Jep, noin pikaisesti lukien veljillä on samansuuntaiset ajatukset, mutta ne eivät kohtaa

. Otan nyt esimerkiksi tähän pari asiaa, joihin poliisi voi joutua - uskovakin. Kuvitellaan, että perheväkivallan vuoksi on tapahtunut hälytys. Kaksi uskovaa poliisia saapuu paikalle, kun esim. perheen isä hakkaa ja ruoskii perhettään vaikkapa humalapäissään. Uskovat poliisit varmaan rukoilevat ennen paikalle joutumista viisautta Herralta toimia tilanteessa. Herra antaa viisautta toimia tilanteessa ja puhumallakin asiasta voi selvitä. Perheväkivalta ei ole enää nykyisin asianomistajarikos, vaan perheen isä joutuu vastaamaan oikeudessa rikoksestaan huolimatta siitä, että perhe sitä vastustaisi. Hänet jouduttaisiin viemään putkaan ja seurauksena olisi kuulustelut ym. oikeudelliset toimenpiteet, jotka esivalta on säätänyt. Jos perheenisä vastustelisi poliiseja, on kahdella raavaalla miehellä/naisella, poliisilla kyllä helppoa yksi riehuva mies kantaa poliisiautoon. Ja jos ei olisi se mahdollista, niin ainahan saa lisäapua. Minä itse en jäisi kädet ristissä katselemaan, kun perheen isä lyö turpiin ja hakkaa perheensä jäseniä. Väliin voi mennä erottelemaan aivan samoin kuin olen joutunut keskenään tappelevia poikiani erottelemaan pois toisistaan silloin he olivat pieniä. Jos tätä en olisi tehnyt, niin olisi käynyt aika hullusti ja olisin toiminut vastuuttomasti seurauksineen. Poliisilla on kyllä sellaisia keinoja taltuttaa välivallattomasti riehuja, jolle ei jää fyysisiä vammoja. On fyysistä, henkistä ja jopa hengellistä väkivaltaa. Kaikki ne ovat Jumalan Tahdon vastaisia. Muuten, Suomen lain mukaan on rangaistavaa antaa vaikkapa lievä tukkapölly kurittomalle lapselle tai erotella keskenään väkivaltaisesti nahistelevat lapset toisistaan niin, että siitä jää mustelmia - pieniäkin.... Mennään vähän pidemmälle:
Matt.5:21 "Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen."
Selvää on, ettei Jeesus, jonka seuraajia olemme, tappaisi ketään sodassa ja poliisinakaan, eikä käyttäisi väkivaltaa, josta on esimerkkejä Sanassa. En millään pystyisi kuvittelemaan Jeesusta tappajana. Sellaista Herraa minä en ole oppinut tuntemaan ja Herran tuntemisessa minä olen vielä keskeneräinen ja Pyhän Hengen kasvuprosessissa oppiakseni tuntemaan Hänet vieläkin paremmin. Jo mielessään vihaaminen, vihastuminen on syntiä.
1.Joh.3:14 "Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
3:16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä."
Vajavaisia olemme varmasti kaikki ja uskonkasvussa eri ikäisiä ja siten myös näkemyksemme poikkeavat asioista esim. näissä ammattiin liittyvissä kysymyksissä. Vajavaisuutemme ei kuitenkaan koskaan tee tyhjäksi Jumalan Tahtoa, eikä siten myöskään oikeuta tekemään Jumalan Tahdon vastaisesti. Jeesuksen verellä pesty sydän tuottaa yhä enemmän hyviä hedelmiä ja hengelliset silmät aukeavat yhä enemmän suhteen Herraan syventyessä terveessä uskonkasvun prosessissa. Jeesus saa yhä enemmän sijaa lihan kuollessa. Mistä me tunnemme Herran? Ja mistä me tunnemme veljet ja sisaret? Hedelmistä.
1.Joh.5:1 "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
5:2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
5:4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme."
Omassa voimassammehan me emme käskyjä siis koskaan pysty noudattamaan, vaan Pyhän Hengen vaikuttaessa sen kuuliaisuudessa. Ja uskon tässä ketjussa eriävistä näkemyksistä huolimatta jokaisen etsivän vilpittömästi Herran Tahtoa.
Tässä yhä syvenevässä pahuuden vallitsemassa antikristillisessä maailmassa, uskovat poliisit joutuvat varmasti poispotkituksi tai siirtymään toisenlaisiin tehtäviin omantunnon syistä (Ja jos omatunto on ristiriidassa Sanan kanssa, ei ole muuta vaihtoehtoa), joita poliisin ammatissa on laaja kirjo ns. kenttätehtävien ulkopuolella.
Sivillissä olen kyllä mennyt väliin, jos esim. naapurin pojat ovat verissä päin tapelleet ja erottanut heidät toisistaan jne. Väkivaltaa se ei mielestäni ole. Välitunnilla opettaja (esim.uskova) voi joutua samanlaiseen tilanteeseen, eikä siinä silloin ehdi poliiseja hätiin kutsumaan. Pikkuisen perään kuuluttaisin myös terveen järjen käyttöäkin. Ei me eletä ihan "ulkopuolella maailman pumpulissa." Kohtahan tässä ei voi toimia missään ammatissa...
Siunausta!
Siunausta

Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."