten(en tiedä onko tämä sitten muidenkin foorumilaisten mielipide sinun suullasi ilmaistuna?) mutta kunnioitan ainakin sinun toivettasi siitä, ettet halua kanssani keskustella, joten silloin en keskustele kanssasi enää.

Jos joku lankeaa hän voi aina jatkaa parannuksen tiellä ja parannuksen prosessia, joka on prosessi ja vie usein aikaa.

Sananl. 24:16

Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.

Eli parannettu (vanhurskas) lankeaa , mutta nousee jälleen opettaa Raamattu, en tosin ole varma onko tämä kirjoitettu semmoiseen osaan joka ei mielestäsi ole satua?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

Re: Kymmenykset

ViestiKirjoittaja Siivetön » 13. Elo 2014 07:07

Vaikka meillä ei olisi antaa Jumalalle muuta, kuin oman heikkoutemme
vajavaisuutemme, kylvetään ne Jumalan peltoon.
Viekäämme ne sitten kiitoksen ja ylistyksen kanssa Hänelle tiettäviksi
ja Jumala voi synnyttää ihmeitä elämässämme ja näiden kylvämiemme
asioiden kohdalla saattaa käydän, kuten Paavalinkin kohdalla kävi:

2 Kor. 12
9. Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani
tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan
heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
10. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin,
ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Ja muistathan pienen pojan 5leipää ja 2 kalaa!
Jeesuksen siunaamina niillä ruokittiin 5 tuhatta miestä + vaimot ja lapset "Ja kaikki
söivät ja tulivat ravituiksi..." ja vielä 12 vakallista tähteitäkin.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Elo 2014 08:14

"Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten leikkaavat. He menevät itkien, kun kylvösiemenen vievät; he palajavat riemuiten, kun lyhteensä tuovat (Ps.126:5-6)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 13. Elo 2014 10:10

Siivetön, toin myös tuon Jeesuksen ruokintaihmeen tuolla aikaisemmin, mutta sitä ei noteerattu, niin ajattelin, ettei se puhu kenellekkään mitään, niin en siitä enää jatkanut. :D
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 13. Elo 2014 10:54

Isoäiti kirjoitti:Siivetön, toin myös tuon Jeesuksen ruokintaihmeen tuolla aikaisemmin, mutta sitä ei noteerattu, niin ajattelin, ettei se puhu kenellekkään mitään, niin en siitä enää jatkanut. :D

Juu, huomasin että Sinäkin olit nostanut kyseistä ruokintaihmettä esille! :thumbup:

Minulle se on yksi sellainen paljon puhuva Raam.kohta.

Muistan eräässä määrätyssä tilanteessa, kun eteeni tuli kortti, missä pieni poika istuu ja edessään
on viisi leipää ja kaksi kalaa ja alla lukee: JAETAANKO EVÄÄT?
Kyseinen kortti on pitänyt mulle monen monituiset Raam.tunnit. :D

Noiden ruokkimisihmeiden sanoma on todellakin hyvin laaja ja puhuu monella tavoin, niin meidän
hengellisestä ravinnostamme, sen tarpeesta, saamisesta ja jakamisesta, kuin myöskin inhimillisistä
tarpeistamme.

Minusta tällaiset keskustelupalstatkin ovat määrätynlaisissa olosuhteissa eläville ihmisille eräänlaisia
ruokintapaikkoja, kunhan vain pidämme huolen siitä, että pysymme puhtaina lähteinä, sillä tällaisen
kautta on suuri mahdollisuus jakaa myöskin saastunutta "ravintoa".

Joh. 4
13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

Eli jokainen Jumalan oma, joka pitää itsestään vaarin ja huolen siitä, että hänessä virtaava lähdevesi on
puhdasta, voi olla virkistävän veden lähde toinen toiselleen.

Voi miten usein olen itse saanut juoda jonkun "lähdeihmisen" tarjoamaa raikasta ja virvoittavaa vettä.

Kiitos siitä Taivaalliselle Isälle!

ps. Pitää vain varoa, ettei erehdy juomaan Maaran katkeria vesiä, sillä senkin veden tarjoajia on paljon liikkenteessä. :D
Siivetön

ViestiKirjoittaja paa » 13. Elo 2014 11:06

Joel.A kirjoitti:
paa kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:Toin ton Mat 15 kohdan siksi, että se näyttää vahvasti sen tosiasian, että Jeesus opetti omaa kansaansa (seurakuntaansa), mutta hän valmisti kokoajan tilannetta jossa luonnollisesta Israelista muuttuu ristintyönsä kautta hengellinen Israel. Eli luonnollisesta seurakunnasta hengellinen seurakunta eli vanhasta liitosta uusi liitto.

Kohdassahan Mat 15 nainen ei siis uudestisyntynyt, hänhän vain uskoi, että Jeesus oli Daavidin poika.

Miksi naisen sitten pitäisi uudestisyntyä, hänhän uskoo?
Menee vähän saivarteluksi kun aletaan pohtia naisen uskon laatua, koska Jeesus kerta itse sanoo miten suuri naisen usko on.

Niin kyllä nainen uskoi, mutta hän ei kuulunut Jumalan seurakuntaa ei luonnolliseen eikä hengelliseen. Jos tämä Kaananilainen vaimo olisi kulkenut Mooseksen säädösten mukaisesti olisi hänet luettu Jumalan seurakuntaan ja kuulumalla hengelliseen seurakuntaan hänen piti odottaa vielä vähän aikaan kunnes Pyhä Henki luovutettaisiin.

Ensin nainen puhuttelee Jeesusta 'Herra, Daavidin poika'. Sitten Jeesus sanoo että hänet on lähetetty vain Israelia varten. Tämä jälkeen nainen sanoo enää 'Herra', kun tajuaa ettei hän kuulu Jumalan kansaan, mutta tietää että Jeesus on Jumala (alkut. 'Kurios' = God, the Messiah) ja siten vetoaa Jumalaan luottaen sitkeästi siihen ettei Hän jätä ihmistä hätään.

Jeesus ei loppujen lopuksi ole kenenkään yksityistä omaisuutta, vaan jokaisella -viis siitä mihin kansaan kuuluvat- on oikeus mennä Hänen luokseen.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Joel.A » 13. Elo 2014 17:33

Siivetön kirjoitti:Vaikka meillä ei olisi antaa Jumalalle muuta, kuin oman heikkoutemme
vajavaisuutemme, kylvetään ne Jumalan peltoon.
Viekäämme ne sitten kiitoksen ja ylistyksen kanssa Hänelle tiettäviksi
ja Jumala voi synnyttää ihmeitä elämässämme ja näiden kylvämiemme
asioiden kohdalla saattaa käydän, kuten Paavalinkin kohdalla kävi:

2 Kor. 12
9. Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani
tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan
heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
10. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin,
ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Ja muistathan pienen pojan 5leipää ja 2 kalaa!
Jeesuksen siunaamina niillä ruokittiin 5 tuhatta miestä + vaimot ja lapset "Ja kaikki
söivät ja tulivat ravituiksi..." ja vielä 12 vakallista tähteitäkin.

Isoäiti kirjoitti:Siivetön, toin myös tuon Jeesuksen ruokintaihmeen tuolla aikaisemmin, mutta sitä ei noteerattu, niin ajattelin, ettei se puhu kenellekkään mitään, niin en siitä enää jatkanut. :D

Muistattehan kuitenkin järjestyksen? Ensin Jeesus saarnaa pitkään ja vasta sitten hän tekee ruokaihmeen jotta kansa saisi syödyksi.
Joel.A

ViestiKirjoittaja Joel.A » 13. Elo 2014 17:52

paa kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
Niin kyllä nainen uskoi, mutta hän ei kuulunut Jumalan seurakuntaa ei luonnolliseen eikä hengelliseen. Jos tämä Kaananilainen vaimo olisi kulkenut Mooseksen säädösten mukaisesti olisi hänet luettu Jumalan seurakuntaan ja kuulumalla hengelliseen seurakuntaan hänen piti odottaa vielä vähän aikaan kunnes Pyhä Henki luovutettaisiin.

Ensin nainen puhuttelee Jeesusta 'Herra, Daavidin poika'. Sitten Jeesus sanoo että hänet on lähetetty vain Israelia varten. Tämä jälkeen nainen sanoo enää 'Herra', kun tajuaa ettei hän kuulu Jumalan kansaan, mutta tietää että Jeesus on Jumala (alkut. 'Kurios' = God, the Messiah) ja siten vetoaa Jumalaan luottaen sitkeästi siihen ettei Hän jätä ihmistä hätään.

Jeesus ei loppujen lopuksi ole kenenkään yksityistä omaisuutta, vaan jokaisella -viis siitä mihin kansaan kuuluvat- on oikeus mennä Hänen luokseen.

Jeesus on loppujen lopuksi kaikkien ja näin olen kyllä mielestäni antanutkin ymmärtää, mutta vanhan liiton aikaan Jumalan tarkoitus oli saarnata vain luonnolliselle Israelille eli omalle kansalleen. Uskon tämän sanan perusteella:

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä... Johannes‬ ‭3‬:‭5-7‬

Että hänen ristintyönsä (ylennyksen) jälkeen jokaisella pakanalla oli vasta täydellinen osallisuus taivasten valtakunnasta tai siis uudesta liitosta. Eli miten kukaan siihen aikaan kun Jeesus vielä eli pystyi olla tästä uudesta liitosta osallinen ellei hän syntynyt ensin uudesti ylhäältä?
Joel.A

ViestiKirjoittaja Joel.A » 13. Elo 2014 18:38

En ole vielä löytänyt Raamatusta, että meidän tulisi auttamalla auttaa pakanoita (väärä uskosia/jumalatonta) heidän jokapäiväisissä tarpeissaan, mutta tietysti jos hädässä oleva pakana sattuu "kohdalle" niin toki meidän täytyy laupeutta harjoittaa siinä kohtaa ja hyvä olisi myös sanoa/todistaa jotain Jeesuksestakin, ettei hän ylistäisi omaa Jumalaansa avun saamisesta.

Ja mitä evankeliumin julistamiseen tulee, niin julistajan tehtävä ei ole viedä muuta apua Jumalattomille kuin Hengellistä ravintoa (jossa tapahtuu myös ihmeitä) ja ne jotka ottavat Jeesuksen vastaan niin heidän tarpeensa pitää täyttämällä täyttää, jos siis haluaa olla osallinen Jumalan valtakunnasta.

Nykyinen kristillisyys onkin ihan sekasin, kun mennään suurella taikka pienellä rahalla auttamalla auttamaan Jumalattomia ja yritetään sitä kautta saada ihmiset pelastukseen tai ajatellaan että jokaisen uskovan ihmisen tulisi julistaa evankeliumia.

Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne, älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut. Matteus‬ ‭10‬:‭8-10‬

Se miksi toin tämän asian esille aikasemmin niin tarkoitukseni ei ollut tarkoittaa, että julistajien tulee mennä ja lähteä tyhjin käsin vaan millainen sydämmen asenne julistajalla tulisi olla kun Jumala on hänet lähettänyt matkaa. Ei viedä reissumiestä vääräuskoisille sekä luottaa siihen, että Jumala pitää myös huolta Julistajastaan.
Joel.A

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu