Lily kirjoitti:Tirlittan, ei kai se huono ole jos yrittää syödä terveellisesti omia sairauksia huomioiden omassa ruokavaliossa?
Jokainen on yksilö myös ruuan suhteen, niin kaikille ei käy yksi ja sama ruokavalio.
Ei tietenkään ole huono asia, että yrittää syödä terveellisesti.
Tarkotin vaan, että noita asioita on niin paljon, että polla menee sekasin ja on vaikeata löytää sitä terveellistä ruokaa
ja kaikkea ei jaksa murehtia.
On minullakin sairauksia, joitten takia on pakko kytätä omia syömisiä. Olen ollut esim. gluteenittomalla
ruokavaliolla 15-17 vuotta. Perheessäni on perinnöllinen keliakia geenivirhe, äitini kuoli suolistosyöpään.
Myöskään en käytä paljoa maitotuotteita. Olen joutunut
olemaan välillä kokonaan ilman, kun laktoosittomistakin on tullut oireita. (tämä on mutua, mutta olen hieman vuosien varrella otaksunut, että keliakialla ja maidolla on jotain yhteistä, voisikohan liittyä proteiineihin)
Suklaa on pahe, johon lankean välillä.

En jaksa välittää ja pingottaa joka pikkuasiasta.
Vältän myös lihan syömistä, syön kyllä, mutta koitan olla mahdollisimman vähällä ja monien muidenkin ruokien kanssa olen joutunut taiteilemaan,
koska olen saanut niistä sen verran pahoja oireita.
Että kyllä minä oikeasti ymmärrän tämän terveellisen puolenkin ruuasta ja erityisruokavaliot ja yksilölliset tarpeet ja niiden merkityksen.
Inhoan kuitenkin sellaista ruoka-uskovaisuutta siinä mielessä, jos siitä tehdään joku hurskauden mitta.
En kuitenkaan ajatellut, että sinä tämmöistä
tarkoitit, että älä loukkaannu, en tarkoittanut pahaa tuolla viestillä eikä se ollut sinua kohtaan mitään henkilökohtaista.
Siunausta sinulle.