Kirjoittaja vaisuliini » 01. Loka 2014 11:37
Juha kirjoitti:vaisuliini kirjoitti:*
Minäkin joskus jäin miettimään olenko minä kahvin palvojana eli palvon itseasiassa epäjumalaa?

No minulle ei tullut migreeniä vielä...hmm... Eli tarkoittaa etten ole epäjumalanpalvojana syystä ettei ole migreeniä? Sori tällainen tyhmä kysymykseni...

En itse haluaisi palvota epäjumalaa mutta mistä tietäisin olenko vai en...?

Eihän migreeni tarkoita sitä että jokin asia olisi epäjumala. Voihan migreenin saada vaikka kuinka monesta syystä.
Sitä, että onko jokin asia epäjumala, ei välttämättä ole niin helppo määritellä. Sanoisin että jokin asia on epäjumala, jos siitä on riippuvainen, (tietenkään ei puhuta nyt ruuasta jota on pakko syödä) kun se nousee niin tärkeäksi että sen takia jää muut asiat varjoon ja sen asian tekemistä ei pysty lopettamaan halutessaan. Itsekin juon kahvia ja pidänkin siitä, mutta en pidä sitä itseni kohdalla epäjumalana.
Ok hyvä etten ole epäjumalanpalvoja. Ja lisäksi tää kahvi maistuu kamalalle.

Silti juon sitä. Iltaisin juon kuumaa kaakaota ja se maistuu hyvälle ei kun paremmalle kuin kahvi.

Teetä en voi juoda herkän vatsan takia kuin vain iltaisin, yksi tai pari kuppia riittää syystä. Kaakaota en osaa juoda ilman sokeria mutta käytän luomu sokeria kans.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.